1
2
3
4
[ 5
]
6
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-16 22:18:38  är betydligt svårare att ha en diskussion på nätet än live  så mkt kan man konstatera.
Håller med dig om det du säger, jag tillhör inte den äldre generationen travmänniskor, även om jag har nästan 20 års traverfarenhet. Tycker man ska ha respekt för de äldre, även om travet idag inte är var det var förr.
Answer to: "är betydligt svårare att ha en diskussion på nätet &a"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Det var snällt sagt Spanis..känner mig urgammal fastän ja inte är de..än ialla fall !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 22:24:51  Det var snällt sagt Spanis..känner mig urgammal fastän ja inte är de..än ialla fall !! 
Answer to: "Det var snällt sagt Spanis..känner mig urgammal fastän ja in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är väldigt snäll innerst inne  alldels för mkt humor och skojfrisk för att passa större delen av de halvt uppstoppade stela packet här inne  , tänk om hälften av pojkvaskerna här inne hade en gnutta av din anständighet och öppensinnighet, men icke, här har folk bitterhet som växer från ryggmärgen och ut. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 22:38:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kluvna intervjuver på Sebastian K (som jag spontant rankade först)
I V75 Guiden > tror på chans fast dåligt spår?
Travronden > helt uppgiven för spår och skor på?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 22:40:08  Kluvna intervjuver på Sebastian K (som jag spontant rankade först)
I V75 Guiden > tror på chans fast dåligt spår?
Travronden > helt uppgiven för spår och skor på?
Answer to: "Kluvna intervjuver på Sebastian K (som jag spontant rankade förs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EXPRESS TYPE
|
Ludde uppgiven pga skor och spåret? den gick ju som en gud med skor på senast (om det nu var rätt antecknat)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-16 22:43:35  är väldigt snäll innerst inne  alldels för mkt humor och skojfrisk för att passa större delen av de halvt uppstoppade stela packet här inne  , tänk om hälften av pojkvaskerna här inne hade en gnutta av din anständighet och öppensinnighet, men icke, här har folk bitterhet som växer från ryggmärgen och ut. 
Answer to: "är väldigt snäll innerst inne:) alldels för mkt humor o"
|
|
Har förstått det ! Du drar på så de visslar om de ibland..men lycka till imorgon !! Ja kommer att sitta som klistrad ! Tyvärr inte på E-läkaren utan framför träliga datorn !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 22:46:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Läser endast innan till i båda tidningarna, lägger ingen aspekt alls på det hela förutom skillnaden!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 22:56:46  Har förstått det ! Du drar på så de visslar om de ibland..men lycka till imorgon !! Ja kommer att sitta som klistrad ! Tyvärr inte på E-läkaren utan framför träliga datorn !! 
Answer to: "Har förstått det ! Du drar på så de visslar om de ib"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lätt hänt med klister på stolen
säger som inför förra starten, behöver ingen lycka till, är de andra som gör
men tack ändå 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-08-17 00:06:35 Edited(2): 2011-08-17 00:08:31
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 6, ORACLE
|
I nuläget känns det som att det går att låsa det här loppet på två hästar. Den första är 6 Oracle som troligen kan köra sig till ledningen i ett tidigt skede. Nu har Melander vässat ordengklit och då blir han mycket svår att slå i ledningen! Den enda som jag tror är kapabel att slå honom är 11 Sebastian K. som var grym senast, får han ett fint lopp på rulle så kommer han gå ruskigt fort till slut. 12 Alvena Pele tycker jag inte är lika bra som Sebastian även om han var grym senast. Men då var det ledningen och nu har han dessutom sämre spår än Luddes häst, blir mycket svårt. 9 O'Grady är också hårt betrodd, men jag tror inte att han räcker, har varit väldigt fin, men i enklare gäng. 2 I Won't Dance kan kaaaanske vara en luring på läget men då krävs mycket klaff. 7 Select Yankee hade varit högaktuell från ett bättre spår, men kan bli svårt att komma till därifrån, känns kanske dock som tredjehästen i loppet. Övriga tror jag inte räcker.
Lås: 6 Oracle och 11 Sebastian K.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 09:44:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EXPRESS TYPE
|
Jag var sugen att spika Sebbe K, men gör det nog inte. Dom som kör reducerat gör rätt i att ha den som utgångshäst. Klart bästa hästen.
Express Type har jag ingen koll på. Men läget, det faktum att utländska hästar ofta blir underskattade, samt Goop upp gör att jag måste ha med den. Sen rensar den ju hyfsat.
I wont dance kan möjligen få vinnarhålet och är grymt speedig. Får komma med på det, även om jag tycker att den är något överstreckad på 24 %. Tror inte vinstchansen är bättre än runt 15 %
Dileva Käll har läget och form. Är startsnabb och kan kanske försvara ledningen eller få vinnarhålet. Mycket mer intressant på strecken än I wont Dance.
Slutligen Prince Tagg som har hög kapacitet, toppspår och ska kanske lättas. Intressant och streckad väldigt lite.
Fem streck alltså. En trolig, tre roliga och en halvrolig.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-17 09:47:41  I nuläget känns det som att det går att låsa det här loppet på två hästar. Den första är 6 Oracle som troligen kan köra sig till ledningen i ett tidigt skede. Nu har Melander vässat ordengklit och då blir han mycket svår att slå i ledningen! Den enda som jag tror är kapabel att slå honom är 11 Sebastian K. som var grym senast, får han ett fint lopp på rulle så kommer han gå ruskigt fort till slut. 12 Alvena Pele tycker jag inte är lika bra som Sebastian även om han var grym senast. Men då var det ledningen och nu har han dessutom sämre spår än Luddes häst, blir mycket svårt. 9 O'Grady är också hårt betrodd, men jag tror inte att han räcker, har varit väldigt fin, men i enklare gäng. 2 I Won't Dance kan kaaaanske vara en luring på läget men då krävs mycket klaff. 7 Select Yankee hade varit högaktuell från ett bättre spår, men kan bli svårt att komma till därifrån, känns kanske dock som tredjehästen i loppet. Övriga tror jag inte räcker.
Lås: 6 Oracle och 11 Sebastian K.
Answer to: "I nuläget känns det som att det går att låsa det h&au"
|
|
Vågat men kan gå..försöker gå kort i några lopp tidigare o vill nog ha med både Per o 9:an som är ett oskrivet kort o möjligen Eriks också..blir nästan halva fältet..dyr avslutning ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 09:47:48  jaha.. där ser man. Den gick 1.06,7 sista 500 och vann alltså i ledningen på ett RIKTIGT bra sätt, och han ska ändå inte köras i ledningen mer? Är det ngt fel i skallen på Ludde eller?
Nja... Jag köper inte riktigt det där.. När han kollar loppet och funderar så kommer han nog tänka om... Vad har han sagt för skäl?
Answer to: "jaha.. där ser man. Den gick 1.06,7 sista 500 och vann alltså i "
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SEBASTIAN K.
|
Ägaren tvingade honom den gången.
Kanske kan han göra det igen? 
Annars vinner han bakifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 12:08:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, SEBASTIAN K.
|
Historiskt sett har det körts de två senaste åren ett 12 hästars lopp. Bricka 11:a har både vunnit och blivit 2:a. Men kan man dra statestik analys på 2 lopp som utgångspunkt/värdering.
Jag tror ludde är sugen på att vinna.2:a 2007 med going kronos. 2006 skrällde olle till 43 ggr.
Annars överlag bara stortränare som vunnit detta lopp. åke vunnit flera gånger. Om jag skall sticka ut hakan kan Prince tagg skrälla med tanke på ett intressant spår. Veijo skrällde 1999 till 30 ggr.spår 4:a. Eriks vinnarskalle känner vi till.
tidigare årgångar av jubileums pokal.
Jag rankar 11-6-7-2-5-10
http://www.qhurth.com/trav/lopp/chart/jub.htm
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 12:27:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Strecka endast hästar med bakspår här. Där återfinns vinnaren !!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-17 18:04:55
|
|
Ludde har anmält barfota..lite omsvängning där..inte ovanlig.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-08-17 18:31:27
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, SEBASTIAN K.
S 6, ORACLE
|
Antingen nöjer man sig med spetshästen Oracle och bästa hästen Sebastian K, eller så målar man på ordentligt. Får se vilket det blir, känns svårt att förutse hur det här loppet kommer att köras.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-17 21:52:14
|
|
Taggen !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-08-17 21:53:48
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 10, G.H.NEMO
S 1, DILEVA KÄLL
|
Fy fan va kul!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-17 21:55:45
|
|
Ja torskar inget målfoto ja inte !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-08-17 21:56:21
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, SEBASTIAN K.
S 6, ORACLE
|
Såg ut som att Sebastian försökte slå sitt eget världsrekord i att bromsa bort en seger 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 22:02:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, ALVENA PELE
|
Stort grattis till Raffe o gänget bakom. Kul att en liten tränare kan få vinna ett stort lopp.
Synd man spikade nr 7 i dd-1 på den raka...
Registrerat spel
Datum: 2011-08-17
Bana: Solvalla
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 457
Avd Hästar
1 7
2 5
1 x 500,00 kr =
500,00 kr
Kvittonummer: 270C 2331 B7C1 XXXX
|
|