Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Årjäng 2011-07-16
V75-3 Årjängs Stora Sprinterlopp - Gulddivisionen, försök 3 (Gr. II Int.).
5. TORVALD PALEMA 47% 38
Svanstedt Åke
7. RAKAS 36% 34
Lennartsson Per
3. LAVEC KRONOS 25% 55
Kolgjini Lutfi
8. BRIONI 19% 69
Lövgren Joakim
4. ICELAND 12% 83
Melander Stefan
1. MARSHLAND 9% 122
Ohlsson Ulf
6. BEANIE M.M. 8% 95
Takter Johnny
9. I WON'T DANCE 4% 233
Adielsson Erik
2. GLOBAL INVESTMENT 2% 415
Goop Björn
10. VICTORY HILL 1% 999
Uhrberg Thomas

Senast uppdaterad: 2011-07-16 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Årjäng
V75-2 Årjäng
V75-3 Årjäng
V75-4 Årjäng
V75-5 Årjäng
V75-6 Årjäng
V75-7 Årjäng
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Årjäng

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   5   6   [ 7 ]   8   9   10   11   12   13  
Author Message
Posted: 2011-07-13 22:09:53 Edited(1): 2011-07-13 22:11:17 Answer to: "Jo. Men vår diskusssion förra lördagen rörde bara ledn"

Became a member: 
Forum posts:
kan inte påstå du direkt var inblandad i nån diskussion. Ang spetssrtrid så sa jag direkt till dig att det är inget snack om att Åke tar ledning men direkt släpepr till ludde, så förstår inte vad jag ska komma in i.
E snarare du som påstr att inte torvald var bra när han fick stryk av lisa, jag aldrig påstått något, är du som gör.
Reply
Posted: 2011-07-13 22:17:04 Answer to: "kan inte påstå du direkt var inblandad i nån diskussion. "

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BEANIE M.M.

S 5, TORVALD PALEMA
Var har jag skrivit att han inte var bra? Det jag vände mig mot var att Dark horse påstod att han var MYCKET BRA. Och använde detta som bevis för att han var lika bra som tidigare. Läs inläggen mer noggrannt.

Sedan har du rätt angående förra lördagen. Det var ingen diskussion. Jag gjorde klart för dig att Garland skulle ta ledning oavsett om Chimallen var felfri eller inte. Så visst. Där har du rätt. Ngn diskussion var det inte. Men du var väldigt tydlig med att Chimallen skulle spetsa felfri och det var det jag var lika tydlig med tillbaka att det inte skulle ske. Och det var avseende spetsstriden du skulle komma in i matchen. Men du kan ju uppenbarligen inte ha fel eller hur? Det är tydligen omöjligt. Själv har jag fel jämt och ständigt. Men när jag väl är säker på ngt (vilket inte är ofta) och säger det då brukar det stämma jäkligt bra. (tyvärr är det nästan aldrig frågan om vem som vinner utan snarare vem som spetsar). Så var en man och erkänn när du har fel och var inte en sån kärring över det. Big f-ing deal. Alla har fel för det mesta som ngn klok person här på Zonen sa nyligen. Alla behöver komma in i matchen lite då och då. När jag behöver det så håller jag käften och kommer in i matchen (när du eller andra poängterat mina missar).

Så.. Nu räcker sandlådefajten. Ha en trevlig kväll...
Reply
Posted: 2011-07-13 22:19:39 Answer to: "ja, det är väll nice, så kan man ju gå in och dumf&ou"

Became a member: 
Forum posts:
och sedan står du där som ett fån själv när alla dina stenklara förlorar.............

torvald är slut, kan bara vinna med optimal löpning, inte övertygat ett skit i år.......

Marschland kanske kan hålla spets, men släpper nog till ludde som lär ladda allt från start då lavecen bara går i spets/innerspår.
Reply
Posted: 2011-07-13 22:44:03 Answer to: "och sedan står du där som ett fån själv när alla"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
inte ett rätt som vanligt i guld
Reply
Posted: 2011-07-13 22:46:16 Answer to: "Var har jag skrivit att han inte var bra? Det jag vände mig mot var at"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
jaså, nu har jag sagt chimall spetsar felfri med, inte garland då? Om detta stämmer får du nog gå tillbaka 1 vecka och läsa igenom så ser du att detta inte stämmer
Reply
Posted: 2011-07-13 22:47:11 Edited(1): 2011-07-13 22:49:07 Answer to: "jaså, nu har jag sagt chimall spetsar felfri med, inte garland d&arin"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BEANIE M.M.

S 5, TORVALD PALEMA
Sry. Sitter i ledning inom 500 felfri ska det vara.

(Och ska tillägga att efter vi munhuggits lite så kom det fram att du trodde att Garland mkt väl kunde spetsa, men att Ludde då skulle släppa.)
Reply
Posted: 2011-07-13 22:49:30 Edited(1): 2011-07-13 22:49:51 Answer to: "Sry. Sitter i ledning inom 500 felfri, ska det vara."
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
ja, det är bra att du är noggrann när du endå skriver, sa aldrig något annat än att ludde tar spets inledningsvis heller, sedan trodde jag inte att Chimnall skulle få 2a ut direkt. däremed blev det inte så att chimallen kördes till spets.

erkänner alltid när jag har/får fel. Tydligen missade jag att du skrivit "mycket bra" såg bara "bra" av någon anledning
Reply
Posted: 2011-07-13 22:51:32 Answer to: "Sry. Sitter i ledning inom 500 felfri ska det vara. (Och ska till"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
aldrig trott något annat än att ludde skulle sitta i spets relativt omgående, nu fick vi ju aldrig chansen att se om jag hade fått rätt då chimallen fick en bra position i starten och nån ledning aldrig va aktuell
Reply
Posted: 2011-07-13 22:58:48

Became a member: 
Forum posts:
lugn nu polajsen... vi vet att du har rätt. det här är självklara saker. ägna inte mer tid åt det, det är lönlöst.
ta det lugnt nu och munskölj dig med lite bob hallonsaft innan du går till sängs. då blir hallon_brunn glad . det är bra för tänderna.
Reply
Posted: 2011-07-13 22:59:08
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BEANIE M.M.

S 5, TORVALD PALEMA
Om någon undrar över alla versaler och den ovanligt hätska tonen så kan jag informera om att Rosévinet och semesterölen har gått åt rejält ikväll.

Så jag får be om överseende (Dark_Horse...Förlåt mig)
Reply
Posted: 2011-07-13 23:07:57 Answer to: "Om någon undrar över alla versaler och den ovanligt hätska "
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
säger som votolato, va helt säker på att det var hallonsaften som talade
Reply
Posted: 2011-07-13 23:09:28 Answer to: "lugn nu polajsen... vi vet att du har rätt. det här är sj&au"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BEANIE M.M.

S 5, TORVALD PALEMA
Haha...Det är du som hjälper polarna som snetänder i säng va?

- "va faaan..den där jääävla vakten hanba hick... faaaan!"

- Kom nu.. såja... Lägg dig här...
Reply
Dark_horse Posted: 2011-07-13 23:13:06 Answer to: "Mycket bra mot Lisa? Han fick ett optimalt lopp med rygg och innersp&ar"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 7, RAKAS
Ojoj, tagga ner lite, har du druckit eller?! Du verkar ha osedvanligt många faktaluckor i din travkunskap ikväll, dessutom är du extremt lättretad och arrogant och vägrar ta till dig fakta när det serveras åt dig på ett silverfat. Du har sjunkit extremt i mina ögon på kort tid nu, har tidigare sett dig som mycket kunnig och sansad men du framstår mer och mer som en riktig lallare. Har försökt föra mogna diskussioner med dig men när du bara svarar med rena felaktigheter på ett sånt självgott och översittaraktigt sätt får det fan räcka. Detta blir sista inlägget jag skriver till dig, om du inte överraskar och visar att mina första intryck av dig var riktiga.

Orkar bara bemöta två av dina faktafel.

1: Torvald var MYCKET bra i första heatet av Åby stora pris då han gick en fruktansvärd slutspurt från kön och drog fram Lisa America, som kunde spurta förbi Torvald sista biten. Han föll med flaggan i topp. I andra heatet var han inte MYCKET bra, men KLART bra, då han fick LADDA från start (vilket, som jag förgäves försökt förklara för dig, inte är optimalt för honom) och efter att loppet hade körts i stenhårt tempo hade han inte tillräcklig speed kvar för att ta sig förbi Lisa. Det är bara att inse-hon var GRYM den dagen, Torvald har aldrig varit bättre än vad Lisa var då och har du fått för dig det har du överskattat honom.

2: För det första var Torvald precis lika chanslös i olympiatravet under hans två bästa säsonger 09-10 trots lika perfekta lopp, så att du hänvisar till det loppet när du argumenterar för att han har blivit sämre visar bara vilken dålig koll du har. Att han sällan räcker till i olympiatravet beror på kombinationen av att loppet körs över 2140 och att han har laddats hårt från start, den kombinationen funkar inte för honom i tuff konkurrens. För det andra var det INTE Copper Beech som vann olympiatravet i år utan Brioni.

Hoppas DU kommer in i matchen igen. Tills dess slipper du bli bemött av mig iaf.
Reply
Posted: 2011-07-13 23:14:42
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BEANIE M.M.

S 5, TORVALD PALEMA

Ojoj, tagga ner lite, har du druckit eller?!

JAAAA!!!
Reply
Posted: 2011-07-13 23:24:33 Edited(1): 2011-07-13 23:26:06 Answer to: "Ojoj, tagga ner lite, har du druckit eller?! Du verkar ha osedvanligt m&ari"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BEANIE M.M.

S 5, TORVALD PALEMA
Hehe.. Just det.. Copper vann ju förra året. Tack för att du håller mig i handen här för det behövs...

Sen får jag be om ursäkt för att jag inte riktigt orkar läsa hela inlägget nu (får väl göra det imorgon). Men du har säkert dina poänger.

MEN. eftersom jag inte orkar bråka med dig (främst för att jag inte är i stånd att bråka med dig rent intellektuellt) och eftersom du uppenbarligen tagit illa upp (med all rätt) av min aggressiva ton så får jag väl nöja mig med att säga att det är min övertygelse, baserat på den berömda känslan, att TP är ( i stort sett) slut; och måste serveras segrarna på ett välpolerat silverfat.

Tyvärr kan jag inte komma med någon elegant argumentation eller faktahänvisning eftersom den domänen är utom mitt räckhåll för närvarande.

Edit: Just det. Glömde säga förlåt för att jag var så otrevlig i mitt inlägg till dig. Du verkar ju vara en trevlig prick då det var onödigt. Gonatt.
Reply
Posted: 2011-07-13 23:30:31 Edited(1): 2011-07-13 23:31:28 Answer to: "Hehe.. Just det.. Copper vann ju förra året. Tack för att d"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
TP är inte slut faktiskt

får lita på mig där

speciellt inte över 1640

mkt stor chans han leder runtom på lördag, sov nu gott me dig, och lägg undna bob flaskan nu.

trodde faktiskt dte iofs sj ett tag, eftersom jag skrev att han vunnit sin sista seger för 2140, men han kan fortfarande den jäveln
Reply
Posted: 2011-07-14 00:07:25 Answer to: "TP är inte slut faktiskt:):) får lita på mig där:"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
slut är den inte, men att säga att den är lika bra som tidigare är bara goja. när den var som bäst och låg 3:e utv kunde alla förutspå under loppet vem som skulle vinna. det är skillnad nu, och det är inte speciellt konstigt med det. åldern tar ut sin rätt.
på lördag kan han absolut vinna och är nog en av dem som gör upp om det. jag tror han sitter rygg ledaren, ludde kommer vara jävligt offensiv och kommer vara så på hugget först fram och ställa frågan om åke skulle sitta i spets. Åke kommer ge sig (kanske tar emot lite), men han inser snabbt att det är det bästa. sitta rygg ledaren med ludde framför sig.
Reply
Dark_horse Posted: 2011-07-14 00:08:48 Answer to: "Hehe.. Just det.. Copper vann ju förra året. Tack för att d"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 7, RAKAS
Okej.. Fan. Nu var ju hela romanen meningslös när du faktiskt VAR full Då kan jag ju inte vara irriterad längre, även om jag stenhårt står fast vid att det inte finns något faktabaserat som tyder på att Torvald ska vara mycket sämre år än de två senaste säsongerna. Jag som suttit med min iphone ute i vildmarken och slitit i säkert över en halvtimme med det där inlägget..

Sry alla ni som är totalt ointresserade av min och Polajsens diskussion, ska inte ta upp mer plats i tråden med detta tjafs nu.
Reply
Posted: 2011-07-14 01:04:56 Answer to: "Okej.. Fan. Nu var ju hela romanen meningslös när du faktiskt VAR"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
ja snacka om att få den rakt i ansiktet alltså..kan du ej va nöjd med sitta argumentera med en full sate
Reply
Posted: 2011-07-14 01:20:09 Answer to: "slut är den inte, men att säga att den är lika bra som tidig"
Årjäng

Became a member: 
Forum posts:
haha du tror åke släpepr te ludde? lol och du tror ludde ens testar? om han skulle testa du tror han fortsätter bara köra ? ner med huvudet å kör trots han ser åke inte släpper? bra teori
Reply
1   2   3   4   5   6   [ 7 ]   8   9   10   11   12   13