Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2011-01-08
V75-3 Arvid Stjernswärds Minneslöpning 2011 - Gulddivisionen, försök 2
4. SAHARA DYNAMITE 45% 32
Kolgjini Lutfi
1. NEO HOLMSMINDE 41% 30
Juul Steen
7. BOWLING INFERNO 29% 36
Takter Johnny
6. BOBTAIL 13% 84
Adielsson Erik
2. FINDERS KEEPERS 8% 138
Svanstedt Åke
5. DUST ALL OVER 8% 107
Kihlström Örjan
8. BARON ROLS 2% 302
Goop Björn
3. JOKER C.N. 1% 378
Sjunnesson Jörgen

Senast uppdaterad: 2011-01-08 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6   7   8   9  
Author Message
Posted: 2011-01-03 16:57:57

Became a member: 
Forum posts:

V 4, SAHARA DYNAMITE
Vill Dusten till spets då? Är den inte bättre med smygarresa och få spurta till på slutet? 8 Hästar i loppet, här borde man hitta en spik eller i af gå väldigt kort.
Reply
Posted: 2011-01-03 17:09:00 Answer to: "Jag har kollat lite mer noggrannt och håller med dig om din spetsbed&"

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE

brukar inte säga saker jag inte har koll på hyffsat, bättre avvakta isåfall
bra vi e överens
Reply
B_Good Posted: 2011-01-03 17:23:36

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 1, NEO HOLMSMINDE

S 2, FINDERS KEEPERS
Vill spika Neo men är rädd att Åke blåser till spets o släpper till den som är först fram o då är det inte lika kul att sitta med spik längre.
Reply
Posted: 2011-01-03 17:35:13

Became a member: 
Forum posts:
Jag har för mig att det är spetshästar i första hand som man som spelare skall rikta in sig emot på Jägersro.

Vore det inte intressant att öppna en tråd för bara spetshästar vem tar spets, och helst kan behålla det.

Alla har ju inte tillgång till något lopparkiv. Även om många hade det så krävs det en hel del kunskap att tolka det på rätt sätt och det kanske inte alla kan.

Är bara avsett som ett förslag för något som kan bli till nytta för alla.
Reply
Posted: 2011-01-03 17:43:32 Answer to: "Jag har för mig att det är spetshästar i första hand so"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE
Spetsstriden diskuteras ju redan i forumet som det är. Känns lite overkill att ha ett forum för varje viktigt element i ett lopp. Ett för kapaciteten, ett för spetsstriden, ett för löpningsförloppet i övrigt, ett för spurtsnacket.. osv.. känns ju inte så produktivt.

Det som däremot vore intressant är mer statistik kring spets på olika banor. Det som jag saknar är exempelvis hur ofta ett visst spår tar spets på en vissa bana. Det är ju en del skillnad beroende på hur banan ser ut och är balanserad.
Reply
Post removed Posted: 2011-01-03 17:50:06
Posted: 2011-01-03 17:53:16

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Vem som tar spets i detta loppet kan ju en fårskalle räkna ut
Reply
Posted: 2011-01-03 17:53:41 Answer to: "Spetsstriden diskuteras ju redan i forumet som det är. Känns lite"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Den iden delar jag helt med dig Polajsen verkar mycket intressant, vore kanske något att utveckla djupare, ett bra förslag. Är helt övertygad att det skulle öka intresset avsevärt här på Travzonen sajten är redan populär men kan göras ännu bättre.
Reply
Posted: 2011-01-03 18:08:58
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Trodde jag hade hittat statistiken för Neo, men danskarna är helt värdelösa på sånt. Man kan hitta statistik för kuskar, tränare och banor, men inte över hästarna. Voltstart ger ju bara statistiken för dom svenska starterna, vilket är 16 st för Neo med 25% vinst. 1 start från spår 1 då vart han oplacerad. 5 starter från framspår med 20% vinst. Men han har gjort 3 starter i Sverige sedan Oktober och vart sämst 3 i dom. Mot hårdare motstånd än det här.
Reply
Posted: 2011-01-03 18:09:23
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Personligen tycker jag att en massa statistik bara är skit.
Analysera loppen själva det är bäst i längden.
Vad ger det mig att tex Neo Holsmide har spetsat 77 gg på en dansk skit bana!?

Det måste väl ändå bättre att kolla motståndarna han möter på Lördag och väga emot...men men alla är vi ju olika.
::o
Reply
Posted: 2011-01-03 19:02:40 Answer to: "Personligen tycker jag att en massa statistik bara är skit. Analysera"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE
Statistik är ett tveeggat svärd. Rätt använt så kan det avslöja värdefull information. Som tex att det är lättare att spetsa från spår ett från en viss bana. Statistik kan också sticka hål på många seglivade myter som finns och som folk baserar sin analys på. Med din inställning till statistik så blir säkert även du "lurad" av en och annan myt.

Det negativa med statistik är att det kan leda helt fel också. Dels pga att man inte har tillräckligt stort underlag för statistiken och då påverkar slumpmässig varians resultatet för mkt. Man kan alltså förledas att tro ngt som inte stämmer i längden.

Sedan måste man också tolka statistiken rätt. Ett slående exempel är kuskstatistiken:

-Svensson tittar bara på vilka kuskar som vinner oftast.
-Statistiknörden inser att de kända kuskarna får köra bättre hästar och tittar därför på vilka kuskar som vinnar oftsat med favoriten.
-den som verkligen förstår statistik inser att den inte går att använda i detta fall eftersom de mest kända kuskarna också blir favoriter oftare eftersom de är kända och därför har bägge ovanstående grupper fel. Kuskstatistik är alltså ytterst svår att använda och bör därför skippas.
Reply
Posted: 2011-01-03 19:10:54 Answer to: "Statistik är ett tveeggat svärd. Rätt använt så k"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Frågan är vad man ska gå på som spelare!?
Jag tror man måste alltid gå på samma linje inte hoppa från sak till sak. (Finns ett fin ord för detta men hittar det inte just nu)

Som jag skrev: personligen tycker jag att statistik är skit.
Men visst en som diggar siffror ska givetvis dyka i havet o lusläsa - själv ska jag lägga den tiden till att kolla några extra lopp i arkivet så mitt häst öga får sin dagliga dos av kunskap.
Reply
Posted: 2011-01-03 19:14:55 Answer to: "Frågan är vad man ska gå på som spelare!? Jag tror "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE
Ok. fattar nu. Man ska hitta det man är stark på. Personligen har jag ingen som helst känsla för en hästs spänstighet och uppsyn och därför skiter jag i att titta på värmningar (kollar iofs vad andra säger), och tittar inte på sånt när jag granskar lopp. Jag klockar bara.
Reply
Posted: 2011-01-03 19:24:12 Answer to: "Ok. fattar nu. Man ska hitta det man är stark på. Personligen ha"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Vem tar spets i ett lopp är oftas en bra början.
Alltså VEM o VILKA kan fightas om ledningen.
BLIR det körning eller INTE . vem gynnas i så fall osv...

Gör en analys SJÄLV, en egen RANKING = Följ din ranking på lördagen SKIT I ANDRAS "TIPS".
Kolla värmningarna + SKOBALANSEN på lördagen.
Bestämd dig på LÖRDAGEN vilka 2-3st du ska spika baserat på de fakta DU fått fram under veckan.

DU är den person som lagt grunden till din ranking o det är DEN DU ska följa.
Tror jag har varit rätt klar med hur jag tänker.
Många kallar mig diva o viktigt petter men de skiter jag totalt i utan det är mitt KONTO som pratar med mig om jag är dålig eller INTE.

Sååååån är jag
ta mig som jag är eller dra åt helvete
Reply
Posted: 2011-01-03 19:29:40 Answer to: "Frågan är vad man ska gå på som spelare!? Jag tror "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
rent spontant så använder jag mig av sådan statistik som jag anser är väsentligt att ta i beaktande.

Personligen spyr jag när någon ramblar upp ren statistik som polajasen gjorde i v75-4 i senaste omgåmngen när han skulel jämföra 2 hästar
Reply
Posted: 2011-01-03 19:38:40 Answer to: "rent spontant så använder jag mig av sådan statistik som j"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 4, SAHARA DYNAMITE

Personligen spyr jag när någon ramblar upp ren statistik som polajasen gjorde i v75-4 i senaste omgåmngen när han skulel jämföra 2 hästar

haha. tänkte på det. Nej, det var ju inte så givande. men å andra sidan så är det ju inte så givande att jämföra vilken av två hästar som är bäst (speciellt när dom inte ens tävlade mot varandra.. hehe) . Och måste man göra det så måste man ju kolla på ngt. hur ska man annars bestämma det? Genom att kolla vilken som är snyggast? Eller vem som man tror har störst potential i framtiden.

Men sitter ju knappast och radar upp info sådär när jag analyserar ett lopp. Var ju bara för att sätta dig på plats.
Reply
Posted: 2011-01-03 19:39:48 Answer to: "Personligen spyr jag när någon ramblar upp ren statistik "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO
Sätta spanaren på plats...hmn lycka till
Reply
Posted: 2011-01-03 19:43:37 Answer to: "Personligen spyr jag när någon ramblar upp ren statistik "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
jo, och hade inte NBA mactherna just dragit igång hade jag satt dig på plats för övrigt hade man 4 av 4 så sjukt lyckad natt

Ska du sätat mig på plats får du lura in mig på något ämne jag ha rinte koll på och få mig att babbla på, men då jag sällan prattr om något sådant blir det svårt
Reply
Posted: 2011-01-03 19:44:20

Became a member: 
Forum posts:

V 1, NEO HOLMSMINDE

S 4, SAHARA DYNAMITE
Känns som att Sahara Dynamite bör vara i form, annars hade dem väntat en månad eller två till innan denna start...? Snabba Cash eller vad tror ni?
Reply
Posted: 2011-01-03 19:44:56 Answer to: "Sätta spanaren på plats...hmn lycka till;)"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BOWLING INFERNO

S 4, SAHARA DYNAMITE
såg du tror på "miN" bowling å jag tror på "din" Conrads" , kan väll bara bli bra då
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6   7   8   9