1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
|
|
Posted: 2010-12-09 11:52:37  jag resonerar tvärtrom, att de bästa unghästarna äter upp de mindre talangfulla v75 hästarna, monster drive etc, sedna behöver man inte vinna för att tillhöra de bästa, fråga debbie brodda
Enda anledning till att gardera som jag ser det är att det är v75-7 och att utledning kommer bli skyhög om den missar
Answer to: "jag resonerar tvärtrom, att de bästa unghästarna äter u"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Monster drive är nog det ett av få hästar som jag kommer på som vunnit mot äldre - dock tog det några starter INNAN han vann - nämn gärna någon som kommit från årings loppet o vunnit direkt i v75
Hur som helst spanis så är Sanity ingen bra spik ur 4 synpunkter,
1.) En har du redan nämt själv..på grund av högre utdelning vid förlust.
2.) Överskattad för att han hängt med de stora?
3.) Men den största anledningen är nog att han inte var bra senast och den största anledningen att gardera
4.) Örjan kör kan vara både negativt o positivt som du vet..
Det finns klart bättre spikar denna vecka och i detta loppet kan man ha ett litet sparlopp o ta 3-4 streck.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-09 11:55:12  jo triss är ju bevisat vinstgivande i längden, det vet alla, så du kan sluta pusha för att Triss är så bra.
Answer to: "jo triss är ju bevisat vinstgivande i längden, det vet alla, s&ar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Inte då Spanis !! Triss är skit !! Jag blev rejält botad från detta till följd av ett litet kneg jag hade en gång i en spelbutik o en kompis kom in o började köpa trisslotter av mig !! Han slutade när mina trisslotter va slut o skrapet täckte hela golvet i butiken !! Han vart rejält av med stålar o jag kunde bara sopa golvet med allt skrapet ! Fan va ja tyckte synd om honom !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 12:20:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
låser nog på båda favoriterna eller spika sanity.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 13:37:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har för mig att Ulf sa att det inte var det rätta trycket i Rano sist, och han fick ju ett perfekt lopp och kunnde bara hålla tempot.
Undrar hur banan blir, har kollat vädret och det verkar vara allt mellan minus 8 och 25 runt sundsvall.
Tror inte Rano är gynnad av skor eller brodd.
Uffe e klok, han lär inte köra skiten ur Rano om formen är påväg neråt.
Trustworthy är väl inte direkt snabb ut ?
Caraten tycker ja inte har direkt imponerat.
Sanity har väl redan vunnit på V75 ?
1a 0522 och 2a 0703.
Nu ska jag raka mig ! Kliar i skägget 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 14:16:00  Inte då Spanis !! Triss är skit !! Jag blev rejält botad från detta till följd av ett litet kneg jag hade en gång i en spelbutik o en kompis kom in o började köpa trisslotter av mig !! Han slutade när mina trisslotter va slut o skrapet täckte hela golvet i butiken !! Han vart rejält av med stålar o jag kunde bara sopa golvet med allt skrapet ! Fan va ja tyckte synd om honom !! 
Answer to: "Inte då Spanis !! Triss är skit !! Jag blev rejält botad fr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
synd om din kompis när dte blir så, skrev det med ironi till bert så alla vet att penagrna tebax från triss är ju skrämmande låg, så givetvis skrev jag inte det seriöst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 14:17:25  Har för mig att Ulf sa att det inte var det rätta trycket i Rano sist, och han fick ju ett perfekt lopp och kunnde bara hålla tempot.
Undrar hur banan blir, har kollat vädret och det verkar vara allt mellan minus 8 och 25 runt sundsvall.
Tror inte Rano är gynnad av skor eller brodd.
Uffe e klok, han lär inte köra skiten ur Rano om formen är påväg neråt.
Trustworthy är väl inte direkt snabb ut ?
Caraten tycker ja inte har direkt imponerat.
Sanity har väl redan vunnit på V75 ?
1a 0522 och 2a 0703.
Nu ska jag raka mig ! Kliar i skägget 
Answer to: "Har för mig att Ulf sa att det inte var det rätta trycket i Rano "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
nej, Ulf trodde inför loppet sist att Rano kanske hade börjat tappa formen, värmningen på Rano inför loppet va rent sagt usel, men hästen fick ett bra lopp och hängde med godkänt, formen inför denna starten får tillskrivas ett frågetecken.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-09 14:24:43  synd om din kompis när dte blir så, skrev det med ironi till bert så alla vet att penagrna tebax från triss är ju skrämmande låg, så givetvis skrev jag inte det seriöst.
Answer to: "synd om din kompis när dte blir så, skrev det med ironi till ber"
|
|
Nä förstod det oxkså men när Bert pratar om triss så kan ja inte hålla mig.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 14:27:08 Edited(1): 2010-12-09 14:32:09  Monster drive är nog det ett av få hästar som jag kommer på som vunnit mot äldre - dock tog det några starter INNAN han vann - nämn gärna någon som kommit från årings loppet o vunnit direkt i v75
Hur som helst spanis så är Sanity ingen bra spik ur 4 synpunkter,
1.) En har du redan nämt själv..på grund av högre utdelning vid förlust.
2.) Överskattad för att han hängt med de stora?
3.) Men den största anledningen är nog att han inte var bra senast och den största anledningen att gardera
4.) Örjan kör kan vara både negativt o positivt som du vet..
Det finns klart bättre spikar denna vecka och i detta loppet kan man ha ett litet sparlopp o ta 3-4 streck.
Answer to: "Monster drive är nog det ett av få hästar som jag kommer p&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
Jag delade din uppfattnign för 1 år sedna kanske att hästen var en aning överskattad, men jag tycker att han bevisat att han helt klart tillhör kulltoppen för mig.
Att han inte var bra senast köper jag då detta är en norrlandshäst, som sprang på en grisbana som troligen missgynnade honom rejält, nu norrland och riktiga vinterbana igen måste vara giganttiskt plus, i detta fallet att örjan kör nu ser jag som ett plus denna gången, då Örjans senaste intryck av hästen var ju när den var kusligt bra sist för honom, han lär få information av malin att formen är minst lika bra som när Örjan körde hästen sist och köra därefter med.
Fick ju som sagt KNAPPT stryk av I Wont Dance efter att denna fått rygg hela vägen, och den hästen har ju visat hur bra den är.
Med tanke på frågetecknet för formen på Rano ser jag inget heller direkt motbud i startfältet.
Tror han måste ha en absolut toppchans,sjukdom och galopp emot, men då han kanske blir omgångens största och startar i sista loppet kan det vara kul gardera med tanke på det, om man tycker att man har några egna bra spikar så man tror på. I mitt fall är det tveksamt just nu, dock har jag inte kollat alla loppen, men tror att Sanity blir ensam spik på systemet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-09 14:44:58
|
|
Låter riktigt bra på Sanity o det borde vara sos.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-09 14:55:25
|
|
När Johnny boy körde 12,1 så var det med "luft" kvar i hästen o 1640 igen är ju inte fel... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 15:05:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
Den är den spiken som känns bäst av alla tycker jag, ska bara inte torska det här, distansen passar utmärkt, den är startsnabb som få, bra kusk bra spår, ganska tunnt motstånd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 15:36:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Det är bra...hoppas 99,9% spikar och JAG sitter med ett antal garderings streck  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 15:59:11
Answer to: "Det är bra...hoppas 99,9% spikar och JAG sitter med ett antal garderin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
|
jo, brukar också hoppas det på favoriterna jag garderar, enda kruxet för dig e ju att du måste sätta de 6 loppen innan med 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 17:39:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SANITY
S 2, SANITY
|
Är fortfarande rädd för att det är SoS på Sanity men vill inte spika den för jag tycker den är alldeles för upphaussad. Får den bestämma tillräckligt länge så vinner den fast det inte är en så bra häst som folk tycks fått för sig så kör för f-n
Tror inte längre det räcker med ett streck till (Rano) utan hoppas på lite mer skräll. 1,5,8,9 måste med men det kan finnas fler.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 21:23:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det finns säkert en anledning till varför Uffe vill att Elin skall försöka svara spets med Trustworthy.
1. Låta Sanity kämpa lite och inte få ledningen gratis
2. Få upp tempot de 500 första (jag skulle gissa '10-'12)
3. Låta Rano komma in i matchen
Men vad finns det bakom dessa tre? Jag måste vara blind för jag hittar ingenting... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 21:41:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, LEONAS YETI
|
Svante Båth, tycker att 11 Leonas Yeti inte är helt borta, och betydligt bättre än raden. Ett långskott dock. Även Little Rainbow ska bevakas. Vann äntligen senast. Från spets då visserligen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-09 21:54:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
- Trustworthy Ås fick ingen ledning senast, men gick bra till slut.
Nu ska jag kanske sätta på en
skygglapp och dessutom blir det barfota fram. Då
tror jag att han kan ta emot Sanity och vara ett
rysarbud från ledningen, säger Ulf Ohlsson.
- Sanity var jag lite besviken på direkt efter loppet
senast, men med lite distans var han ändå god-
känd. Han fick inte rätta fästet och sprang på sig
mjölksyra. Nu känns han som en dröm i träningen
och kommer han till ledningen ska det till en bra
häst för att slå honom, säger Malin Löfgren
- Rano var blek i Gävle näst senast, men det
berodde mest på banan och positionen. Han var
fin igen i Romme senast. Han har haft en lång
säsong och är kanske inte helt på topp, men han
har ett bra läge och är snabb ut. Får han rygg leda-
ren och det blir bra tempo blir han giftig till slut,
säger Ulf Ohlsson.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-10 11:23:35 Edited(1): 2010-12-10 11:27:43  - Trustworthy Ås fick ingen ledning senast, men gick bra till slut.
Nu ska jag kanske sätta på en
skygglapp och dessutom blir det barfota fram. Då
tror jag att han kan ta emot Sanity och vara ett
rysarbud från ledningen, säger Ulf Ohlsson.
- Sanity var jag lite besviken på direkt efter loppet
senast, men med lite distans var han ändå god-
känd. Han fick inte rätta fästet och sprang på sig
mjölksyra. Nu känns han som en dröm i träningen
och kommer han till ledningen ska det till en bra
häst för att slå honom, säger Malin Löfgren
- Rano var blek i Gävle näst senast, men det
berodde mest på banan och positionen. Han var
fin igen i Romme senast. Han har haft en lång
säsong och är kanske inte helt på topp, men han
har ett bra läge och är snabb ut. Får han rygg leda-
ren och det blir bra tempo blir han giftig till slut,
säger Ulf Ohlsson.
Answer to: "- Trustworthy Ås fick ingen ledning senast, men gick bra till slut.
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Det glädjer mig att EN person har fått upp ögonen för att Ulf Ohlsson har 2 hästar i detta loppet. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-10 11:29:05  Det glädjer mig att EN person har fått upp ögonen för att Ulf Ohlsson har 2 hästar i detta loppet. 
Answer to: "Det glädjer mig att EN person har fått upp ögonen för "
|
|
Daxs för kompis tror du alltså... Har du pratat med Tommie så det är är ok att "spekulera"... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-10 12:01:49  Daxs för kompis tror du alltså... Har du pratat med Tommie så det är är ok att "spekulera"... 
Answer to: "Daxs för kompis tror du alltså... Har du pratat med Tommie s&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STARO COLD CARAT
S 1, TRUSTWORTHY ÅS
|
Hallå vännen!
Så du sitter hemma som jag?
Har inte haft min form på topp så jag tog "day of" o sitter klistrad vi lopp arkivet..nu ska det sållas fram vinnare kan du tro 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6