1
2
3
4
5
[ 6
]
7
8
9
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 19:13:42  Jag skrev vad jag tyckte om loppet och att jag inte ville ha något med LessIS att göra. Det kunde han tyvärr inte hantera.
Answer to: "Jag skrev vad jag tyckte om loppet och att jag inte ville ha något me"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tycker de är synd att vi inte ska kunna hålla en bra ton o bena ut loppen ! Fler ögon se fler saker så är det bara o kan man väga samman bra fakta så blir de rätt till slut !! Många håller för länge på sitt o sätter en prestige i att har rätt jämt o det funkar ju inte !! Jag läste vad du ville o det är okej för mig !! Nu tycker ja du är en bra tippare o håller bra klass speciellt från Valla o så är det man har bra banor o dåliga ! Så lägg ner grälet o kom loss !! Man ser snart vem som är på rätt spår o försöker lägga ut bra saker om hästarna tycker ja !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-25 19:13:52  Du förstår verkligen inte Tommie,
jag VILL att du ska säga att Dexter inte vinner och varför. I lugna ordalag utan påhopp. Du behöver inte skriva att folk är värdelösa tippare eller är dumma i huvet utan bara att du tycker dom har fel för att Aggas Fighter tar ledningen och då hinner inte Dexter dit, eller vad du nu har för orsak.
Det är inte VAD du säger utan HUR du säger det som gör att folk blir förbannade.
Du kan ju kolla hur andra skriver. Inte skrev JonGyL att jag var en idiot som trodde på Conner i torsdags. Han kanske tänkte "vilken idiot" men han skrev inte det utan han förklarade dom fakta han hade. Då lyssnar man och tar intryck och då kan ett sånt här forum bli enorm bra och en tillgång. Tillomed för dig som ju redan vet allt naturligtvis 
Answer to: "Du förstår verkligen inte Tommie,
jag VILL att du ska säga"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag tror inte att Dexter Stone vinner för att förra loppet såg mycket bättre ut än det var för att Golden Boy felade i sista sväng. Men den största anledningen är att inte Dexter eller någon annan i detta fält visat i närheten av samma kapacitet som Charlotte Stone har gjort. Jag har sett Charlottes näst senaste lopp och ingen i detta fält kan göra i närheten av en sån prestation. Charlotte kan naturligtvis galoppera eller vara sjuk men jag tror att spår åtta är det bästa för att hon skall gå felfritt. Största minuset är nog att Örjan kör för att han kan backa sist och glömma att köra. Varför tror du på Dexter?
Ska vi försöka hålla oss inom ramarna? Och om vi ser att vi ser att det börjar spåra igen så kommenterar vi inte varandras inlägg och nämner inte varandras namn?
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2010-12-25 19:13:54 Edited(2): 2010-12-25 19:14:40
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Att spika en barfotahäst som nu ska gå med skor och brodd från bakspår mot tre kanoner på framspår måste väll var helt iskallt? Enda fördelen som jag kan se är att skulle han ramla först av någon obegriplig anledning så har du en riktig edge mot alla duktiga spelare och konkurrerar bara mot dåliga spelare i övriga lopp. Har i nuläget bedömt dexters vinstchans till 3,4%...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 19:19:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Tack Tommie, bra synpunkter som jag tar till mig. Tror du har rätt om det mesta du skriver om Dexter Stone även om vinstchansen kanske är lite lågt satt ?
Jag har inga problem att hålla mig inom ramarna och hoppas att vi alla kan hålla sams.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2010-12-25 19:26:52  Tack Tommie, bra synpunkter som jag tar till mig. Tror du har rätt om det mesta du skriver om Dexter Stone även om vinstchansen kanske är lite lågt satt ?
Jag har inga problem att hålla mig inom ramarna och hoppas att vi alla kan hålla sams.
Answer to: "Tack Tommie, bra synpunkter som jag tar till mig. Tror du har rätt om "
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Tror inte att du läst vem som skrivit vad 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-25 19:27:43  Tack Tommie, bra synpunkter som jag tar till mig. Tror du har rätt om det mesta du skriver om Dexter Stone även om vinstchansen kanske är lite lågt satt ?
Answer to: "Tack Tommie, bra synpunkter som jag tar till mig. Tror du har rätt om "
|
|
Jag har dock som regel att aldrig spika Örjan. Inte för att jag tycker att han är en dålig kusk utan för att jag tycker att han är sveriges mest svårtippade kusk.. Man vet liksom inte vad man får.. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Med en offensiv kusk hade jag spikat. Men jag går nog emot mina principer och spikar Örjan för jag tycker hästen var så fruktansvärt bra näst senast.. Tänkte även skriva som minus på Dexter att han måste gå med skor men jag tycker att Åkes barfota hästar har fungerat riktigt bra me skor på sista tiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 19:31:17  Tror inte att du läst vem som skrivit vad 
Answer to: "Tror inte att du läst vem som skrivit vad;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Sant, jag trodde Tommies inlägg forsatte i del 2. Sorry. Då är det du som bedömer chansen till 3 % eller nåt sånt. Ajja bajja 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 19:36:28  Jag har dock som regel att aldrig spika Örjan. Inte för att jag tycker att han är en dålig kusk utan för att jag tycker att han är sveriges mest svårtippade kusk.. Man vet liksom inte vad man får.. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Med en offensiv kusk hade jag spikat. Men jag går nog emot mina principer och spikar Örjan för jag tycker hästen var så fruktansvärt bra näst senast.. Tänkte även skriva som minus på Dexter att han måste gå med skor men jag tycker att Åkes barfota hästar har fungerat riktigt bra me skor på sista tiden.
Answer to: "Jag har dock som regel att aldrig spika Örjan. Inte för att jag t"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Ja jag med ! I torsdags gick dom fasiken inte dåligt med skor. Åke sa nästan exakt samma sak då om sina hästar som han säger nu om Dexter och jag tror det kan fungera.
Det jag ser framför mig är att Örjan safar (givetvis) o Åkes häst är ganska ok ut så han hinner före C.S i spåren. Örjan kommer försöka köra fram lite sakta men är ju bakom Åke så han får svar när han försöker komma runt och dom 2 + kanske Agges gör upp om segern. Är det verkligen helt otänkbart ?
Det kanske bara är fantasier men ibland har jag fan rätt också 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 19:41:19  Jag har dock som regel att aldrig spika Örjan. Inte för att jag tycker att han är en dålig kusk utan för att jag tycker att han är sveriges mest svårtippade kusk.. Man vet liksom inte vad man får.. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Med en offensiv kusk hade jag spikat. Men jag går nog emot mina principer och spikar Örjan för jag tycker hästen var så fruktansvärt bra näst senast.. Tänkte även skriva som minus på Dexter att han måste gå med skor men jag tycker att Åkes barfota hästar har fungerat riktigt bra me skor på sista tiden.
Answer to: "Jag har dock som regel att aldrig spika Örjan. Inte för att jag t"
|
|
Ja Kuskar är rätt svåra o få grepp om men de 5-6 kuskar som toppar ligorna är också de som gör mest rätt o de har för det mesta en utsökt "timeing" när det som mest behövs... andra saknar det totalt o torskar fastän de har en väl så god häst, Örjan är ju en kusk som inte förivrar sig o kan ju köra med en mindre "killerinstinkt" om det nu är rätt ord..han har liksom i bakhuvudet att det inte är sista gången han kör lopp.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-25 19:43:22  Ja jag med ! I torsdags gick dom fasiken inte dåligt med skor. Åke sa nästan exakt samma sak då om sina hästar som han säger nu om Dexter och jag tror det kan fungera.
Det jag ser framför mig är att Örjan safar (givetvis) o Åkes häst är ganska ok ut så han hinner före C.S i spåren. Örjan kommer försöka köra fram lite sakta men är ju bakom Åke så han får svar när han försöker komma runt och dom 2 + kanske Agges gör upp om segern. Är det verkligen helt otänkbart ?
Det kanske bara är fantasier men ibland har jag fan rätt också 
Answer to: "Ja jag med ! I torsdags gick dom fasiken inte dåligt med skor. Å"
|
|
Inte alls otänkbart. Jag räknar faktiskt med att Charlotte hamnar sist men bara är bäst och rundar dom ändå. Jag kanske har övertro på hästen,men jag gillar den skarpt. Har spikat Aggas i de två senaste starterna och gillar hästen men jag tror att Charlotte är två klasser bättre än Aggas.. Men jag har haft fel förr... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 19:45:13
|
|
Men barfota hästar som går lopp på lopp så o sedan slår man på skor !!Se upp !! säger ja då om man säger att de går lika bra !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 19:46:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
har bojkottat aggas dyring i samtliga lopp, får se mig besegrad då den imponerat hela tiden. Blir inte förvånad om johan tar dödens och svarar ut charlotte stone hela vägen när örjan går på.....
Johan verkar i alla fall gilla hästen skarpt, då vet man att han kör offensivt......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 19:57:33  Inte alls otänkbart. Jag räknar faktiskt med att Charlotte hamnar sist men bara är bäst och rundar dom ändå. Jag kanske har övertro på hästen,men jag gillar den skarpt. Har spikat Aggas i de två senaste starterna och gillar hästen men jag tror att Charlotte är två klasser bättre än Aggas.. Men jag har haft fel förr... 
Answer to: "Inte alls otänkbart. Jag räknar faktiskt med att Charlotte hamnar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Jag tror inte att du har direkt fel alls utan det är mer loppförloppet som blir svårt. Jag ser inte heller Aggas som ett rejält hot mot C.S o D.S men blev lite fundersam över J.U optimism i intervjun.
Jag spikade också Charlotte senast på V75. Såg att hon var stabil och hade sett i mina "tempolistor" att hon var helt överlägsen motståndet. Nu kan jag inte det när det gäller Dexter. 14.5/1900 är grymt för klassen och det är bara C.S också som klarar av det tror jag.
Har du klockat henne från 1000meterspålen nån gång ?
Jag har 11/800 och 15/1000 på henne (olika lopp). Senast gick hon 15.5/700 o vann plättlätt så motståndet var inte granithårt direkt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 19:59:04  har bojkottat aggas dyring i samtliga lopp, får se mig besegrad då den imponerat hela tiden. Blir inte förvånad om johan tar dödens och svarar ut charlotte stone hela vägen när örjan går på.....
Johan verkar i alla fall gilla hästen skarpt, då vet man att han kör offensivt......
Answer to: "har bojkottat aggas dyring i samtliga lopp, får se mig besegra"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Tror du har en poäng där Folke. Troligen svarar Ju vem som än kommer. Han säger ju att Aggas aldrig blir trött.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 20:00:47  Men barfota hästar som går lopp på lopp så o sedan slår man på skor !!Se upp !! säger ja då om man säger att de går lika bra !!! 
Answer to: "Men barfota hästar som går lopp på lopp så o sedan s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Ibland blir det skit o ibland kanon o ibland inte värre än för dom andra som också måste gå med skor. Svårt att veta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 20:03:27  Tror du har en poäng där Folke. Troligen svarar Ju vem som än kommer. Han säger ju att Aggas aldrig blir trött.
Answer to: "Tror du har en poäng där Folke. Troligen svarar Ju vem som ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
walmann hade hästen idigare tror jag, riktigt hög kapacitet men klarade inte av träningen då den var lite ömtålig. Tränas knappt och därav borde den enbart bli bättre för varje lopp, känns fel att spela mot när den vinner hela tiden.
Sedan är det ett stort %)%)&¤ att örjan kör charlotta stone......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 22:20:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Goopen kör för spets, Untersteiner på framspår lägger ett offensivt upplägg, vill säkert gärna ha spets också, Dexter och Charlotte bara njuter, men vinnaren av dem 2 kan jag fan inte bena ut? Kommer kanske någon annan, Mockasin är jag rädd för..buhu
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 10:28:43  Goopen kör för spets, Untersteiner på framspår lägger ett offensivt upplägg, vill säkert gärna ha spets också, Dexter och Charlotte bara njuter, men vinnaren av dem 2 kan jag fan inte bena ut? Kommer kanske någon annan, Mockasin är jag rädd för..buhu
Answer to: "Goopen kör för spets, Untersteiner på framspår lä"
|
|
Herregud va ja läser dåligt ! Kari har ju 4 kameler med i loppet !! De kan styra upp saker o ting här o någon av dem kan vinna !! Ja garderar här med några av dom !! Åke måste ju rygga Björn o om han nu kan gå med skor o de är inte ja säker på, Aggas är den svåra att analysera, startar sig tydligen i form o får inga jobb imellan men verkar förnuftig o här tar Johan väl dödens o försöker kontrollera fältet...Garderingar är på sin plats !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 10:34:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Jag förstår inte varför alla är så säkra på att Goop tar ledningen. Aggas ÄR snabbare ut och dom signalerar offensivt upplägg. Det är inte 100% säkert att dom tar sig förbi M.P men det är kanske 50/50.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 10:45:48  Jag förstår inte varför alla är så säkra på att Goop tar ledningen. Aggas ÄR snabbare ut och dom signalerar offensivt upplägg. Det är inte 100% säkert att dom tar sig förbi M.P men det är kanske 50/50.
Answer to: "Jag förstår inte varför alla är så säkra p&"
|
|
Pondusen säger ja o Johan är dålig på de mot "Kung" Björn !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]