| 1
2
[ 3
]
4
5
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-08 12:08:22
|
Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 377
|
Ok, du kan sluta med det för det blir bara löjligt när du inte ens förmår dig läsa vad som skrivs.
Och, du är inte god och jag ond. Det är bara i ditt huvud det är så.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-08 12:20:30
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 751
|
Så sanna ord av Briljant.
Bara hoppas att fler ser vem det är som är felet såfort det inte blir som man vill. Det pratas en del om dagis från montana och hans beteende kan ju liknas med hur just barnen där beter sig. Får man ej som man vill eller inte som man tänkt då ska de gå ut över andra.
Trevlig söndag på er allesammans
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-08 12:33:05  Så sanna ord av Briljant.
Bara hoppas att fler ser vem det är som är felet såfort det inte blir som man vill. Det pratas en del om dagis från montana och hans beteende kan ju liknas med hur just barnen där beter sig. Får man ej som man vill eller inte som man tänkt då ska de gå ut över andra.
Trevlig söndag på er allesammans
Answer to: "Så sanna ord av Briljant.
Bara hoppas att fler ser vem det är som är f"
|
|
"Får ej som man vill."
Jag har inte ens slagit fast någon fast åsikt här utan startade en tråd som du hoppade in och började tjafsa i och sen tog dina argument slut och du vägrade svara och varför du nu igen dyker upp förstår jag verkligen inte.
Det är ju PM om man vill nå dig.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-08 14:02:57  "Får ej som man vill."
Jag har inte ens slagit fast någon fast åsikt här utan startade en tråd som du hoppade in och började tjafsa i och sen tog dina argument slut och du vägrade svara och varför du nu igen dyker upp förstår jag verkligen inte.
Det är ju PM om man vill nå dig.
Answer to: ""Får ej som man vill."
Jag har inte ens slagit fast någon fast åsikt "
|
|
Läs vad jag skrev istället du som tyckte det var så viktigt att det skulle ligga i News borde ju ha full koll vad jag skrev.
Jag kommer ej besvara påhopp skrev jag.
Vill jag däremot komma med fakta och hur jag tänker så gör jag givetvis det.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-09 22:58:40  Läs vad jag skrev istället du som tyckte det var så viktigt att det skulle ligga i News borde ju ha full koll vad jag skrev.
Jag kommer ej besvara påhopp skrev jag.
Vill jag däremot komma med fakta och hur jag tänker så gör jag givetvis det.
Answer to: "Läs vad jag skrev istället du som tyckte det var så viktigt att det skul"
|
|
 Så sanna ord av Briljant. Bara hoppas att fler ser vem det är som är felet såfort det inte blir som man vill. Det pratas en del om dagis från montana och hans beteende kan ju liknas med hur just barnen där beter sig. Får man ej som man vill eller inte som man tänkt då ska de gå ut över andra. Trevlig söndag på er allesammans
Och... Det är ju PM om man vill nå dig. Eller "hoppa på" dig. Jag vill inte ens att du skriver öht från början.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-10 01:02:51 Edited(1): 2026-02-10 01:03:18   Så sanna ord av Briljant. Bara hoppas att fler ser vem det är som är felet såfort det inte blir som man vill. Det pratas en del om dagis från montana och hans beteende kan ju liknas med hur just barnen där beter sig. Får man ej som man vill eller inte som man tänkt då ska de gå ut över andra. Trevlig söndag på er allesammans
Och... Det är ju PM om man vill nå dig. Eller "hoppa på" dig. Jag vill inte ens att du skriver öht från början.
Answer to: "Så sanna ord av Briljant. Bara hoppas att fler ser vem det är som "
|
|
Argument slut?
Som jag skrev kom jag bara med fakta och hur jag tänkt angående detta.
Det du skrev var ju rätt riktat mot att det var skit alltihopa utan att ha all fakta på bordet.
Skrev också rätt tydligt hur jag väljer att skriva i forumet. Men det inlägget skippade du helt och väljer att svara ännu en gång på ett inlägg du redan besvarat/kommenterat?
Men jobba vidare med dina hatkampanjer som får maximal uppmärksamhet från dina lovers 
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-10 06:45:40  Argument slut?
Som jag skrev kom jag bara med fakta och hur jag tänkt angående detta.
Det du skrev var ju rätt riktat mot att det var skit alltihopa utan att ha all fakta på bordet.
Skrev också rätt tydligt hur jag väljer att skriva i forumet. Men det inlägget skippade du helt och väljer att svara ännu en gång på ett inlägg du redan besvarat/kommenterat?
Men jobba vidare med dina hatkampanjer som får maximal uppmärksamhet från dina lovers 
Answer to: "Argument slut?
Som jag skrev kom jag bara med fakta och hur jag tänkt an"
|
|
Det här är alltså en "hatkampanj":
Varför finns viljan att utöka antalet Stayerlopp på lördagar när det ju varit värsta floppen sett till många antal ofyllda startlistor?
Jag fattar verkligen inte.
Och vad händer med andra lopp.
Finns det ens något övervägt tänk därute i TZ-universum?
Är det liksom inte bättre att justera propparna på de tre lopp som redan finns?
De var väl inte perfekta helt enkelt.
Också underligt att man bara kunde rösta på att typ ickerösta eller utöka antalet lopp - men inte på att ta bort eller ändra.
|
|
Reply
|
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2026-02-10 15:37:49 Edited(2): 2026-02-10 15:47:37
|
Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 174
|
Vemsomhelst fattar väl att alla extra lopp som lagts in handlar om att slå rekord, vissa lopp är helt okej. Det här spelet är förlorat, är bara pengabaserat, överstartande av hästar som jag nämnt så många ggr, vilket är fel i spelet från början. Borde ha varit spärrar för länge sedan och betydligt fler skador, och då menar jag längre och svårare skador om man startar en häst 3 ggr på 6 dagar som sker. Varför ligger en spärr på 10 dagar barfota körning när det är fritt fram med att starta hur ofta man vill? Isåfall ska ju även sådana saker vara öppet också om det inte finns några regler gällande andra saker. Världslistan är totalt onödig för det är nog bara 2-3 personer max som ens bryr sig.
Sen ska nog inte heller aktiva stall sköta proppar etc etc.
|
|
Reply
|
|
|
Post removed
|
Posted: 2026-02-10 15:37:49
|
|
|
Raiden7655
|
Posted: 2026-02-11 03:28:38  Vemsomhelst fattar väl att alla extra lopp som lagts in handlar om att slå rekord, vissa lopp är helt okej. Det här spelet är förlorat, är bara pengabaserat, överstartande av hästar som jag nämnt så många ggr, vilket är fel i spelet från början. Borde ha varit spärrar för länge sedan och betydligt fler skador, och då menar jag längre och svårare skador om man startar en häst 3 ggr på 6 dagar som sker. Varför ligger en spärr på 10 dagar barfota körning när det är fritt fram med att starta hur ofta man vill? Isåfall ska ju även sådana saker vara öppet också om det inte finns några regler gällande andra saker. Världslistan är totalt onödig för det är nog bara 2-3 personer max som ens bryr sig.
Answer to: "Vemsomhelst fattar väl att alla extra lopp som lagts in handlar om att sl"
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 69
|
Jag håller med dej Narkissos1
|
|
Reply
|
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2026-02-11 14:06:28 Edited(1): 2026-02-13 11:18:18  Jag håller med dej Narkissos1
Answer to: "Jag håller med dej Narkissos1"
|
|
Vi har ingen talan för fem öre men åsikter kan vi iallafall ha och det kommer jag fortsätta med så länge jag är kvar i det här spelet.
Ta bort barfotaspärren om det inte finns gränser gällande nåt annat när vi ändå håller på. Men man pratar för döva öron, det är Travzonen ladies and gentlemen där dom som har nån typ av makt gör precis det DOM vill.
|
|
Reply
|
|
|
Yermac
|
Posted: 2026-02-17 21:01:23  Vemsomhelst fattar väl att alla extra lopp som lagts in handlar om att slå rekord, vissa lopp är helt okej. Det här spelet är förlorat, är bara pengabaserat, överstartande av hästar som jag nämnt så många ggr, vilket är fel i spelet från början. Borde ha varit spärrar för länge sedan och betydligt fler skador, och då menar jag längre och svårare skador om man startar en häst 3 ggr på 6 dagar som sker. Varför ligger en spärr på 10 dagar barfota körning när det är fritt fram med att starta hur ofta man vill? Isåfall ska ju även sådana saker vara öppet också om det inte finns några regler gällande andra saker. Världslistan är totalt onödig för det är nog bara 2-3 personer max som ens bryr sig.
Answer to: "Vemsomhelst fattar väl att alla extra lopp som lagts in handlar om att sl"
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2069
|
Håller med om detta, borde bli större konsekvenser av så täta och många starter om de ens ska vara möjligt.
Rutin är viktigt men att anmäla och ta plats för någon annan i stora löp bara för rutinen (köra defensivt) känns sådär i mitt tycke för att sedan starta i ett annat löp om 1 eller 2 dagar, där borde någon spärr med finnas (typ 4-5 dagar) då måste man prioritera på ett annat sätt. Vilket kan ge plats för vissa andra stall i vissa löp. Har varit med några ggr då någon av mina inte kommit med just för detta, man bygger rutin på unghästar bara för man har poäng men sedan startar samma häst dagen efter eller två dagar efter. Jag skulle inte klaga om detta infördes. Alternativt att skaderisken är högre trots att du sparar formen om du nu startar för tätt. Jag vet inte men vore kul om det kunde ske lite förändringar, nu har jag ändå kört seriöst ungefär 3 år så lite har man väl funderat på.
|
|
Reply
|
|
|
viktor15
|
Posted: 2026-02-17 22:12:40 Edited(1): 2026-02-17 22:15:52
|
Became a member: 2015-02-21
Forum posts: 86
|
Det förstör en stor del av spelkänslan när det blir på det här sättet. Jag förstår att Hampus sannolikt inte vill ändra på upplägget, eftersom han i dagsläget har en tydlig dominans i sitt sätt att spela.
Samtidigt skulle en förändring förmodligen tillföra väldigt mycket för alla andra som spelar, i hopp om att någon gång vinna ett derby, en Bon Bon-pokal eller vad man nu motiveras av.
I nuläget blir situationen olycklig, då vi alla ser hur Hampus fullständigt krossar tidigare rekord samtidigt som han i praktiken sitter på hela makten. Det leder tyvärr till att många här inne börjar ifrågasätta om allt verkligen går rätt till bakom spakarna.
Med det sagt var det å andra sidan ingen annan som, vid första anblick, var beredd att kliva in och rädda Zonen från förfall. Vad som är rätt och fel är därför inte helt enkelt. Mycket positivt har tillförts spelet, och för det vill jag tacka Hampus.
Samtidigt har vi också tappat profiler — till exempel Cherry, en spelare man alltid ville slå, just för att han var extremt skicklig på att få fram stjärnor.
Med detta sagt tror jag att det behöver tänkas igenom hur spelet ska utvecklas framåt. Jag utgår från att de flesta här älskar travsport och vill att spelet ska spegla verkligheten så mycket som möjligt — där man till exempel inte kan starta i tre lopp på kort tid utan att riskera skador.
Jag ser gärna att fler, särskilt de som är bättre än mig, vågar kliva fram och föra fram sina personliga åsikter. Och då menar jag inte något smutskastningståg mot Hampus, utan konstruktiva tankar kring vad som behöver göras för att alla ska känna sig nöjda.
Målet borde vara att vi kan fortsätta spela och utveckla spelet tillsammans, utan att det spårar ur och blir en ”shitshow” där folk till slut slutar spela för att det helt enkelt inte längre är roligt.
Over and out!
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-18 00:29:43
|
|
Jag har absolut inga problem med det som sägs med starter och skaderisk osv. Men det är inget jag styr över för fem öre så ska det till en förändring på dessa saker är det via admin detta sker och ej via mig.
Det jag kan påverka för stunden är kuskar och hur loppschemat ska se ut vilket jag la ut kompletta listor om i TS-News inför denna etapp.
Så nej som jag sa så har jag inget emot en förändring men som jag varit inne på tidigare när frågan om mitt spelande kommit upp så spelar jag alla spel efter spelets regler. Vill jag starta tätt för att öka möjligheterna för egen del så gör jag det men sen åker även jag på skador emellanåt. Men helt klart borde den delen höjas (skaderisk) i mitt tycke även om det skulle bli en nackdel för mig.
Jag spelar ej detta spel för att starta hästar med "rätt" mellanrum på starterna, då skulle jag lika gärna kunna lägga ner. Mitt största fokus kommer alltid att vara att försöka slå mitt egna PB och att försöka beta av så många lopp som möjligt som jag tidigare ej vunnit.
Sen kommer vi till det största problemet och det är att det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar på admin om saker. Jag ser om han läst det jag skrivit och får jag ingen respons på det jag skrivit/frågat efter så tar jag det som att just den grejen jag tagit upp ej är aktuellt för han att åtgärda.
Jag vill jag också nämna att allt handlar om tid, är man bara intresserad av att loggaa in någon gång i veckan för att starta sporadiskt ja då blir det ju även differanser på topplistan. Jag lägger ned flertalet timmar i veckan på att planera och organisera hur jag ska lägga upp närmaste tid, hur matchningen ska se ut, vad jag kan få ut mest av för att en häst ej ska förlora sina poäng osv osv.
Men att dra en slutsats om att skillnaden har med loppschema osv att göra ser jag bara som bortförklaringar. Jag har kört in 9,7 mille denna etapp och utan att ha alla siffror i huvudet så tror jag att det ligger på max 600k inkört från nya lopp vilket ej skulle påverka hur de flesta skulle se på skillnaden i totalen.
Sen vill också tillägga att jag slog rekord i inkört på en säsong innan jag fick befogenhet att ändra loppschemat (även om jag slog mitt föregående rekord efter det med).
Och nej detta är ingen försvarsställning eller något liknande. Jag tar det heller ej som påhopp från någon utan detta är min syn på allt som har skrivits så får alla bilda sig sin egna uppfattning om allt.
|
|
Reply
|
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2026-02-18 10:16:02  Jag har absolut inga problem med det som sägs med starter och skaderisk osv. Men det är inget jag styr över för fem öre så ska det till en förändring på dessa saker är det via admin detta sker och ej via mig.
Det jag kan påverka för stunden är kuskar och hur loppschemat ska se ut vilket jag la ut kompletta listor om i TS-News inför denna etapp.
Så nej som jag sa så har jag inget emot en förändring men som jag varit inne på tidigare när frågan om mitt spelande kommit upp så spelar jag alla spel efter spelets regler. Vill jag starta tätt för att öka möjligheterna för egen del så gör jag det men sen åker även jag på skador emellanåt. Men helt klart borde den delen höjas (skaderisk) i mitt tycke även om det skulle bli en nackdel för mig.
Jag spelar ej detta spel för att starta hästar med "rätt" mellanrum på starterna, då skulle jag lika gärna kunna lägga ner. Mitt största fokus kommer alltid att vara att försöka slå mitt egna PB och att försöka beta av så många lopp som möjligt som jag tidigare ej vunnit.
Sen kommer vi till det största problemet och det är att det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar på admin om saker. Jag ser om han läst det jag skrivit och får jag ingen respons på det jag skrivit/frågat efter så tar jag det som att just den grejen jag tagit upp ej är aktuellt för han att åtgärda.
Jag vill jag också nämna att allt handlar om tid, är man bara intresserad av att loggaa in någon gång i veckan för att starta sporadiskt ja då blir det ju även differanser på topplistan. Jag lägger ned flertalet timmar i veckan på att planera och organisera hur jag ska lägga upp närmaste tid, hur matchningen ska se ut, vad jag kan få ut mest av för att en häst ej ska förlora sina poäng osv osv.
Men att dra en slutsats om att skillnaden har med loppschema osv att göra ser jag bara som bortförklaringar. Jag har kört in 9,7 mille denna etapp och utan att ha alla siffror i huvudet så tror jag att det ligger på max 600k inkört från nya lopp vilket ej skulle påverka hur de flesta skulle se på skillnaden i totalen.
Sen vill också tillägga att jag slog rekord i inkört på en säsong innan jag fick befogenhet att ändra loppschemat (även om jag slog mitt föregående rekord efter det med).
Och nej detta är ingen försvarsställning eller något liknande. Jag tar det heller ej som påhopp från någon utan detta är min syn på allt som har skrivits så får alla bilda sig sin egna uppfattning om allt.
Answer to: "Jag har absolut inga problem med det som sägs med starter och skaderisk os"
|
|
Sure Hampus du spelar efter reglerna som chefen lagt in från början, sen att inte chefen agerar gällande dessa saker eller ens kommenterar det kan du inte styra. Jag skulle mest råda chefen att antingen lämna ifrån sig spelet eller lägga ner det.
|
|
Reply
|
|
|
Yermac
|
Posted: 2026-02-18 12:05:31
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2069
|
Men detta med löpspärr osv är taget med admin också alltså? Längre frånvaro från skador? Sedan tidigare?
Jag har ej hängt med så mycket men förstått att det varit svårt att ens få kontakt med admin, jag skulle tycka det skulle göra endel för spelet, jag följer också reglerna och startar alldeles för tätt ofta eftersom det inte ofta blir några konsekvenser utav det men tycker inte det känns realistiskt och skulle mer än gärna få bort det.
Som viktor15 skrev är man ju sugen att få det som likt verkligheten som möjligt med vissa saker.
Har admin velat lämna över till någon annan att styra tidigare eller? Och ingen har velat ta över? Varför har du befogenheter på vissa delar men inte allt, Hampus? Är det fler som har vissa befogenheter? Är bara en nyfiken fråga för jag vet inte.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-18 12:21:08  Men detta med löpspärr osv är taget med admin också alltså? Längre frånvaro från skador? Sedan tidigare?
Jag har ej hängt med så mycket men förstått att det varit svårt att ens få kontakt med admin, jag skulle tycka det skulle göra endel för spelet, jag följer också reglerna och startar alldeles för tätt ofta eftersom det inte ofta blir några konsekvenser utav det men tycker inte det känns realistiskt och skulle mer än gärna få bort det.
Som viktor15 skrev är man ju sugen att få det som likt verkligheten som möjligt med vissa saker.
Har admin velat lämna över till någon annan att styra tidigare eller? Och ingen har velat ta över? Varför har du befogenheter på vissa delar men inte allt, Hampus? Är det fler som har vissa befogenheter? Är bara en nyfiken fråga för jag vet inte.
Answer to: "Men detta med löpspärr osv är taget med admin också alltså? Längre fr"
|
|
För väldigt längesedan har jag för mig admin hade det uppe på tapeten men det hände absolut inget på den fronten. Sen har han kört vidare och gjort det som behövs typ för att spelet ska rulla vidare.
Skulle inte vilja ha befogenhet över precis allt ändå då jag tror det skulle vara alldeles för tidskrävande plus att jag skulle ej orka ta emot massa påhopp för inte allt är så som alla vill.
Kuskarna har jag haft ett tag för att kunna redigera och ändra. Även lagt ut flertalet gånger om att folk ska komma med förslag för att kunna göra det så bra som möjligt.
Loppen frågade admin mig om jag ville hjälpa till med då det under många etapper kommit önskemål om nya lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2026-02-18 14:01:45  För väldigt längesedan har jag för mig admin hade det uppe på tapeten men det hände absolut inget på den fronten. Sen har han kört vidare och gjort det som behövs typ för att spelet ska rulla vidare.
Skulle inte vilja ha befogenhet över precis allt ändå då jag tror det skulle vara alldeles för tidskrävande plus att jag skulle ej orka ta emot massa påhopp för inte allt är så som alla vill.
Kuskarna har jag haft ett tag för att kunna redigera och ändra. Även lagt ut flertalet gånger om att folk ska komma med förslag för att kunna göra det så bra som möjligt.
Loppen frågade admin mig om jag ville hjälpa till med då det under många etapper kommit önskemål om nya lopp.
Answer to: "För väldigt längesedan har jag för mig admin hade det uppe på tapeten "
|
|
Utan påhopp är det nåt du skulle klara av rent tekniskt? För du är jäkligt duktig på att bjuda in folk till nya idéer och tankar och tror inte du heller skulle ha nåt emot vissa spärrar, skador etc, tror vi alla som spelar vill ha utveckling och jag tror du hade kunnat leverera. Är säker på att det finns många här med otroligt bra funderingar.
Bara en tanke.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2026-02-18 16:51:19  Utan påhopp är det nåt du skulle klara av rent tekniskt? För du är jäkligt duktig på att bjuda in folk till nya idéer och tankar och tror inte du heller skulle ha nåt emot vissa spärrar, skador etc, tror vi alla som spelar vill ha utveckling och jag tror du hade kunnat leverera. Är säker på att det finns många här med otroligt bra funderingar.
Bara en tanke.
Answer to: "Utan påhopp är det nåt du skulle klara av rent tekniskt? För du är jä"
|
|
Eftersom jag ej har koll på hur hemsidan är programmerad då jag som sagt bara har befogenheter som ligger inne i spelet så kan jag ej ge ett rakt svar på den frågan.
Är det uppbyggt så som det andra är uppbyggt så ska de nog inte vara några större konstigheter men i slutändan är det här inte en fråga för mig oavsett då jag enbart bara hjälper till och inte kan ta beslut/ändra något utan att få sådana befogenheter.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2026-02-18 21:43:35
|
|
@Narkissos1
Nej han hade inte klarat av det. Han kan inte koda på det sättet. Han har bara övertro/hybris/är oinsatt.
|
|
Reply
|
|
| 1
2
[ 3
]
4
5
|