Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Derbyt 2009

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]   7   8  
Author Message
Posted: 2009-09-22 16:20:59 Edited(1): 2009-09-22 16:26:25 Answer to: "Min tidsbedömning var möjligt lite skev. Men DU och TV4-populist"

Became a member: 
Forum posts:
Nej, jag håller med dig Yield är en mycket bättre häst. Fin päls också...
Ska bli mycket intressant att se loppet i Finland. Hoppas båda kan tävla på topp då.
Maharajaha är äcklig tycker jag, luktar hästbajs i boxen...
Reply
Posted: 2009-09-22 17:22:46

Became a member: 
Forum posts:
Svårt att tro att någon av de tävlar på topp.
Ett uttagningslopp några veckor efter ett Derby som de båda var toppade till.

Känns ganska betydelselöst faktiskt oavsett om Yield eller Hultman sätter bankrekord.
Intressant blir finalen däremot.
Reply
Posted: 2009-09-22 19:53:54 Edited(2): 2009-09-22 19:59:34

Became a member: 
Forum posts:
tror inte Maharajah var "toppad" till Derbyt.

Känns ganska betydelselöst faktiskt oavsett om Yield eller Hultman sätter bankrekord.

Skall Hultman tävla, vem kör??
Reply
Posted: 2009-09-22 20:18:10 Answer to: "tror inte Maharajah var "toppad" till Derbyt. Men han är cha"

Became a member: 
Forum posts:
Örjan "metern" Kihlström.
Han ska tydligen vara bäst bakifrån
Reply
Posted: 2009-09-22 22:00:22 Edited(2): 2009-09-22 22:36:47

Became a member: 
Forum posts:
Idag var Örjan bäst från spets.. Kul final!

Reply
Posted: 2009-09-23 17:17:28 Answer to: "Idag var Örjan bäst från spets.. Kul final!"

Became a member: 
Forum posts:
Mja, ser fram emot att Yield går felfritt då.
Tyckte han var ruskig igår.
Reply
Posted: 2009-10-03 16:58:27

Became a member: 
Forum posts:
Ser fram emot att höra hur enormt överskattad Maharajah är, vilken bluff Hultman är och allt det där.

Någon som vill prova? Plokko brukar ju alltid ha svar på tal. Kommer säkert en rolig krönika om att alla andra i fältet var sjuk, Frankrike inte hade skickat sina bästa osv.. Skall bli kul helgläsning!
Reply
Posted: 2009-10-03 17:04:19 Answer to: "Ser fram emot att höra hur enormt överskattad Maharajah ä"

Became a member: 
Forum posts:
Helt sinnessjukt överskattad. Finns inte ord.
Björn sitter väl fast än. Galen körning.

Johan Edlund (din favorit och mentor) "Ojoj, han kommer vinna Prix d Amerique". Helt övertygad och naiv precis som sin lärling.

Örjan Kihlström, 155cm, in i volten på Vincennes, paralyserad av rädsla, med en häst som tappar 100m i bilstart. Kommer säkert bli ÄN bättre på Vincennes.

Detta loppet gav ingenting.

Hultman är den största pajasen i modern historia. "Vänta tills han är i ordning".
Hästen är aldrig bra? Han vinner och vinner, men är aldrig som bäst. Bra där, men förlåt StigHenry vill inte spy för mycket över din idol, ni delar ju trots allt IQ och midjemått.
Reply
Posted: 2009-10-03 17:08:30

Became a member: 
Forum posts:
Hahaha, äntligen.. skrattar så tårarna rinner... Yield gick just i mål, men vinner nog om han får fritt i tid.... Eller kanske var en halsinfektion som satte stopp? Vad säger stortån, värker det?
Nej han är förmodligen helt chanslös i PDA, alla världens bästa hästar är ju i Frankrike.... Skriv mer Plokko, jag kopierar allt och tar fram när jag känner mig nere....

Nurmos verkar vara grym på att ställa iordning......
Reply
Posted: 2009-10-03 17:09:25 Edited(1): 2009-10-03 17:13:34

Became a member: 
Forum posts:

Detta loppet gav ingenting.

Är det inte 2mille i första pris?

Sveriges genom tiderna största travtränare. Säger så här, detta är något ut över det vanliga.
Men Stig H Johansson är väl också kass skulle jag tro........ Bara fransmännen som kan träna häst ju....
Reply
Posted: 2009-10-03 17:12:30 Answer to: "Detta loppet gav ingenting. Är det inte 2mille i f&"

Became a member: 
Forum posts:
Inte vad det ger Maggan i kaffepengar, utan i legitmitet som "storstjärna", vilket du bla ponerar.
Reply
Posted: 2009-10-03 17:15:21

Became a member: 
Forum posts:
Undrar vilka som vunnit alla de lopp Maha gjort och ändå haft ordet "överskattad" över sig. Hade någon fransk häst vunnit så hade det varit en kanon ju, eller?
Reply
Posted: 2009-10-03 17:15:28 Answer to: "Hahaha, äntligen.. skrattar så tårarna rinner... Yield["

Became a member: 
Forum posts:
Ja dina tårar är nog iofs inget som någon noterar.
Han blev fast, inte halsinfektion.

Stortån säger fast körd. Vad säger din cupida hjärna?
Sist hade min stortå rätt och din hjärna rätt (läs: Derbyt), undrar vad det säger mest om, min tå eller din hjärna?

Japp, de bästa hästarna är i Frankrike och det har vi fått bevisat för oss hur många gånger som helst.
Kopiera på du.

Jag förstår att man måste ha något att roa sig med i det dunkla Norrland.
Reply
Posted: 2009-10-03 17:16:55 Answer to: "Undrar vilka som vunnit alla de lopp Maha gjort och ändå haft or"

Became a member: 
Forum posts:
Absolut inte.
Känner inte till de där franska hästarna som var med.

Krävs en hel del för att jag ska skrika ut "VÄRLDSSTJÄRNA".
Någon här borde prova, det är inte så farligt.
Reply
Posted: 2009-10-03 17:21:24 Edited(1): 2009-10-03 17:27:16

Became a member: 
Forum posts:

Yield flyger till spets och sen får Örjan harva framåt i tredjespår tills han når dödens. Yield tycks vara en så mycket bättre samt komplettare häst att processen bör bli kort.

Det här tar jag fram när det är mörkt och kallt här i Norrland... man blir varm inombords när man inser att även de som inte har det så lätt har forum att komma till....
Jag vet att man inte skall skratta åt andras olycka, men ibland är det svårt...
Reply
Posted: 2009-10-03 17:22:51 Edited(1): 2009-10-03 17:23:31

Became a member: 
Forum posts:

Japp, de bästa hästarna är i Frankrike och det har vi fått bevisat för oss hur många gånger som helst.

Kan du nämna några sådan ggr iår....?

Stortån säger fast körd. Vad säger din cupida hjärna?

Så Yield vinner enkelt om han får fritt??
Reply
Posted: 2009-10-03 17:28:22 Edited(1): 2009-10-03 19:06:35 Answer to: "Japp, de bästa hästarna är i Frankrike och det har vi"

Became a member: 
Forum posts:

Kan du nämna några sådan ggr iår....?

Antar att du då tänker på de som startade i vintermeetinget, förra vintern, dvs i Prix d Amerique då?
I så fall så finns det en hög om 10-15 namn, favoriten får väl trots allt bli PdA vinnaren Meaulnes du Corta.
Som du kanske vet så är sommaren i Frankrike död, dvs de enda som startar är Soulay och han startar i Norden.

Finns inte en enda bra häst ur ett franskt perspektiv som startar på sommaren.
Så du får nog precisera frågan till vilka jag tyckte var bra i vintras, eller vilka som kommer bli bra till vintern.

Så Yield vinner enkelt om han får fritt??

Det tror jag inte, som loppet blev kört fick han alldeles för långt fram efter att Senior och Örjan drog ifrån alla andra. Men han hade säkert gjort ett bra lopp då, nu blev det inget. Örjan fick ju allt på räkmacka, men så är det ju som oftast.
Reply
Posted: 2009-10-03 22:58:18

Became a member: 
Forum posts:
Plokko är ett troll punkt slut.
Reply
Posted: 2009-10-03 23:01:04 Edited(1): 2009-10-03 23:01:28 Answer to: "Plokko är ett troll punkt slut."

Became a member: 
Forum posts:
nejnej, han är inget troll. Lite saker han behöver få rätsida på bara, slagsida i livet just nu...
Reply
Posted: 2009-10-03 23:05:23

Became a member: 
Forum posts:
Kan du (plokko) inte redan nu helt såga hans chanser i Pda?? Och ge oss massor med franska hästar som har långa ståtliga kuskar som inte alls blir rädda när de är i volten på Vincennes, och som förmodligen slår en bluff som Maha med ett upplopp. För någon stjärna är han då rakt inte!!

Nej bäst i kullen är Yield Boko + Nu Pagadi.. Ibland undrar jag om du har alla flingor i paketet....
Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]   7   8