1
2
[ 3
]
4
5
6
7
|
|
Posted: 2010-11-23 17:45:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Melander skrev samma torsdag i tidningen(sin egen spalt) att han trodde triton sund skulle vinna då den hade bättre form. bla bla och bla, Iceland hade tydligen ingen "toppform" i elitloppet heller. bla, bla och bla från melander......
Tror som sagt att han inte vinner från dödens över 2640m, borde bli knäckt av yanantin boko eller triton då.
Men jag kommer att spika iceland mest ör att Goopen kör som är 1000000ggr bättre kusk än melander och kommer mycket troligen till spets.
Triton var en stor besvikelse senast, han litar jag inte på förren han visar bättre form.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-23 17:54:42
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag vill inte klaga på någon och man spelar när och hur man vill. Men jag skulle känna mig oseriös om jag om jag inte tog del av den sista informationen och där sa Melander att Iceland kändes bättre än någonsin i värmningen och det räckte för att jag skulle förstå att Iceland var stenklar på Eskiltuna. Själv läser jag nästan inga intervjuer innan fredag för det är då man får den bästa infon. Tiden fram till fredag tycker jag personligen är mycket viktigare att lägga på lopparkivet. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 18:21:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Såg det var någon som nämde något att Yanantin inte varit sig lik efter dom kört sönder hästen mot Maharahja(Stavning?), och håller med till fullt, hästen måste ju ha blivit helknäckt efter det? Jorma måste ju släppa om dom inte ska förstöra hästen totalt. Tror inte Björn är ute efter något annat än spets här. Och alla vet ju hur han kör då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 21:01:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Travzonen verkar vara en bra sajt befolkad av många duktiga skribenter. Olika åsikter är bara bra och stimulerande
och så skall ett forum vara.
Ett väl fungerande forum skall vara högt till tak ,kritiskt. stimulerande, vägledande, med en öppenhet, och fria åsikter, med visad respekt för allas åsikter.
Ingen skall behöva skämmas i efterskott för sina tankar eller åsikter efter att loppen körts.
En del är bättre en del är lite sämre på att göra bedömningar på hur det skall sluta, men alla drar vi ju mot samma mål att vinna pengar.
Bättre att förlora ansiktet på ett Forum än att förlora pengar på spelet så stå upp för dina åsikter för alla hästar har fyra ben och alla har chansen.
Tror du på något stå fast vid det. för i längden lönar det sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 21:09:05  Travzonen verkar vara en bra sajt befolkad av många duktiga skribenter. Olika åsikter är bara bra och stimulerande
och så skall ett forum vara.
Ett väl fungerande forum skall vara högt till tak ,kritiskt. stimulerande, vägledande, med en öppenhet, och fria åsikter, med visad respekt för allas åsikter.
Ingen skall behöva skämmas i efterskott för sina tankar eller åsikter efter att loppen körts.
En del är bättre en del är lite sämre på att göra bedömningar på hur det skall sluta, men alla drar vi ju mot samma mål att vinna pengar.
Bättre att förlora ansiktet på ett Forum än att förlora pengar på spelet så stå upp för dina åsikter för alla hästar har fyra ben och alla har chansen.
Tror du på något stå fast vid det. för i längden lönar det sig.
Answer to: "Travzonen verkar vara en bra sajt befolkad av många duktiga skribente"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Här inne får man ge o ta Bert - du är välkommen!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-23 21:26:05
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Finns bara en sak som kan fälla Iceland och det är om Jorma svarar spets, men det vore konstigt om han gjorde det med tanke på hur Yanantin sett ut på slutet. Men att Iceland skulle vinna från dödens köper jag inte, då måste han ha gått framåt rejält efter senast, annars spurtar Triton förbi till slut. Den sistnämnde är ju gynnad av distansen och har säkert gått framåt efter urblåsaren sist.
Men som sagt, tror att Jorma släpper och då är loppet över.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 22:50:06  Förlåt, var det inte Tarzan som sade att iceland inte kunde vinna för 2 starter sedan då hästen inte hade form? jo, tarzan har verkligen koll..............Hästen var usel över 2640m för 3 starter sedan, inte omöjligt att han floppar igen.
Men visst, får han spets och kan fuska bort 2 varv så är han alltid farlig....
Dock har jag stor respekt för Jormas offensiva körstil då han väldigt sällan släpper spets. Tror ni att iceland vinner från dödens över 2640m och skor på hovarna?????
Lutar åt 3 streck i detta loppet, särskilt intressant när hela sverige kommer att spika iceland.
Allt tränarna vet är hur bra deras egna hästar är och formen, sällan dem har någon bra koll på motståndet. Svårt att värdera en chans när man inte vet hur bra motståndarna är? Eller i tarzans fall inte ens vet hur formen är på sina egna hästar......
Answer to: "Förlåt, var det inte Tarzan som sade att iceland inte kunde vinn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
iceland var inte usel sist han torska på 2640, skrev ju redna innan loppet att yarrah boko tar enr han från dödens, så var inget oväntat! så knappast någon flopp.
Visst kul du har respeklt för Joermas körstil, men om du tror själv på att han har en tanke i huvudet på att svara ledning så har du helt fel, du får nog ringa honom sj och intala honom det isåfall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 23:23:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Får ångest när jag bygger systemet utan Acclaim, borde jag få det?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 23:25:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är 90% säker på att Jorma släpper till Iceland.
Jag hoppas han inte gör det, jag vill se Iceland i dödens. Se hur han skulle vinna därifrån tämligen enkelt. Han möter ett klent motstånd på lördag. Triton Sund har ingen chans. Triton Sund är inte samma tävlingshäst i år som tidigare, det ser jag på hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 23:31:43  Jag är 90% säker på att Jorma släpper till Iceland.
Jag hoppas han inte gör det, jag vill se Iceland i dödens. Se hur han skulle vinna därifrån tämligen enkelt. Han möter ett klent motstånd på lördag. Triton Sund har ingen chans. Triton Sund är inte samma tävlingshäst i år som tidigare, det ser jag på hästen.
Answer to: "Jag är 90% säker på att Jorma släpper till Iceland.
J"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
är inte ens säkert att Jorma får nån spets, och att Triton inte är samma häst såg man tydligt på solvalla näst sist, aldrig varit med att någon s chanslös häst som triton va sist blev s å sjukt överstreckad, helt otroligt. snacka om att leva på namnet
|
|
Reply
|
|
v75kungen
|
Posted: 2010-11-23 23:56:37
|
Became a member: 2008-09-19
Forum posts: 93
|
Romme är den banan det skräller sjunde mest på i hela Sverige. Men i denna avdelning blir det ingen skräll för här vinner Iceland.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 00:23:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Synd att man inte kan spela på vilken häst som är sist imål, då hade Acclaim varit given på min bong, detta bara vinner KUNGEN Triton Sund
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 00:25:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så kan du ändra din kupong efter loppet som du postat på forumet när den torskat?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 00:38:02  Synd att man inte kan spela på vilken häst som är sist imål, då hade Acclaim varit given på min bong, detta bara vinner KUNGEN Triton Sund
Answer to: "Synd att man inte kan spela på vilken häst som är sist im&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
gött behöver sådana som dig som sträckar hästar som triton, annars skulle hela konceptet falla,.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 00:57:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Iceland har vunnit 1 lopp med skor vid denna tiden på året och det var på Solvalla 2140 auto 2008. Solvalla var säkert i bättre skick än vi kan förvänta oss på Romme.Nej här finns minst 5 hästar som har potetial att vinna racet.
Den hästen som behärskar underlaget bäst är vinnaren.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-11-24 01:33:55
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-11-24 01:34:19  Iceland har vunnit 1 lopp med skor vid denna tiden på året och det var på Solvalla 2140 auto 2008. Solvalla var säkert i bättre skick än vi kan förvänta oss på Romme.Nej här finns minst 5 hästar som har potetial att vinna racet.
Den hästen som behärskar underlaget bäst är vinnaren.
Answer to: "Iceland har vunnit 1 lopp med skor vid denna tiden på året och "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 6, ICELAND
|
Han har startat vid denna tidpunkten på året vid........ett tillfälle, 2008. Varken 2007 eller 2009 så var han igång vid den tidpunkten. Han har däremot vunnit vid ngt tung bana och senast så var han väl inte så klen trots skitbana? Tror inte han missgynnas så mycket om det blir lite tungsprunget. Finns nog fler som missgynnas mer av det och VEM ska trycka upp tempot? Kommer att bli en liten rusch från start, 1.20 i 1500 meter och en snabb avslutning. Triton blir utsläppt för att ingen annan vill ligga i andraspår så han glider väl upp utvändigt men Örjan lär inte ge sig in i någon idiotkörning och det är väl dom 2 som drar undan en bit framför övriga med Yanantin i rygg. Dessa 3 lär vara 1-2-3:a. Vem som är 2:a är väl hugget som stucket men jag gissar på Triton.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-24 09:05:58
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Både Björnis o Jorma kör för samma tränare många gånger... vore sjutton om dom inte kom överens om spetsen eller hur ? Eller pratar aldrig kuskar med varandra... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 09:12:09  Både Björnis o Jorma kör för samma tränare många gånger... vore sjutton om dom inte kom överens om spetsen eller hur ? Eller pratar aldrig kuskar med varandra... 
Answer to: "Både Björnis o Jorma kör för samma tränare m&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem hör va Jorma säger? Pra hästen... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-24 09:12:38
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Blir det "smatterbana" o alla får slå på åtminståne bakskor med korta hakar i så kan det dyka upp en skräll... kanske bakspåren... 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6