Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Mantorp 2010-09-11
V75-7 Bronsdivisionen, försök 4.
9. AVANTO 34% 51
Kontio Jorma
7. ROYAL NEO 32% 62
Olsson Daniel
2. NILLER 29% 67
Lennartsson Per
1. CADDIE EAGLE 20% 55
Jansson Torbjörn
10. MACHO GOSSIP 16% 91
Eriksson Håkan
6. ACES MAJESTY 13% 107
Eriksson Sören
5. ORGANIC VALUE 12% 82
Söderkvist Stefan
11. ROCKY RACE 11% 106
Witasp Leif
4. RAVELLO 6% 218
Haugstad Kenneth
12. MANNA 6% 136
Kihlström Örjan
3. KINGPIN LA MARC 4% 299
Andersson Peter M
8. MILS YOU LOVE 2% 0
Goop Björn

Senast uppdaterad: 2010-09-11 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Mantorp
V75-2 Mantorp
V75-3 Mantorp
V75-4 Mantorp
V75-5 Mantorp
V75-6 Mantorp
V75-7 Mantorp
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Mantorp

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6   7  
Author Message
Posted: 2010-09-07 17:33:47 Answer to: "detta står mellan 7 och 9. 7 i spets och om avanto får sin resa"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ACES MAJESTY

S 6, ACES MAJESTY
Om Aces släpper till Royal, jag tror den är före dit
Reply
Posted: 2010-09-07 20:26:33

Became a member: 
Forum posts:
Royal Neo är nog en av omgångens mest överskattade hästar. Så jävla märkvärdig tycker jag inte att den är. Den är helt ok. Startsnabb och försvarar sig duktigt i spets. Senast gick han sista 500 på runt 1.13 och det kommer inte duga på långa vägar på lördag. Motståndet är ett helt annat och att Royal ens är favorit är ett stort skämt. Hör bara hur jag skrattar: hahahaha!!! När ni hört det skrattet så hoppas jag att inte inte spikar Royal...

;-)
Reply
Posted: 2010-09-07 20:31:23
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Omgångens lås: Avanto+Niller

Det räcker ganska långt..

Hästar som Avanto slog senast på topptiden 13.6 på lång distans:

Nahar, Niller, Lewis OM, Year One, Avalon Spider, Tarpoon Bris, Manna, Sir Holger

Hästar som Royal Neo slog med tiden 1.14 över medeldistans:

Havbergs Gidde, Putte Topline, Mils You Love, Orcas Bac, King Cobol, Nouveau Zet, Raket Farming, Solino, Casher

Klasskillnad kanske?...Duh!
Reply
Dark_horse Posted: 2010-09-07 21:10:59 Answer to: "Jag är inte imponerad av Niller men kanske Per kan ta fram något"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 5, ORGANIC VALUE
Stallkörning mellan Åkes hästar Niller lever enbart på sin styrka och är han i form (vilket han iofs inte verkar vara) kan han säkert pressa sönder Royal Neo från dödens. Per lär hursomhelst använda sig av den taktiken eftersom den gynnar Åkes andra häst Avanto. Med detta i bakhuvudet plus att Royal Neo går upp i klass bör man nog gardera, särskilt eftersom han ser ut att bli favorit.
Reply
Posted: 2010-09-07 21:18:23 Answer to: "Stallkörning mellan Åkes hästar:) Niller lever enbart p&ari"

Became a member: 
Forum posts:

V 11, ROCKY RACE

S 7, ROYAL NEO
Har aldrig riktigt förstått att man som tränare ska "offra" en häst för en annan.
Går ägarna med på denna deal tro?
Om vi kör skiten ur din häst så vinner vi med den andra
??
Reply
Posted: 2010-09-07 21:25:38 Answer to: "Omgångens lås: Avanto+Niller Det räcker ganska lå"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 11, ROCKY RACE

S 7, ROYAL NEO
Ja duh...men Nahar,Year One, Sir holger hade en G...på vägen.
Niller ur form..Avalon spider blandar o ger...ofta skit i mina ögon.(Överreklamerad).

Havbergs gidde enormt bra i några starter på v75, Putte radar segrar vann nu senast igen,Mils you Love en kommande stjärna om man får tro Timo..jag vet inte om Roayl Neos prestationer har varit dåliga!?

Avanto vann ett lopp som Åke "fixade" för honom - högt tempo med ryggar (Alltså tiden var lite för bra i mina ögon o han går knappast så fort nu) - så blir inte detta loppet kört OM Royal sitter i ledningen.

Men vi får se på Lördag hur det blir....spännade hur som helst.
Reply
Posted: 2010-09-07 21:26:22 Answer to: "Har aldrig riktigt förstått att man som tränare ska "o"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Du menar som Ludde gjorde med Juggle face i derbyt så att Joke Face kunde vinna?
Reply
Posted: 2010-09-07 21:33:16 Answer to: "Ja duh...men Nahar,Year One, Sir holger hade en G...på vägen. N"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Avanto är ingen dålig kuse. Den har bra mkt bättre speedtider än Royal. Visst kanske Royal har framtiden för sig på ett annat sätt. Men snackar vi här och nu så är Avanto den bättre hästen. Visst, den fick loppet, men den lär ju knappast lägga sig i dödens denna gång heller, och risken är ju att tempot blir högt nu med.

Om alla lägger sig platt och låter Royal sänka tempot och bestämma. Visst då finns det en möjlighet att den kan rinna undan med tanke på att upploppet är kort. Men det är många om och men.

Sedan nämnder du visserligen bra hästar för sin klass, men det är hästar som tävlat i 1-2 klasser under de som Avanto slog senast.
Reply
Posted: 2010-09-07 21:35:24
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Bara för att göra min poäng extra tydlig. Samtliga av de som jag nämnde som Avanto slog har bättre speedtider än Royal och alla de som Royal slog.

Oavsett vad man tycker om speedtider, så säger det en del. Jag skulle tro att det i snitt är 1 sekund i skillnad på sista 500 på dessa uppräknade hästar.
Reply
Posted: 2010-09-07 21:41:38
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
När jag kollade upp det jag påstod så märkte jag att jag överdrev lite när det gäller speedtiderna. Men i Avantos lopp så hade fyra hästar S500 under 1.10 (Avanto hade 1.09) och i Royals lopp så hade bara en häst under 1.10,5, och det var casher som hade 1.10 prick.
Reply
Posted: 2010-09-07 21:46:33 Answer to: "Du menar som Ludde gjorde med Juggle face i derbyt så att Joke Face k"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 11, ROCKY RACE

S 7, ROYAL NEO
Jävla skillad har ÄGER BÅA HÄSTARNA så spelar ju mindre roll för miljonär Ludde.
Åke har ett ansvar mot 2 olika hästägare
Reply
Posted: 2010-09-07 21:51:10
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 11, ROCKY RACE

S 7, ROYAL NEO
Det loppet som Avanto vann körde Åke i ledningen med Niller i idiot tempo 12/500 - 14,4/1000 - 13,5/2000!!
Avanto i rygg - lucka o slut.
Medhängar tid som inte ska övervärderas MEN jag har sagt att detta loppet står mellan Roayl Neo OCH Avanto.
Go kväll
Reply
Posted: 2010-09-07 21:51:26 Answer to: "Jävla skillad har ÄGER BÅDA HÄSTARNA så spelar j"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
ok. Hade för mig att Juggle Face hade fler delägare än Ludde. Men om det stämmer det du säger så är det ju en jäkla skillnad förstås...

Men Åke har väl inga skrupler.. Han tar bara fram grisfösaren om ägarna klagar...
Reply
Posted: 2010-09-07 22:23:47 Answer to: "ok. Hade för mig att Juggle Face hade fler delägare än Ludde"

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MACHO GOSSIP

S 5, ORGANIC VALUE
Avanto måste ha en rygg att gå i. Han kan inte göra loppet själv och fick ett perfekt lopp senast. Kan kanske upprepa det men det känns inte så himla troligt trots vettigt spår. Aces Majesty som garanterat tar täten är ett tidigare streck. Ett par roliga streck kan också vara Rocky Race o kanske Macho Gossip men då krävs givetvis överpace ? Rocky gick 12 sista 1000 näst senast och ska gå B.F nu.
Organic Value trivs med voltstart och kanske kan vara före 7 i starten. ?
Reply
Dark_horse Posted: 2010-09-07 23:27:59 Answer to: "Har aldrig riktigt förstått att man som tränare ska "o"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 5, ORGANIC VALUE
Menar inte att Niller ska "offras". Men det finns två faktorer som talar för att loppet blir kört som jag sa.
1: Niller är ospeedig och de enda positionerna han kan vinna loppet ifrån är dödens eller spets (= dödens i detta fall)
2: Per har goda skäl att köra utifrån "bära eller brista"-persektivet. Är Niller i form klarar han nämligen av att trycka upp tempot i dödens. Visar det sig däremot att han inte är i form kommer han visserligen att sjunka som en sten genom fältet, men Per har ändå gjort vad han har kunnat för att vinna loppet SAMTIDIGT som han har ökat chanserna för stallkamraten.

Så ser jag på det iaf, men man kanske har blivit lite paranoid efter alla år med den här jävla sporten
Reply
Post removed Posted: 2010-09-08 09:18:13
Posted: 2010-09-08 10:01:00 Answer to: "Menar inte att Niller ska "offras". Men det finns två fakto"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 11, ROCKY RACE

S 7, ROYAL NEO
Nej jag håller med dig helt utom på en punkt.
Och det är Nillers form...var han så usel senast??
Kolla tiderna som jag nämnde här ovan...
Kanske man vet mer hur fort man kan och inte kan köra nu...
Drog han inte lite väl hårt??
Hur mycket vinnare hade man från stallet på Avanto denna dagen tro
Reply
Posted: 2010-09-08 11:36:10 Answer to: "Nej jag håller med dig helt utom på en punkt. Och det är "
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MACHO GOSSIP

S 5, ORGANIC VALUE
Ja som jag sa:13/2000 meter o 2140 är Nillers distans. Man kan ju också lägga in att Åke valde Niller senast och att han garanterat går framåt med det senaste loppet i kroppen. Pallar Royal Neo att ha en toktryckande Niller utvändigt ? I sådant fall ska R.N sänka sitt rekord med kanske 1 sekund. Ingen omöjlighet men spik ? Knappast. Spika Niller ? Om man törs, Hans V75 facit har varit ganska bedrövligt men beror faktiskt till viss del på väldigt optimistiska styrningar av Åke. Lennartsson är mer cool.
Reply
Posted: 2010-09-08 14:48:47 Answer to: "Ja du "joNGyL175" ... är du inte lite för snabb nu... "

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ORGANIC VALUE
"RAVELLO... loppets roliga streck.. struken senast... mycket bra inne på pengar !!!!"..
skrev jag tidigt i veckan och jag kan banne mig inte få den kusen ur mitt laborerande med streck hit och dit....
Reply
Posted: 2010-09-08 14:59:23

Became a member: 
Forum posts:

V 11, ROCKY RACE
min vinnare i detta lopp blir 11 Rocky Race...
2,9,11 låser vi detta på i dagsläget.
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6   7