1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
|
|
Posted: 2009-09-09 14:44:13  skulle inte vara lika tolerant gällande andra religioner iaf 
en lite hårdare linje, lite mer konservativt.. kittlande tanke.
Answer to: "skulle inte vara lika tolerant gällande andra religioner iaf :)
en li"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur lyder "the-plokko-way-to-paradise" eller motsvarande eller fristående filosofi?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-09 15:23:23  hur lyder "the-plokko-way-to-paradise" eller motsvarande eller fristående filosofi?
Answer to: "hur lyder "the-plokko-way-to-paradise" eller motsvarande eller fr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
får fila på den när jag har tid.
kommer handla mycket om utseende, sex och pengar.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-09-09 17:38:26  får fila på den när jag har tid.
Answer to: "får fila på den när jag har tid.
kommer handla mycket om "
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
tror nog första budordet är det samma i Plokkos religion som det är i kristendomen....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-09 18:44:12  tror nog första budordet är det samma i Plokkos religion som det är i kristendomen....
Answer to: "tror nog första budordet är det samma i Plokkos religion som det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tveklöst.
men kommer redigera några av de övriga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 06:33:08  får fila på den när jag har tid.
kommer handla mycket om "
|
Became a member:
Forum posts:
|
 får fila på den när jag har tid.
nått som inte du har din pajas, Maha PISSADE på Yield och kommer fortsätta PISSA på han i framtiden och du inser inte det sanslöst vilken jävla pajas du är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 09:19:47   får fila på den när jag har tid.
nått som inte du har din pajas, Maha PISSADE på Yield och kommer fortsätta PISSA på han i framtiden och du inser inte det sanslöst vilken jävla pajas du är.
kommer handla myc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vi får väl se.
Jag tror Yield leker med Maha en normal dag.
1640m och 2140m tror jag på "många längder", tightare på längre så klart.
Skönt att Maha aldrig kommer bli en stjärnhäst, jag myser.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 12:20:43 Edited(1): 2009-09-12 12:23:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Skönt att Maha aldrig kommer bli en stjärnhäst, jag myser.
aldrig bli? trodde han redan var....
 Yield är ju sjuk så klart. Han hade ju slagit han plättlätt annars. Den som inte tror något annat är ju inte kunnig inom trav. Så är det bara. Nu Pagadi är väl fortfarande den bäste dock.
Väntar fortfarande på Nurmos sjukdomsförklaring av Yield, eller han kanske inte heller har koll. Du som såg loppet på tv har ju stenkoll...
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-09-12 12:23:20
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Klart han är en stjärnhäst när han vunnit Kriteriet, Derbyt, och E3  Plokko är lika dum som vanligt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 12:32:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
vore intressant om plokko kunde googla fram vem mer som vunnit de loppen Maharahja gjort, och ändå INTE räknats som en stjärnhäst. Samtidigt så kanske han kan hitta någon märkvärdigt ord på NE som han kan bryta sig med här på forumet.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 13:15:59  vore intressant om plokko kunde googla fram vem mer som vunnit de loppen Maharahja gjort, och ändå INTE räknats som en stjärnhäst. Samtidigt så kanske han kan hitta någon märkvärdigt ord på NE som han kan bryta sig med här på forumet.....
Answer to: "vore intressant om plokko kunde googla fram vem mer som vunnit de loppen Ma"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag ser ur ett litet större perspektiv än fyraårskullen och Sverige, dvs det motsatsen till ni och TV4.
Varje år är det samma sak.
"Är det här det bästa Derbyt nånsin?"
-JAAAA skriker Travzonen och Thomas Nilsson i kör.
Ingen liten inflation i begreppet världens bästa häst och "stjärna".
Maha kommer aldrig bli en stjärna för han är alldeles för komplex.
Väldigt lik Triton Sund, dvs skaplig i Sverige eller till och med bra, men absolut ingen stjärna, inte ur internationella mått. Men vem bryr sig om det? Travvärlden är ju inte större än Sverige.
Man glömmer det lätt dock.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 13:18:24  vore intressant om plokko kunde googla fram vem mer som vunnit de loppen Maharahja gjort, och ändå INTE räknats som en stjärnhäst. Samtidigt så kanske han kan hitta någon märkvärdigt ord på NE som han kan bryta sig med här på forumet.....
Answer to: "vore intressant om plokko kunde googla fram vem mer som vunnit de loppen Ma"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stjärnhäst per definition enligt mig; Ina Scott, Queen L, Victory Tilly, Gidde Palema, Gigant Neo, Scarlett Knight... listan är lång.
Men listan över de som är snäppet under är än större.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 22:40:29  Stjärnhäst per definition enligt mig; Ina Scott, Queen L, Victory Tilly, Gidde Palema, Gigant Neo, Scarlett Knight... listan är lång.
Answer to: "Stjärnhäst per definition enligt mig; Ina Scott, Queen L, Victory"
|
Became a member:
Forum posts:
|
När kommer sjukdomsförklaringen på Yield då?? Borde de inte ha hunnit kolla upp honom vid det här laget??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-13 05:16:09  Stjärnhäst per definition enligt mig; Ina Scott, Queen L, Victory Tilly, Gidde Palema, Gigant Neo, Scarlett Knight... listan är lång.
Answer to: "Stjärnhäst per definition enligt mig; Ina Scott, Queen L, Victory"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har mycket att lära dig, helt klart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-13 15:49:01  När kommer sjukdomsförklaringen på Yield då?? Borde de inte ha hunnit kolla upp honom vid det här laget??
Answer to: "När kommer sjukdomsförklaringen på Yield då?? Borde d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det har de säkert gjort, men nyheten kanske inte har läckt ut än.
Jag har inga öron i det stallet, men sånt brukar ju framförallt komma fram i samband med nästa start.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-09-21 23:44:30  Det har de säkert gjort, men nyheten kanske inte har läckt ut än.
Jag har inga öron i det stallet, men sånt brukar ju framförallt komma fram i samband med nästa start.
Answer to: "Det har de säkert gjort, men nyheten kanske inte har läckt ut &au"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
 - Han var tyvärr inte som bäst då. Det var inte samma tryck i hästen som tidigare och vi kollade upp honom ordentligt när han kom hem. Veterinären undersökte halsen och tog blodprov på honom. Halsen såg bra ut men blodprovet visade att han hade en infektion i kroppen, berättar Timo Nurmos.
Skillnaden är väl att om det är Hultmans hästar som går dåligt så kommer svaren direkt efter loppet eftersom AB och TV4 bor i hans stall medan Timo jobbar lite i det tysta och grinar inte av sig i media efter en motgång.
Tycker dock att Maharajah var ruskig i derbyt och Hultman är duktig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-22 09:59:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
hoppas han inte har någon infektion i kroppen i Finland då, vill gärna se dessa två göra upp när de är friska..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-09-22 10:17:17  hoppas han inte har någon infektion i kroppen i Finland då, vill gärna se dessa två göra upp när de är friska..
Answer to: "hoppas han inte har någon infektion i kroppen i Finland då, vil"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Kan väl dra slutsatsen att Maha var grym oavsett yields insats. Grymt mycket bättre än jag någonsin kunde tro. Samtidigt var ju Yield inte som bäst, nu vet vi varför. De lär mötas igen, den gången kommer jag inte skrika att yield är stenklar. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-22 11:34:37 Edited(2): 2009-09-22 11:42:17  hoppas han inte har någon infektion i kroppen i Finland då, vill gärna se dessa två göra upp när de är friska..
Answer to: "hoppas han inte har någon infektion i kroppen i Finland då, vil"
|
Became a member:
Forum posts:
|
TV4 har fel.
Björn Goop har fel.
 Väntar fortfarande på Nurmos sjukdomsförklaring av Yield, eller han kanske inte heller har koll. Du som såg loppet på tv har ju stenkoll...
// StigHenry
JAG fick rätt.
Hade jag energi skulle jag sammanställa ett spy-inlägg på alla som trodde Yield Boko var frisk i Derbyt, får räcka med en känga åt Hultmans prins.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-22 11:46:25  TV4 har fel.
Björn Goop har fel.
StigHenry är deras nickedocka.
JAG fick rätt.
Hade jag energi skulle jag sammanställa ett spy-inlägg på alla som trodde Yield Boko var frisk i Derbyt.
Answer to: "TV4 har fel.
Björn Goop har fel.
StigHenry är deras nickedocka."
|
Became a member:
Forum posts:
|
bra att han var sjuk. hade nog vunnit annars...
 En frisk Yield går ju säkert en 13-tid på 2640, och då ska Hultman ta ner honom från dödens? Med en potentiell risk att det kommer en tredje häst? Spring Erom? Nu Pagadi har ju lekt upp Maha när han fått dödens, har han ens moral? För mig är inte ens Maha tvåa.
Say no more... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-22 13:31:42 Edited(2): 2009-09-22 13:37:37  bra att han var sjuk. hade nog vunnit annars...
 En frisk Yield går ju säkert en 13-tid på 2640, och då ska Hultman ta ner honom från dödens? Med en potentiell risk att det kommer en tredje häst? Spring Erom? Nu Pagadi har ju lekt upp Maha när han fått dödens, har han ens moral? För mig är inte ens Maha tvåa.
Say no more... 
Answer to: "bra att han var sjuk. hade nog vunnit annars...
En frisk Yield g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min tidsbedömning var möjligt lite skev.
Men DU och TV4-populisterna föll pladask för att det sinnessjuka faktumet att det var 200m skillnad mellan Marshland och Yield på en vecka, det är förmodligen mer patetiskt än att jag gissar fel sluttid på en halvsekund. Han var inte sjuk, nej nej, det är ju rimligt att vara så försämrad.
För ingen som får stryk av Maharajah är sjuk, han bara spöar alla, vilken häst!
......
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]