1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
|
|
Posted: 2010-12-25 13:51:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Kan inte kopiera in Åkes intervju men han säger väl ungefär att hästen kommer gå bra med hakar och att det är en bra chans och att hästen utvecklats ytterligare ? Ni kan läsa själva på spelarservice.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 14:00:05  Kan inte kopiera in Åkes intervju men han säger väl ungefär att hästen kommer gå bra med hakar och att det är en bra chans och att hästen utvecklats ytterligare ? Ni kan läsa själva på spelarservice.
Answer to: "Kan inte kopiera in Åkes intervju men han säger väl ungef&a"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Svårt de där när hästarna går som tåget barfota o gör detta lopp efter lopp ... Känns inte bra om skorna ska på då trots Åke "löften"..Är det någon som har en räv bakom örat så är det..Å !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:08:32  Svårt de där när hästarna går som tåget barfota o gör detta lopp efter lopp ... Känns inte bra om skorna ska på då trots Åke "löften"..Är det någon som har en räv bakom örat så är det..Å !! 
Answer to: "Svårt de där när hästarna går som tåget ba"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Sant men man kan inte heller säga "alla Åkes hästar är sämre med skor". Hästarna är olika och vissa går bra med hakar också. Tycker hans hästar gick väldigt bra i torsdags även om han hade lite oflyt med målfoton o så.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:13:39  Sant men man kan inte heller säga "alla Åkes hästar är sämre med skor". Hästarna är olika och vissa går bra med hakar också. Tycker hans hästar gick väldigt bra i torsdags även om han hade lite oflyt med målfoton o så.
Answer to: "Sant men man kan inte heller säga "alla Åkes hästar &a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, överlag kan man nog säga det med Åke, alla hästarna som går barfota runtom för Åke är bättre barfota runtom, än med skor, de få åkehästar som normalt går med skor runtom de är bättre med skor runtom, så mkt kan jag iallafall lova dig 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 14:16:03  Jo, överlag kan man nog säga det med Åke, alla hästarna som går barfota runtom för Åke är bättre barfota runtom, än med skor, de få åkehästar som normalt går med skor runtom de är bättre med skor runtom, så mkt kan jag iallafall lova dig 
Answer to: "Jo, överlag kan man nog säga det med Åke, alla hästarn"
|
|
Solklart Wattson !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:17:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Ja klart dom är bättre BF men vissa är bra även med hakar. Dexter vinner. Ganska lätt faktiskt när C.S galopperar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:18:21  Solklart Wattson !!! 
Answer to: "Solklart Wattson !!!:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Personagrepp ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:38:51  Personagrepp ! 
Answer to: "Personagrepp ! :-)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja!, jag vill vara sherlock 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:39:25 Edited(1): 2010-12-25 14:39:39  Ja klart dom är bättre BF men vissa är bra även med hakar. Dexter vinner. Ganska lätt faktiskt när C.S galopperar.
Answer to: "Ja klart dom är bättre BF men vissa är bra även med hak"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker ca 40% va åkes hästar gå bra med skor med, dvs de som tvingas byta balans från optimal, resten tycker jag bara hänger med.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 14:41:22  Personagrepp ! 
Answer to: "Personagrepp ! :-)"
|
|
"Abossalut" !! Men när Spanis är långradig vill ja ta till "käppen" ..ursäkta mig nu bara !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 14:43:13
|
|
Mitt internet svartnade när jag skulle skriva ett svar o då blir de så här "dåligt"... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:43:51  "Abossalut" !! Men när Spanis är långradig vill ja ta till "käppen" ..ursäkta mig nu bara !! 
Answer to: ""Abossalut" !! Men när Spanis är långradig vill j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag ursäktar dig! för denan gången! men vet inte om alla gör detsamma. Ligger du ca 50% inlägg som handlar om annat riskerar du hamna i avstängsnings"zonen"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:44:30  tycker ca 40% va åkes hästar gå bra med skor med, dvs de som tvingas byta balans från optimal, resten tycker jag bara hänger med.
Answer to: "tycker ca 40% va åkes hästar gå bra med skor med, dvs de s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Den enda jag kan lyssna på är ju i princip Åke. Han tycker han har en bra chans med hakar. Sen har han ju fel ibland. Han sa exempelvis att Avanto var kraftigt missgynnad av hakar men den gick ju klart godkänt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 14:46:40  jag ursäktar dig! för denan gången! men vet inte om alla gör detsamma. Ligger du ca 50% inlägg som handlar om annat riskerar du hamna i avstängsnings"zonen"
Answer to: "jag ursäktar dig! för denan gången! men vet inte om alla g&"
|
|
Ok jag förstår o gör avbön o vädjar till gamla tider osv. Spanis min vän !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:47:03 Edited(1): 2010-12-25 14:48:12  Mitt internet svartnade när jag skulle skriva ett svar o då blir de så här "dåligt"... 
Answer to: "Mitt internet svartnade när jag skulle skriva ett svar o då blir"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Ja o svarar du på det här inlägget som bara är svammel utan mening så kanske du hamnar på 51 %....
Det är kallt ute i kylan. Travspanaren har inte varit sig själv sen han kom tillbaka från Gulag-88 eller var avstängda hamnar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:48:03  Den enda jag kan lyssna på är ju i princip Åke. Han tycker han har en bra chans med hakar. Sen har han ju fel ibland. Han sa exempelvis att Avanto var kraftigt missgynnad av hakar men den gick ju klart godkänt.
Answer to: "Den enda jag kan lyssna på är ju i princip Åke. Han tycker"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja , men det där e lite lurigt, fast en häst e klart missgynnad av att gå med hakar så betyder det inte att den går dåligt på det. Det är väldigt lurigt och krävs att man har bra koll på hästarna där.
Å andra sidan kan åke säga att en häste klart missgynnad av hakar och just den hästen kanske inte går någonting alls, medans om avanto är lägstanivån ganska hög. Mkt individuellt mellan hästar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:49:02 Edited(1): 2010-12-25 15:02:29  Ja o svara du på det här inlägget som bara är svammel utan mening som kanske du hamnar på 51 %....
Det är kallt ute i kylan. Travspanaren har inte varit sig själv sen han kom tillbaka från Gulag-88 eller var avstängda hamnar.
Answer to: "Ja o svara du på det här inlägget som bara är svammel "
|
Became a member:
Forum posts:
|
hamnar i Rabour Camp.
För övrigt så får den som kan avslöja vad Rabour camp är en Guldstjärna i min bok 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:53:11  ja , men det där e lite lurigt, fast en häst e klart missgynnad av att gå med hakar så betyder det inte att den går dåligt på det. Det är väldigt lurigt och krävs att man har bra koll på hästarna där.
Å andra sidan kan åke säga att en häste klart missgynnad av hakar och just den hästen kanske inte går någonting alls, medans om avanto är lägstanivån ganska hög. Mkt individuellt mellan hästar
Answer to: "ja , men det där e lite lurigt, fast en häst e klart missgynnad a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Yes, så svaret kan vara att man inte kan vara säker på nånting då ? Alltså kan du inte bortse ifrån en häst bara för att den går från BF till hakar, eller hur ?
Om du då ska ranka hästarna i det här loppet enbart baserat på visad kapacitet så blir Åkes 2:a o den är spelad 4:a. Om du dessutom tycker spår 8 är riktigt illa för C.S som måste backas sist och kommer få gå utvändigt om Åkes häst som visat 14.5/1900 så spikar man. Om man inte är en fegis förstås 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:54:26  hamnar i Rabour Camp.
För övrigt så får den som kan avslöja vad Rabour camp är en gulstjärna i min bok 
Answer to: "hamnar i Rabour Camp.
För övrigt så får den som ka"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DEXTER STONE
|
Du menar Guldstjärna va ? Gula Stjärnor får mig att associera till väldigt tråkiga saker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 15:01:24 Edited(1): 2010-12-25 15:01:54  Yes, så svaret kan vara att man inte kan vara säker på nånting då ? Alltså kan du inte bortse ifrån en häst bara för att den går från BF till hakar, eller hur ?
Om du då ska ranka hästarna i det här loppet enbart baserat på visad kapacitet så blir Åkes 2:a o den är spelad 4:a. Om du dessutom tycker spår 8 är riktigt illa för C.S som måste backas sist och kommer få gå utvändigt om Åkes häst som visat 14.5/1900 så spikar man. Om man inte är en fegis förstås 
Answer to: "Yes, så svaret kan vara att man inte kan vara säker på n&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
just det ja..hota med fegissnackat:P
Nej klart man inte kan bortse, om man inte med säkerhet vet hur just DEN hästen reagerar på det balansbytet, men vad jag kan se i raden på denna hästen så blir man ju mörkrädd
Om du ser att åkes gått sista 4 barfota runtom och aggas gått skor runtom, så e det ju inget snacka om vilken häst som är mest gynnad av nuvarande banunderlag iallafall.
Likaså med monsterdrive i sista och dileva käll i 1a.
För övrigt tror jag DIleva käll måsta ha en TOPPCHANS att vinna.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6