1
[ 2
]
3
4
5
6
7
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-22 14:21:36
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Inte många poäng för att komma med i det här loppet !! "Halva kungariket för en snabbloppare" i alla fall på vintern !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-22 14:29:27
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Super Light är leasad av Jonna Silén... "kul" med en trevlig häst eller ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-22 20:45:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Iceland med skor, 2640m och tung bana? känns tveksamt......
Blir inte förvånad om jorma svarar ut med yanantin boko, riktigt fin häst och iceland tar aldrig 1 längd på den i starten....
Triton mer gynnad av distansen nu och borde ha bättre form, mer gynnad om tung bana?......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-22 22:10:01  Iceland med skor, 2640m och tung bana? känns tveksamt......
Blir inte förvånad om jorma svarar ut med yanantin boko, riktigt fin häst och iceland tar aldrig 1 längd på den i starten....
Triton mer gynnad av distansen nu och borde ha bättre form, mer gynnad om tung bana?......
Answer to: "Iceland med skor, 2640m och tung bana? känns tveksamt......
Blir in"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
OmTarzan tror att Iceland kan hävda sig i P´da då bör han väl klara 2640!?
Triton var ju chanslös senast..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-22 22:14:17  OmTarzan tror att Iceland kan hävda sig i P´da då bör han väl klara 2640!?
Triton var ju chanslös senast..
Answer to: "OmTarzan tror att Iceland kan hävda sig i P´da då bör"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
är inget ovanligt att tränarna har "fel" enligt Folke, speciellt stortränarna.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-23 00:03:45  Iceland med skor, 2640m och tung bana? känns tveksamt......
Answer to: "Iceland med skor, 2640m och tung bana? känns tveksamt......
Blir in"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Spika Triton igen!  Kämpa Folke!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 08:02:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Risken för favorit fall är att Jorma ska köra i ledningen - då är Iceland utlämnad.
Jag vill då påstå att det finns många som kan vinna detta loppet.
Men Triton har ju inte imponerat men kan ju få en smörresa i ryggar...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 09:20:07  är inget ovanligt att tränarna har "fel" enligt Folke, speciellt stortränarna.
Answer to: "är inget ovanligt att tränarna har "fel" enligt Folke, "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förlåt, var det inte Tarzan som sade att iceland inte kunde vinna för 2 starter sedan då hästen inte hade form? jo, tarzan har verkligen koll..............Hästen var usel över 2640m för 3 starter sedan, inte omöjligt att han floppar igen.
Men visst, får han spets och kan fuska bort 2 varv så är han alltid farlig....
Dock har jag stor respekt för Jormas offensiva körstil då han väldigt sällan släpper spets. Tror ni att iceland vinner från dödens över 2640m och skor på hovarna?????
Lutar åt 3 streck i detta loppet, särskilt intressant när hela sverige kommer att spika iceland.
Allt tränarna vet är hur bra deras egna hästar är och formen, sällan dem har någon bra koll på motståndet. Svårt att värdera en chans när man inte vet hur bra motståndarna är? Eller i tarzans fall inte ens vet hur formen är på sina egna hästar......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 10:13:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men visst...............
överhängande risk att goopen blir släppt til spets, får bestämma 1.17 tempo och sedan sticker goop undan och vinner med 1 längd.
Tyvärr......
Inte lätt att hitta bra spikar i omgången tycker jag.
Yanantin boko är en fruktansvärt fin häst med grym kapacitet, dock underpresterat i de senaste loppen och därav släpper jorma????????Loppavgörande i min mening...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 10:59:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Tror också att jorma släpper, om hans ens kan svara ut iceland, tveksam på det. Känns som Yanantin missgynnas minst lika mycket som iceland av att gå med skor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 11:15:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRITON SUND
S 6, ICELAND
|
Är inte Latitud snabbast ut ? Han släpper sen till Iceland. Game over.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 11:21:43 Edited(1): 2010-11-23 11:22:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Latitude vill självklart bara till plankan, släpper till första o bästa som är yanantin boko och sedan släpper kanske jorma till goopen.
Jorma vet nog att Goopen är väldigt hängiven i sina spetsladdningar och bara kör tills han kommer till spets.
Vore för jävligt att åka nu om jag spikar iceland 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 11:45:18  Latitude vill självklart bara till plankan, släpper till första o bästa som är yanantin boko och sedan släpper kanske jorma till goopen.
Jorma vet nog att Goopen är väldigt hängiven i sina spetsladdningar och bara kör tills han kommer till spets.
Vore för jävligt att åka nu om jag spikar iceland 
Answer to: "Latitude vill självklart bara till plankan, släpper till för"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRITON SUND
S 6, ICELAND
|
Tycker dom kört sönder Yanantin. Han är inte samma häst som förut. Verkar också tveksamt att Triton kommer vara i form igen helt plötsligt men det får man ju se i värmningen. Iceland får helt enkelt bestämma hela vägen ? Han går ju inte att slå sista 1000 utan det är om nån håller upp tempot som han kanske kan torska eller om banan blir dålig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 12:25:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Jag respekterar att vi spelare har olika åsikter men att Iceland ska missa ledningen är högst tveksamt.
Jag tror att han även kan vinna från dödens då han svarade ut Maha hästen rejält senast...javisst ja han var ju "sjuk" senast..hmn..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 13:26:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Det här ska bara vara klart, tror inte någon kommer svara ut Iceland i starten, och det finns inte någon som pallar trycka på i dödens här. Tror att den är stenklar den här gången, men jag gillar Superlight så jädra mycket att jag nästan vill ha med den iaf hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 14:45:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror helt klart att jorma kan svara ut iceland med yanantin boko om han vill.
Men han borde släppa och iceland får nog bli en spik. Svarar Jorma så lär väl inte hans ta sig i mål över 2640m........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 15:18:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Romme på vintern är ju ingen Jägersro eller Solvallabana Iceland är ju tvungen att gå med skor kanske broddar. Iceland har ju sprungit halva sin tid barfota och är ju allra bäst med den balansen att sedan sätta pjuck på fötterna är ju närmast främmande för hästen. Nej vänner här har vi en loocer därför ingen spik för mig. Det är ju JACKPOTT denna veckan. Nu gäller det att tänka till lite extra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 15:40:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Många hästar som är sämre med skor på här, alla är rättare sagt. Skillnaden är att 6,7 av dessa hästarna inte ens hade haft vinstchans i silver eller brons denna vecka.
Vad gäller övriga med chans så är Triton sund bäst barfota, skor nu och troligen fast? eller kommer ut och få göra grovjobbet igen.
Yanantin boko också bäst med barfota, lär väl sitta i rygg på iceland, så stannar den så följer yanantin med.
Känns inte riktigt motiverat att försöka fälla iceland på att han ska gå med skor när det är samma sak för de som är motbud.
2,3,5,7,8,9 är inga motbud, gränsfall på acclaim beroende på bana.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 15:51:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Iceland blev bara trea senast
i Gävle.
– Med tanke på det lopp
han fick var jag mycket
nöjd med insatsen. Iceland
fick inte heller det fäste i
banan som han behöver för att fungera optimalt, säger
Stefan Melander.
– Formen är fortsatt på väg uppåt och jag tycker att
det här ser bra ut. Distansen är jag inte alls orolig för.
– Banan kan bli sådan att det krävs hakar men det klarar
Iceland. Under alla förhållanden kommer han att gå
med skor bak den här gången.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-23 16:11:27  Förlåt, var det inte Tarzan som sade att iceland inte kunde vinna för 2 starter sedan då hästen inte hade form? jo, tarzan har verkligen koll..............Hästen var usel över 2640m för 3 starter sedan, inte omöjligt att han floppar igen.
Men visst, får han spets och kan fuska bort 2 varv så är han alltid farlig....
Dock har jag stor respekt för Jormas offensiva körstil då han väldigt sällan släpper spets. Tror ni att iceland vinner från dödens över 2640m och skor på hovarna?????
Lutar åt 3 streck i detta loppet, särskilt intressant när hela sverige kommer att spika iceland.
Allt tränarna vet är hur bra deras egna hästar är och formen, sällan dem har någon bra koll på motståndet. Svårt att värdera en chans när man inte vet hur bra motståndarna är? Eller i tarzans fall inte ens vet hur formen är på sina egna hästar......
Answer to: "Förlåt, var det inte Tarzan som sade att iceland inte kunde vinn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, han sa inte att Iceland inte kunde vinna. Han sa tidigt under veckan att han är svårbedömd i form. Han vill inte bara gå ut och ge klartecken, Då blir han jävligt hängd ifall han skulle ha fel.
Sen om du har koll Folke och såg dagens rätt torsdag 13.05 på 4:an den veckan. Då var Stefan Melander Gäst i Studion och då såg man på honom att han tror på Iceland men ville inte ge klartecken. Han ville inte byta häst med någon sa han.
Ingen som tänkt på att Iceland kan vinna från dödens? Det har han gjort förut då han mött bl a Quarcio Du Chene, Igor Font. Iceland blir bara bättre o bättre för varje start nu.
Jag tror inte det blir dödens, eller är rätt säker. Iceland sitter i ledningen sen blir han svår att slå därifrån.
Banan är den som kan ställa till det i helgen. Det missgynnar dem hästarna som brukar gå barfota. Iceland är en av dem. Jag tror dock att han vinner detta ändå.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6