[ 1
]
2
3
4
5
6
|
Travzonen
|
Posted: 2011-08-15 07:00:04
|
|
V75-7 | Jubileumspokalen - Femåringslopp (Grupp I, Int.) 1:A PRIS 1 000 000 kr 2140 A 1. DILEVA KÄLL Norman Peter G 2. I WON´T DANCE Adielsson Erik 3. EXPRESS TYPE Goop Björn 4. OKAY BEE Takter Johnny 5. PRINCE TAGG Karlstedt Ralf 6. ORACLE Kihlström Örjan 7. SELECT YANKEE Svanstedt Åke 8. DREAM DIRECTOR Korpi Pekka 9. O´GRADY Jörgensen Birger 10. G.H.NEMO Westholm Jörgen 11. SEBASTIAN K. Kolgjini Lutfi 12. ALVENA PELE Lennartsson Per
Turordning: 7-12-11-9-8-5-2-6-10-3-1-4
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-08-15 08:55:54
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 2, I WON'T DANCE
|
Vilken avslutning....jag ryser....ståpäls....kan knappt bärga mig....WOW!!!  Vilka godislopp, årets V75:a anser jag i klass med Elitloppshelgen helt klart. Dessutom nästan helsvenskt, det säger en del om vilka bra hästar vi har.
Ja nästan helsvenskt sa jag när jag ser att en av Danmarks bästa hästar gästar o avslutar V75 omgången men han ska väl få sig en match mot den svenska armadan. O`Grady har visserligen varit bra i sina två lopp i Sverige men då var motståndet inte av den här kalibern så han får nog bekänna färg nu. Kul att de startsnabbaste o bra hästar fått bakspår vilket gör detta superintressant.
Prince Tagg kan äntligen kanske få visa hur bra han är igen, tycker faktiskt han varit bra på slutet men fått tunga lopp utvändigt om ledarna och där ifrån vinner man inte så lätt i den här klassen då det är jämt, och oftast resan som avgör. Han har avslutat 11.0 sista varven med 10.0 sista 500m och mkt bättre än så går det inte. I Wont Dance kan få loppet här, felade som favorit senast mot just O`Grady och är mkt bra och Prince Tagg ska med, även Select Yankee som också ofta haft otur med loppen kan vinna med rätt resa, sen ska ju givetvis Sebastian K med och även Alvena Pele som dras med handicapp i form av 12 spåret. Vad kan Oracle i det här gänget, krävs nog spets o bestämma. Express Type vet jag desto mindre om då han är ganska ny.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 10:34:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, SELECT YANKEE
|
Jag tror mycket på åkes Select Yankee! men även Sebastian ska med!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 10:40:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Väldigt svårt här, flera med bra chans, kommer bli många streck den här omgången.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 10:44:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EXPRESS TYPE
|
Blir nog en handfull här:
2,5,9,11,12
Borde räcka gott och väl.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 11:11:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
glöm inte xpress type finsk derby vinnare hör till finlands elit
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-08-15 11:11:20
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Tror på O`Grady , tror faktist han kommer sitta i spets tidigt ...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 20:24:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oracle är min förstahäst helt klart, bör sitta i spets och är hästen att slå. Mycket fin senast!
Bästa hästen i loppet är sebastian k(elitloppsvinnare 2012), men han har jobbigt spår. Däremot lekta han med select yankee senast såg att det såg löjligt ut
Lär nog köras på många händer så det kan väl gå hur som helst troligen. Men visst lär Oracle sitta i spets efter en bit och om örjan får bestämma första varvet så är det bra segerchans.
Troligen målar jag på ordentligt och jobbar in en skräll.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 20:38:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, ALVENA PELE
|
Vinner Lennartsson dubbelt?
Jag hoppas det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 20:51:53  Vinner Lennartsson dubbelt?
Jag hoppas det.
Answer to: "Vinner Lennartsson dubbelt?
Jag hoppas det."
|
Became a member:
Forum posts:
|
tveksamt, går inte sitta i rygg på sebastian och vara före i mål, för speedig.
vinner med tempo på loppet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 21:10:52  tveksamt, går inte sitta i rygg på sebastian och vara före i mål, för speedig.
vinner med tempo på loppet
Answer to: "tveksamt, går inte sitta i rygg på sebastian och vara före"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, ALVENA PELE
|
Ingenting är omöjligt i travets värld.
Kanske går med i rygg på Sebastian K som galopperar i slutsväng hehe
Är nog orimligt, men en önsketanke?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 21:15:05  Ingenting är omöjligt i travets värld.
Kanske går med i rygg på Sebastian K som galopperar i slutsväng hehe
Är nog orimligt, men en önsketanke?
Answer to: "Ingenting är omöjligt i travets värld.
Kanske går med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ne inget e helt omöjligt, tror jag ska ha alla i sista så
om sebastian får gå ensma sista 800 och han i rygg så, men knappast troligt då "alla" vill ut å köra i spåren när alla har bra hästar och "alla" vill ha chansen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 22:11:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EXPRESS TYPE
|
Sebbe är en tänkbar spik. Det är ngt lik i ledning och Ludde går nog fram tidigt och ställer frågan.
Om oracle laddas för ledning så drar Ludde efter i rygg och jag tror inte örjan svarar.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-08-15 22:16:28  Sebbe är en tänkbar spik. Det är ngt lik i ledning och Ludde går nog fram tidigt och ställer frågan.
Om oracle laddas för ledning så drar Ludde efter i rygg och jag tror inte örjan svarar.
Answer to: "Sebbe är en tänkbar spik. Det är ngt lik i ledning och Ludde"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ludde sa att det kommer att dröja väldigt länge innan han kör Sebastian i ledningen igen. Han tänkte inte göra det senast heller men då kände han sig tvungen. Så att han ska köra till ledningen finns inte på kartan. Detta sa han i segerintervjun efter senaste loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 22:19:42  Ludde sa att det kommer att dröja väldigt länge innan han kör Sebastian i ledningen igen. Han tänkte inte göra det senast heller men då kände han sig tvungen. Så att han ska köra till ledningen finns inte på kartan. Detta sa han i segerintervjun efter senaste loppet.
Answer to: "Ludde sa att det kommer att dröja väldigt länge innan han k&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EXPRESS TYPE
|
jaha.. där ser man. Den gick 1.06,7 sista 500 och vann alltså i ledningen på ett RIKTIGT bra sätt, och han ska ändå inte köras i ledningen mer? Är det ngt fel i skallen på Ludde eller?
Nja... Jag köper inte riktigt det där.. När han kollar loppet och funderar så kommer han nog tänka om... Vad har han sagt för skäl?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 22:28:04  jaha.. där ser man. Den gick 1.06,7 sista 500 och vann alltså i ledningen på ett RIKTIGT bra sätt, och han ska ändå inte köras i ledningen mer? Är det ngt fel i skallen på Ludde eller?
Nja... Jag köper inte riktigt det där.. När han kollar loppet och funderar så kommer han nog tänka om... Vad har han sagt för skäl?
Answer to: "jaha.. där ser man. Den gick 1.06,7 sista 500 och vann alltså i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rädslan för att han bara ska kunna gå i ledningen i framtiden och inte få fram den riktiga skallen kanske?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-08-15 22:29:47
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 10, G.H.NEMO
S 1, DILEVA KÄLL
|
Drar iväg en bunt streck. Roligast är GH nemo till 5%.
Express Type känns spännande, Sebstain K är grym plus nåra till...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 22:31:44  Rädslan för att han bara ska kunna gå i ledningen i framtiden och inte få fram den riktiga skallen kanske?
Answer to: "Rädslan för att han bara ska kunna gå i ledningen i framtid"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EXPRESS TYPE
|
Nu är ju inte jag ngn hästmänniska, men det där låter ju inte klokt. Det är en mille i förstapris.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 22:34:48  Nu är ju inte jag ngn hästmänniska, men det där låter ju inte klokt. Det är en mille i förstapris.
Answer to: "Nu är ju inte jag ngn hästmänniska, men det där lå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du vet hur tränare är .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-15 22:35:33  jaha.. där ser man. Den gick 1.06,7 sista 500 och vann alltså i ledningen på ett RIKTIGT bra sätt, och han ska ändå inte köras i ledningen mer? Är det ngt fel i skallen på Ludde eller?
Answer to: "jaha.. där ser man. Den gick 1.06,7 sista 500 och vann alltså i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo , men det har jag sagt sedna länge attdet är något fel på hästen i flertalet lopp har han bara stannat på upploppet, ska inte gå i ledning, möjöligtvis det kan ändras tills han blir äldre, men tills dess helt rätt inte köra hästen i spets
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
6