[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2008-05-25 23:32:07
|
|
V75-1 | Rättviks Kommun - Klass I, försök 2. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. JOYLITE Jakobsson Magnus 2. EURO ZON Olsson Daniel 3. GOOD VIBRATION E. Svanstedt Åke 4. LONGLEGS Rehn Samuel a 5. SUPER MACK HÅLERYD Goop Björn 6. SCOTCH HILL Sundberg Hans-Owe 7. ATLET SUND Kihlström Örjan 8. VULCAN SUND Kontio Jorma 9. JANITSJAR Ohlsson Ulf 10. VICTORY HILL Malmqvist Roger 11. SIMB MOVIE Takter Johnny 12. CONRADS GARLAND Söderkvist Stefan
Turordning: 8-12-4-2-1-7-5-6-11-3-10-9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 00:35:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, CONRADS GARLAND
|
LONGLEGS spets/dödens/2 ytter=slut.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 09:07:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, CONRADS GARLAND
|
Conrads Garland trots bakspår. Euro Zon från perfekt spår. Super Mack Håleryd är bra, men Good Vibration E känns som den enda hästen som är toppad inför det här. Och visst kan Longlegs en del.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 11:32:03  Conrads Garland trots bakspår. Euro Zon från perfekt spår. Super Mack Håleryd är bra, men Good Vibration E känns som den enda hästen som är toppad inför det här. Och visst kan Longlegs en del.
Answer to: "Conrads Garland trots bakspÃ¥r. Euro Zon frÃ¥n perfekt spÃ¥r. Super Mack HÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, CONRADS GARLAND
|
Joylite är tidig också, startsnabb och vinstvan. Borde få bra lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 13:03:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känslan är lite att Conrads Garland ändå möter ett fält han KAN runda...törs inte säga ska
Men styr han inte på tidigt tror jag den i spets får fuska bort loppet. Joylite alltså?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 20:38:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, CONRADS GARLAND
|
Super Mack måste ju vara dynghet nu med Goop i sulkyn !
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-26 22:42:13
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, LONGLEGS
|
Tycker också CG är klassen bättre än alla andra, men läget kunde varit roligare, hade han fått ett vettigt läge hade jag spikat direkt.
Longlegs är inte så pjåkig när formen är bra, har hög kapacitet. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-27 14:31:53 Edited(1): 2008-05-27 15:42:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
har tittat på senaste starterna i lopparkivet.
här är mina intryck och tankar:
1: joylite: ganska snabb ut? såg sådär ut i senaste loppet och slutar 3.
2: euro zon: fin spurt fårn spår 9. vinner. ser spelvärd ut, tycker jag?
3: good vibrations: slutar 2 efter rygg ledaren på cg. nja, tycker jag...
4: longlegs: i ett lopp från 16/5 sitter longlegs i spets efter ett tag. sen släpper/tappar han spets till que je taime och blir helt instängd på upploppet. nån som sett loppet? är det en bortkörning av rehn? tycker det ser ut så och som att hästen har sparat i mål?
5: super mack håleryd slö ut? kämpar på upplopp från 3 ytter men räcker ej. bort, täcker jag. hur ska han kunna vinna detta?
6: scotch hill: fin spurt från spår 13. slutar 2. ser foin ut? spelvärd?
7: atlet sund: sos från spår 4. spelvärd. ser bra ut.
8: vulcan sund: slö ut från spår 2. spelar mindre roll här? hamnar 3 ytter, slutar oplac. kass? bort?
9: janitsjar: slö ut från spår 2. men gör fin spurt och slutar 2. streckas?
10: victory hill: slö ut från spår 7 och hamnar långt bak men spurtar fint till 3 plats. streckas?
11: simb movie: oplac. dålig spurt bakifrån. bort.
12: conrads garland riktigt snabb ut? kan han använda det här? vann fint senast. klart spelvärd, tycker jag?
streckvärda: 2, 6, 7, 9, 10, 12
kommentera gärna med tankar och korrigeringar/förklaringar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-27 16:42:01 Edited(1): 2008-05-27 16:44:39  har tittat på senaste starterna i lopparkivet.
4: longlegs: i ett lopp från 16/5 sitter longlegs i spets efter ett tag. sen släpper/tappar han spets till que je taime och blir helt instängd på upploppet. nån som sett loppet? är det en bortkörning av rehn? tycker det ser ut så och som att hästen har sparat i mål?
5: super mack håleryd slö ut? kämpar på upplopp från 3 ytter men räcker ej. bort, täcker jag. hur ska han kunna vinna detta?
8: vulcan sund: slö ut från spår 2. spelar mindre roll här? hamnar 3 ytter, slutar oplac. kass? bort?
10: victory hill: slö ut från spår 7 och hamnar långt bak men spurtar fint till 3 plats. streckas?
12: conrads garland riktigt snabb ut? kan han använda det här? vann fint senast. klart spelvärd, tycker jag?
Answer to: "har tittat på senaste starterna i lopparkivet.
här är mina intryck oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nyckel... ang Longlegs:
Han gör rätt i att släppa, eller ja, han kan faktiskt inte svara spets. Första 500 gick under 10 och då kan han inte lägga en speed till direkt efter det om han vill komma i mål. Rätt kört, och visst har han krafter kvar, massor! Han blir mycket farlig här.
EDIT; Det var dessutom ett lopp efter en tids paus vilket gör styrningen ännu mer korrekt även om han inte observerar att Westholm kommer så fort. Lopp i kroppen och sparade krafter - mumma!
|
|
Reply
|
|
marone
|
Posted: 2008-05-27 18:02:56  har tittat på senaste starterna i lopparkivet.
Answer to: "har tittat på senaste starterna i lopparkivet.
här är mina intryck oc"
|
Became a member: 2007-09-09
Forum posts: 41
|
Tjena. Good Vibration E gick ju bara i dödens i 1200 meter och kom ner i RYGG i sist sväng annars på Conrand. Kolla hela loppet och inte bara upploppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-27 18:24:39 Edited(2): 2008-05-27 18:34:24  Tjena. Good Vibration E gick ju bara i dödens i 1200 meter och kom ner i RYGG i sist sväng annars på Conrand. Kolla hela loppet och inte bara upploppet 
Answer to: "Tjena. Good Vibration E gick ju bara i dödens i 1200 meter och kom "
|
Became a member:
Forum posts:
|
pratar vi om samma lopp? i det lopp jag snackar om går good vibration e rygg på conrads garland... kanske gått ett anat lopp du kollat... eller så kan jag ha fel, ska kolla igen!
edit: du har helt rätt. slarv av mig! jag kollade nog främst cg, skulle jag tro.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 10:41:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ATLET SUND
|
4 Longlegs var lugnt tagen inför senaste loppet, och fick ett perfetk preparé inför detta. Är mycket startsnabb, och spetsar säkert om Samuel Rehn kör den taktiken. Är helt klart mitt förstaval, och en möjlig chansspik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 10:42:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, CONRADS GARLAND
|
Är inte denna Longlegs fruktansvärt överskattad? Jag är grymt tveksam till han. Tror inte han får någon ledning heller. Conrads Garland på 14% är ett fynd!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 10:55:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ATLET SUND
|
4 Longlegs är bara 4 år, men var Kriterifinalist ifjol, och har snart sprungit in en halv miljon. Närmar sig åter toppform, och borde duga mycket bra i detta sällskap från ett fint läge. Är inte beroende av spets, men har spetsat från just spår 4 tidigare i 09,5-öppning!
Var sjuk i vintras och missade en hel del träning. Hade bara gått lugnt inför comebacken senast, och kändes ruggigt läcker senast, som fastlåst med låg puls, enligt tränaren/kusken Samuel Rehn.
Ett orosmoment är ändå att han säger att han ska köras lugnt igen, då han siktar mot Sprintermästaren, och kommer därför att köra med skor på hovarna igen. Behöver därför lite klaff, men det ser ut som om de tre innersta spåren kommer att köra en del, och då slinker han ner i andra ytter kanske?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-30 11:33:59
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 12, CONRADS GARLAND
|
Joylite från spets? och Conrads Garland överlägsen kapacitetet! Streckfynd!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-05-30 19:27:37
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 12, CONRADS GARLAND
|
1,12 fräckt lås men jag tar nog med Longlegs också ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 19:47:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, VULCAN SUND
|
Takter är visst streckad på 1%! Ganska bra kuskplus på hästen som kanske följer med Conrads Garland sista varvet, Vulcan Sund & Jorma lär aldrig släppa ner Conrad & Uffe som får gå i 3:e spår. Euro Zon får chansen från rygg ledare på upploppet men kan inte se vem som vinner.
Jormas val av häst kan kanske vara svaret, racerbalans på den hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 19:48:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ATLET SUND
|
"Tarzan" ligger lite lågt med Vulcan Sund denna gång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 19:54:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, VULCAN SUND
|
Jag läste det men han slog Livi Barcelona med 8 längder med racerbalans & kan räcka långt här med, Jorma ju lysande bakom bilen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 19:58:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ATLET SUND
|
Spetsbuden är väl ändå 1,2,3 och möjligen 4 om han laddas.?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|