Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Intervjuer, längre kommentarer...

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3   4  
Author Message
B_Good Posted: 2010-09-08 11:34:32

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Ett försök att samla information av och för zonens användare o samtidigt hålla lopptrådarna hyfsat överblickbara.
Reply
Posted: 2010-09-08 14:04:02

Became a member: 
Forum posts:
Ska man posta Tränar/kusk intervjuer här? Om ni vill ha det så är det bara att säga till vilken häst, orkar inte lägga upp alla. hehe
Reply
B_Good Posted: 2010-09-08 14:12:52

Yup det var tanken.

Släng upp lite av det du tycker verkar väsentligt. (o kanske nån källhänvisning?)
Reply
Posted: 2010-09-08 15:32:43

Became a member: 
Forum posts:
Kan börja med en intressant intervju för lopp 2 då.
7 Wishful Boko - "Hon är VÄLDIGT startsnabb och spåret känns perfekt, normalt bör hon kunna springa en låg 14 tid, kommer vi till ledningen så kör jag där, hon ska inte nonchaleras" säger Olle alsen

Lopp 3 Livi Barcelona - Senast sprang han med virus i kroppen och punktering där första varvet gick i 10 tid. Han kan öppna väldigt snabbt och jag tror att han tar ledningen. Kommer sedan Yanantin boko så släpper jag nog, men känns han lika bra bakom bilen som han har gjort i träningen på lördag så ändrar jag kanske taktik. Han går barfota runt om" Tomas Johansson

Lopp 4 Ten to ten - Känns väldigt bra i träningen, betydligt bättre än vad han gjort innan.Lutar åt att det blir barfota runt om för första gången, som jag hoppas ska ge en extra växel. Rickard L jansson

lopp 6 Cheek Ribb - Läget är perfekt och hon är startsnabb, hon är också effektivast i ledningen och här kommer vi satsa från start. jag tror att hon kan springa en 13 tid på distansen och det här ska bli intressant. Håkan Karlsson

Lopp 7 Royal neo - Jag blev förvånad över hur snabbt han öppnade senast, nu är det volt och det kan behövas ett par steg extra innan man kan börja köra på honom. Vårt att säga om han kan spetsa, Daniel får avgöra taktiken. Han har vart väldigt fin i träning. Jonny Lehrberg

Var väl dom som jag fastnade för av alla kommentarer, undrar ni över någon annan häst är det bara att säga till. Saxat från Guiden
Reply
Posted: 2010-09-08 15:52:55 Answer to: "Yup det var tanken. Släng upp lite av det du tycker verkar väs"

Became a member: 
Forum posts:
Går väl att kopiera det väsentliga och klistra in och sedan kommentera på vanliga forum..
Jobbigt att flexa/zappa mellan en massa olika sidor....
Reply
Posted: 2010-09-08 16:19:22

Became a member: 
Forum posts:
Ska jag kopiera in mina långa loppanalyser här istället? Antar att jag kommer skriva de fortsatta i den här tråden...
Reply
Posted: 2010-09-08 16:26:20

Became a member: 
Forum posts:
Ja gör det, dom är alltid intressanta
Reply
B_Good Posted: 2010-09-08 16:28:27 Answer to: "Ska jag kopiera in mina långa loppanalyser här istället? An"

Låter bra. Gillar dina analyser
Reply
Posted: 2010-09-08 16:37:50

Became a member: 
Forum posts:
V75-1

1 Dresscode- Som jag skrev förra veckan fick han en bra resa i lördags. Visade lite bättre form än tidigare men hade inte en chans att gå med Premier League och Yason Boko över upploppet. Verkar gå likvärdigt över alla distanser och med en fin resa här kan det nog bli lite pengar. Var omutligt bra senast på Mantorp och det kanske kan vara värt att notera?

2 Pinepower Rose- Fick lägga en speed för att komma fram i dödens senast. Svarade sedan för en imponerande insats men blev avslagen av Nisse Bean precis på linjen. Jag får inte intrycket att han är någon raket ut och tar inte en längd på Dresscode. Om han lyckas svara ut de utvändiga lär han dock få överta ledningen ändå och då kan loppet vara över.

3 Fraternity Party- Hade en någon chans i Silverfinalen senast. Ingen raket ut och får nog svårt att räcka till här.

4 Minos Vang- Gjort det bra på slutet. Kommer nog inte förbi PP från start och riskerar att få gå tunga vägen. Har en tveksam rad över 2640 då han ofta går bra tills det är 400m till mål då han tre gånger har kastat sig i galopp i sista kurvan och tröttnat en gång. Kanske finns andra förklaringar till det än distansen men det är iaf ett varningstecken.

5 Neo Smed- Stod 20m bakom Nisse Bean senaste starten och var sånär ikapp honom i mål trots tufft lopp. Stod då 40m bakom Nahar som vann. Betydligt lämpligare uppgift nu och jag tycker förra loppet tyder på bra form. Galopperade näst senast och gången innan det fick han backa runt hela fältet in i sista kurvan och avslutade sen mycket bra till 4e platsen. Är dessvärre långsam iväg och lär tappa position. Kan trots det vara en av omgångens rysare.

6 Belafonte- Mött mycket lättare motstånd tidigare och bara lyckats vinna en gång. Gick visserligen bra då och slog hästar som Fram (fastlåst), Kundun Östervang (sjuk?), Utah Hornline (fastlåst) och Nino Coger (vek ner sig från ledning). Bör inte räcka till här.

7 Qato Quatro- Gick med mycket bra i rygg på Totti T. Dream senast efter sparlopp. Verka ha formen på topp. Trivs över distansen men tuffare emot nu.

8 Scargel- En klasshäst. Comebackade mycket bra näst senast. Gjorde även en bra insats senast även om många nog förväntade sig mer. Goop brukar kunna få bra snurr på hästen (Vunnit 6 av 9). Läget dock dåligt och han är inte snabb iväg så kan hamna risigt till. Distansen är inga som helst problem.

9 Lewis O.M.- Många var trött i mål i senaste loppet vilket gjorde att han kunde smyga med till 4e plats. Erik valde dock att köra invändigt i sista sväng trots att han kunde fått bra draghj\'lp i 3e spår. Jag tolkar det som att han inte hade så mycket kvar att köra med. Upp en klass nu och även om Lewis kan speeda har iaf jag svårt att se honom räcka här.

10 Nisse Bean- Fortsätter göra bra insatser. Bra spurt senast när han plockade ner bl.a. Pinepower Rose på upploppet. Riskerar att bli ännu längre fram den här gången. Distansen är dock ett klart plus den hät gången. Notera att han stod 20m FÖRE Neoa Smed senast de möttes och var då jämnt med den i mål.

11 Lost Without You- Kom tillbaka efter kort uppehåll näst senast och rådde inte på Minos Vang då. Galopperade senast och jag har svårt att se honom räcka till här.

12 Frillan Filliokus- Förlåt hansowe men jag tänker stämma in i hyllningskören till henne. Har sett riktigt fin ut på slutet och senast körde Persson helt uruselt vilket gjorde att hon aldrig fick chansen. Örjan upp nu ger ungefär 5,6 extra plus. Spåret gör det givetvis svårare men om det blir lite tempo på loppet bli iaf inte jag förvånad om "Gubben i lådan med Frillan" är först över linjen.

Min ranking: 2-12-5-8-4-10
Reply
Posted: 2010-09-08 16:38:26 Edited(1): 2010-09-08 16:39:31

Became a member: 
Forum posts:
V75-2

1 Gamay Ribb- Vinstvan dam som knappt gjort några lopp i år. startsnabb men har svårt att se henne räcka till i detta sällskapet med bara ett lopp i kroppen. Kan dock få en bra resa i rygg på ANDOVERANDOUT om Källgren väljer att släppa. Endast ett lopp tidigare över kort distans vilket slutade med 4e plats.

2 Kylie Moore- Invändig resa senast och svarade med en bra spurt över upploppet. En start över distansen och tappade då något på upploppet trots vilsam resa. Hemmahästen jagar nog framförallt pengar här.

3 Sprucefields Maggi- Inte visat något av värde och går totalbort för mig här.

4 Borga Brunett- Kunde inte mycket mot tufft motstånd senast och har varit struken efter det. Är lite osäker från start och lär tappa. Gillar dock distansen och van att mötte lite tuffare motstån så är inte helt borta.

5 Saint Ann- Galopperat oprovocerat i slutskeden två lopp i rad. Svårt att bedömma om det varit av trötthet eller vad som kan ha legat bakom.Tycker att hon är svårbedömd. Ganska startsnabb och får nog en bra position.

6 Andoverandout- Smällfin som fastlåst i E3 finalen senast. Bra vid segrarna innan dess. Tog lätt ledningen från springspår 28/6. Inte startat i voltstart sedan dess men har aldrig galopperat. Jag tror hon hittar till ledningen här och är hon lika fin som senast blir hon svårslagen.

7 Wishful Boko- Två raka segrar varav näst senast på bra sätt efter sen lucka. Står helt perfekt inne i loppet. Är riktigt snabb ut och den som kan snuva favoriten på ledningen. Inte presterat så bra över kort distans tidigare och frågan är vad Alsén lägger upp för taktik. Måste dock rekordsänka rejält om hon ska rå på favoriten.

8 B.K. Bonnie Pearl- Mött ganska tuffa hästar på slutet. Senast fick hon en halvtung resa och kunde inte svara på upploppet, jag tycker dock hon borde varit lite bättre. Gången innan gjorde hon en bra insats mot bra hästar men fick mycket serverat då. Bakspår på kort distans är alltid tufft och jag har svårt att sätta in henne i loppet här.

9 Edda Dreamcatcher- Gjorde det bra senast och vann betryggande från ledningen. Hade ett lopp i kroppen då och bör ha gått framåt ytterliggare efter det. Det här är en dam som mött tuffa hästar och gjort det bra (bl.a. uttagningen till OAKS). Svårt att avgöra hur nära toppform hon är men kvalitet finns utan tvivel.

10 Twins Vilda- Verkar ha hittat stilen igen och vunnit två lopp på slutet. Mycket bra senast. Det har dock varit mot enkelt motstånd och nu får hon bekänna färg. Inte imponerat innan de starterna och bakspår nu över kort ditans. Svårt att veta hur långt hon räcker... Perfekt inne i loppet.

11 Regina One- Satt fast med sparat senast bakom My Golden Key. Örjan körde dock fegt i sista kurvan och hade faktiskt chansen att gå ut. Tyder kanske på att det inte fanns så mycket kvar som det såg ut som. Gillar distansen men jag tror hon får svårt här.

12 Elaine- Vann på ett mycket övertygande sätt senast och visade då att hon tål att göra grovjobb själv. Satt fast med krafter på V75 gången innan och är en stark utmanare till Andoverandout här. Trivs bra över distansen men är inte så van vid voltstart.

13 Fly High Kemp- Övertygar stort lopp efter lopp. Överlägsen senast, fast med krafter kvar loppet innan. Tillägg och kort distans är aldrig lätt däremot. Verkade trivas med Jacobsson. Absolut en utmanare.

14 Jayporthasitall- Inte i närheten av Twins Vilda senaste starten och borde inte ha någor med det här att göra.

15 Gossip\\\'s Queen- Grymm för tre starter seddan. Kunde inte ta något över upploppet gången efter och galopperade senast. Nedåtgående formkurva och får nog svårt att hänga med Fly High Kemp.

Min ranking: 6-13-12-7-15-9
Reply
Posted: 2010-09-08 16:39:13

Became a member: 
Forum posts:
V75-3

1 Maharajah- Riktigt bra i comebacken senast när han lätt plockade ner Yanantin från dödens. Längre distans då men såg inte ut som Örjan körde en enda meter av loppet. Spåret kan bli en fälla om de andra i fältet bestämmer sig för att sätta fast Maha. Svårbedömd startsnabbhet då han inte har laddat någongång i de lopp som ligger i arkivet.

2 Livi Barcelona- Fick en tuff resa utanpå Rune U.S. i hårt tempo senast och är till viss del ursäktad men jag tycker ändå han kastade in handduken lite väl "mycket". Rådde inte på Sundance Clover loppet innan. Är startsnabb och lär få en fin resa.

3 Yanantin Boko- Har gjort det bra senaste två loppen. Plockade ner Micro Mesh från dödens näst senast. Fick endast stryk av Maha och Beanie senast och är den häst jag håller som klar tvåa i loppet. Jag tror att endast ledning gäller om Jorma ska lyckas vinna loppet och dit kommer han troligtvis att köra sig.

4 Gidde T.H.- Fick smörresa senast och borde verkligen kunnat gå förbi Elliot Hall på upploppet. Har vart bra innan dess men inte mött hästar i närheten av Maha eller Yanantins klass.

5 Master Växus- Gjorde en ganska bra insats senast men mycket tuffare emot nu. Ska normalt inte räcka till.

6 Max Prix- Gjort det bra vid två segrar på Visby men ska normalt inte räcka till här.

7 Intoxicated- Pulvriserade enkelt motstånd senaste loppet. Har gjort det bra mot tuffare motstånd starterna innan. Är riktigt snabb ut och brukar vilja sitta med där framme. Min tredjehäst om Maha och Yanantin skulle komma bort.

8 Xantos Crown- Galopp direkt i Sundsvall Opet Tror. Inte i närheten av Pinepower Rose gången innan och får det mycket tufft här.

9 Magic Sisa- Skrällde ju och vann gulddivisionen på Kalmar på ett bra sätt i somras. Erik var i sulkyn då liksom nu. Vann på Charlottenlund för tre starter sedan men varit sämre efter det. Ska hon skrälla igen så är det väl nu med bra smygspår och erik upp som hon verkade trivas med.

10 Dust All Over- Vann pliktskyldigt utan att glänsa senast. Har gått bra innan det och med rätt resa har han en bra speed att spela ut. Inte helt borta om det körs i halsen på honom.

Min ranking: 1-3-7-10-9
Reply
Posted: 2010-09-08 17:39:20

Became a member: 
Forum posts:
V75-4

1 Mellby Turbo- Gjorde ett grymmt upplopp senast där han gick från sista till förstaplats utan att Björn behövde köra på honom. Kan öppna riktigt snabbt och håller säkert ledningen om han vill. Har mött bra hästar titigare och måste ses med toppchans här. Distansen passar bra. Har galopperat en gång i autostart men det var från det något knepiga åttondespåret på Solvalla.

2 Royal Rapida- Vilsam resa näst senast men kunde inte ta något på upploppet. Vek ner sig fullständigt som favorit från ledningen senast. Visat bra takter innan dess och hade varit kul att veta om det varit något fel på hästen senaste starterna. Kan öppna snabbt men har vårt att se henne ta sig förbi 1 och riskerar att få gå den tunga vägen.

3 Vekas Pride- Har gjort två fantastiska lopp i ny regi där hon gått två riktigt bra tider från ledningen. Verkar trivas bäst i spets och det kan bädda för hård körning. ser hur som helst riktigt bra ut för dagen och är en utmanare till favoriten.

4 BWL Power- Bra senast men borde kanske klarat av att svara ut Only Lavec över upploppet. Inte bra gången innan. Hade ingen chans mot Mellby Turbo för tre starter sen efter att ha kört hårt i ledningen. Mellby Turbo har gått framåt sen dess och jag har svårt att se B.W.L räcka till nu.

5 Bennebos Jocke- En 6-åring som aldrig varit något märkvärdigt men som verkat vaknat till nu under hösten. Har gjort tre riktigt bra upplopp senaste tre starterna och med överpace där framme så kommer den här att gå hela vägen in över linjen. Har dock mött mycket lättare motstånd tidigare och tiderna är över en sekund långsammare än konkurenterna här.

6 Gaston Wood- Kunde inte stå emot Mellby Tubo över upploppet på Lindesberg för tre starter sedan. Vann sedan på övertygande sätt mot enklare gäng starten efter. Höll helt okej som 5a i loppet som Cash Is Fun Zaz vann på V75. Svårt att se att han skulle vara bättre än de betrodda i detta loppet då Mellby Turbo nu har fått några lopp i kroppen sen senast de möttes.

7 Global Indemnity- Favorit senast och avacerade fram via tredjespår till dödens på sista långsidan. Stannade sedan fullständigt över upploppet och måste ha varit sjuk? Senaste segern kom mot mycket beskedligt motstånd på Eskilstuna. Borde inte räcka till här.

8 Buddy Buddy Run- Svek som storfavorit på V65 senast då det inte fanns mycket kvar i hästen när stöten skulle sättas in. Jag får känslan av att hans speed bara räcker i 100m och det räcker således inte här över kort distans från spår 8.

9 Ten To Ten- Såg fin ut senast. Kort distans verkar dock inte vara hans melodi. Har tagit alla sina segrar från ledningen och kommer ju inte dit från bakspår. Har inte visat någon vass spurt tidigare och jag tror att han får svårt här.

10- Yesterdays Weather- Gillar kort disatans. Galopperade tidigt förra lördagen. Har tagit sina segrar på tät och får nog svårt att hinna fram nu.

11 Editio- Galopperade i slutsvängen senast och hae möjligtvis lite krafter kvar då i det tuffa loppet. Gillar att smyga med och har tagit flera av sina segrar bakifrån. Obesegrad över kort distans och gått 13,2 över 1640m från bakspår. Med tempo där framme har Editio helt klart chansen att fälla dom över upploppet.

12 Käbb's Fighter- Gick okej men inte mer senast då han fick chansen över upploppet. Vann ett mycket billigt lopp gången innan. Trivs bäst om han får vara med där framme och kan bli tufft för honom att räcka till härifrån.

Min ranking: 1-3-11-9-2-8
Reply
Posted: 2010-09-08 21:03:03

Became a member: 
Forum posts:
Har någon lust att lägga upp intervjuerna på hästarna 1-2-3 och 4 i V75-4?
Reply
B_Good Posted: 2010-09-09 14:52:43

Hultman (o ja jag vet att han har mer känslor o mindre logik än en 14årig tjej på en boybandkonsert) säger följande i aftonbladet...

”Hade spikat honom på min V75-kupong”
Spår ett är ett drömspår för de flesta hästar – men inte för Maharajah

På lördag startar hästen på V75 och tränarens råd till V75-spelarna är solklart.

– Jag skulle spika honom, säger Hultman.

Sexårige Maharajah är landets stora snackhäst och Stefan Hultmans stora stjärna. För tre veckor sedan gjorde hästen comeback efter flera månaders uppehåll från tävlandet och det blev seger direkt.

Trots att Maharajah, enligt Hultman, bara var i 60 procentig form vann han från utvändigt ledaren på ett mycket bra sätt. I ledningen satt Yanantin Boko som inte hade en chans att freda sig då Maharajah ökade farten på upploppet.

– Jag var jättenöjd med hur han sig ut i travet och fräschörmässigt. Jag låg väldigt lågt innan men han var ungefär så bra som jag trodde att han skulle vara. Örjan (Kihlström) körde snällt med honom samtidigt som Yanantin Boko var dålig i halsen och Beanie M.M. inte fick Maharajahs rygg. Loppet blev bra kört för min häst men han gjorde det mycket bra. Han var tjock, tung och ospänstig och det kommer säkert ta något lopp till innan han närmar sig formen men han ska ha gått framåt rejält med senaste loppet i kroppen.

– Magen har dragit ihop sig och han är spänstigare. Han känns väldigt fin men toppformen ska inte vara ännu, den ska vara där i januari. Men när Maharajah är frisk och fräsch kan han vinna utan att vara på topp.

Spåret oroar
På lördag, när Mantorp kör V75 med jackpott, får publiken återigen se snackhästen på banan. Maharajah startar i V75-3 med 150 000 kronor till vinnaren och lottades till spår ett bakom startbilen. Normalt sett är innerspår ett drömspår som tränarna vill ha. Men när Hultman kollade spårlottningen i söndags kväll blev han bekymrad. Eftersom Maharajah inte är någon snabbstartare finns risken att han blir fast på innerspår.

– Spår ett är inget jag hade valt om jag fått välja, givetvis. Det är ett bra spår för alla hästar utom Maharajah även om han kan öppna mycket bättre än vad folk tror. Kolla bara i Derbyt förra året, då var han inte så långt efter de andra och då kör inte Örjan på honom. Han kan öppna bra om Örjan kör på honom men det tror jag inte han kommer göra på lördag. Jag kan inte tänka mig att han kör från start utan ser till att hamna sist från början för att sedan gå på direkt. Hade det varit ett stort lopp så hade han säkert varit med och kört för att hitta en bra position långt fram, men det kommer han inte chansa med nu.

Om Örjan laddar för fullt från början, tror du att han kan hålla ledningen då?

– Nej, det kan han inte. Yanantin Boko är väldigt snabb men min häst hade kunnat hamnat mitt i fältet och kommit ut i första kurvan som fjärde-femte häst.

Hur bra form har han nu?

– Jag tror att han ligger på ungefär 75 procent. Sen ska formen stadigt ökas så han har precis 100 procent i januari. Efter det här loppet planerar jag att starta i SM, det är då det börjar gälla för honom.

Tror du att han vinner?

– Jag ljuger om jag inte tror att han ska vinna. Trav är trav och de där gamla tråkiga klyschorna, men det är klart att det är bra chans. Det finns flera bra hästar med i loppet men han är bra själv.

Jag vet att du hatar den här frågan men jag måste ställa den ändå. Skulle du spikat honom på din V75-kupong?

– Hade jag spelat hade jag spikat honom den här gången, det hade jag faktiskt gjort. Man får väldigt mycket skäll när man säger så men jag tror att det är en spik, säger Stefan Hultman till Trav365.

Stefan Hultman om Manna i V75-7
– Han håller kanonform och gör bra lopp hela tiden. Vi har börjat ridit honom och han har kaxat till sig på sistone. Han har alltid varit försynt och nästan bett om ursäkt för sig, men nu springer han och gnäggar. Dåligt spår nu men klaffar det han kan vara fyra-femma. Inget för vinnarspelarna.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-09 14:55:43 Answer to: "Hultman (o ja jag vet att han har mer känslor o mindre logik än e"

Blir lite torskrädd när man hör att de räknar honom som en spik när de tänker backa sig runt o desstutom anser Maharajah ha 75%-ig form...

Han möter Yanatin Boko som får gå i spets o väl var sjuk senast?

Börjar tänka om..
Reply
Posted: 2010-09-09 15:02:40

Became a member: 
Forum posts:
Tycker Yanantin såg ut som vanligt i senaste starten, Och Maha plocka ner han från dödens, nu kommer han gå fram och trycka redan efter 500 säkerligen. Plus att Livi barcelonas tränare/ägare? sa att det kan bli så att dom kör i ledningen och inte släpper till Yanantin, hoppas på att det blir lite körning där framme. Jag kommer att spika iaf
Reply
Andynalan Posted: 2010-09-09 15:12:15 Answer to: "Tycker Yanantin såg ut som vanligt i senaste starten, Och Maha plocka"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Finns inte en chans att Livi kan svara ut Yanantin dock. Inte en suck.
Reply
Posted: 2010-09-09 15:18:27 Answer to: "Tycker Yanantin såg ut som vanligt i senaste starten, Och Maha plocka"

Became a member: 
Forum posts:
om du tycker Yanantin såg ut som vanligt så såg du inte hans näst senaste insats. Det går inte att jämföra prestation från den ena till den andra gången. Kolla i lopparkivet och klocka sista 500 och sista 200 och säg om du tycker att insatserna var jämnbördiga. Han var ju som en DRÖM när han vann från dödens gången innan. SJuukt bra. Senast så hade han inget kvar att ge på upploppet. Det gick 1.11,5 sista 200... vilket inte ens är bronsdivisionstider
Reply
Posted: 2010-09-09 15:19:30

Became a member: 
Forum posts:
Tränaren låter ganska säker på det. Sen är ju Intoxicated snabb ut också. Spelar iofs ingen roll för mig, kommer spika Maharajah oavsett. Yanantin har inget att sätta emot.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-09 15:23:18 Answer to: "om du tycker Yanantin såg ut som vanligt så såg du inte h"

Det är verkligen fet risk att han är förbättrad denna gång o från ledningen 500m kortare mot en Maha som måste ta en tappstart, får dödens o bara är 75%?

Jag måste nog gardera ändå..

Gillar inte 2hästarslopp så en tredje får nog hänga med. Förslag?
Funderar på Magic Sisa som väl kommer igenom bra o får ett fint lopp i typ andra ytter?
Reply
[ 1 ]   2   3   4