[ 1
]
|
Travzonen
|
Posted: 2008-05-25 23:32:07
|
|
V75-2 | Klass III, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 2640 V 1. ONLY ÅS Jakobsson Magnus 2. EBDON FRI Wallin Tony 3. UNIQUE ZON Eriksson Sören 4. NEO CIRCLE Olsson Roger N 5. LIVI CANTONA Jansson Rikard S 6. KARL J. Söderkvist Stefan 7. FILIOKUS C.D. Takter Johnny 8. LOS MEMORY Goop Björn 9. ROBBIE WILLIAMS Franck Thomas 10. SONOFVIRUS Johansson Malin H 11. SWEET LINE Persson Håkan K 12. HAMRAS LOTUS Andersson Mikael J
Turordning: 7-12-4-3-8-2-9-11-6-5-1-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 00:47:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIVI CANTONA
|
suck...NEO CIRCLE kanske..toksvårt detta lopp..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 09:08:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FILIOKUS C.D.
|
Är Filikous snabb ut? Isåfall runt om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-27 18:19:07 Edited(1): 2008-05-27 18:21:19  Är Filikous snabb ut? Isåfall runt om.
Answer to: "Är Filikous snabb ut? Isåfall runt om."
|
Became a member:
Forum posts:
|
kollat på en bunke lopp till:
1: only ås: gick från spår 1. fin spurt från mittenklungan nånstans. ser streckvärd ut.
2: ebdon fri: bort.
3: unique zon: långsam ut. går från startspår 1 och går ok från tredje inner och slutar 2. ev streck.
4: neo circle: ser startsnabb ut. snabb från spår 6. spets här? går i dödens och vinner med liten marginal. streckvärd.
5: livi cantona: går i dödens och slutar 4 från spår 5. märklig körning kanske? streck?
6: karl j. ser ut att kunna starta snabbt? startar snabbt från spår 8. spurtar kanonfint. anna rönning körde. segerchans här? streckas. kuskplus nu.
7: filiokus: ser startsnabb ut. hittar dock bara ett voltlopp där han går från spår 14 och upp till dom fem främsta direkt. vinner sen från 3 ytter. streckas.
8: los memory: i senaste starten verkar goop ge upp loppet. näst senast var han riktigt startsnabb från spår 4 och vinner sos. streckas.
9: robbie williams: startsnabb. vinner sos från spår 1. kan han vinna från spår 9?
10: sonofvirus: slutar ok som tvåa från spår 4 i kortlopp efter överlägsne vinnaren alexis. ok insats.
11: sweet line: fick fint lopp i ryggar vinner efter fin spurt, spår 1 och 1640 meter. andra förutsättningar här. streckas?
12: hamras lotus: gör fin spurt från spår 12. sitter längs bak största delen av loppet och slutar 2-plats. ok insats.
streckvärda i första hand: 1, 4, 6, 7 och 11.
???
kommentera gärna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-29 11:09:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, UNIQUE ZON
|
Har också sett samtliga hästarnas senaste lopp och Filiokus CD är den som gjorde bäst intryck. Låg i tredje spår länge, ca 500m, men hade ändå krafter kvar att rycka undan på upploppet. Helt klart min favorit till segern i detta lopp. Ska nog spika!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 10:48:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, UNIQUE ZON
|
Känns som en motiverad favorit i 7 Filiokus C.D., även om han är väl mycket streckad gentemot övriga fältet. 75% mot andrahandaren som är streckad på 15%. Skrällbud kan 1 Only Ås och 2 Ebdon Fri vara, som Sten O Jansson anser är 40 meter bättre än Go D.Samara! Även 3 Unique Zon ska passas som inte varit sämre än tvåa på sina fem senaste starter, förutom senaste galoppmisslyckandet.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-30 11:36:07
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, LIVI CANTONA
|
Filiokus CD vinner säkert men med tanke på strecken så känns nästan en gardering motiverad. Så stenklar är han väl inte?
Neo Circle 14%
Livi Cantona första barfota 5%
Robbie Williams 4%
Känns mest intressanta just nu tycker jag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 15:10:37  Filiokus CD vinner säkert men med tanke på strecken så känns nästan en gardering motiverad. Så stenklar är han väl inte?
Neo Circle 14%
Livi Cantona första barfota 5%
Robbie Williams 4%
Känns mest intressanta just nu tycker jag
Answer to: "Filiokus CD vinner säkert men med tanke på strecken så känns nästan en"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, UNIQUE ZON
|
Håller med om att Filiokus inte är stenklar (men vilken spik komer vara det  ) Men han är klart bland de bättre spikar denna svåra omg anser jag. Håller absolut med om att Unique zon är främsta motbudet från ett bra spår och bra insatser senast. Thomas lönn anser också det vara hans bästa segerchans denna V75omg, fasen va svårt det blev helt plötsligt!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-05-30 19:31:27
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 7, FILIOKUS C.D.
|
Vem spetsar ? Hur snabb är favoriten från start ?
Kan någon berätta för mig vilka spår som är bra och vilka som är dåliga i volt...jag vet bara att 6 och 7 har springspår och har mer fart än dom övriga när starten går. Nån som kan förklara spår 1-5 ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 19:35:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, UNIQUE ZON
|
Det troliga är att favoriten 7 Filiokus C.D. sitter i spets tidigt, tyvärr! Det är väl mycket därför han är så stor favorit.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-05-30 19:37:45  Det troliga är att favoriten 7 Filiokus C.D. sitter i spets tidigt, tyvärr! Det är väl mycket därför han är så stor favorit.
Answer to: "Det troliga är att favoriten 7 Filiokus C.D. sitter i spets tidigt,"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 7, FILIOKUS C.D.
|
Bra! Då spikar jag! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 19:39:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, UNIQUE ZON
|
Det är troligen ett bra val, trots procenten. Jag försöker leta skrällar, men kanske får ge mig till slut. Det brukar ju trots allt bli bra utdelning trots 1-2 favoriter i omgången.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-30 22:14:51
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 7, FILIOKUS C.D.
|
Brukar inte gilla spika en favorit men ibland måste man vara logisk, det är när dom bara vinner... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 22:20:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LOS MEMORY
|
Livi Cantona barfota runt om nu & den var ett stallskrik senast på V75, bortglömd nu & den kan leda länge, kanske hela vägen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 22:45:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FILIOKUS C.D.
|
Filiokus C.D var ju riktigt bra sist på Åby, men har ingen rutin alls. Har dessutom bara ett lopp i kroppen efter lång vila och första längre resan på länge. Spika den som vill, men jag vågar inte. Känns mer som om det är värt att kosta på sig några streck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-31 00:34:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns ju flera starka hästar i loppet som tränarna verkar tro på. Inte så säker på att dom är lika övertygade om Filokus storhet som spelarkollektivet verkar vara.
Neo Circle är en klassig typ, Gillar faktiskt Roger med, som törs vrida på om det behövs.
Karl J ska vara riktigt stark och i form enligt stallet . Sjka den gå för vinst bör den kanske köras framåt för att få nyttja sin styrka...
Livi Cantona tror tränaren hårt på. Kommer nog inte sitta passiv, och släpper väl inte om hannår spets ?
Finns ett par till som kan dra nytta av om det blir lite körning mot favoriten.
U-häst högst, men spik....Nja...På småsystem kanske men helst inte när det rensar så bra 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-31 09:36:37  Finns ju flera starka hästar i loppet som tränarna verkar tro på. Inte så säker på att dom är lika övertygade om Filokus storhet som spelarkollektivet verkar vara.
Neo Circle är en klassig typ, Gillar faktiskt Roger med, som törs vrida på om det behövs.
Karl J ska vara riktigt stark och i form enligt stallet . Sjka den gå för vinst bör den kanske köras framåt för att få nyttja sin styrka...
Livi Cantona tror tränaren hårt på. Kommer nog inte sitta passiv, och släpper väl inte om hannår spets ?
Finns ett par till som kan dra nytta av om det blir lite körning mot favoriten.
U-häst högst, men spik....Nja...På småsystem kanske men helst inte när det rensar så bra 
Answer to: "Finns ju flera starka hästar i loppet som tränarna verkar tro på. Inte s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, KARL J.
|
Filiokus C.D Måste vara en riktigt bra spik, tål grovjobb och kan t.om komma till ledningen här. Ser inget hot heller för jag tror Neo Circle galopperar. Nej riktigt bra spik, är Filiokusen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-31 10:13:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu när Livi Cantona är struken med så blev det väl lite lättare , men ....nja...vill nog försöka fälla den
Medveten om att det nog bara är dumt och du kan ha rätt kakan, men OJ ! Vad den kan rensa !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-31 12:21:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FILIOKUS C.D.
|
Filiokus C.D
Kom fram till banan imorse och har åkt inatt, är en lugn och cool häst hemam men har varit lite nervig på resan och även när man kom fram till banan så han har uppträtt lite annorlunda nu än hemma, säger skötaren.
Karl J.
Har duckit men ätit lite sämre och en halv tveksam övernattning, säger Nilsgunnar i stallet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-31 13:19:21  Vem spetsar ? Hur snabb är favoriten från start ?
Kan någon berätta för mig vilka spår som är bra och vilka som är dåliga i volt...jag vet bara att 6 och 7 har springspår och har mer fart än dom övriga när starten går. Nån som kan förklara spår 1-5 ?
Answer to: "Vem spetsar ? Hur snabb är favoriten från start ?
Kan någon berätta "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FILIOKUS C.D.
|
Vanligen räknas spår 1 som bättre än 2-5, spår 1 är det ekipage som leder volten.
Spår 3 sägs också vara hyfsat, men 4,5 kan oftast vara lite trängre och särskilt 5 kan bli hetsig när springsspårs hästarna kommer flygande
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|