1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
9
|
|
Posted: 2010-12-11 11:13:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, LEONAS YETI
|
Har då Thomas Urberg någon rysare att bjuda på?

– Ja, Trustworthy Ås har jag kört och det är en oerhört startsnabb herre. Sanity tar inte en längd på honom så mycket talar för spets och i den positionen kan min rysare vinna detta lopp. 
Thomas är starkt kritisk till att Solvalla kör V65 på lördag kväll, alltså konkurrerar med Bergsåkers V75-omgång.
– Inte så konstigt att endast fyra Solvalla-hästar finns på plats i norrlandsmetropolen. Jag tycker att det är skandal att de som bestämmer valt att ha det här upplägget.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 11:18:28  Har då Thomas Urberg någon rysare att bjuda på?

– Ja, Trustworthy Ås har jag kört och det är en oerhört startsnabb herre. Sanity tar inte en längd på honom så mycket talar för spets och i den positionen kan min rysare vinna detta lopp. 
Thomas är starkt kritisk till att Solvalla kör V65 på lördag kväll, alltså konkurrerar med Bergsåkers V75-omgång.
– Inte så konstigt att endast fyra Solvalla-hästar finns på plats i norrlandsmetropolen. Jag tycker att det är skandal att de som bestämmer valt att ha det här upplägget.
Answer to: "Har då Thomas Urberg någon rysare att bjuda på?
"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Valla har kanske sviter från "skalligheten"... 
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2010-12-11 11:49:24
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Sanity bör vinna detta.
Visst, som joNGyl säger så var det en dålig instats senast. Men Rano har haft 2-3 tveksamma lopp irad nu? Vad säger dig att den inte gör ett plattlopp idag igen, om du nu tror Sanity gör det för att den var blek senast? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 13:04:05 Hur många nya ovänner får jag nu om jag skriver negativt om SANITY ?
För det första är hästen bara 4 år, den gör debut i silverdivisionen hur många hästar mäktar med detta. Ja mina vänner/ovänner det är sällsynt, och måste vara en sjutusan till häst för att lyckas. Vad jag vet om hästen tycker jag inte det. Hade jag spelat på Bergsåker vore det ingen spik för mig tveksam till att tagit med den alls.
Jag är hårdhudad och tål kritik som hästägare.
Answer to: "Hur många nya ovänner får jag nu om jag skriver negativ"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
frågan är om du tål kritik som travtippare.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-11 13:08:32
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ser det inte ut att bli dödens för Sanity? Ettan kunde ju nästan svara ut Little Rainbow senast som är en riktig startraket.. Jag tror att Little Rainbow är snabbare ut än Sanity och nu får dessutom Trustworthy helstängt huvudlag... Men Sanity kanske bara är bäst och vinner från dödens...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 14:00:57
|
|
Ja du Tommie... Om Elin lägger pisken på för att till varje pris svara... kan de va uppgjort då ? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-11 14:08:21  Ja du Tommie... Om Elin lägger pisken på för att till varje pris svara... kan de va uppgjort då ? 
Answer to: "Ja du Tommie... Om Elin lägger pisken på för att till varje"
|
|
Eller så kör hon bara för vinst eftersom ledningen är närmsta vägen till mål och mycket är vunnet om man får ledningen... Men om man är paranoid så kan man kanske inte se det så...  Hur tycker du att hon ska göra? Inte köra för vinst eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 14:18:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
har velat vara tyst här och bara väntat och väntat. men ingen tar upp det. Hur många har koll på hur startsnabb Rano är? verkar inte vara så speciellt påläst folk här ändå, jag vet inte. Många bara snackar upp sanity hela tiden. Den kan vinna, men för mycket snack. säsongen har varit lång också. I somras i östersund öppnade Rano 08,5/500.
Öppnade snabbt från 7:e spår i Dannero.
Finns ingen som haft sån otur som rano med spårlottningen. bara dåliga lägen, antingen bakspår eller spår längre ut på vingen. Nu har den äntligen fått ett bra spår och den kan öppna, tro mig.
Tycker det är konstigt att ingen ens har tagit upp det. jag säger inte att rano vinner eller är en bra spik. Men det är inte Sanity heller tycker jag. Det kan bli körning här. Jag har garderat på här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 14:50:42  har velat vara tyst här och bara väntat och väntat. men ingen tar upp det. Hur många har koll på hur startsnabb Rano är? verkar inte vara så speciellt påläst folk här ändå, jag vet inte. Många bara snackar upp sanity hela tiden. Den kan vinna, men för mycket snack. säsongen har varit lång också. I somras i östersund öppnade Rano 08,5/500.
Öppnade snabbt från 7:e spår i Dannero.
Finns ingen som haft sån otur som rano med spårlottningen. bara dåliga lägen, antingen bakspår eller spår längre ut på vingen. Nu har den äntligen fått ett bra spår och den kan öppna, tro mig.
Tycker det är konstigt att ingen ens har tagit upp det. jag säger inte att rano vinner eller är en bra spik. Men det är inte Sanity heller tycker jag. Det kan bli körning här. Jag har garderat på här.
Answer to: "har velat vara tyst här och bara väntat och väntat. men inge"
|
|
Inget fel med gardering o det är ju inte likt Uffe ge upp utan att prova o nu har han ju en stallis med så.... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 14:52:33  Eller så kör hon bara för vinst eftersom ledningen är närmsta vägen till mål och mycket är vunnet om man får ledningen... Men om man är paranoid så kan man kanske inte se det så...  Hur tycker du att hon ska göra? Inte köra för vinst eller?
Answer to: "Eller så kör hon bara för vinst eftersom ledningen är "
|
|
Du det finns många som inser sin häst begränsning o kör därefter dvs. hoppas på chans o tur ! Om man lägger pisken på här så ser ja att ett lite snack har skett !!! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-11 15:04:09  Du det finns många som inser sin häst begränsning o kör därefter dvs. hoppas på chans o tur ! Om man lägger pisken på här så ser ja att ett lite snack har skett !!! 
Answer to: "Du det finns många som inser sin häst begränsning o kö"
|
|
Fan du är riktigt parnoid...  Om jag skulle spikat Trustworthy och Elin inte skulle göra allt för att försöka svara spets så skulle jag bli riktigt irriterad. Måste ju göra allt för att svara ut Sanity som är värsta konkurenten på förhand. Varför slutar du inte spela om du bara ser fusk överallt? Men du kanske njuter av att vara en gammal gnäll-gubbe.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 15:50:50  Fan du är riktigt parnoid...  Om jag skulle spikat Trustworthy och Elin inte skulle göra allt för att försöka svara spets så skulle jag bli riktigt irriterad. Måste ju göra allt för att svara ut Sanity som är värsta konkurenten på förhand. Varför slutar du inte spela om du bara ser fusk överallt? Men du kanske njuter av att vara en gammal gnäll-gubbe.. 
Answer to: "Fan du är riktigt parnoid...;) Om jag skulle spikat Trustworthy och El"
|
|
Gammal är ja nog o har sett en hel del... Du är lite naiv Tommie men "det" reder sig nog med åren !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-11 15:56:01  Gammal är ja nog o har sett en hel del... Du är lite naiv Tommie men "det" reder sig nog med åren !! 
Answer to: "Gammal är ja nog o har sett en hel del... Du är lite naiv Tommie "
|
|
Skulle jag bli bara hälften så inställd på att allt va fusk som du är så skulle jag lägga av att spela på trav direkt!  Allvarligt talat så förstår jag inte varför du spelar när du har sånna teorier som du har?? Måste ju bara vara dumt och jobbigt..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 16:09:42  Skulle jag bli bara hälften så inställd på att allt va fusk som du är så skulle jag lägga av att spela på trav direkt!  Allvarligt talat så förstår jag inte varför du spelar när du har sånna teorier som du har?? Måste ju bara vara dumt och jobbigt..
Answer to: "Skulle jag bli bara hälften så inställd på att allt v"
|
|
Ha ! Det inträffar ju inte i alla lopp som ja förklarat så många gånger men när tillfället är rätt så blir änglarna lite mörka... 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-11 16:12:34  Ha ! Det inträffar ju inte i alla lopp som ja förklarat så många gånger men när tillfället är rätt så blir änglarna lite mörka... 
Answer to: "Ha ! Det inträffar ju inte i alla lopp som ja förklarat så "
|
|
Och som jag förklarat så händer det ibland. Dock i närheten av så ofta som du drömmer ihop... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-12-11 16:14:12
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, STARO COLD CARAT
|
Jag trodde vi hade enats om att vara oense i det här ämnet? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-11 16:19:33  Jag trodde vi hade enats om att vara oense i det här ämnet? 
Answer to: "Jag trodde vi hade enats om att vara oense i det här ämnet?;)"
|
|
Varje gång dujorah skriver med någon om stallkörning här på forumet så nämner han mitt namn, och att dom måste fråga mej om dom får skriva om stallkörning.. Blir lite svårt att släppa det när han hela tiden skriver mitt namn trots att jag inte är med i diskusionen...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-12-11 16:24:58  Varje gång dujorah skriver med någon om stallkörning här på forumet så nämner han mitt namn, och att dom måste fråga mej om dom får skriva om stallkörning.. Blir lite svårt att släppa det när han hela tiden skriver mitt namn trots att jag inte är med i diskusionen...
Answer to: "Varje gång dujorah skriver med någon om stallkörning h&aum"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, STARO COLD CARAT
|
Jo jag vet men det är väl med glimten i ögat. Minns att jag själv var med i den där stora diskussionen som inledde det hela och då trodde man ju att dujorha var en pajas i klass med Bert m.fl. Nu vet vi ju att han bara är en lite förvirrad och paranoid travveteran 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-11 16:34:08  Jo jag vet men det är väl med glimten i ögat. Minns att jag själv var med i den där stora diskussionen som inledde det hela och då trodde man ju att dujorha var en pajas i klass med Bert m.fl. Nu vet vi ju att han bara är en lite förvirrad och paranoid travveteran 
Answer to: "Jo jag vet men det är väl med glimten i ögat. Minns att jag "
|
|
Tack tack för veteran men förvirrad de vi får ta det någon annan gång...  Daxs för Örjan show !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-11 16:34:20 Edited(2): 2010-12-11 16:35:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|