Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2011-01-08
V75-3 Arvid Stjernswärds Minneslöpning 2011 - Gulddivisionen, försök 2
4. SAHARA DYNAMITE 45% 32
Kolgjini Lutfi
1. NEO HOLMSMINDE 41% 30
Juul Steen
7. BOWLING INFERNO 29% 36
Takter Johnny
6. BOBTAIL 13% 84
Adielsson Erik
2. FINDERS KEEPERS 8% 138
Svanstedt Åke
5. DUST ALL OVER 8% 107
Kihlström Örjan
8. BARON ROLS 2% 302
Goop Björn
3. JOKER C.N. 1% 378
Sjunnesson Jörgen

Senast uppdaterad: 2011-01-08 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]   7   8   9  
Author Message
Posted: 2011-01-07 15:30:23 Answer to: "Nja Ludde Smack Smack känner ju alla till o 700 kan ju han sätta "

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
om du tror att bawling kan torska på speed så kommer det inte hända

Takter vet vad han kör
Reply
dujorha Posted: 2011-01-07 15:33:04 Answer to: "om du tror att bawling kan torska på speed så kommer det inte h"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Nä ja tänker mer på Tok-Ludde o hans "enorma" körstil !! "Publiken här kommer ja Vink Vink" !!
Reply
Posted: 2011-01-07 15:33:21 Answer to: "Tack för det. :) 4,75 i odds på vinnare på Bet365. Hittar "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
gäller passa på medans oddset är högt

räknade med 3.25 kanske
Reply
dujorha Posted: 2011-01-07 15:42:33

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Något så "Koko-Loko" på att köra häst som Ludde är har ja inte sett på många år !!
Reply
Posted: 2011-01-07 17:57:01 Answer to: "om du tror att bawling kan torska på speed så kommer det inte h"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE
Det känns som om du överskattar Bowling rejält. Tycker att Bobtail är en bättre häst tom (dock inte för dagen om hon inte är ordentligt förbättrad sen senast).

Vet inte riktigt vad det är som gör att du höjer Bowling till skyarna som du gör. Tycker inte att den har direkt övertygad i sin karriär även om den gjort bra ifrån sig de senaste två loppen (mot beskedligt motstånd).

(Jag kan lika gärna sticka ut hakan och säga detta eftersom jag, i och med vårt vad, ändå kommer att förnedras om Bowling går och vinner.. hehe)
Reply
Posted: 2011-01-07 18:06:36 Edited(1): 2011-01-07 18:15:03 Answer to: "Det känns som om du överskattar Bowling rejält. Tycker att B"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
hehe, jag vet inte vad du tror att jag tror om hästen faktiskt.

Ser ofta till vad en häst möter och jämför sedna det med hur bra den själv är och oftast hur loppen blir körda för att få fram en lösning.

Och Bowling är en stenklar vinnare för mig imorgon, har redan nu spelat vinnare, vilket jag sällan gör, speciellt 1 dag innan.

Höjer definitivt inte hästen till några skyar iallafall, om det framgår så.
Karriären för hästen är minst sagt blandad, och kunde troligtvis gått mkt bättre.

Nej du ska inte förnedras för att du torskar , när det redan är klart innan till 90%

Har man bara 10% chans så är det ett långskott, dumt beskylla någon för att ha provat iallafall

Sedan gördu helt rätt i att tro på dne du tror på, man ska tro stenhårt på dem!

Men skulle det visa sig alltför ofta att man har fel så kanske man ska börja lyssna mer på andra och mindre på sig själv
Reply
Posted: 2011-01-07 18:24:16 Answer to: "hehe, jag vet inte vad du tror att jag tror om hästen faktiskt. Ser"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE

Men skulle det visa sig alltför ofta att man har fel så kanske man ska börja lyssna mer på andra och mindre på sig själv

Tanken har faktiskt slagit mig. men insikten har inte trängt in på allvar ännu. Vi får se om jag blir klokare när jag är äldre... och ännu fattigare.. hehe
Reply
Posted: 2011-01-07 18:31:52 Edited(1): 2011-01-07 18:34:43 Answer to: "Men skulle det visa sig alltför ofta att man har fel så k"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
nu menade jag inte dig precis, bara pratade allmänt

Men sahara till spest neo i ryggen?

Hur har du tänkt, skla han gå ut ta dödens på ludde? nej komerm inte hänbda, de Kört neo snällt mot de bästa hästarna hela tiden så sitter garanterat kvar. Tar bowling dödesn efter halva loppet så sitter han i säcken när sahara är slagen 200 från mål och går bakåt, blir inget bra de där..

Det är väll bästa scenariot, troligen tar väll finders leepers 1 längd med

Får han välja 3de inv lr dödens , å få bowling i rygg möjligen

Vet inte riktigt hur du ska få rätt här, men vi får väll se...
Reply
Posted: 2011-01-07 18:56:27 Answer to: "nu menade jag inte dig precis, bara pratade allmänt:) Men sahara ti"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE
Ok. Jag tog iaf åt mig..

Mitt första scenario var ju att Ludde inte skulle ladda. Men det verkar numera vara önsketankar. Så som det är nu tycker jag faktiskt att Neo är lite överstreckad om jag ska vara helt ärlig. Detta med tanke på att Steen nog chansar på rygg ledare. Det som talar för Neo är att Ludde brukar lämna lucka åt rygghästen. Han drar ju nästan alltid "för tidigt" och lämnar lucka ofrivilligt eller frivilligt enligt hans egen gentlemannaregel.

Jag tror inte att SD har full form och tycker inte att den bara kan räknas på gamla meriter.

Jag hade tidigare tänkt att spika Neo, men gör det inte nu. Vill ha med bobtail på lappen också. Den är startsnabb och det är vinklad vinge vilket gynnar just spår 6. Lite risk för dödens, men blir nog avlöst tidigt av Takter. Borde inte hamna sämre än tredje ytter.

Tror inte på Bowling från dödens. Snarare tänkbar om det blir hårt tempo och lite körning.

Tror Findes misslyckas ta en längd från spår 2, men är långt ifrån säker. Tar Finders spets för att släppa till Ludde är nog Neo rökt.

Loppet kändes lättlöst till en början. Det gör det inte längre....Det är dock inte fler än 4 hästar som kan vinna, så gör man det enkelt för sig så tar man dom matematiskt och slutar gruppla.
Reply
Posted: 2011-01-07 19:04:27
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE
Enligt Forsgren så verkar det inte som att Saharas senaste lopp var ett "giveaway" till Lennart. Detta skulle dessutom vara ganska anmärkningsvärt om det var så det hade gått till. Enligt forsgren så krängde Sahara i första sväng så Ludde var nog så illa tvungen att släppa. Sedan att det var en gåva till Lennart är en skämtsam efterhandskonstruktion. Hade det varit fallet hade Ludde inte sagt det sådär öppet eftersom det inte är tillåtet.

Detta KAN innebära att Ludde släpper till en bra häst. Varför inte till Bobtail? Erik och Ludde är ju polare och kan ha kokat ihop ngt.
Reply
Dark_horse Posted: 2011-01-07 19:48:51 Answer to: "Enligt Forsgren så verkar det inte som att Saharas senaste lopp var e"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 4, SAHARA DYNAMITE
Har mycket svårt att se Bobtail vinna det här loppet oavsett hur det blir kört, tyvärr Har varit fantastiskt uddlös länge nu. Ska man leta efter vinnaren utanför Neo, Sahara och Bowling är Dust All Over överlägset mest intressant med smyg-Örjan, gynnad av litet fält dessutom.
Reply
Posted: 2011-01-07 19:51:03 Answer to: "Enligt Forsgren så verkar det inte som att Saharas senaste lopp var e"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
ludde släpper till bobtaiL?

Större chans att Reinfeldt har afro till nästa vaL
Reply
Posted: 2011-01-07 20:00:15
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE
Haha..

Han släppte till Finders som jag tycker är en bra mkt sämre häst. Om Ludde vill till plankan samtidigt som han vet att SD inte pallar full distans i dagens form så borde han ju släppa till en bra häst.

Bowling då? Men tycker inte att det är otänkbart att han släpper mot att han får lucka som motprestation.
Reply
Posted: 2011-01-07 20:05:26 Answer to: "Haha.. :D Han släppte till Finders som jag tycker är en bra mk"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
vet inte vad ludde hade sagt innan förra starten för hästen, rent spontant kan jag tänka mig han ville ge hästen ett snällt lopp..

Bowling körs bakifrån, spets är ointressant
Reply
Posted: 2011-01-07 20:57:30

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
håller med spanis här o( men detta är en sund spik i denna omgång. i mitt tycke med.
Reply
Posted: 2011-01-07 21:15:20 Edited(1): 2011-01-07 21:16:26 Answer to: "Har mycket svårt att se Bobtail vinna det här loppet oavsett hur"

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Dust All Over - nämnt längre upp i tråden.
Reply
Dark_horse Posted: 2011-01-07 21:37:24 Answer to: "Dust All Over - nämnt längre upp i tråden. ;)"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 4, SAHARA DYNAMITE
Då nämner jag den igen då
Reply
Posted: 2011-01-07 21:41:22 Answer to: "Då nämner jag den igen då:)"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Då gör du rätt i, men inte mer nu.. sccchh. Haha.
Reply
hogan Posted: 2011-01-07 22:01:59

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 1, NEO HOLMSMINDE

S 4, SAHARA DYNAMITE
Spets sitter Sahara och utvändigt Bowlings Inferno, och bakom liftar Neo Holmsminde....och det blir Dansk seger i Arvid Stjernswärds Minneslöpning 2011...det blir Juuleman, för julen varar ända hem till påska.
Reply
Posted: 2011-01-07 22:20:16

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
Frågan i detta lopp handlar om hur bra Sahara är för tillfället. Är han i närheten av vad han har varit, så vinner han ju detta.
Men jag tror inte han har tillräcklig form ännu, så vinner gör Bowling Inferno.
Men Ludde låter otäckt nöjd, så det blir nog två streck.
Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]   7   8   9