Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2011-08-17
V75-7 Jubileumspokalen - Femåringslopp (Grupp I, Int.)
11. SEBASTIAN K. 38% 59
Kolgjini Lutfi
6. ORACLE 34% 94
Kihlström Örjan
9. O'GRADY 34% 50
Jörgensen Birger
12. ALVENA PELE 19% 76
Lennartsson Per
2. I WON'T DANCE 18% 102
Adielsson Erik
7. SELECT YANKEE 16% 177
Svanstedt Åke
5. PRINCE TAGG 13% 54
Karlstedt Ralf
3. EXPRESS TYPE 10% 75
Goop Björn
1. DILEVA KÄLL 6% 209
Norman Peter G
10. G.H.NEMO 5% 171
Westholm Jörgen
4. OKAY BEE 4% 285
Takter Johnny
8. DREAM DIRECTOR 2% 300
Korpi Pekka

Senast uppdaterad: 2011-08-17 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6  
Author Message
Posted: 2011-08-15 22:36:05 Answer to: "Nu är ju inte jag ngn hästmänniska, men det där lå"

Became a member: 
Forum posts:
Jag vet inte om det är så , bara en ide .
Reply
Posted: 2011-08-15 22:37:14 Answer to: "jo , men det har jag sagt sedna länge attdet är något fel p"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Haha.. Du har uppenbarligen inte sett senaste loppet... Du gör ju bort dig när du skriver sådär.

Alla vet väl hur Sebastian K har agerat i ledning. Det är knappast du ensam om.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:39:37 Edited(1): 2011-08-15 22:41:09 Answer to: "Haha.. Du har uppenbarligen inte sett senaste loppet... Du gör ju bort"

Became a member: 
Forum posts:
förutfattade meningar igen? konstig tatt jag kommentarde loppet i v75-1 tråden den dagen då om jag inte sätt loppet, klart jag gör bort mig.

lyssna på mig istället, skriver aldrig skit, förutom nät det ska skrivas skit

hästen fattades ju inte ens att det var lopp sist, trodde väll det var vanlig träningsrunda, har du inte insett tills nu att hästen absolut inte ska köras i nån ledning så är det nog snarare du som gjort bort dig missat det under 1,5 år? starkt jobbat pg

kan hitta tidigare inlägg till dig om du vill där jag skriver exakt samma sak
Reply
Posted: 2011-08-15 22:40:02 Answer to: "Ludde sa att det kommer att dröja väldigt länge innan han k&"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
FÖrresten. Hur fasiken kan man "känna sig tvungen" att spetsa från spår 7 i ett sjuhästarsfält? Han blir ju som sämst 4:e utvändigt och hade vunnit därifrån med.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:41:45 Answer to: "FÖrresten. Hur fasiken kan man "känna sig tvungen" att "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
va ju givet, var en häst att slå, kan inte låta den springa i spets då.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:43:41 Answer to: "Haha.. Du har uppenbarligen inte sett senaste loppet... Du gör ju bort"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Jag har sett dom flesta loppen han har ställt upp i , och tror att det rör sig om en omtanke / max utdelning i framtiden.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:43:48 Edited(2): 2011-08-15 22:46:50 Answer to: "förutfattade meningar igen? konstig tatt jag kommentarde loppet i v75"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Hur tyckte du att han agerade i senaste loppet då herr "expert"? Tyckte du att han stannade på upploppet? Han drog ju ifrån ytterligare ffs! hur många hästar har du sett springa 1.06,7 sista 500 i ledning? Sista 200 måste gått ännu snabbare.

Sen säger du att den stannar på upploppet, men att den kanske växer ifrån det. jaha.. undrar hur snabbt den kommer gå sista 500 då. 1.04? Stackars Ludde som måste dras med sådana där veka hästar utan vinnarskalle som bara avstannar sådär.

Jag har sett tidigare hur den agerat i ledning precis som resten av sverige, så du gör bort dig som ska verka vara ngn expert som vetat ngt ingen annan vetat. Jag snackar om den skillnad som på senaste loppet. Och din förklaring: "hästen trodde det var en träningsrunda" var det löjligaste jag hört från dig.. Åtminstone denna vecka (för du säger mkt löjliga grejer). att en häst som Sebastian K inte fattar att det är tävlingslopp är tamejfaan bara löjligt. Finns inte en häst på jorden som gått dom farterna under en träningsrunda. Lägg ner.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:46:45 Edited(2): 2011-08-15 22:48:50 Answer to: "Hur tyckte du att han agerade i senaste loppet då herr "expert&q"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
hästen var grymt fin, lika bra som någonsin. som jag sa te dig, hästen fattade nog inte ens att det var ett lopp.

visst förlöjliga du allt bara som du erkände innan, du är ingen hästmänniska, och hästvetenskap är inget för dig, så lämna den psykologiska biten till oss andra som fattar det istället

tänker inte diskuetra självklara saker med dig, sjukt löjligt bara och helt bortkastad tid
Reply
Posted: 2011-08-15 22:50:03 Answer to: "hästen var grymt fin, lika bra som någonsin. som jag sa te dig,"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE

hästen fattade nog inte ens att det var ett lopp

Jamenvisst. Den trodde att det var ett vanligt tisdagsjobb i skogsrundan som avslutades med det sedvanliga överljudsfarter. Den trodde att högtalaren var fågelkvitter och att konkurrenterna vad stallkamraterna.

Nog är hästar ganska korkade, men för att den skulle tro att det var träning så måste det vara en förståndshandikappad häst.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:51:18 Answer to: "hästen var grymt fin, lika bra som någonsin. som jag sa te dig,"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE

sjukt löjligt bara och helt bortkastad tid

Ungefär som att läsa dina iskalla tips då?
Reply
Posted: 2011-08-15 22:51:20 Answer to: "hästen fattade nog inte ens att det var ett lopp Jam"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
ja, exakt, hästarna är handikappde för att de inte fattar allt som är uppenbart för dig great kom till din sak istället, vad e det du vill ha sagt?
Reply
Posted: 2011-08-15 22:51:42 Answer to: "sjukt löjligt bara och helt bortkastad tid Ungef&aum"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
precis så är det
Reply
Posted: 2011-08-15 22:53:15 Edited(1): 2011-08-15 22:53:43 Answer to: "ja, exakt, hästarna är handikappde för att de inte fattar al"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE

vad e det du vill ha sagt?

Att du projicerar dina egna intellektuella förmågor på Sebastian K.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:56:03 Answer to: "Hur tyckte du att han agerade i senaste loppet då herr "expert&q"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker att han brukar gå bra i ledning, det är det som gör mig misstänksam ( som du säger första prisets storlek) . Men annars tror /vet jag att man kan bittert få ångra att gå i ledningen för ofta.
Reply
Posted: 2011-08-15 22:56:52 Answer to: "vad e det du vill ha sagt? Att du projicerar dina egna in"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
jo, jag har en bra förmåga att verkligen se saker i lopp och göra korrekta tolkningar av vad som sker, alla har inte det, inte ens sådant som är uppenbart
Reply
stallbrucelee Posted: 2011-08-15 22:58:28

Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294

V 2, I WON'T DANCE
Tror Erik lurar skjortan av alla igen och kastar loss I Wont Dance från rygg ledaren, finns inte många som är så tvärspeediga sista 200m o hinna fram. Jag spikar fräckt!!!
Reply
Posted: 2011-08-15 22:58:56 Edited(1): 2011-08-15 23:00:32 Answer to: "jo, jag har en bra förmåga att verkligen se saker i lopp och g&o"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Nja. tänkte mer att du tror att hästen är så dum att den tror att den är ute på en träningsrunda i 1.06 tempo på Jägersro.

Med så dumma hästar behöver man ju inte lopp för att utveckla dom. Räcker med att man kör träningsrundor och lurar dom att tro att det är tävlingslopp.

Fattar du inte att ditt påstående faller på sin egen orimlighet? Ludde satt ju lugn bakom och drev inte på ngt. "hästen tror att den är på en träningsrunda". IDDI!
Reply
tommie Posted: 2011-08-15 23:23:40 Answer to: "FÖrresten. Hur fasiken kan man "känna sig tvungen" att "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Du får ta det som du vill. Tänkte bara vara hygglig och berätta vad Ludde sa i segerintervjun efter loppet. Tråkigt att det inte uppskattades.
Reply
Posted: 2011-08-15 23:25:17 Answer to: "Du får ta det som du vill. Tänkte bara vara hygglig och berä"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Jodå. Det uppskattades. . Jag var bara förvånad över att ludde sagt så, och undrar om han kommer hålla på det.
Reply
tommie Posted: 2011-08-15 23:34:33 Answer to: "Jodå. Det uppskattades. :). Jag var bara förvånad öve"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Jag blev oxå förvånad när jag hörde det eftersom han var så fin i ledningen.. Som jag tolkade Ludde så är han orolig för hästens psyke eftersom att hästen har stannat i ledningen väldigt ofta trots att han inte varit i närheten av trött. Klart att Ludde kan tänka om men jag uppfattar honom som en av de få tränare och kuskar man kan lita på när han säger något.. Jag blir mycket förvånad om han sänder mot ledningen och försökte bara bara hindra dej från att gå på en nit när du analyserade hur loppet skulle bli kört.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6