| [ 1
]
2
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-06 17:01:09
|
Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 351
|
Varför finns viljan att utöka antalet Stayerlopp på lördagar när det ju varit värsta floppen sett till många antal ofyllda startlistor?
Jag fattar verkligen inte.
Och vad händer med andra lopp.
Finns det ens något övervägt tänk därute i TZ-universum?
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-06 17:03:05  Varför finns viljan att utöka antalet Stayerlopp på lördagar när det ju varit värsta floppen sett till många antal ofyllda startlistor?
Jag fattar verkligen inte.
Och vad händer med andra lopp.
Finns det ens något övervägt tänk därute i TZ-universum?
Answer to: "Varför finns viljan att utöka antalet Stayerlopp på lördagar när det j"
|
|
Är det liksom inte bättre att justera propparna på de tre lopp som redan finns?
De var väl inte perfekta helt enkelt.
Också underligt att man bara kunde rösta på att typ ickerösta eller utöka antalet lopp - men inte på att ta bort eller ändra.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-06 18:02:10
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 730
|
Fakta:
18 platser har varit tomma under dessa veckor på totalt 18 lopp dvs 1 plats per lopp om du slår ut det.
Vet ej om jag kallar det flopp men å andra sidan är jag ej ett dugg förvånad att de orden kommer från dig oavsett.
Jag har bara ställt en fråga för att få något slags underlag ifall det skulle bli någon förändring till kommande etapper. Har ej gått ut och sagt att det kommer ändras såfort jag lägger ned frågan. Men tycker det är bättre att ha ett underlag än att bara ändra helt själv (för då hade väl helvetet brutit loss igen)
Där har du mitt svar så alla kan se svart på vitt hur siffrorna ser ut och varför frågeställningen finns.
Trevlig helg önskar The Man 
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-06 18:47:00  Fakta:
18 platser har varit tomma under dessa veckor på totalt 18 lopp dvs 1 plats per lopp om du slår ut det.
Vet ej om jag kallar det flopp men å andra sidan är jag ej ett dugg förvånad att de orden kommer från dig oavsett.
Jag har bara ställt en fråga för att få något slags underlag ifall det skulle bli någon förändring till kommande etapper. Har ej gått ut och sagt att det kommer ändras såfort jag lägger ned frågan. Men tycker det är bättre att ha ett underlag än att bara ändra helt själv (för då hade väl helvetet brutit loss igen)
Där har du mitt svar så alla kan se svart på vitt hur siffrorna ser ut och varför frågeställningen finns.
Trevlig helg önskar The Man 
Answer to: "Fakta:
18 platser har varit tomma under dessa veckor på totalt 18 lopp d"
|
|
Var det PM om man ville nå dig?
Har du lämnat ifrån dig din möjlighet att ändra med loppschemat? När var det detta skulle ske?
Fakta!
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-06 18:58:56  Var det PM om man ville nå dig?
Har du lämnat ifrån dig din möjlighet att ändra med loppschemat? När var det detta skulle ske?
Fakta!
Answer to: "Var det PM om man ville nå dig?
Har du lämnat ifrån dig din möjlighe"
|
|
Jag kan nog avgöra själv vad jag vill kommentera eller ej.
Jag har inte sagt när någon gång, jag skrev när jag känner mig klar.
Fakta igen.
Men nu kommer jag ej svara mer jag ville bara ge alla hur allt ser ut faktabaserat och ej på vad en enskild tycker och tänker.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-06 19:00:45  Jag kan nog avgöra själv vad jag vill kommentera eller ej.
Fakta igen.
Men nu kommer jag ej svara mer jag ville bara ge alla hur allt ser ut faktabaserat och ej på vad en enskild tycker och tänker.
Answer to: "Jag kan nog avgöra själv vad jag vill kommentera eller ej.
Jag har inte"
|
|
HÄR HAR DU FAKTA DIN LÖGNARE:
Omgång 1
Lopp 1 - 14 anmälda
Lopp 2 - 10 anmälda
Lopp 3 - 15 anmälda
= Minus 5 hästar
Omg 2
L1 - 15
L2 - 15
L3 - 14
= Minus 1 häst
Omg 3
L1 - 14
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 1 häst
Omg 4
L1 - 11
L2 - 12
L3 - 7
= Minus 15 hästar
Omg 5
L1 - 14
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 1 häst
Omg 6
L1 - 15
L2 - 13
L3 - 15
= Minus 2 hästar
Omg 7
L1 - 15
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 0 hästar
Omg 8
L1 - 14
L2 - 10
L3 - 15
= Minus 6 hästar
Omg 9
L1 - 12
L2 - 15
L3 - 11
= Minus 7 hästar
Omg 10
L1 - 15
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 0 hästar
Omg 11
L1 - 12
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 3 hästar
= Minus 41 hästar
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-06 19:02:43  Jag kan nog avgöra själv vad jag vill kommentera eller ej.
Fakta igen.
Answer to: "Jag kan nog avgöra själv vad jag vill kommentera eller ej.
Jag har inte"
|
|
Det var du som själv deklarerade att om man ville prata med dig så var det PM som gällde framgent.
Jag vill inte prata med dig.
Så varför hoppar du in i tråden och ljuger och förstör?
Tråden var inte ämnad mot dig utan jag ville höra folk som röstat och hur de tänker egentligen.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-06 19:03:20  HÄR HAR DU FAKTA DIN LÖGNARE:
Omgång 1
Lopp 1 - 14 anmälda
Lopp 2 - 10 anmälda
Lopp 3 - 15 anmälda
= Minus 5 hästar
Omg 2
L1 - 15
L2 - 15
L3 - 14
= Minus 1 häst
Omg 3
L1 - 14
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 1 häst
Omg 4
L1 - 11
L2 - 12
L3 - 7
= Minus 15 hästar
Omg 5
L1 - 14
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 1 häst
Omg 6
L1 - 15
L2 - 13
L3 - 15
= Minus 2 hästar
Omg 7
L1 - 15
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 0 hästar
Omg 8
L1 - 14
L2 - 10
L3 - 15
= Minus 6 hästar
Omg 9
L1 - 12
L2 - 15
L3 - 11
= Minus 7 hästar
Omg 10
L1 - 15
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 0 hästar
Omg 11
L1 - 12
L2 - 15
L3 - 15
= Minus 3 hästar
= Minus 41 hästar
Answer to: "HÄR HAR DU FAKTA DIN LÖGNARE:
Omgång 1
Lopp 1 - 14 anmälda
Lopp 2 "
|
|
Jag ber om ursäkt jag räknade enbart denna etappen.
|
|
Reply
|
|
|
simon_81
|
Posted: 2026-02-06 23:19:00
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 791
|
Att Stayerloppen på lördagar har varit ett väldigt välkommet inslag tror jag många håller med om, men ser heller ingen poäng med att lägga till ännu fler lopp. Kanske att det vore en tanke att rotera mellan olika propositioner (framförallt i så fall ett lopp med högre tak), men att lägga till ännu fler lopp skulle kännas överdrivet.
Nuvarande format gynnar ju dessutom lite mindre stall, med mindre insprunget på hästarna, så tror att det är bra just nu som det är. Vad tycker andra?
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 00:56:25
|
|
Jag fattar verkligen inte meningen med utformningen av propparna.
Varför köra både åldersselektivt samt inkörtbegränsande.
Räcker väl med ena. Eller?
Varför får en 10-åring som inte tjänat mer än 400k inte mäta sig mot andra som också tjänat mindre än det?
Eller varför får 4-6-åringar vara med i samtliga lopp men inte 7-12 år?
Mongoproppar enligt mig.
Men jag kanske tänker fel.
Någon får gärna förklara för mig vad jag missar.
Tack!
Och jag ser gärna att den som förklarar inte är sanningsskarvaren Hampus.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 00:59:22
|
|
Rimligt vore väl typ:
Stayer 4-6 år
Stayer 7-9 år
Stayer 10-12 år
Eller mer åt det hållet?
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 01:12:13
|
|
Eller 4-12 på alla klasser (prissummor) så kan väl stallchefer själva få göra valet hur hårt de vill satsa beroende på hur mycket de tror på sin kuse.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-07 01:15:50  Eller 4-12 på alla klasser (prissummor) så kan väl stallchefer själva få göra valet hur hårt de vill satsa beroende på hur mycket de tror på sin kuse.
Answer to: "Eller 4-12 på alla klasser (prissummor) så kan väl stallchefer själva f"
|
|
Förlåt mig men måste bara fråga?
Är du full eller alltid bara ute efter att hitta fel?
Ena sekunden så ska en 10 åring kunna möta de som kört in lika mycket något inlägg senare så vill du dela upp det i ålder oavsett, lite svårt att hänga med i svängarna när du byter riktning från ett inlägg till ett annat.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 01:36:59  Förlåt mig men måste bara fråga?
Är du full eller alltid bara ute efter att hitta fel?
Ena sekunden så ska en 10 åring kunna möta de som kört in lika mycket något inlägg senare så vill du dela upp det i ålder oavsett, lite svårt att hänga med i svängarna när du byter riktning från ett inlägg till ett annat.
Answer to: "Förlåt mig men måste bara fråga?
Är du full eller alltid bara ute ef"
|
|
Nej det är inte svårt att hänga med i svängarna och i mina exempel om man inte är iq-befriad.
Jag har inte PM:at dig.
Men om du ändå prompt måste svara då (fast jag inte skriver till dig - utan avser föra diskussion) vad är din tanke då?
Utveckla! Tack!
Som propparna är nu är ju bara att du klickat i lite och tyckt "cool"... för att du hela tiden ser dig själv som ofelbar och tror att du är cool.
Hur kan du hela tiden få det till att jag bara pratar om dig?
Hur stor är din offerkofta?
Försök för någon enstaka gångs skull förstå vad som skrivs istället för att direkt dra påhoppsargumentet eller att "jag bara är pinsam".
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 01:38:47
|
|
Hampus, fattar du inte själv ändå att propparna är för snävt utformade när loppen inte lockar till mer anmälningar?
Logik liksom!
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-07 01:49:25 Edited(1): 2026-02-07 01:51:35  Hampus, fattar du inte själv ändå att propparna är för snävt utformade när loppen inte lockar till mer anmälningar?
Logik liksom!
Answer to: "Hampus, fattar du inte själv ändå att propparna är för snävt utformad"
|
|
Indirekt är det ju mig allt ditt negativa syftar på oavsett vad du säger.
Men då ska jag förklara varför propparna är gjorda som de är gjorda och de har absolut inget med cool att göra för fem öre.
Stall ville ha lopp som var mer anpassade på ett sätt så att skillnaden i loppen ej blev för stor varken i ålder eller inkört.
Efter att tänkt igenom det så tyckte jag upplägget som jag gjorde var bästa alternativet och då dessutom att hade man en "yngre" häst som passerat någon av spärrarna så kunde den tränaren ta beslutet själv om den vill starta sin häst mot äldre (troligen bättre siffermässigt) i ett sådant lopp eller ej.
Att däremot låta en "äldre" häst som haft möjlighet att träna upp sig i flertalet etapper möta en yngre häst tar lite bort mitt tänk att få så jämna lopp som möjligt.
Så där har du hur jag tänkte med propparna men de kommer absolut inte spela någon roll vad jag skrivit ändå för som vanligt kommer du hitta fel och tycka att det jag gjort/tycker är helt skevt jämfört med vad du vill/tycker.
Och du kan fortsätta skriva om PM osv. Jag skrev som jag gjorde för jag orkar ej med långa diskussioner där du skriver att jag ska svara på det och det och det. Vill jag däremot förklara något som alla kan läsa som nu med propparna så gör jag det.
Jag tycker ju ej som jag skrev innan att det varit lågt. Det är helt omöjligt att lyckas få alla dessa lopp fulla jämnt då det är många faktorer som spelar in.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 02:05:53 Edited(1): 2026-02-07 02:06:09  Indirekt är det ju mig allt ditt negativa syftar på oavsett vad du säger.
Men då ska jag förklara varför propparna är gjorda som de är gjorda och de har absolut inget med cool att göra för fem öre.
Stall ville ha lopp som var mer anpassade på ett sätt så att skillnaden i loppen ej blev för stor varken i ålder eller inkört.
Efter att tänkt igenom det så tyckte jag upplägget som jag gjorde var bästa alternativet och då dessutom att hade man en "yngre" häst som passerat någon av spärrarna så kunde den tränaren ta beslutet själv om den vill starta sin häst mot äldre (troligen bättre siffermässigt) i ett sådant lopp eller ej.
Att däremot låta en "äldre" häst som haft möjlighet att träna upp sig i flertalet etapper möta en yngre häst tar lite bort mitt tänk att få så jämna lopp som möjligt.
Så där har du hur jag tänkte med propparna men de kommer absolut inte spela någon roll vad jag skrivit ändå för som vanligt kommer du hitta fel och tycka att det jag gjort/tycker är helt skevt jämfört med vad du vill/tycker.
Och du kan fortsätta skriva om PM osv. Jag skrev som jag gjorde för jag orkar ej med långa diskussioner där du skriver att jag ska svara på det och det och det. Vill jag däremot förklara något som alla kan läsa som nu med propparna så gör jag det.
Answer to: "Indirekt är det ju mig allt ditt negativa syftar på oavsett vad du säger"
|
|
"Stall ville ha lopp som var mer anpassade på ett sätt så att skillnaden i loppen ej blev för stor varken i ålder eller inkört."
Orkar inte läsa längre än dit. Sicken slentrianhittepålögn.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 02:14:42
|
|
Kan svara åt dig Hampus:
"Du vill bara hitta fel med mig och nu är du pinsam".
Avd: Ist f självreflektion.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-07 02:21:51  Kan svara åt dig Hampus:
"Du vill bara hitta fel med mig och nu är du pinsam".
Avd: Ist f självreflektion.
Answer to: "Kan svara åt dig Hampus:
"Du vill bara hitta fel med mig och nu är du "
|
|
Du får som sagt tro vad du vill.
Nu skrev jag varför propparna är som de är och har merparten bara fått positiva kommentarer att dessa lopp finns oavsett så.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-07 02:59:58 Edited(2): 2026-02-07 03:21:27  Du får som sagt tro vad du vill.
Nu skrev jag varför propparna är som de är och har merparten bara fått positiva kommentarer att dessa lopp finns oavsett så.
Answer to: "Du får som sagt tro vad du vill.
Nu skrev jag varför propparna är som "
|
|
"och har merparten bara fått positiva kommentarer att dessa lopp finns oavsett så."
Så då är de perfekta i sin utformning trots att loppen inte ans lockar till fullt deltagande?
Och mestadels positiva kommentarer är från din vän OttoB i er dolda pm-konversation?
Jag kan tycka att det inte är helt fel med lopp på lördagskvällar.
Jag hade till och med någon idé/tanke kring ett tidsmässigt sent lopp på söndagar för att hålla intresse och inloggningsfrekvens vid liv bland spelare. Och förmodligen hade då Stayerloppen rent krasst passat bättre där då. Ivf jag tänker att folk gör annat irl-stuff på lördagskvällar men säkert gärna dedikerar tid till zonen på trötta söndagar.
Just my two pence.
Grundfrågan var ju lite varför folk röstar för mer stayerlopp när nuvarande inte ens har tillräckligt med intresse.
Och att jag tycker det är klart knepigt att man måste helt avstå att rösta om man inte vill gå din linje Hampus.
Du (Hampus) har adhd och vill ha actionspel och massa lopp med stora jäkla prissummor hela tiden och är verkligen inte den som tänker på effekter och bieffekter av införandet av övermånga nya lopp.
För dig är det ju viktigare att det händer saker och att saker blinkar och sprakar - hit och dit - snarare än att något är genomtänkt.
Och egentligen kvittar det ju totalt för mig då jag ju liksom inte ens tävlar minsta lilla numera. Liksom ännu mindre än tidigare...
Jag bara tycker det är småkul att träna och sälja hästar och avla och hoppas på fullträffar.
Hampus, om vi rent spekulativt och hypotetiskt tänker att istället för att införa ytterligare nya stayerlopp - vad skulle istället kunna vara en förbättrande förändring i propparnas utformning som gör att loppen fylls och att andra lopp (liksom exempel vissa vardagslopp) inte drabbas negativt?
Zonen förlorar kontinuerligt spelare och det blir mindre och mindre dedikerade stall.
Behövs det då fyllas på med mer och mer och mer lopp?
Är det inte då andra saker som brister?
|
|
Reply
|
|
| [ 1
]
2
|