Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2011-08-17
V75-7 Jubileumspokalen - Femåringslopp (Grupp I, Int.)
11. SEBASTIAN K. 38% 59
Kolgjini Lutfi
6. ORACLE 34% 94
Kihlström Örjan
9. O'GRADY 34% 50
Jörgensen Birger
12. ALVENA PELE 19% 76
Lennartsson Per
2. I WON'T DANCE 18% 102
Adielsson Erik
7. SELECT YANKEE 16% 177
Svanstedt Åke
5. PRINCE TAGG 13% 54
Karlstedt Ralf
3. EXPRESS TYPE 10% 75
Goop Björn
1. DILEVA KÄLL 6% 209
Norman Peter G
10. G.H.NEMO 5% 171
Westholm Jörgen
4. OKAY BEE 4% 285
Takter Johnny
8. DREAM DIRECTOR 2% 300
Korpi Pekka

Senast uppdaterad: 2011-08-17 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6  
Author Message
Posted: 2011-08-15 23:36:15 Answer to: "Nja. tänkte mer att du tror att hästen är så dum att d"

Became a member: 
Forum posts:
genom att kalla mig iddi så idiotförklarar man bara sig sj så bra jobbat!

visst du kan prata med hästar, och därigenom få bättre info än mig, så jag ger mig
Reply
dujorha Posted: 2011-08-16 19:01:36

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Här ställer Örjan in GPS-klockan på en 13 blank tid o de håller väl Per o Ludde lugna o fina där bak ! Sedan börjar de väl stöta 700-kvar o då lär de gå undan...
Reply
Posted: 2011-08-16 19:15:45

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Finns inte en chans att Oracle vinner detta. (eller det klart att det finns en liiiten chans. Men den är mycket mindre än folk fått för sig, och bra mkt mindre än streckprocenten).

Om örjan kör i 13-tempo med Oracle så kommer han inte orka gå fortare än 1.11 sista 500. 1.10 om han är riktigt riktigt bra för dagen. Och det räcker inte.

Om Oracle körs i ledning finns det två alternativ. Antingen knäcks han av O´Grady från dödens (som i sin tur blir nerspeedad), eller så blir han nerspeedad av... ja antagligen av Sebastian K eller I wont dance.. Men det finns ett gäng till möjliga vinnare.

Visst såg Oracle bra ut i spets senast med 1.10 sista 500. Men hade då fått bestämma i 1.16 tempo. Och den prestationen kan en klass 1 häst göra om (finns tom vissa bra klass 2 hästar som gör den prestationen). Så den säger inte så otroligt mkt. Att den i nuläget är streckad runt 35 % är ett skämt. Oracle är en överskattad häst som inte har med segerstriden att göra i detta lopp.
Reply
Posted: 2011-08-16 19:17:32 Edited(1): 2011-08-16 19:18:48
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
sjukt noobigt att spekulera i loppscenario i ett sådant lopp som detta
Reply
Posted: 2011-08-16 19:18:51 Edited(1): 2011-08-16 19:21:15 Answer to: "sjukt noobigt att spekulera i lolpscenario i ett sådant lopp som dett"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Noobigt? Är du 13 och spelar CS eller?

Lilla travspanarn är sur på Polajsen.. buhuuu... Lägg ner din lilla fjant. Ingen som tar dig på allvar.

Har inte du en hemsida att få upp? Sitt och pula med den istället och har du tur kanske du kan samla en handfull beundrare som inte genomskådat ditt självförhärligande. Gör vad du vill bara du inte förpestar tillvaron här.
Reply
Posted: 2011-08-16 19:20:11 Answer to: "Noobigt? Är du 13 och spelar CS eller? :D Lilla travspanarn är"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
spänn nu noob! lugn å fin
Reply
dujorha Posted: 2011-08-16 19:30:52 Answer to: "Finns inte en chans att Oracle vinner detta. (eller det klart att det finns"

Nja säg inte de..Hästen är bra o har en kusk för de stora pengarna..nu kanske de inte räcker hela vägen hem..finns ju minst 2 kanoner på bakspåren..
Reply
Posted: 2011-08-16 19:32:14 Edited(1): 2011-08-16 19:33:12 Answer to: "Noobigt? Är du 13 och spelar CS eller? :D Lilla travspanarn är"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
haha, ne du skulle bara sakna mig då, har du inget göra på dagarna, ingen annan som vill göra sig besväret att svara på dina dumma och inkompetenta inlägg.

sedan att du tror så mkt men vet inget är så pricken över i ett på en sådan som dig
Reply
dujorha Posted: 2011-08-16 19:46:10

Oracle vann ett annat 5-års lopp på Valla med Tarzan i sulkyn på 12.6..i våras..
Reply
Posted: 2011-08-16 19:53:15 Answer to: "haha, ne du skulle bara sakna mig då, har du inget göra på"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE

...dina dumma och inkompetenta inlägg...sedan att du tror så mkt men vet inget är så pricken över i ett på en sådan som dig

Jag är alltså inkompetent och pricken över i:et är att jag inte vet något?

Som vanligt briljerar du med knivskarp analys och iaktagelseförmåga, elegant retorik och träffsäkra kommentarer. Ungefär träffsäkra som dina stenklara bud.

Jag må vara inkompetent, men jag är iaf medveten om mina brister och vet att jag har mycket kvar innan jag är en bra travspelare. Till skillnad från dig som tror du är tidernas bästa travspelare som kan allt.
Reply
Posted: 2011-08-16 20:12:59 Edited(1): 2011-08-16 20:18:58
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Skillnaden mellan dig och Jongyl, som också har ett stort ego (dock inte i närheten av ditt), är att Jongyl åtminstone är en duktig tippare och spelare.

Med det sagt släpper jag dig... SKönt...

det finns en handfull duktiga här på zonen. Vissa skriver en del, och andra skriver mycket. Men de som jag tycker kan skriva mer inlägg om sina tankar och idéer på V75, eftersom de har mycket att tillföra men är lite "snåla" med att skriva är:

Tommie, Larockma, Gidde Palema, Chokladkaka, Jongyl (när han skrivit sina tankar om loppet och inte bara "stenklar"

(Sedan tycker jag att det finns fler som tillför en hel del, men som också är duktiga med att skriva inlägg såsom dujorha, Folke etc)

Sedan kan jag störa mig lite på det ganska stora antal "freeriders" som är här och bara läser inlägg och inte tillför. Det gör att jag skulle vilja att ha en maillista med de som kan och vill tillföra till de övriga på den maillistan.
Reply
Posted: 2011-08-16 20:18:29 Answer to: "Skillnaden mellan dig och Jongyl, som också har ett stort ego (dock i"

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ALVENA PELE
Tack Polajsen de snällaste du sagt om mig
Reply
Posted: 2011-08-16 20:19:30 Answer to: "Tack Polajsen de snällaste du sagt om mig(H)"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Varsågod Jongyl. Nu när vi inte bråkat på ett tag kan jag säga det. Du är riktigt vass.
Reply
Posted: 2011-08-16 20:28:03 Edited(1): 2011-08-16 20:28:25 Answer to: "Varsågod Jongyl. Nu när vi inte bråkat på ett tag ka"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ALVENA PELE
Kanske för att jag är ett ego? o tror på mig själv
Reply
Posted: 2011-08-16 20:50:51 Answer to: "...dina dumma och inkompetenta inlägg...sedan att du tror s&ari"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
om du hade varit medveten om något hade sdu inte skrivit massa idioti heal tiden, självklart kan jag inte vara seriös när jag skriver med en person som dig, det fattar du ju själv.
Reply
Posted: 2011-08-16 20:54:12 Edited(1): 2011-08-16 20:59:18 Answer to: "Skillnaden mellan dig och Jongyl, som också har ett stort ego (dock i"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
sjukt kul att se att du har förtroendet på dig själv att köra en analys av mig och min personligenhet. Sedan att du inte själv inser dina begärnsningar är desto mer sorgligt.
Att påstå att jag har ett stot ego bevisar bara att du inte har någon som helst aning om vad du snackar om, så gå och taola med hästar lr något liknande som due bra på istället för att vara "allvetare" och tro en massa.

Låter mina hästar talar för mig som tippare, räcker för mig.

sjukt tråkigt du släpper mig, kommer verkligen sakna dina substansfria svar på det jag skriver.
Men som sagt vet jag att du inte svara för att du har något att bidra med, utan för att du vill ha sällskap. så om du hittar någon annan så önskar jag dig lycka till.
Reply
dujorha Posted: 2011-08-16 20:57:19

De flesta spelare är egon...ligger i sakens natur !! Hänger väl ihop med endorfinerna..eller något annat ! Många har saker o tillföra o de ska inte känna sig hindrade o framföra det ! Klart de kan bli många tips i ett lopp..men skicka med en analys precis som du gjorde Poljasen me Daro så får man hoppas att någon läser !!
Reply
Posted: 2011-08-16 20:57:37 Answer to: "Kanske för att jag är ett ego? o tror på mig själv"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
kan ärligt säga att du har ett betydligt mkt större ego än mig, gör mig dock inget.

Man ska tro på sig sj, men måste ibland inse sina begärnsingar, inte alla som gör.
Reply
Posted: 2011-08-16 20:58:40 Answer to: "Kanske för att jag är ett ego? o tror på mig själv"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Kanske...
Reply
Posted: 2011-08-16 21:09:03
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, EXPRESS TYPE
Jag kommer inom kort skicka ett mail till några här på zonen och kolla om dom vill vara med på en privat maillista, alternativt köra via FB. Anonymt eller inte, spelar ingen roll. Viktiga är att man tillför med insiderinfo, ideer, loppscenario, skrälltips, spikar osv. Allt sånt.

jag kommer skickar förfrågan till dom tippare som jag tycker är duktiga. Det som dessutom är intressant är sådana som kan tillföra "insider-info" genom att man kanske jobbar hos en tränare, att man känner tränare/kuskar, om man är hästägare osv. Så har man tillgång till sådan info kan ni höra av er till mig så kan ni få vara med på listan.

Viktiga regeln är: tillför man inget på ett tag så blir man utesluten. No freeriders allowed!

Sedan behöver det inte vara så stor lista. 3-4 pers är ok. 10-15 funkar också. Så länge alla bidrar.

Funkar det bra kan man sedan testa köra bolagssystem tillsammans.
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6