Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Romme 2010-11-27
V75-3 Gulddivisionen, försök 3.
6. ICELAND 62% 14
Goop Björn
1. TRITON SUND 25% 40
Kihlström Örjan
4. YANANTIN BOKO 10% 97
Kontio Jorma
10. ACCLAIM 8% 84
Eriksson Håkan
9. SUPER LIGHT 3% 210
Adielsson Erik
2. LATITUD 1% 999
Ohlsson Ulf
3. MATRIX RELOADED 1% 856
Untersteiner Johan
5. BRIAN KEY 1% 309
Svensson Kjell a
7. SMASHING KLIPP 1% 0
Jansson Torbjörn
8. VERDI SUND 1% 851
Lennartsson Per

Senast uppdaterad: 2010-11-27 18:00:07, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Romme
V75-2 Romme
V75-3 Romme
V75-4 Romme
V75-5 Romme
V75-6 Romme
V75-7 Romme
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Romme

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7  
Author Message
Posted: 2010-11-26 15:16:33

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND
har en mystisk feeling för brian key som kommer fram varje gång man kollar på listan, han är ju också lite av en vinterhäst som tål en del jobb. Dock är han ju en icke vinnare, men nått säger mig att han kommer göra ett bra lopp.
Reply
Posted: 2010-11-26 21:52:33

Became a member: 
Forum posts:

V 2, LATITUD
Har varit inne på att gardera omgångens största favorit hela veckan pga distans och förhållanden, men ju längre veckan har gått, så låter det bättre o bättre på Iceland. Nu säger ju tom Tarzan att formen börjar komma, så då är det väl klart då antar jag. Triton har ju inga problem med att vandra i dödens, men om ni påstår att han är sämre med skor, så bör saken vara biff, och det blir inget tryck, då hinner inte Acclaim i kapp. Spik på Iceland då!
Reply
Posted: 2010-11-26 22:20:05

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YANANTIN BOKO
Mer och mer feeling för att Yanantin Boko hinner svara spetsen då iceland inte är så kvick nu med skor bak? och ifrån spets tror jag att han har chans att rinna undan triton vore ju också synd att spricka på , är också ruskigt sugen på super light..
Reply
Posted: 2010-11-26 22:23:16

Became a member: 
Forum posts:
Så du tror helt seriöst, på¨allvar, asså på riktigt att BJÖRN GOOP låter yanantin boko "rina" undan i spets? hehe

Om Melander hade kört iceland så hade yanantin boko varit given på kupongen, med Goop, naahhhhh. Inte för att iceland måste vinna, men att den som svarar inte kommer att göra det. (men visst kan yanantin boko vinna från vinnarhålet, dock sällan goopen ger lucka)
Reply
Posted: 2010-11-26 22:50:59 Answer to: "Så du tror helt seriöst, på¨allvar, asså på"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND

S 4, YANANTIN BOKO
den grisen 8goop) gav lucka nyligen med andoverandout helt onödigt, kostade mig pengar. I detta fallet lär de inte spela nån roll om nu yanantin får rygg ledaren , och får lucka till slut
Reply
Posted: 2010-11-27 01:02:25 Answer to: "den grisen 8goop) gav lucka nyligen med andoverandout helt onödigt, ko"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YANANTIN BOKO
Yanantin är speedigare än Iceland, så det krävs att Iceland trycker ned gasen sista varvet för att inte riskera bli nedspeedad av Yanantin. Och då krävs också att Iceland får sänka tempot rejält för att kunna dra på i sista varvet. Vilket jag iofs tror att han får. Men frågan är om Triton körs i dödens och på gamla förhoppningar trycker upp tempot? Känns dock inte så sannolikt.

Triton är hursomhelst chanslös oavsett taktik, liksom resten av gamlingarna och statisterna.

Jag tycker att Iceland+Yanantin är ett vettigt tvåhästarslås med hänsyn till osäkerheten kring hur banan ställer till det för Iceland. Är banan fin så kan man lätt spika Iceland.
Reply
Posted: 2010-11-27 02:07:48 Answer to: "Yanantin är speedigare än Iceland, så det krävs att Ic"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND

S 4, YANANTIN BOKO
att yanantin skulle vara speediga än iceland är ungefär lika vettigt som att triton har bra spetschans.
Reply
Posted: 2010-11-27 08:38:51

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRITON SUND

S 6, ICELAND
För att få ett värde på systemet kan man gardera Iceland. Han har ju aldrig vunnit med den balans han ska gå med i dag. Jag har svårt att se hur han ska kunna förlora men det är väl om dels Jorma svarar och Triton är förbättrad som det kan gå.
Sätter Triton som vinnare men tycker att det känns svårt och Iceland är en sund spik.
Reply
Posted: 2010-11-27 10:09:32 Answer to: "att yanantin skulle vara speediga än iceland är ungefär lika"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YANANTIN BOKO
Jag hänvisar till Travkonsulten som har 7.5 sista 500 på YB och 8.7 på Iceland.

Men du kanske har ngn annan metod än att klocka hästarna för att avgöra deras speedighet? Kisa med ögonen och sätta ett finger i luften kanske?
Reply
Posted: 2010-11-27 10:13:53 Answer to: "den grisen 8goop) gav lucka nyligen med andoverandout helt onödigt, ko"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
jo, blev själv förvånad att han gav luckan i det loppet. Men normalt sätt så får man väldigt sällan luckan bakom Goop....

Vad gäller skobalansen så har väl yanantin boko gjort i princip alla sina bra lopp med barfotabalans? MINST lika missgynnad som iceland med balansen och den hästen kräver också ett bra fäste för att kunna prestera.
Reply
dujorha Posted: 2010-11-27 10:15:42

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Är det någon som sett en längre duell mellan Björnis o Jorma om spetsen ?
Reply
Posted: 2010-11-27 10:39:39 Answer to: "Är det någon som sett en längre duell mellan Björnis o"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRITON SUND

S 6, ICELAND
Vill Jorma köra i ledningen så kör Jorma i ledningen. Han bryr sig inte om det är Goop eller Mellander som kör Iceland.
Reply
Posted: 2010-11-27 10:50:36
Romme

Became a member: 
Forum posts:
Nä, men det var inte orsaken till att jag spikade iceland med goop. Orsaken är att kör jorma i ledningen så vinner inte den med goop bakom iceland och då kan man i princip helgardera loppet.....
Reply
Posted: 2010-11-27 11:02:21 Answer to: "Nä, men det var inte orsaken till att jag spikade iceland med goop. Or"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRITON SUND

S 6, ICELAND
Ok, ja det håller jag nog med om. Jag tycker Iceland är lite otestad när det gäller högt tempo på mellanvarvet i år ? På Gävle körde dom rätt fort hela vägen och då var han borta. Kan berott på banan också naturligtvis. Får han ledningen och ingen gör nånting så är han stenklar men blir det så?

Får tok-Jorma för sig att köra lika dant som när han mötte Mahardja så kan det bli jobbigt för Iceland för han var inte så morsk över 2640 när Torvald vann. 14.0 är inte en respektingivande tid direkt heller.

Nu blir säkert alla Icelandfans sura men alla hästar kan förlora om loppet blir felaktigt kört men väger man in alla faktorer så är Iceland en bra spik för det är nog mest troligt att han får ledningen enkelt och sen bara får jogga 1500 meter och sen går han knappast att slå.

Eftersom det är JP så garderar jag ändå
Reply
dujorha Posted: 2010-11-27 11:32:14

Banan finare än väntat tycker ja o Iceland klarar nog korta hakar bak o typ barfota eller alu fram ! Tror på bra chans o ja är nog inne på Björnis här !!
Reply
Posted: 2010-11-27 11:38:55
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRITON SUND

S 6, ICELAND
Gammal och Slut ?
Håll i hatten.

Det är ganska lugnt på stallbacken men plötsligt får vi se en pigg häst som studsar och far, gnäggar och ställer sig på bakbenen.
Det är skötaren Lisa Aspman som är ute och går med 1 Triton Sund (V75-3).
- Det går inte att tro att han är nio år, han är pigg som en unghäst i sinnet. Han hade en halsinfektion senast men gick ändå 1.10 sista varvet . Han är behandlad efter det. Han kändes jättefin i jobb i veckan och jag tror han har jättebra form. Han kan inte vara med i starten men jag hoppas det löser sig och hoppas att han ska kunna ge 6 Iceland en match. Resan har gått bra och han ser jättefin ut, det enda vi kan klaga på är kanske läget.
Reply
dujorha Posted: 2010-11-27 11:41:35

Okej blir det körning mellan dessa så stjälper dom varandra o det är nog både Jorma o Björnis medvetna om ! Jorma tror ja kan ta rygg på Iceland o får hoppas på lucka till slut !! Både Stefan o Nurmos är nöjda med ett sådant förlopp !!
Reply
Posted: 2010-11-27 11:47:55 Answer to: "Jag hänvisar till Travkonsulten som har 7.5 sista 500 på YB och "
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND

S 4, YANANTIN BOKO
jaha, du har en klcoka på hur gort en häst avsluatt i 1 enstaka start och då vet du helt plötligt hur speedig den är, är detta ett skämt lr? för det är inte april nu vad jag vet
Reply
dujorha Posted: 2010-11-27 11:51:43 Answer to: "Gammal och Slut ? Håll i hatten. Det är ganska lugnt på"

Ja Örjan vet nog hur han ska köra här o får Björnis spetsen så är läget låst om inte Örjan går fram o det gör han... kollar läget som sist o ger sig in i matchen om Iceland ser darrig ut !
Reply
Posted: 2010-11-27 12:02:24 Answer to: "Okej blir det körning mellan dessa så stjälper dom varandra"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRITON SUND

S 6, ICELAND
Det är det logiska resonemanget men nu är det Jorma du "tänker åt". Blir det som du säger så vinner Iceland.
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7