[ 1
]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|
Travzonen
|
Posted: 2010-10-11 07:00:04
|
|
V75-3 | Svenskt Mästerskap - Gulddivisionen, försök 2 (Gr. II Nat.) 1:A PRIS 400 000 kr 2640 A 1. XANTHOS CROWN Kontio Jorma 2. SPRING EROM Goop Björn 3. MAHARAJAH Kihlström Örjan 4. ELIOTT HALL Kolgjini Lutfi 5. YARRAH BOKO Ohlsson Ulf 6. TORVALD PALEMA Svanstedt Åke 7. GIDDE T.H. Lennartsson Per 8. ICELAND Takter Johnny
Turordning: 8-6-3-2-5-4-7-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 08:13:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
S 6, TORVALD PALEMA
|
Torvald får dröm resa i rygg på Maharajah o frågan är om han då kan hålla undan...skräll?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 08:22:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Tipsettan till Torvald men lämnar knappast Maharadja eller Spring Erom utanför kupongen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 08:22:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
underbart lopp  fan synd att nu pagadi inte blev med här,skulle viljat sett hur han handskats med de tre bästa i landet.
|
|
Reply
|
|
Mannengbg
|
Posted: 2010-10-11 09:21:55
|
Became a member: 2010-08-23
Forum posts: 291
|
Tror Åke kommer gå ner i rygg för att sen utnyttja open stretch. Men med tanke på loppets längd så kan nog även Eliott Hall krypa med bra. Grymt stark häst. Många streck blir det i detta loppet
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-10-11 09:22:32
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, ICELAND
S 8, ICELAND
|
Spik Maharajah. Torvald till spets för att släppa till Örjan. Sen drar han dem sönder och samman. Kom ihåg att Torvald fick en drömresa i rygg på Beanie MM i olympiatravet... men kunde ändå inte ta något över upploppet.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-11 10:12:06
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, ICELAND
|
När ska ni lära er..  Åke kommer INTE ladda från start med Torvald över lång distans, den speeden måste han spara till slutet.
Spets kommer Iceland ta och han släpper knappast någon förbi sig. Maharajah avancerar till dödens någon gång under loppet medan Torvald och Spring Erom ligger och lurar där bakom.
Loppet står givetvis mellan dessa fyra, personligen tror jag att Maharajah nu för första gången på länge får visa hur sjukt bra han är.
Underbart lopp, ett av årets bästa hittills.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 10:55:33 Edited(1): 2010-10-11 10:56:20  När ska ni lära er..  Åke kommer INTE ladda från start med Torvald över lång distans, den speeden måste han spara till slutet.
Spets kommer Iceland ta och han släpper knappast någon förbi sig. Maharajah avancerar till dödens någon gång under loppet medan Torvald och Spring Erom ligger och lurar där bakom.
Loppet står givetvis mellan dessa fyra, personligen tror jag att Maharajah nu för första gången på länge får visa hur sjukt bra han är.
Underbart lopp, ett av årets bästa hittills.
Answer to: "När ska ni lära er..;) Åke kommer INTE ladda från sta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
S 6, TORVALD PALEMA
|
Du sa att han även sist inte skulle ladda från spår 8 men vad jag vet så laddade han vad som gick..
Tror nog han vill till ledningen här för att sedan släppa till Maha o vinna från OS. 
Sedan BEHÖVER han inte ladda för att komma runt dessa TRÖGA AS
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 11:41:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
|
Klarar torvald lång distans? vill nästan ha med alla här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 11:58:43  Du sa att han även sist inte skulle ladda från spår 8 men vad jag vet så laddade han vad som gick..
Tror nog han vill till ledningen här för att sedan släppa till Maha o vinna från OS. 
Answer to: "Du sa att han även sist inte skulle ladda från spår 8 men "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Hmmm tycker inte han laddade vad som gick från spår 8 senast utan han siktade på 2-3 utvändigt. Torvald är ruskigt snabb ut och hade tagit ledningen om Åke hade velat komma dit. I övrigt håller jag med. Givetvis vill han ha rygg på Mahardja eller den som leder. Även från andra invändigt kan han vinna via dubbla OS. Ska han fällas så är det genom stenhårt tempo sista 1000-800 vilket många kuskar börjar förstå nu. Sammantaget gynnas nog den du satt som vinnare vilket givetvis också är orsaken till att du satt den som vinnare 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 13:22:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
Till en början vill nog de flesta ta sig ner till sargen. Det är lång distans som kommer köras i stenhårt tempo och då vill ingen sitta utvändigt längre tid än nödvändigt med den extra distans som det innebär.
Det stora frågan är naturligtvis vem som tar spets och om denna någon släpper till ngn annan eller inte. Problemet som Torvald har är att denne inte kan söka sig ner och lägga sig utvändigt eftersom alla andra nog kommer att ligga i pärlband. Med undantag för Maharajah som relativt tidigt avancerar fram i dödens.
Om Åke väljer att inte ladda så kommer antagligen Spring Erom ta spets och släppa till Iceland. Det är ju optimalt för SE. Om Åke lägger sig i andra spår och räknar med att Maharajah parkeras i dödens finns ju risken att Johnny släpper spets till Örjan. Det vore rent taktiskt väldigt attraktivt om man tänker efter. johnny skulle då ha tillgång till OS. Slippa ha Maharajah utvändigt och dessutom ställa till det för Åke rejält. Samtidigt hamnar SE andra invändigt. På det sättet har Johnny bara Örjan som realistisk konkurrent.
Som jag ser det så måste Åke ta spets för att släppa till Iceland och hoppas på att Johnny inte släpper till Örjan.
Eftersom de invändiga inte är så startsnabba så kan Åke ta spets utan att offra för mkt, så för mig är det uppenbart. Åke tar spets och släpper till Iceland. Örjan får dödens. Spring Erom får andra invändigt. Resten ligger i Pärlband första 1500 metrarna. Därmed räcker det att ha med de fyra bästa hästarna. Men personligen har jag svårt att se att Maharajah kommer att räcka till mot dessa herrar om han får gå i dödens.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-11 13:51:11  Du sa att han även sist inte skulle ladda från spår 8 men vad jag vet så laddade han vad som gick..
Answer to: "Du sa att han även sist inte skulle ladda från spår 8 men "
|
V 8, ICELAND
|
Precis som LessIs99 säger så laddade inte Åke för fullt, han tog upp direkt när bilen släppte men sen såg han en lucka uppenbara sig och då accelererade han för att komma dit. Givetvis kan jag inte svära på hur Åke kommer lägga upp taktiken men däremot kan jag svära på att Torvald inte vinner om han laddar från start. Personligen tror jag dock att Torvald får mycket svårt att vinna loppet hur det än körs mot dessa hästar över denna distans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 14:37:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, YARRAH BOKO
|
SPik nr 1 i omgången, MaHaradja, totalt överlägsen.
Kan spela tvilling med Yarrah boko, borde ge lite iallafall
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 14:53:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
|
står i första hand mellan 2 och 3, jag har ju min favorit, men det blir att krita på här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 16:54:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan inte se hur Maha ska komma till spets. Ska Iceland släppa? Knappast va?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 16:58:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
|
Hur ska iceland komma till spets från spår 8, visst han är snabb ut, men inte så snabb. Springerom tar hand om ledningen till en början
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 17:02:42  Hur ska iceland komma till spets från spår 8, visst han är snabb ut, men inte så snabb. Springerom tar hand om ledningen till en början
Answer to: "Hur ska iceland komma till spets från spår 8, visst han är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Måste erkänna att jag inte har örnkoll på Spring Eroms startsnabbhet men Maha är ju definitivt efter i vilket fall som helst och jag tror inte Spring Erom eller Iceland släpper någon ledning här inte. Torvald lär ju släppa till den utav Spring Erom, Maha och Iceland som är först framme.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-11 17:15:50
|
V 8, ICELAND
|
Den enda som kan matcha Icelands startsnabbhet här är Torvald och skulle han mot förmodan laddas från start släpper han ju givetvis till den som är först framme och det är garanterat Iceland, förutsatt att Takter inte får hjärnsläpp och glömmer att ladda. Att Spring Erom ska kunna svara ut dessa två känns osannolikt för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 17:22:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
|
Torvald kommer inte ladda, därmed kommer springerom ta hand om ledningen i början, han kan helt klart svara ut iceland från ett 8e spår. om han vill dvs. Han är snabb ut
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-11 18:23:39  Torvald kommer inte ladda, därmed kommer springerom ta hand om ledningen i början, han kan helt klart svara ut iceland från ett 8e spår. om han vill dvs. Han är snabb ut
Answer to: "Torvald kommer inte ladda, därmed kommer springerom ta hand om ledning"
|
V 8, ICELAND
|
Har aldrig sett Spring Erom öppna snabbt, vet du nåt som inte jag vet? Iceland kan öppna grymt snabbt när han laddas och då ingen av de invändiga (förutom Torvald som inte laddas) är särskilt snabba ut är det inga problem att spetsa från 8:e. Men vi får väl se 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
6