1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
9
10
11
12
13
|
|
Posted: 2011-07-12 21:54:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
polajsen pratar aldrig goja, han är en klok man. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-12 22:04:08  goja? det är ju sanningen......
travspanarn, skillnaden mellan denna spiken och förra veckan är att hästen inte lär sitta fast 3.e inner över mål.
Answer to: "goja? det är ju sanningen......
travspanarn, skillnaden mellan denn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaså du spikar torvald denna vecka?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-12 22:05:55  polajsen pratar aldrig goja, han är en klok man. 
Answer to: "polajsen pratar aldrig goja, han är en klok man. ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
aha, isåfall, sorry my bad!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-07-12 22:11:18
 jaså du spikar torvald denna vecka?
Answer to: "jaså du spikar torvald denna vecka?"
|
|
|
Posted: 2011-07-12 22:14:39  polajsen pratar aldrig goja, han är en klok man. 
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
S 5, TORVALD PALEMA
|
Tack.
Försökte ge dig 5 stjärnor med paddan jäklas med mig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-12 22:29:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
folke, du får sluta bete dig som en 3 åring nu och skriva mogna inlägg passande din ålder ,så de slipper blir borttagna är du snäll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-12 23:35:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag skämtar inte !
Jag menar verkligen det jag skrev. Vad Lavecen gjorde för ett år sedan är ointressant när man skall bedömma hans chans på lördag. Det som talar för att Lavecen skall kunna plocka fina pengar på lördag är att han alltid har varit som bäst i juli. Mer än hälften av sina insprugna pengar har han drgit in under den månaden. Troligtvis är han toppad även nu men han är inte tillräckligt bra för att slå Rakas. Likaså men B.MM, Torvald och Iceland. Samtliga dessa har skalper som Rakas inte ens är i närheten utav men ser man till dagsformen är Rakas (tillsammans med Brioni) överlägsna dessa tre forstora kusar.
Endast läget emot för Rakas och Brioni i detta kortlopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-12 23:44:47  folke, du får sluta bete dig som en 3 åring nu och skriva mogna inlägg passande din ålder ,så de slipper blir borttagna är du snäll.
Answer to: "folke, du får sluta bete dig som en 3 åring nu och skriva mogna"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
S 5, TORVALD PALEMA
|
Du, det var jag som skrev ett inlägg och tog bort det. Trodde du frågade mig om jag skulle spika TP. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-12 23:46:21  polajsen pratar aldrig goja, han är en klok man. 
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
S 5, TORVALD PALEMA
|
Sen kan du räkna med att jongyl ger dig en stjärna för ett sånt inlägg. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 01:29:51  Sen kan du räkna med att jongyl ger dig en stjärna för ett sånt inlägg. 
Answer to: "Sen kan du räkna med att jongyl ger dig en stjärna för ett s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hehe, så med hans ena stjärna och dina fyra blir det fem, grattis  han är snäll den där jongyl.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 01:55:27  Du, det var jag som skrev ett inlägg och tog bort det. Trodde du frågade mig om jag skulle spika TP. 
Answer to: "Du, det var jag som skrev ett inlägg och tog bort det. Trodde du fr&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
aha ber folke så mkt om ursäkt och byter ut folkes nick mot ditt då  !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 01:56:09  hehe, så med hans ena stjärna och dina fyra blir det fem, grattis  han är snäll den där jongyl.
Answer to: "hehe, så med hans ena stjärna och dina fyra blir det fem, gratti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
javisst finns det en massa trevligt folk här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 02:54:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Synd att denne Mr. Jongyl försvann, verkade vara en som kunde tillföra Travzonen en hel del. Han hade en hel del bra åsikter/kunskaper om trav som jag delade.
ÖNSKAR HONOM VÄLKOMMEN TILLBAKA
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 09:32:00  Jag skämtar inte !
Jag menar verkligen det jag skrev. Vad Lavecen gjorde för ett år sedan är ointressant när man skall bedömma hans chans på lördag. Det som talar för att Lavecen skall kunna plocka fina pengar på lördag är att han alltid har varit som bäst i juli. Mer än hälften av sina insprugna pengar har han drgit in under den månaden. Troligtvis är han toppad även nu men han är inte tillräckligt bra för att slå Rakas. Likaså men B.MM, Torvald och Iceland. Samtliga dessa har skalper som Rakas inte ens är i närheten utav men ser man till dagsformen är Rakas (tillsammans med Brioni) överlägsna dessa tre forstora kusar.
Endast läget emot för Rakas och Brioni i detta kortlopp.
Answer to: "Jag skämtar inte !
Jag menar verkligen det jag skrev. Vad Lavecen gj"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad yrar du om? lavecen har gjort 6 lopp i år med 3 vinster där 2 av dem varit klart fina. Förlusten i elitloppet är inte mycket att orda om, hästen var sjuk och fick ett omöjligt lopp. Senast galopperade han och i första starten för året hade han ingen form och möte fina hästar från svårt läge.
Ludde har matchat mot elitloppet och hugo åbergs hela året, på samma sätt som många andra tränare väljer att matcha mot enstaka lopp. Raja mirschi har matchats mot derbyt hela året....
Tycker det är löjligt hur folk kan tro att Rakas ska kunna ha den minste lilla möjlighet att besegra lavec kronos från dödens över 1600m. Det säger jag trots att jag gillar Rakas mycket och han imponerade något så oehört i elitloppet på mig, men som jag sagt tidigare så finns det inte många hästar i världen som kan besegra lavec kronos i dödens över 1600m.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 11:47:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RAKAS
|
Slutar inte rakas bland topp 3 på strecken så spikar jag nog. Var ruggigt bra senast, snabb ut också så borde hitta en bra position. Men väntar med detta loppet till efter värmningarna
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 11:47:47  vad yrar du om? lavecen har gjort 6 lopp i år med 3 vinster där 2 av dem varit klart fina. Förlusten i elitloppet är inte mycket att orda om, hästen var sjuk och fick ett omöjligt lopp. Senast galopperade han och i första starten för året hade han ingen form och möte fina hästar från svårt läge.
Ludde har matchat mot elitloppet och hugo åbergs hela året, på samma sätt som många andra tränare väljer att matcha mot enstaka lopp. Raja mirschi har matchats mot derbyt hela året....
Tycker det är löjligt hur folk kan tro att Rakas ska kunna ha den minste lilla möjlighet att besegra lavec kronos från dödens över 1600m. Det säger jag trots att jag gillar Rakas mycket och han imponerade något så oehört i elitloppet på mig, men som jag sagt tidigare så finns det inte många hästar i världen som kan besegra lavec kronos i dödens över 1600m.
Answer to: "vad yrar du om? lavecen har gjort 6 lopp i år med 3 vinster d&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
får nog rätta dig lite på dina faktauppgifter, hästen var inte sjuk i elitloppet alls, däremot gick han med punktering om jag inte minns fel.
och ja, rakas pissar nog på honom från dödens.
men förstår inte ens hur du orkar spekulera i det scenariot då det aldrig är aktuellt här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 12:09:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som jag har sagt tidigare 1 - Rakas är ständigt underskattad ! Just nu 14% då han egentligen borde vara favorit.
Som jag har sagt tidigare 2 - Lavec Kronos överskattas ständigt.
Och nej, Lavec Kronos kan inte ta ledning av egen kraft här. Möjligtvis att han körs till spets om Åke väljer att släppa till Ludde.
Rakas vinner om inte Brioni får ett bättre lopp än Rakas !!
Iceland, Torvald Palema, Beanie M.M och Lavec Kronos kan bara vinna om både Brioni och Rakas kommer bort av någon anledning och det är inte troligt.
Chansspika Rakas eller helgardera med Brioni är mitt tips till er alla !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 13:16:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
S 5, TORVALD PALEMA
|
Ett scenario som inte verkar vara behandlat här (även om flera säkerligen funderat på det), är att Ludde kör mot Åke i tron att Åke släpper med sin gamla häst. Envis som åke är så släpper han inte och det blir körning. Till slut ger sig en av dom och tar rygg på den andra. Men då är det förstent. Ingen av dom kan vinna. När sedan näste man ställer frågan får denne överta. Och det är säkerligen Stefan som kommer först. Iceland i spets. Lavec och TP chanslösa.
Iceland kan (om humöret stämmer) leda resten av loppet. Men en som fått en fin resa i detta hårda inledningstempo är Marshland. Marshland kan öppna bra och kan försvara ryggen på TP. Sedan när startrusningen lagt sig kan Ulf välja att glida ut i andraspår, förhoppnings i rygg på ngn bra häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 13:46:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RAKAS
|
Omöjligt att säga vem som tar spets här. lavec, torvald, marshland, iceland är alla snabba ut. Känns som vem som helst av dom kan ta spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-13 14:22:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
[s]Nu när jag läst att Åke absolut inte skall ladda med Torvald står spetsen mellan Marshland och Iceland. Jag tror inte att Uffe vill släppa till Iceland men gör det i alla fall om Melander trycker till.
Om han inte gör det kommer kanske Ludde dundrades efter några hundra meter och blir släppt till spetsen. Ser verkligen upplagt ut för Rakas, speciellt som Brioni behöver något lopp för att komma tilbaka i form.
Med Ludde i spetsen blir det bra tempo och det gynnar Rakas.
In på upploppet har Lavecen gjort sitt, Åke vrider ut Torvald men han vill inte speeda, Iceland går för drivning men orkar inte, Marshland söker lucka men får den inte, Beanie har ingen växel kvar efter ett lopp i dödens, I Won´t Dance får aldrig se dagens ljus från sitt instängda läge och Brioni´s spurt biter inte tillräckligt då han saknar loppet i kroppen medans Rakas avslutning blir flygandes en bit ut och vinner behagligt med tre-fyra längder och krafter kvar. Synd att inte en fullt kry Maharajah är med i loppet som kanske hade kunnat utmana och ge Rakas en match in på linjen.
Gött folk, spika Rakas och använd strecken i de tre avslutande avdelningarna där de lär behövas.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6