Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Derbyt 2009

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   4   5   6   [ 7 ]   8  
Author Message
Posted: 2009-10-03 23:06:51

Became a member: 
Forum posts:

Som du kanske vet så är sommaren i Frankrike död, dvs de enda som startar är Soulay och han startar i Norden.

Så hur många hästar finns det i Frankrike som är flera klasser bättre än de som varit i norden i år??
Reply
Posted: 2009-10-03 23:32:42

Became a member: 
Forum posts:
Maharajahaaa är världens bästa häst genom tiderna alla kategorier . Finns ingen annan häst som han! Bäst i världen!
Reply
Mancher Posted: 2009-10-03 23:59:44 Answer to: "Maharajahaaa är världens bästa häst genom tiderna alla "
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
Nja, den titeln har fortfarande Varenne. Men visst har han förutsättningar att kunna uppnå något liknande!
Reply
Posted: 2009-10-04 00:11:51

Became a member: 
Forum posts:
att säga att det är världens bästa häst är tufft. Men förutsättningarna finns där absolut. Synd bara att varje jävla gång lilla Sverige lyckas få fram något som kan bli riktigt bra skall "jantefolk" tycka till och såga, hata, avsky tränare osv osv... Varför är det i Sverige svårt att tycka att hästar,skötare, kuskar och tränare gör bra prestationer. Nej alltid någon som är bättre, snabbare, längre, starkare osv...
Det senaste är tydligen att såga tränaren (läs hultman) eftersom han har ju så bra material med muskeltester redan på 1-åringarna...
Reply
tommie Posted: 2009-10-04 00:41:25
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Har sagt hela länge att jag trodde att maharajah skulle få problem me Yield Boko. Men jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade ruskigt fel!! Det Maharajah har visat i dom senaste starterna får till och med mej att undra om det finns någon bättre häst i världen....
Reply
Posted: 2009-10-04 07:55:07

Became a member: 
Forum posts:
Herregud.. ni är inge dåligt borta, bästa hästen ever?
Varenne.. heh, HEHE...

Såg väl bara två igår som är bättre rakt av, dvs Beanie och Skully..

Men eftersom Hultman säger att han är bäst i världen så är han väl det, han har ALDRIG varit bättre.
Reply
Posted: 2009-10-04 07:56:39 Answer to: "att säga att det är världens bästa häst är tu"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Är det så?
Är det inte tvärtom, att varje jävla gång någon vinner Derbyt så är det världens bästa häst?

Precis.
Så är det varenda år, men i realitet får vi fram en världsstjärna vadå, vart femte år.
Denna har ju en sjukt komplex sida mot sina föregångare om han ska vara en av de bättre från Sverige.
Reply
Posted: 2009-10-04 07:58:03 Edited(1): 2009-10-04 08:03:43 Answer to: "Kan du (plokko) inte redan nu helt såga hans chanser i Pda?? Och ge o"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Har redan nu sågat hans chanser.
Ni får väl stå där med era Johan Edlund t-shirts och sura.

Jag ska dock påminna.
Tycker det är kul att folk har sån övertro.
Living in a box eller vad det kallas.
Reply
Soberano Posted: 2009-10-04 11:46:25 Answer to: "Har sagt hela länge att jag trodde att maharajah skulle få probl"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag har också trott som du men har ändrat mig helt. Efter att ha läst vad en av Frankrikes genom tiderna största tränare sagt efter loppet igår så känns det som att inte ens fransmännen har ngt att sätta emot för tillfället.

Franske travnestorn Jean-Pierre Dubois var chockad efter den svenske uppvisningen av Maharajah i Europaderbyt.
- Jag är 70 år och man lär sig hela tiden. Jag visste att Maharajah var något extra, men det här..., det här överträffar allt jag upplevt.

- Jag fick stå med dumstruten. Hade jag vetat hur bra Maharajah är hade jag kört för andrapriset, konstaterade den franske gentlemannen.

Iofs så har väl Plokko betydligt bättre på de franska kanonerna en en gammal gubbe som "gjort sitt".....
Reply
Posted: 2009-10-04 12:11:07

Became a member: 
Forum posts:

Iofs så har väl Plokko betydligt bättre på de franska kanonerna en en gammal gubbe som "gjort sitt".....

Förmodligen... Den där J-P Dubois är också en sopa. Kan inget men verkar ändå vara lite imponerad av Maha.
Undrar när Plokko kliver ur sin mjärde och tar av dumstruten?
Reply
Posted: 2009-10-04 15:59:41 Answer to: "Herregud.. ni är inge dåligt borta, bästa hästen ever?"

Became a member: 
Forum posts:
påstår du att skully är bättre än maharaj på fulldistans? tror dock maha skulle knäcka skully på 1640 på 3 ben oxå.
Reply
Posted: 2009-10-04 18:07:45

Became a member: 
Forum posts:
Plokko din dumstrut börjar nu mera bli en av de största.
Reply
Posted: 2009-10-04 19:42:42 Edited(2): 2009-10-04 19:46:12
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Dubois är en dum jävel.
1.12.7 gick Maha, bra tid.
Zola Boko gick lika fort på Jägers och är 3 år, satte världsrekord sist på Vincennes eller hur var det?
Ingen bryr sig om han.. förlåt, jag vet, han tränas inte av BMI-freak som gråter i tv, då går det ju inte att älska.

Är han bättre än Maha då eller jag vet inte, förstår inte era ekvationer, vad motiverar Mahas storhet? Att han vann Derbyt och EuT?

Att han tappar 20m i starten och travar dåligt? Kanske är ett signum hos världsstjärnor.
Eller är det bara så att Johan Edlund och Hultman tycker och ni står och nickar.
Reply
Posted: 2009-10-04 21:37:27 Edited(1): 2009-10-04 21:40:20 Answer to: "Dubois är en dum jävel. 1.12.7 gick Maha, bra tid. Zola Boko gi"

Became a member: 
Forum posts:

Dubois är en dum jävel.

Oj, ännu en som är kass. Ödmjuk kille den här plokko...

Jag skrattar nästa så jag kissar på mig åt den här personen. Ibland undrar jag om han/hon inte är en ny sån där "trollperson", för ingen kan väl i verkligheten vara så här korkad??

Nej, Hultman är kass eftersom han är tjock. Ni skulle kanske båda deltaga i "The biggest looser" han för sin övervikt.
Du av helt andra orsaker.... ::o

1.12.7 gick Maha, bra tid.

Han vann med ett upplopp, men såklart är hela europeiska 4-årings eliten kass, sjuk, trött, inte ätit, druckit dåligt, kört sig fast. Maha slår Zola med en gäspning och det måste väl du också inse!
Reply
Posted: 2009-10-04 22:59:50 Edited(1): 2009-10-04 23:08:04

Became a member: 
Forum posts:

Zola Boko gick lika fort på Jägers och är 3 år, satte världsrekord sist på Vincennes eller hur var det? Ingen bryr sig om han.. förlåt, jag vet, han tränas inte av BMI-freak som gråter i tv, då går det ju inte att älska.

Vad är du ute efter?? "ingen bryr sig om han" skall man varje gång vi ser en bra häst eller fin prestation skriva:
-Skully Gully var bra igår, kanonmärr som säkert kan starta i elitloppet, men Zola Boko har satt WR i Paris.
Tro inte att hon är bättre än den!!
Kan man inte bara få tycka att vinna ett så pass stort lopp som Maha gjorde, i överlägsen stil är ruskigt imponerande.... Varför behöver du vara som ett stort barn här inne, du kan ju uppenbarligen en del om trav, varför skall du såga, hata hela tiden??

Kommer stanna min konversation med dig här, uppenbarligen har vi olika åsikter/syn på saker och ting.... Lycka till!

En sista fråga bara, ställde den tidigare men fick inget svar.
Så hur många hästar finns det i Frankrike som är flera klasser bättre än de som varit i norden i år??
Reply
Posted: 2009-10-05 08:14:45 Answer to: "Zola Boko gick lika fort på Jägers och är 3 år"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

Skulle uppskatta av vad jag sett, omkring 3-5 st som är bättre än Torvald. Men han är ju bäst.
Hur många som är bättre än Maharahahahahah är omkring 15-20, och då tycker jag att jag är lite snäll.

Kan man inte bara få tycka att vinna ett så pass stort lopp som Maha gjorde, i överlägsen stil är ruskigt imponerande

Klart man får och, men varför dra på stora ord för hästar som dels inte har bevisat något och dels uppenbart har fått ett för stort utrymme. Varenda gång Hultmans hästar vinner så snackar Hultman skit, Edlund håller med och folk står och nickar. Finns ju absolut ingen proportion. Triton Sund i PdA, folk trodde han skulle vinna, spelad till sjuka 12 gånger pengarna.

Varför alltid Hultman och varför är alltid världens bästa häst svensk?
Reply
Posted: 2009-10-05 09:28:32

Became a member: 
Forum posts:
plokko är ett troll banna spärra honom från denna sida pls.
Reply
Cherry Posted: 2009-10-05 11:31:14

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag tillhör ju skaran som tyckte Maha överskattades och hyllades för mycket i början men det var då. Sen dess tycker jag det är en ny häst. Tekniken är mycket bättre och han tappar inte speciellt mycket längre i starten. Har ju sett bländande ut på slutet måste jag säga.

Däremot kan jag hålla med om att jag är less på Hultman-fjäsket. Vem äger flest travhästar i Sverige? Margareta Wallenius-Kleberg, Sverige rikaste kvinna. Vem tränar dom? Hultman.

För knappt två år sen sa Margareta på Travgalan i Göteborg:
- Att hålla på med trav är dyrt - men roligt. Och jag har ju råd!

Tur för Hultman det. Är man sen benägen att gråta för minsta lilla i TV och framgångsreceptet är klart.

Reply
Posted: 2009-10-05 12:30:45

Became a member: 
Forum posts:
jag håller med bort me plokko skapar bråk och försöker vara cool på internet! SPÄRRA FANSKAPAETTT
Reply
Cherry Posted: 2009-10-05 12:41:47

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Ja ta bort alla som har åsikter som skiljer sig från mängden. Alla måste tycka lika!
Reply
1   2   3   4   5   6   [ 7 ]   8