1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
tommie
|
Posted: 2009-09-07 16:40:05
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Det var en ruggig uppvisning Maharajah stod för! Häftigt att se!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-07 20:38:34 Edited(1): 2009-09-07 20:41:06  Ja, Reven och din ögonsten Nu Pagadi hade nog vunnit om de varit med igår....... Hur som helst så är det bra gjort att vara 1:& 2:a i ett av det största loppet som finns för 4-åriga hästar, oavsett hästmaterial som 1-åringar, det borde väl du som har sett så mkt trav och är så bevandrad i både den akademiska världen (även om jag har svårt att förstå det då jag ser din stavning, Älgjest...) och trav världen.
Men fortsätt gärna tugga på, ett gott skratt förlänger som sagt livet.....
Answer to: "Ja, Reven och din ögonsten Nu Pagadi hade nog vunnit om de varit med i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om det är bra o vara etta och tvåa i ett de större loppen?
hmm, ja kanske det är, men om du kunde läsa, så skulle du se att min kritik är mot han som tränare och det resultat han uppvisar årsvis. Extremt långt från toppen, trots ett extremt material. Men vem får mest uppmärksamhet och vem gossas det mest med i media? Jo, Hultman.
Fortsätta tugga du, själv.. dina slutsatser är alltid roliga.. och de behövs i... travvärlden.
EDIT: Min ögonsten är Ready Cash... han e snel hest 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-07 22:30:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
EN fråga bara, vem tycker du är bra??? Eller är det din "grej" att tycka alla är dåliga??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-07 22:37:43 Edited(2): 2009-09-07 22:49:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Yield flyger till spets och sen får Örjan harva framåt i tredjespår tills han når dödens. Yield tycks vara en så mycket bättre samt komplettare häst att processen bör bli kort. Spring Erom blir väl tvåa.
 Jag ser inte scenariot bara? Hur blir det kört? En frisk Yield går ju säkert en 13-tid på 2640, och då ska Hultman ta ner honom från dödens? Med en potentiell risk att det kommer en tredje häst? Spring Erom? Nu Pagadi har ju lekt upp Maha när han fått dödens, har han ens moral? För mig är inte ens Maha tvåa.
 Yield är ju sjuk så klart. Han hade ju slagit han plättlätt annars. Den som inte tror något annat är ju inte kunnig inom trav. Så är det bara. Nu Pagadi är väl fortfarande den bäste dock.
 Björn är veterinär? Herregud nu är du ju bara för dum. Hästen är sjuk, Björn kan inte ställa en diagnos efter loppet rätt upp o ner.
Om Björn "INTE kan ställa en diagnos efter loppet rätt upp o ner", hur kan du då göra detta utifrån vad du sett på tv-bilderna???
Vad säger man?? ::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-07 23:18:11   Yield flyger till spets och sen får Örjan harva framåt i tredjespår tills han når dödens. Yield tycks vara en så mycket bättre samt komplettare häst att processen bör bli kort. Spring Erom blir väl tvåa.
 Jag ser inte scenariot bara? Hur blir det kört? En frisk Yield går ju säkert en 13-tid på 2640, och då ska Hultman ta ner honom från dödens? Med en potentiell risk att det kommer en tredje häst? Spring Erom? Nu Pagadi har ju lekt upp Maha när han fått dödens, har han ens moral? För mig är inte ens Maha tvåa.
 Yield är ju sjuk så klart. Han hade ju slagit han plättlätt annars. Den som inte tror något annat är ju inte kunnig inom trav. Så är det bara. Nu Pagadi är väl fortfarande den bäste dock.
 Björn är veterinär? Herregud nu är du ju bara för dum. Hästen är sjuk, Björn kan inte ställa en diagnos efter loppet rätt upp o ner.
Om Björn "INTE kan ställa en diagnos efter loppet rätt upp o ner", hur kan du då göra detta utifrån vad du sett på tv-bilderna???
Answer to: "Yield flyger till spets och sen får Örjan harva fram&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja vad säger man, i gbg finns det ett ställe "Lillhagen" där vi sätter sådana personer.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-09-07 23:35:05   Yield flyger till spets och sen får Örjan harva framåt i tredjespår tills han når dödens. Yield tycks vara en så mycket bättre samt komplettare häst att processen bör bli kort. Spring Erom blir väl tvåa.
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Faktiskt min tanke när jag läste inlägget tidigare men orkade inte kommentera det. Väldigt sant dock....
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-09-07 23:38:48  ja vad säger man, i gbg finns det ett ställe "Lillhagen" där vi sätter sådana personer.
Answer to: "ja vad säger man, i gbg finns det ett ställe "Lillhagen""
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Helt OT, men har jag fått en copycat här på zonen? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 09:24:23   Yield flyger till spets och sen får Örjan harva framåt i tredjespår tills han når dödens. Yield tycks vara en så mycket bättre samt komplettare häst att processen bör bli kort. Spring Erom blir väl tvåa.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag kan inte heller ställa en diagnos, men jag tror precis som Björn något.
Sen att ni alla köper det han säger och inte det jag och några andra säger det är en annan sak.
Min poäng var att Björns ord inte är lag.
Men för de flesta är det ju så.
Resultatet är ju det intressanta här, dvs det som veterinärbesöket visar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 09:26:33  EN fråga bara, vem tycker du är bra??? Eller är det din "grej" att tycka alla är dåliga??
Answer to: "EN fråga bara, vem tycker du är bra??? Eller är det din &qu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem jag tycker är bra, pratar vi hästar då eller personer?
I hästväg har jag flera jag tycker är bra.
Tycker inte alla är dåliga, men tycker inte exakt som Edlund och Nilsson gör, vilket upprör härinne.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 09:33:12 Edited(1): 2009-09-08 09:33:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Yield var sjuk. Kan en schimpans räkna ut. = tror något..
Om du tror något så kan du uttrycka dig så här.
- I min lilla värld så tror jag att Yield var sjuk. Min lilltå värker så hemskt och detta brukar vara ett tecken på att mina vinnare är sjuka. Om det dessutom gör ont under ena ögat så finns det inga tvivel...::o::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 12:06:33   Yield var sjuk. Kan en schimpans räkna ut. = tror något..
Om du tror något så kan du uttrycka dig så här.
- I min lilla värld så tror jag att Yield var sjuk. Min lilltå värker så hemskt och detta brukar vara ett tecken på att mina vinnare är sjuka. Om det dessutom gör ont under ena ögat så finns det inga tvivel...::o::o
Answer to: "Yield var sjuk. Kan en schimpans räkna ut. = tror n&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
....eller så kan man uttrycka sig som jag gör.
Fungerar alldeles utmärkt det också, det jag vill förmedla gick fram.
Det du insinuerar är att jag ska använda mig av tvivelaktiga referenser vilket då istället borde förlöjliga det hela? Om man tror något man inte kan empiriskt förankra är det bättre att presentera det konkret. Min teori byggde på att Marshland lekte med Yield och att det var omvänt gången innan, det stämmer inte, enligt mig.
Inte på 10 dagar.
Men det kanske gör det?
Hultman är ju en jävel på att ställa i ordning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 17:13:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Plokko du är nog det största Pucko jag någonsin träffat på Virtuellt och irl. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 17:22:40  ....eller så kan man uttrycka sig som jag gör.
Fungerar alldeles utmärkt det också, det jag vill förmedla gick fram.
Det du insinuerar är att jag ska använda mig av tvivelaktiga referenser vilket då istället borde förlöjliga det hela? Om man tror något man inte kan empiriskt förankra är det bättre att presentera det konkret. Min teori byggde på att Marshland lekte med Yield och att det var omvänt gången innan, det stämmer inte, enligt mig.
Inte på 10 dagar.
Men det kanske gör det?
Hultman är ju en jävel på att ställa i ordning.
Answer to: "....eller så kan man uttrycka sig som jag gör.
Fungerar alldele"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Budskapet som gick fram var att du inte har alla hästarna i stallet, det gik tydligt fram, så du lykades få fram det du ville förmedla isåfall. Bekräftar det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 17:48:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-09-08 18:14:46
Answer to: "(L)"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Har Plokko träffat nunnan IRL. Vill vi veta vad ni gjorde?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-09-08 18:23:42
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Frågan är ju om Plokko träffat någon mer än sin mamma under de 10 senaste åren? Eller nunnan kanske är mamman? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 18:37:17  Har Plokko träffat nunnan IRL. Vill vi veta vad ni gjorde?
Answer to: "Har Plokko träffat nunnan IRL. Vill vi veta vad ni gjorde?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du kommer inte undan från Kriteriet.
Landet har stängt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-08 18:38:35  Frågan är ju om Plokko träffat någon mer än sin mamma under de 10 senaste åren? Eller nunnan kanske är mamman? 
Answer to: "Frågan är ju om Plokko träffat någon mer än sin "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan vara.. alltid velat bli förlöst på ett nunne-kloster.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-09 12:49:20  Kan vara.. alltid velat bli förlöst på ett nunne-kloster.
Answer to: "Kan vara.. alltid velat bli förlöst på ett nunne-kloster."
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-09 13:00:48
Answer to: "havande genom helige ande...
:):D;)
undrar hur du skulle göra di"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle inte vara lika tolerant gällande andra religioner iaf 
en lite hårdare linje, lite mer konservativt.. kittlande tanke.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6