Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Stayerlopp - Syfte?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]  
Author Message
montana Posted: 2026-02-21 12:01:50 Answer to: "Lägger mig inte i erat bråk kodare eller inte. Spelar ingen roll vad vi t"

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 377
Detta spelet har massa grymma funktioner i grund och botten.
Och ännu grymmare förutsättningar att bli magiskt om rätt spelledning fanns.
Tyvärr tror jag inte på oväntat mirakel här.
Varken nuvarande admin Eriksson är rätt person såväl som Hampus.
Eriksson är uppenbart för upptagen med annat och dessutom totalt obrydd.
Hampus är uppenbart lågintelligent och blir ju liksom jävig. (Samt har inte kompetens nog att ta över kodande och ansvar från admin.)

Jag har också slutat skicka in pengar via namnbyten.
Mestadels då jag totalt tröttnade på spelandet i form av att anmäla till lopp och så när typ hela Zonens historik raderades i form av att gamla inaktiva stall plockades bort.
Meningslöst spelande numera.

Blir väl en till avlingsomgång med typ 15 uppfödningar. Sen sälja det och efter det försöka säga tack och god dag för gott.

Håller med om att det är tråkigt tyst från många stall.
Jag har väl infekterat diskussionen och gjort forumet trist/surt... ihop med att Hampus kör över folk och vill bluffa småstall och allmänt inte har rätt tänk för sina befogenheter.

Det sämsta admin någonsin gjort (bland flertalet skeva beslut) var att tro att det är lämpligt att ett absolut toppstall ska få makt över själva spelbalansen.
Reply
Narkissos1 Posted: 2026-02-21 20:19:38 Edited(1): 2026-02-21 20:20:54 Answer to: "Detta spelet har massa grymma funktioner i grund och botten. Och ännu gry"

Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 174
Jag har också haft tanken att avsluta ett tag nu. Vi får se när det sker.
Vill gärna stötta zonens framtid med namn, men inte när vi har det som vi har.
Reply
Raiden7655 Posted: 2026-02-22 14:23:48 Edited(1): 2026-02-22 14:29:59 Answer to: "Detta spelet har massa grymma funktioner i grund och botten. Och ännu gry"

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 69
Jag håller med Montana.
Särskilt om det sista du skriver, helt obegripligt konstigt beslut.
Kanske lika bra alla övriga stall lämnar spelet, så kan samma person driva sitt stall,
Och få ligga säkert i topp på alla ligor.
Gör mej inte något om detta spelet läggs ner idag, bara blivit sämre å sämre.
Starta hästar 2-3 ggr veckan ofta. Helt verklighetsfrånvänt.
Kan aldrig varit någon hästägare som jag som inte satt en spärr för sånt.
Kan tillägga att 2 starter på en vecka KAN förekomma, men sällsynt i verkliga travet.
Har själv i spelet gjort några ggr 2 starter vecka. Men inte ofta.
Göra så med samma häst ofta så har du en väldigt skadad och helt knäckt häst, i verkligheten.
Nä detta spelet är till för dom som utnyttjar buggarna till max, och har pengar köpa
bästa fölen och matcha stenhårt och sedan, kan ligga i toppen.
Sedan ang bråket här, så blandar jag mej inte i det alls.
Utan jag höll med Montana i sista inlägget här över.
Reply
lillsyrran Posted: 2026-02-22 18:53:54 Edited(2): 2026-02-22 18:58:50 Answer to: "Lägger mig inte i erat bråk kodare eller inte. Spelar ingen roll vad vi t"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 849
Jag håller med dig.
Jag vet inte om jag räknas till de rutinerade sett till resultat men har iaf varit länge här på zonen och i mitt fall beror tystnaden i forumet mest på att jag har resignerat och tror inte att det kommer att bli någon större förändring. Jag föredrar att mest tävla mot mig själv och Brilliant även om det såklart är kul med resultat på rankingen också. En liten del av tystnaden beror på att jag är så jäkla less på allt käbbel oavsett vem som har rätt eller fel så jag nöjer mig oftast med att läsa vad som skrivs.

Jag håller även med montana om det väldigt olämpliga att ett toppstall har de befogenheter Hampus har, utan att vidare engagera mig i frågan.
Reply
Post removed Posted: 2026-02-22 18:57:29   Edited(1): 2026-02-22 18:57:40   Answer to: "Detta spelet har massa grymma funktioner i grund och botten. Och ännu gry"
1   2   3   4   [ 5 ]