1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
|
|
Posted: 2010-12-25 13:02:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem spetsar här ?
Aggas eller popcornet ?
Va säger du spanis ? 3 raka 2or , ingen skalle ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:04:27   solvalla har ju en stenhård banan
Årets roligaste felskrivning? 
Answer to: "solvalla har ju en stenhård banan
Årets roligas"
|
Became a member:
Forum posts:
|
oki, hör med ludde och återkom sedan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:04:54  Vem spetsar här ?
Aggas eller popcornet ?
Va säger du spanis ? 3 raka 2or , ingen skalle ? 
Answer to: "Vem spetsar här ?
Aggas eller popcornet ?
Va säger du spanis ? "
|
Became a member:
Forum posts:
|
vadå 3 raka tvåor?
Popcornet spetsar
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-12-25 13:06:04 Edited(1): 2010-12-25 13:07:43  oki, hör med ludde och återkom sedan
Answer to: "oki, hör med ludde och återkom sedan"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Vad ska jag höra med ludde om? Hur hård Solvallas banan är? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 13:07:46   solvalla har ju en stenhård banan
Årets roligaste felskrivning? 
Answer to: "solvalla har ju en stenhård banan
Årets roligas"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja Stenklar !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:10:32  Vad ska jag höra med ludde om? Hur hård Solvallas banan är? 
Answer to: "Vad ska jag höra med ludde om? Hur hård Solvallas banan &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:11:52  Vad ska jag höra med ludde om? Hur hård Solvallas banan är? 
Answer to: "Vad ska jag höra med ludde om? Hur hård Solvallas banan &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
exakt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:18:02  vadå 3 raka tvåor?
Popcornet spetsar
Answer to: "vadå 3 raka tvåor?
Popcornet spetsar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Tror du kan ha fel där. Aggas är minst en sekund snabbare första 500. Sen om dom vill köra i ledningen vet ju inte jag givetvis.
Sen har jag lite svårt att följa logiken i att det skulle vara minus med skor på hård bana(n). Brukar vara dom som går BF som har problem med den typen av bana?
Jag har klockat Dexter så därför tycker jag den är stenklar. Givetvis är jag orolig för att den ska gå med skor nu men Åke verkar lugn som en filbunke.
Vi får se om jag har rätt eller fel men det är JP så då ska det chansas på egna idéer och inte följa kollektivet.
Babsans Ferrari måste med vid gaddning. Bra skalle o bara namnet gör att man tar med den tycker jag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:22:31 Edited(1): 2010-12-25 13:23:13  Tror du kan ha fel där. Aggas är minst en sekund snabbare första 500. Sen om dom vill köra i ledningen vet ju inte jag givetvis.
Sen har jag lite svårt att följa logiken i att det skulle vara minus med skor på hård bana(n). Brukar vara dom som går BF som har problem med den typen av bana?
Jag har klockat Dexter så därför tycker jag den är stenklar. Givetvis är jag orolig för att den ska gå med skor nu men Åke verkar lugn som en filbunke.
Vi får se om jag har rätt eller fel men det är JP så då ska det chansas på egna idéer och inte följa kollektivet.
Babsans Ferrari måste med vid gaddning. Bra skalle o bara namnet gör att man tar med den tycker jag 
Answer to: "Tror du kan ha fel där. Aggas är minst en sekund snabbare fö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, de kvinnliga spelarna (+du då  ) som lämnar in v75 för 48-96kr lär överstrecka babsans ferrari ja
Jo givetvis är det bättre gå med skor på dålig underlag, men effekten blir ju speciellt i Åkes fall känbar då hans hästar presterar optimalt på barfota-runtom balansen.
1 sekund i km tid är ju ca 30m, e inte säker på att Aggas e så mkt bättre på 500m sträcka 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:30:18  Jo, de kvinnliga spelarna (+du då  ) som lämnar in v75 för 48-96kr lär överstrecka babsans ferrari ja
Jo givetvis är det bättre gå med skor på dålig underlag, men effekten blir ju speciellt i Åkes fall känbar då hans hästar presterar optimalt på barfota-runtom balansen.
1 sekund i km tid är ju ca 30m, e inte säker på att Aggas e så mkt bättre på 500m sträcka 
Answer to: "Jo, de kvinnliga spelarna (+du då :D) som lämnar in v75 för"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Ha ha, det är ju DU som vill strecka Babsans. Jag ska spika Åke
Om du är osäker så klocka Aggas och Popcorn. Det har jag gjort o Aggas är klart snabbare. Minns också att Kari flera gånger sagt att den inte är speciellt snabb ut. Tror den kan öppna runt 15 och det är ju inte direkt så hatten trillar av eller hur ?
Det innebär ju inte att Aggas tar ledningen med automatik. Det kan strula eller dom vill inte offra en massa krafter från start ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:34:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOCKASIN
|
Mockasin har toppform och äntligen ett "bra" spår.
Bästa speedtiderna av alla i loppet enligt travkonsulten. Avslutade rappt och slutade som tvåa bakom GK Trademark senast. Erik upp nu.
Trots vingelrisken från spår 6 så kan den ju lägga sig i dödens och vänta på att bli avlöst av Charlotte Stone. Det löser Erik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:35:38  Ha ha, det är ju DU som vill strecka Babsans. Jag ska spika Åke
Om du är osäker så klocka Aggas och Popcorn. Det har jag gjort o Aggas är klart snabbare. Minns också att Kari flera gånger sagt att den inte är speciellt snabb ut. Tror den kan öppna runt 15 och det är ju inte direkt så hatten trillar av eller hur ?
Det innebär ju inte att Aggas tar ledningen med automatik. Det kan strula eller dom vill inte offra en massa krafter från start ?
Answer to: "Ha ha, det är ju DU som vill strecka Babsans. Jag ska spika Åke "
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan återkomma om spetsstrid då jag ofta läser på om v75 kvällen innan, så vill inte sitta och svära något nu
Såvida inte dexter stone sprinegr barfota runom så bör du nog inte singesltrecka den då den blir ca 30m sämre med skor
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:37:26  kan återkomma om spetsstrid då jag ofta läser på om v75 kvällen innan, så vill inte sitta och svära något nu
Såvida inte dexter stone sprinegr barfota runom så bör du nog inte singesltrecka den då den blir ca 30m sämre med skor
Answer to: "kan återkomma om spetsstrid då jag ofta läser på om "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Går de o köra XC på Solvalla tror du ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:37:36  kan återkomma om spetsstrid då jag ofta läser på om v75 kvällen innan, så vill inte sitta och svära något nu
Answer to: "kan återkomma om spetsstrid då jag ofta läser på om "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
30 meter ? Ja då vinner han bara med huvud/hals då....det räcker för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:39:31 Edited(1): 2010-12-25 13:42:18  Går de o köra XC på Solvalla tror du ?
Answer to: "Går de o köra XC på Solvalla tror du ?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
på vissa hästar lär de gå ja, väldigt individuellt, så går inte säga just den och den, beror en del på häst och tränare, gäller att du hålelr dig up to date där.
Men kan säga att alla Åkes hästar i stort sätt alltid går skor runtom nu med hakar bak.
Skjuter lite från höften nu av erfarenhet från sista tiden, så tror jag att ca 1 av 4 hästar som normalt går barfota fram kommer att gå så på söndag,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:40:48  30 meter ? Ja då vinner han bara med huvud/hals då....det räcker för mig.
Answer to: "30 meter ? Ja då vinner han bara med huvud/hals då....det r&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan vara så  själv tror jag hästen komemr vara "oduglig" på den balansen, men kommer ha med den ändå  då jag gillar åke, låg streck% och kommer ha många hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:42:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm, undra om Björn vill köra i spets eller vill han ha rygg på ledaren ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:44:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOCKASIN
|
Ledning säger jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:48:32  Ledning säger jag.
Answer to: "Ledning säger jag."
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
B.G vill ha ledningen o kör där om han kommer dit.
1 Mitt Popcorn bet ifrån sig bra från ledningen senast. Läget
är bästa tänkbara och jag tror att han kan leda runt om. Min
bästa V75-chans, avslöjar Kari Lähdekorpi.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:49:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Aggas:
3 Aggas Dyring är en fin häst som jag haft nöjet att få köra i de
senaste starterna. Senast var han inte helt på topp då han hade varit
ifrån tävlandet ett tag. Han kommer att gå framåt med loppet i
kroppen. Även om det finns flera bra hästar med i loppet känner jag
mig inte slagen på förhand, berättar Johan Untersteiner.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6