[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2008-05-25 23:32:07
|
|
V75-7 | Silverdivisionen, försök 2. 1:A PRIS 125 000 kr 2640 A 1. VERDI SUND Svanstedt Åke 2. CADEAU K. Takter Johnny 3. LINDY LATER Adielsson Erik 4. JODAS JULIA Kihlström Örjan 5. DUDE KEMP Kontio Jorma 6. LITTLE BIG HORN Rehn Samuel a 7. THAI TANIUM Sjunnesson Jörgen 8. PRESTIGE Andersson Mikael J 9. CONRADS ON LINE Goop Björn 10. BEANIE M.M. Jansson Torbjörn 11. GOLDEN TILLY Norman Glen 12. SLOWSTARTER G. Jansson Göran
Turordning: 5-11-10-9-7-8-1-12-3-2-6-4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 00:46:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, BEANIE M.M.
|
JODAS JULIA från ett bra läge??Ska ha med BEANIE M.M. iaf..öppet detta med..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 09:16:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CADEAU K.
|
Condrads on Line känns som klar förstahandare, Cadeu K måste räknas efter kraftig förbättring senat, Golden Tilly är också fin. Dude Kemp är ute på DJUPT vatten nu. Lär säkert bli överstreckad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 17:45:55  Condrads on Line känns som klar förstahandare, Cadeu K måste räknas efter kraftig förbättring senat, Golden Tilly är också fin. Dude Kemp är ute på DJUPT vatten nu. Lär säkert bli överstreckad.
Answer to: "Condrads on Line känns som klar förstahandare, Cadeu K måste räknas eft"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, BEANIE M.M.
|
Dude Kemp en ny häst hos nurmos får dock starta tätt nu med tuffa lopp, och mycket tuffare motstånd, överstreckad?
Jag tror Conrad tar ner allt, Jodas Julia med bra läge också.. svårt lopp.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-26 17:48:28
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 9, CONRADS ON LINE
|
Scarlets Aino gick TRE tuffa lopp på en vecka så lägg ner skitsnacket om att hästar inte tål att gå två tuffa lopp på en vecka...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-26 18:12:54
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
konstigt att alla tränare inte startar sina hästar varje vecka då? dem måste ju vara idioter.........
Väldigt sällan hästar går bra när dem startar 1 vecka efter ett tungt lopp, undantag finns givetvist! men det finns många fler hästar som har bekräftat regeln att dem presterar sämre. Att sedan springa 2 lopp på 1 dag är en helt annan sak......
Kommer långt på Jodas julia och Beanie M.M. Beanie M.M är loppets bästa häst och sitter i rygg på startsnabba hästar, kommer nog igenom bra och tempo lär det nog bli med flera starka hästar som dude kemp, cadaue k och lindy later. Spets tar nog Jodas julia skulle jag gissa på?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-26 20:04:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CADEAU K.
|
Man ska dock inte glömma bort att det är SILVER som Dude Kemp går ut i nu. Han har inte direkt lekt med klass ett hästarna tidigare. Som sagt, han är ute på DJUPT vatten.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-26 22:37:08
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 10, BEANIE M.M.
|
Tack för kaffet Torbjörn Jansson, det här vinner Beanie M.M lätt, han får ett perfekt lopp i draget sen säger han adjöss 5-600 kvar... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-29 18:40:44  Tack för kaffet Torbjörn Jansson, det här vinner Beanie M.M lätt, han får ett perfekt lopp i draget sen säger han adjöss 5-600 kvar... 
Answer to: "Tack för kaffet Torbjörn Jansson, det här vinner Beanie M.M lätt, han f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kollat alla lopp nu. dags för en paus...
1: verdi sund: går långt bak ytter. spurtar fint till 3plats bakom majesty of rock och master växus. strecka.
2: cadeau k: lennartsson kör. kör 3 inner hela vägen. obedömbar. slutar ändå 3. nu takter upp. kuskplus?
3: lindy later: spetsar från spår 4. kör mycket snabbt i spets och kör där hela loppet. tappar allt/släpper på upploppet. oplac. spets här? hur ska han köra här?
4: jodas julia: åker med långt bak inner från spår 9. slutar 6. borde kunna gå fortare på upploppet och komma längre fram. start 22/4 öppnar snabbt från spår 5, spetsar. vinner enkelt. ser bra ut här. streck? lång distans?
5: dude kemp: går långt bak och spurtar om allihop från spår 11. streck!
6: little big horn: går spets först pch sen rygg ledaren hela loppet. blir nerspurtad av president amok och slutar 2. känns som avslag.
7: thai tanium: enda loppet som finns är från 20/9 -07 och där slutar han i galopp. har dock vunnit endel lopp på sistone. streck eller bort? känns som avslag?
8: prestige: går från spår 9 och sitter 3/4 inner hela loppet och visar ingenting på upploppet. slutar 5plats. vann stayerlopp i januari mot bra hästar: coolman crown, king one, spring ray och go on pale. kapabel att vinna här också? streck? nja...
9: conrads on line: lång galopp senast. avslutar ändå kanon till 4plats. starten 19/4 såg han sådär ut. tveksam. stayerdistans?
10: beanie mm: går i dödens från spår 8. märklig styrning? kan gå bättre om han slipper dödens? kusk? var hamnar han här?
11: golden tilly: kanonfina resultat på stayerdistans, även om mot enklare motstånd. galopp i slutet 24/5. obedömbar. går längst bak hela loppet. i start 13/5 slutar han 1plats mot sämre hästar. kuskminus nu? streck? spelvärd?
12: slowstarter g: riktig stayer. vinner efter lopp långt bak. pressar på sista delen av loppet och vinner. ser ok ut, men inte super. motstånd här? ser ut att kuinna mäta sig vad gäller tider? skrällstreck?
pust...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-29 18:45:52
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, JODAS JULIA
|
hur många lopp har du sett nu? 100?
Du är ju värd sjuan nu!
Så vad blir nyckels bästa drag i omgången?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-29 19:28:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
har sett så många hästar så jag har glömt hur dom ser ut...
ok, 2 i guld: first wise as och dig for dollars. båda har varit fina och nu är det takter upp. och kanske får fina placeringar i loppet och kommer bra till i slutet.
i stoloppet har jag fastnat för lass highlife som spurtade nåt otroligt senast! måste streckas!
i lopp 2 tycker jag karl j såg riktigt fin ut i spurten. värd ett streck.
i lopp 1 såg janitsjar fin ut på upploppet. definitivt värd ett streck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 00:06:41  har sett så många hästar så jag har glömt hur dom ser ut...
ok, 2 i guld: first wise as och dig for dollars. båda har varit fina och nu är det takter upp. och kanske får fina placeringar i loppet och kommer bra till i slutet.
i stoloppet har jag fastnat för lass highlife som spurtade nåt otroligt senast! måste streckas!
i lopp 2 tycker jag karl j såg riktigt fin ut i spurten. värd ett streck.
i lopp 1 såg janitsjar fin ut på upploppet. definitivt värd ett streck.
Answer to: "har sett så många hästar så jag har glömt hur dom ser ut...:D
ok, 2"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle precis säga det nyckel. Jag vet vilket jobb du lägger ned, hoppas du prickar sjuan, det är du verkligen värd!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 05:26:55  Skulle precis säga det nyckel. Jag vet vilket jobb du lägger ned, hoppas du prickar sjuan, det är du verkligen värd!
Answer to: "Skulle precis säga det nyckel. Jag vet vilket jobb du lägger ned, "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tack, trevligt att höra. hoppas det ger fint resultat.
har även kollat lite anda lopp, dvs hur hästar som vunit till lite skrällodds sett ut loppet innan för att se om det går att se om dom är på g, så att säga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 11:46:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JODAS JULIA
|
Här känns det som om alla kan vinna.
De som känns mest spelvärda just nu är: 11 Golden Tilly, som har kanonform och trivs på distansen. 8 Prestige har också vunnit över distansen mot bra hästar, och ska räknas tidigt. 3 Lindy Later har ett fint läge och körs av Erik Adielsson.
Är inte 10 Beanie M.M. bäst i spets, och missgynnas därför av läget?
5 Dude Kemp går upp ordentligt i klass och möter hårdare motstånd än han är van vid.
9 Conrads On line missgynnas av läget, bäst i spets.
Jag helgarderar nog detta lopp då jag inte törs plocka bort någon?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-30 11:47:45
|
V 4, JODAS JULIA
|
Jävligt svårt lopp!
Dude Kemp från klass 1 till Silver och favorit köpes icke!
Conrads on Line tycker jag är en ganska överskattad och vek häst. Inga vidare startryggar heller. Får nog tufft.
Tror mest på Julia som är en tuffing och kanske kan komma till spets.
Lindy Later från rygg Julia känns intressant. 12%
Cadeau K hamnar väl vettigt till, kanske...
Beanie MM bra ryggar, klass och bara 16%
Golden Tilly får nog rätt svårt härifrån men den är väldigt bortglömd.
Lite ångest över detta löp...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 12:56:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LITTLE BIG HORN
|
Lindy släpper spets om han får den det visste ni, Little Big Horn är ruskigt startsnabb & känns ruskigt bra för dagen enligt tränaren, trivs bra med lång distans & nu är det nog dags för Little Big Horn.
Garros
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-30 15:07:14
|
V 4, JODAS JULIA
|
Tror inte Little big horn kan ta sig förbi julia. dessutom är den ute på väl djupt vatten här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 15:11:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LITTLE BIG HORN
|
Sa du inte likadant om Immenso November? 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-30 15:31:11
|
V 4, JODAS JULIA
|
jo men det var en favorit jag försökte fälla. den du tippar är lättare att avfärda. ger väl 50 ggr på unibet och är streckad på 6%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-30 17:09:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LITTLE BIG HORN
|
Håller med. Dock härdad på V75 & stallskrik varje gång.
God tur.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|