1
2
3
4
5
6
7
[ 8
]
9
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-12-11 17:08:10  Såg att du prickade 7 även här inne vilket forcerar dig upp i ledningen i den lilla interna tävlingen.
Mycket snyggt jobbat med 3 spik!!
Answer to: "Såg att du prickade 7 även här inne vilket forcerar dig upp"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, STARO COLD CARAT
|
Tack igen!
Det roligaste är nästan att jag la in den här raden till en kompis också men han har ingen koll alls på trav, sitter och funderar över om jag ska berätta att vi fick 7 rätt eller inte... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 17:14:43  Tack igen!
Det roligaste är nästan att jag la in den här raden till en kompis också men han har ingen koll alls på trav, sitter och funderar över om jag ska berätta att vi fick 7 rätt eller inte... 
Answer to: "Tack igen!:)
Det roligaste är nästan att jag la in den hä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
lol haha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 18:27:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
Grattis Dark_Horse och Jongyl, själv gick det åt helvete...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 18:56:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grattis till vinnarna....
Sanity fick ett omöjligt lopp, men borde kunna bättre.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 19:17:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
Grattis killar!!!!
Själv trodde jag på Sanity så det blev bara en 6 + lite femmor.
Måste ha varit den hårda inledningen 1,09 eller???
Grattis iaf till snygga system! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 19:20:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
S 2, SANITY
|
Som sagt var:Lite snackhäst och var sårbar när han inte fick ledningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 19:22:22 Edited(1): 2010-12-11 19:23:05  Grattis killar!!!!
Själv trodde jag på Sanity så det blev bara en 6 + lite femmor.
Måste ha varit den hårda inledningen 1,09 eller???
Grattis iaf till snygga system! 
Answer to: "Grattis killar!!!!
Själv trodde jag på Sanity så det blev"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Tack Moagnes!
Sanity behöver vila då han är sliten.
En hård säsong sätter sina spår o vill "ni" ägare inte knäcka hästen så ta en 3-4 månaders vila - det är mitt råd.
Men när man har hästen hos en liten tränare vill dom nog starta på för att få en in de tusenlappar hon behöver.
Synd på en häst som kan bli bra nästa år.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 19:29:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
Han ska vila nu innan det blir vinterträning. Tyckar han gjort det bra iår ändå, har ju sprungit in det han kostade på auktionen + lite till, så nu är det bara + framöver. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 19:31:22  Han ska vila nu innan det blir vinterträning. Tyckar han gjort det bra iår ändå, har ju sprungit in det han kostade på auktionen + lite till, så nu är det bara + framöver. 
Answer to: "Han ska vila nu innan det blir vinterträning. Tyckar han gjort det bra"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Absolut - tycker bara ni skulle låtit hästen vila efter senaste solvalla starten då han inte var bra.
Sedan förstår jag inte varför ni byter kusk på hästen så mycket.
Låt en o samma köra det brukar vara det bästa i längden.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 19:37:46  Absolut - tycker bara ni skulle låtit hästen vila efter senaste solvalla starten då han inte var bra.
Sedan förstår jag inte varför ni byter kusk på hästen så mycket.
Låt en o samma köra det brukar vara det bästa i längden.
Answer to: "Absolut - tycker bara ni skulle låtit hästen vila efter senaste "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Inte så lätt o matcha o så många starter har han inte gjort i år ! De flesta gubbar i toppen är ju bra !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 19:43:40  Inte så lätt o matcha o så många starter har han inte gjort i år ! De flesta gubbar i toppen är ju bra !! 
Answer to: "Inte så lätt o matcha o så många starter har han int"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Har ju varit ute i det tuffaste loppen o det sätter sig på psyket...o gå i dödens med Örjan bakom är knappast form höjande...hmn 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 21:52:57  Som sagt var:Lite snackhäst och var sårbar när han inte fick ledningen.
Answer to: "Som sagt var:Lite snackhäst och var sårbar när han inte fic"
|
Became a member:
Forum posts:
|
snackhäst? hästen har gjort flera heroiska lopp under året, flesta såg att formen höll på att försvinna efter senaste loppet och det är inge konstigt med det efter en lång och hård säsong.
Men segern hade blivit enkel oavsett om örjan fått spets.......
Tror att sanity kommer att springa in mycket pengar nästa år
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 23:31:43  snackhäst? hästen har gjort flera heroiska lopp under året, flesta såg att formen höll på att försvinna efter senaste loppet och det är inge konstigt med det efter en lång och hård säsong.
Answer to: "snackhäst? hästen har gjort flera heroiska lopp under året,"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
Hoppas jag med! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 07:35:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hoppas jag fick någon ny vän här på forumet efter mitt inlägg om SANITY.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 10:16:46  snackhäst? hästen har gjort flera heroiska lopp under året, flesta såg att formen höll på att försvinna efter senaste loppet och det är inge konstigt med det efter en lång och hård säsong.
Answer to: "snackhäst? hästen har gjort flera heroiska lopp under året,"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
S 2, SANITY
|
Klart han kommer springa in pengar. Det jag menar är inte att det är en dålig häst, absolut inte, men han är inte riktigt så bra som folk verkar ha fått för sig så därför kallar jag den för "lite snackhäst".
Det är en typisk snabb start-dämpa-spurta häst. Det kan räcka långt men nu måste den kunna hålla hårdare tempo på mellanvarvet för att bli en riktigt bra häst. Silver är en mycket hård klass.
Efter vila och träning kan den säkert utvecklas men igår var den inte så klar som folk trodde.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 10:22:31  Hoppas jag fick någon ny vän här på forumet efter mitt inlägg om SANITY.
Answer to: "Hoppas jag fick någon ny vän här på forumet efter mit"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
S 2, SANITY
|
Hoppet är det sista som överger människan
Hajjar inte varför du tror att det bara var du som ansåg att Sanity skulle förlora ? Fanns flera på tråden som hade samma åsikt långt före dig så ditt inlägg var väl i stort sett i paritet med deras/våra åsikter ?
Alla har fel ibland och rätt ibland. Inte mycket att hänga upp sig på.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-12 11:10:14  Hoppet är det sista som överger människan
Hajjar inte varför du tror att det bara var du som ansåg att Sanity skulle förlora ? Fanns flera på tråden som hade samma åsikt långt före dig så ditt inlägg var väl i stort sett i paritet med deras/våra åsikter ?
Alla har fel ibland och rätt ibland. Inte mycket att hänga upp sig på.
Answer to: "Hoppet är det sista som överger människan :-)
Hajjar inte "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja det där om hoppet är "klassiskt", är ju för många variabler i ett travlopp o det avspeglar sig definitivt i många förslag om vinnare o någon får rätt o andra fel o det är ju "ovanligt" med consensus i den här branchen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 11:43:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Sanity har startsnabbheten som sitt vinnande vapen och på detta kommer han tjäna fina pengar - men tror inte det är en "stjärna". Kommer säkert hävda sig helt ok i Guld men knappast elitloppet.
Som man brukar säga en nyttig travhäst som gör själ för havren o glädje till ägarna!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 12:02:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tjäna pengar kommer den göra. Men i mina ögon är den ingen riktig vinnare i Silverdivisionen(just nu). snackhäst- ja.
Folke sa bl.a att den behöver inte vara som bäst för att vinna mot det här gänget, och Malin Löfgren var så uppåt och sa att Sanity aldrig kännts så fin. Den har mer att bevisa. Men den är bara fyra år och kan den utvecklas mer så kan det bli nånting. För startsnabbheten har den och det är ju otroligt mycket vunnet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 12:02:18 Edited(1): 2010-12-12 12:03:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Få förundat att få vara med i elitloppet, Att hämta fina pengar i guld och kanske sweden cup är bevis nog på att dte är en fin häst.
Säger som bengan adielsson, kan man öppna snabbt så kan man avsluta snabbt, 2 viktiga komponenter för att kunna bli en riktigt bra häst.
Tycker att sanity har visat att det är en riktigt fin häst, sedan är det lite upp till bevis nästa år..... Men jag tror inte att han blir bättre än att vinna lite guld lopp och kämpa i sweden cup.......
För att rätta föregående talare så sade jag att Sanity inte behöver vara som bäst för att vinna loppet från spets. Väsentlig skillnad på att öppna 1.08 och gå i dödens.....
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
7