Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2010-12-11
V75-7 Silverdivisionen, försök 5
2. SANITY 58% 17
Kihlström Örjan
5. RANO 27% 36
Ohlsson Ulf
1. TRUSTWORTHY ÅS 10% 133
Gustavsson Elin
9. STARO COLD CARAT 9% 110
Bergh Robert
8. PERSOS SEAMAN 6% 77
Söderkvist Stefan
10. LITTLE RAINBOW 3% 285
Eriksson Ulf
3. SIDE SPIN 1% 999
Melander Micael
4. LUDVIG PALEMA 1% 561
Söderholm Krister
6. URAN HORNLINE 1% 999
Lindqvist Ove A
7. ACTION WIND ÅS 1% 816
Lindberg Kristian
11. LEONAS YETI 1% 538
Östman John
12. SIMB ROBITAILLE 1% 695
Osterling Susanne H

Senast uppdaterad: 2010-12-11 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6   7   8   9  
Author Message
Posted: 2010-12-08 20:57:00 Edited(1): 2010-12-08 21:00:55 Answer to: "Inte EN chans att jag spikar Sanity efter senaste loppet. Såg USEL u"

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SANITY
har du läst reportaget med Malin?

Med tanke på loppet dne gjorde näst sist, den prestationen hästen gjorde, så är det väldigt orimligt att hästen skulle vara så klen som den var sist, alltså drar jag slutsatsen att allt inte stod rätt till.

Rapporteras allt bra nu, eller allt bättre än någonsin, så känns det som en ritkigt bra spik på förhand, men alla har ju sina ideer
Reply
Posted: 2010-12-08 21:00:53 Edited(1): 2010-12-08 21:01:59 Answer to: "har du läst reportaget med Malin?"

Became a member: 
Forum posts:

V 9, STARO COLD CARAT

S 1, TRUSTWORTHY ÅS
Ja...skitsnack
Jag tror inte hästen vinner för den har inte varit bra den sista starten o när vann den senast!?
Reply
Posted: 2010-12-08 21:01:36 Answer to: "Ja...skitsnack"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SANITY
tror inte hon är den typen som håller på med sådant, finns andra typer, hon aldrig slagit mig som en sådan person.
Reply
Posted: 2010-12-08 21:02:24 Answer to: "tror inte hon är den typen som håller på med sådant,"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, STARO COLD CARAT

S 1, TRUSTWORTHY ÅS
När började DU lyssna på tränarna??
Reply
Posted: 2010-12-08 21:04:26 Answer to: "När började DU lyssna på tränarna??"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SANITY
lyssnar alltid på vad de säger, är ju viktigt. men lika viktigt att kunna läsa mellan raderna
Reply
Posted: 2010-12-08 21:09:32 Answer to: "lyssnar alltid på vad de säger, är ju viktigt. men lika vik"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, STARO COLD CARAT

S 1, TRUSTWORTHY ÅS
Absolut...men hon ÄR ute efter lugn o ro i spets..men de genomskådar Ohlsson med Rano eller Trustworthy Ås
Reply
Posted: 2010-12-08 21:12:57
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, STARO COLD CARAT

S 1, TRUSTWORTHY ÅS
Brukar inte säga så här men KOLLA rekord tiderna på hästarna o helt plötsligt är väl detta loppet riktigt öppet..!?

Vad händer om det blir som jag säger Rano upp i dödens o trycker!?

Inte SÅ länge sedan Rano var riktigt lysande o jag tror formen snart är däR o med tanke på att Sanity var usel senast så spelar det mindre roll vad tränare säger.
Reply
Posted: 2010-12-08 21:17:10 Answer to: "Ja...skitsnack Jag tror inte hästen vinner för den har inte vari"

Became a member: 
Forum posts:
Att han inte vunnit på ett tag är honom förlåtet i min mening, i det här loppet ser jag dock inga Juggle Face eller I'Wont Dance emot.
Reply
Posted: 2010-12-08 21:20:04 Edited(1): 2010-12-08 21:30:03 Answer to: "Att han inte vunnit på ett tag är honom förlåtet i m"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, STARO COLD CARAT

S 1, TRUSTWORTHY ÅS
Bara att spika då min vän
Har Rano känt på dessa hästar du nämner??
Reply
Posted: 2010-12-08 21:22:14 Answer to: "Bara att spika då min vän;)"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
I brist på annat lutar det åt det.
Reply
Posted: 2010-12-08 21:26:59 Answer to: "Absolut...men hon ÄR ute efter lugn o ro i spets..men de genomskå"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SANITY
jag köper helt förklaringen till den sämre än förväntade prestationen sist, jag själv trodde att Sanity hade BRA chans att vinna sist.

Men solvalla va grisbana, Sanity är ju norrlandshäst i grunden, så snarare en fördel med riktig vinterbana igen. Hästen har ju åtskilliga gånger lekt med youbet hornline från dödens, och äntligen visade hästen lite av sin kapacitet näst senast.

Ska man leta efter saker som kan fälla favoriten är det väll en trustworty ås som bara ska köras i ledning till varje pris, men de tränarna/kuskarna i norrland har så stor respekt för den hästen så det känns mkt tveksamt.

Sällan man gör som Malin gör, att man sticker ut hakan och snackar mkt bra saker, än att ligga lågt och låta hästen överraska, jag ser iallafall henne som väldigt ärlig person när hon pratar.

Och tycker det ska vara en väldigt god vinstchans i dagsläget, din vinnare platsar iallafall topp 4 i mni rank, så har den som tidig vid gardering med.
Reply
Posted: 2010-12-08 21:35:53 Answer to: "jag köper helt förklaringen till den sämre än förv"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, STARO COLD CARAT

S 1, TRUSTWORTHY ÅS
Jag vill bara varna er alla att en 4-åring som bara mött hästar av samma ålder lätt blir en mumsbit när man möter hästar som varit ute i v75 cirkusen o då syftar jag på tex Rano som är en klart tuffare häst än Sanity.

Santiy har oxå seglat upp som ett "ämne" för den tog 5 raka segrar..sedan har ju INGET hänt..luften ur!?
Upp till bevis innan JAG spikar.
Kommer inte falla i en fälla typ "alla gillar Sanity"
Reply
Posted: 2010-12-08 22:08:20 Answer to: "Jag vill bara varna er alla att en 4-åring som bara mött hä"

Became a member: 
Forum posts:

V 5, RANO

S 2, SANITY
Nej, jag tänker oftast likadant. Men den har perfekt läge. Är startsnabb (det är nog ingen som ens försöker sno åt sig spets från den) och på hårda banor så tar många det lugnt med sina hästar. SÅ risken är stor att den kan få fuska bort halva loppet i ledning. Så oavsett vad man tycker om Sanity så har den överlägset störst vinstchans i form av spetshäst.

Sen att den är lite väl hårt streckad...men som streckprocenten har uppfört sig på jackpotomgångar så lär den ligga på 40 % på lördag.. hahaha
Reply
Posted: 2010-12-08 23:08:24 Answer to: "Jag vill bara varna er alla att en 4-åring som bara mött hä"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SANITY
jag resonerar tvärtrom, att de bästa unghästarna äter upp de mindre talangfulla v75 hästarna, monster drive etc, sedna behöver man inte vinna för att tillhöra de bästa, fråga debbie brodda

Enda anledning till att gardera som jag ser det är att det är v75-7 och att utledning kommer bli skyhög om den missar
Reply
Posted: 2010-12-08 23:08:58 Answer to: "Nej, jag tänker oftast likadant. Men den har perfekt läge. Ä"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SANITY
handlar inte om att få fuska bort loppet, han kan köra jämt 12 fart runtom och normalt sätt vinna 20m ändå.
Reply
Posted: 2010-12-08 23:17:44 Edited(1): 2010-12-08 23:21:42

Became a member: 
Forum posts:
Min vinnare på Lördag är Rano.

Nu skall jag inte spela på Lördag köper mina 20 trisslotter och följer spelet
vid sidan om och hoppas på åny goda vinster på triss.
Reply
Posted: 2010-12-09 00:04:43 Answer to: "Min vinnare på Lördag är Rano. Nu skall jag inte spela p"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SANITY
jo triss är ju bevisat vinstgivande i längden, det vet alla, så du kan sluta pusha för att Triss är så bra.
Reply
Posted: 2010-12-09 01:55:51 Edited(1): 2010-12-09 02:17:15 Answer to: "jo triss är ju bevisat vinstgivande i längden, det vet alla, s&ar"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Nu Travspanaren skall du inte bli sur för att jag har en annan åsikt än du. Längst in i hjärteroten vill du nog inte slösa bort dina surt förvärvade slantar heller, på något du inte tror på. V75 är ett svårt spel kan man inte bemästra detta spel på ett bra sätt ekonomiskt är det bättre att avstå helt.

Mvh/Bert

Jag älskar att spela v75 men det skall vara på mina villkor annars kan det kvitta. Tänker inte vara någon penningleverantör till ett statligt system som bara har profit i ögonen, och den lilla spelaren kommer i andra hand.Hur har alla dessa Jackpotts skapats. PROFIT tänk efter själva.
Reply
Posted: 2010-12-09 09:33:16 Answer to: "Nu Travspanaren skall du inte bli sur för att jag har en annan "
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 5, RANO

S 2, SANITY
Det här är ju som ett dåligt skämt. Triss har en utdelnings-% på strax över 50 %. V75 har vid jackpot 90%. Om du anser att trissa är bättre för dig måste du anse att du är betydligt sämre än snittspelaren. I längden förlorar man 50 öre för varje investerad krona.
Reply
B_Good Posted: 2010-12-09 11:50:08

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 5, RANO
Triss i inlägg som inte handlar om V75-7...

Rano är en hårding o jag kan inte lämna honom utanför, Staro Cold Carat är ojämn men har sett helt ok ut på slutet tycker jag.. Ulf olssons andrahäst får ett fint lopp?
man klarar sig nog även här på några få streck.

Känns som att det måste skrälla i avd1 o 2 för att ge klok utdelning.. Eller i pissguld..
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6   7   8   9