1
2
3
[ 4
]
5
6
7
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-24 09:14:04  Vem hör va Jorma säger? Pra hästen... 
Answer to: "Vem hör va Jorma säger? Pra hästen...:D"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Sant men Nurmos kan väl översätta med ett ord till eller frugan(Jormas) som kan några språk till !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 10:04:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRITON SUND
S 6, ICELAND
|
Tror väl ingen utom möjligen Acclaim är direkt gynnad av vinterbana ?
Nån sa att han skulle komma sist och det tror jag är väldigt fel.
Triton:ur form o gör aldrig riktigt bra lopp med skor.
Iceland:Troligen i form men kan bli trött med skor/hakar och 2640.Se loppet i Gävle...han blev trött.
Acclaim:Gammal, lite seg men gynnad av årstiden. Kan gå?
Super Light:Gick inte han med hakar på Bergsåker när han vann senast i guld? Ändå långsökt.
Yanantin Boko:Tappat viljan? Annars tidig.Jorma kör för ledningen igen ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 10:07:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRITON SUND
S 6, ICELAND
|
4 Yanantin Boko är fint i ordning och har haft bra form länge. Tyvärr har han haft dåliga lägen fyra starter i rad och hamnat illa till i loppen. Senast satt han sist hela vägen i loppet som Iceland vann.
Det gick fort till slut och han fullföljde klart bra och avslutade runt 1.10 sista halvvarvet. Det är svårt att plocka in några längder igulddivisionen när man sitter långt bak. Jag körde hästen i jobb i dag (måndag) och han kändes lugn och fin. Nu har han ett betydligt bättre spår än på slutet och är snabb ut. Den långa distansen passar bra eftersom han är stark. Jag tror att han gör ett bra lopp igen och är långt framme. Troligen skor runt om, men det beror på hur banan blir, kan också bli barfota om banan är bra. Huvudlaget bestäms efter värmningen, säger Timo Nurmos på sin hemsida.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 14:33:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Tror att banan på lördag kommer passa acclaim som handen i handsken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 16:18:32  Tror att banan på lördag kommer passa acclaim som handen i handsken.
Answer to: "Tror att banan på lördag kommer passa acclaim som handen i hands"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
ja exakt, så han kanske kan få med sig lite pengar med tur
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 18:26:59 Edited(1): 2010-11-24 21:03:33  4 Yanantin Boko är fint i ordning och har haft bra form länge. Tyvärr har han haft dåliga lägen fyra starter i rad och hamnat illa till i loppen. Senast satt han sist hela vägen i loppet som Iceland vann.
Det gick fort till slut och han fullföljde klart bra och avslutade runt 1.10 sista halvvarvet. Det är svårt att plocka in några längder igulddivisionen när man sitter långt bak. Jag körde hästen i jobb i dag (måndag) och han kändes lugn och fin. Nu har han ett betydligt bättre spår än på slutet och är snabb ut. Den långa distansen passar bra eftersom han är stark. Jag tror att han gör ett bra lopp igen och är långt framme. Troligen skor runt om, men det beror på hur banan blir, kan också bli barfota om banan är bra. Huvudlaget bestäms efter värmningen, säger Timo Nurmos på sin hemsida.
Answer to: "4 Yanantin Boko är fint i ordning och har haft bra form länge. Ty"
|
Became a member:
Forum posts:
|
låter lite för positivt tycker jag........
För den delen så har jag varit säker på att jorma ska släppa spets grymt många gånger, istället har han svarat med skithästar bara för att han vill ha spets.
Tror jag sagt till mig själv 10ggr att aldrig utgå från att jorma ska släppa spets.....Svarar man ut Maharaja 2ggr så borde man väl svara ut iceland också?
Vet ej fasiken, blir spik på iceland eller monster drive......
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-11-24 23:46:42
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 9, SUPER LIGHT
|
Super Light med Erik. Kanon. Får en smygresa och slår av en trött Iceland på upploppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 08:48:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRITON SUND
S 6, ICELAND
|
Acclaim vinner inte om det inte händer nånting med dom mer betrodda. Däremot tror jag inte att han är sist.
Tror det räcker med 3 streck dvs 1,4,6 men blir det fin bana så räcker det med ett streck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 08:57:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRITON SUND
S 6, ICELAND
|
Goop ger klartecken igen !
Iceland startar i gulddivisionsförsöket på V75 på Romme på lördag.
Tränaren Stefan Melander har gett mig förtroendet att få sitta upp bakom årets Elitloppsvinnare för första gången.
Det är en häst som jag verkligen har drömt om att få köra. Det är en bra spik för spelarna till lördagens intressanta jackpottomgång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 10:28:08  Goop ger klartecken igen !
Iceland startar i gulddivisionsförsöket på V75 på Romme på lördag.
Tränaren Stefan Melander har gett mig förtroendet att få sitta upp bakom årets Elitloppsvinnare för första gången.
Det är en häst som jag verkligen har drömt om att få köra. Det är en bra spik för spelarna till lördagens intressanta jackpottomgång.
Answer to: "Goop ger klartecken igen !
Iceland startar i gulddivisionsförsö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
känns mer som ett PR trick varje gång han ger "klara"
Ganska uppenbart att han få bort ryktet om att gooparna är sååååå tråkiga i intervjuerna.
Handlar enbart om att ändra intrycket av folks syn på deras steal attityd mot spelaer och media.
de som är RIKTIGT klara ger han bara till sina vänner, tro mig jag vet, för jag känner några,.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 16:04:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Vem ska fälla Iceland?? Pållen blir väl 30m bättre med goop i sulkyn eller så galoppar han!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 16:35:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 6, ICELAND
|
Jag förstå faktiskt inte hur man kan tro att gamle Acclaim o slutkörde Super Ligh ska slå en elitlopps vinnare när han har gräddfil till ledningen!?
Men lycka till med era vinnare. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 18:12:51  känns mer som ett PR trick varje gång han ger "klara"
Ganska uppenbart att han få bort ryktet om att gooparna är sååååå tråkiga i intervjuerna.
Handlar enbart om att ändra intrycket av folks syn på deras steal attityd mot spelaer och media.
de som är RIKTIGT klara ger han bara till sina vänner, tro mig jag vet, för jag känner några,.
Answer to: "känns mer som ett PR trick varje gång han ger "klara"
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRITON SUND
S 6, ICELAND
|
Tänkte lite samma sak även om jag inte tycker Björn är stel. Det är bara så innihelsike mediatränat för det mesta och folk har nog ledsnat på att höra "platschans" på klara hästar. Bra att han har en åsikt i varje fall.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-11-25 21:57:14  Tänkte lite samma sak även om jag inte tycker Björn är stel. Det är bara så innihelsike mediatränat för det mesta och folk har nog ledsnat på att höra "platschans" på klara hästar. Bra att han har en åsikt i varje fall.
Answer to: "Tänkte lite samma sak även om jag inte tycker Björn är "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 6, ICELAND
|
Fast jag antar att det är lättare att vara kaxig om man kör en häst som nån annan tränar eller om någon annan kör det som du själv tränar för då kan man alltid skylla ifrån sig..... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 01:47:30  Jag förstå faktiskt inte hur man kan tro att gamle Acclaim o slutkörde Super Ligh ska slå en elitlopps vinnare när han har gräddfil till ledningen!?
Men lycka till med era vinnare. 
Answer to: "Jag förstå faktiskt inte hur man kan tro att gamle Acclaim o slu"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
acclaim och SL är ju givna på kupongen 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-26 09:07:26  acclaim och SL är ju givna på kupongen 
Answer to: "acclaim och SL är ju givna på kupongen:)"
|
|
Tja är lite långsök men värre saker har ju hänt ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 11:23:46  Tja är lite långsök men värre saker har ju hänt ! 
Answer to: "Tja är lite långsök men värre saker har ju hänt !"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
ironi 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-26 11:34:11  ironi 
Answer to: "ironi:)"
|
|
Jomännvisst !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 11:47:17  Jomännvisst !! 
Answer to: "Jomännvisst !!:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
S 4, YANANTIN BOKO
|
lol.
Jo det blir 1 streck på kuponge,)
|
|
Reply