Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Intervjuer, längre kommentarer...

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2010-09-09 16:06:13

Became a member: 
Forum posts:
Skulle ta Barcelona som 3a, eller intoxicated. Men Barcelona får antagligen rygg ledaren.
Reply
Posted: 2010-09-09 16:09:47

Became a member: 
Forum posts:
V75-5

1 Britt Hudson- Avgjorde på ett övertygande sätt från dödens senast. Plockade 20m på ledarna över upploppet näst senast. Har inte gått några bra tider över distansen men det behöver kanske inte säga så mycket. Är hyfsat snabb ut i volten och får nog en bra resa invändigt. Går bra från alla positioner och bör ha chans om hon får lucka.

2 Alvena Putts- Har bara gjort två starter i Walmans regi. Senast gick hon barfota för första gången i karriären och var som en helt ny häst, vann lätt, lätt, lätt. Svårt att säga hur snabbt hon kan öppna då hon verkar vara en helt ny häst. Barfota igen så kan hon nog räcka en bit här.

3 Windermere- Hade nog lite sparat i mål som oplacerad senast. Fick drömlopp gången innan men orkade inte riktigt följa som trea i mål. Lite seg oh entaktad och jag tror hon for svårt att räcka här.

4 Avalon Rich- Fick andraplatsen till skänks senast i ett konstigt kört lopp. Avalon gick rygg ledaren hela loppet men kunde inte alls utmana utan tappade på upploppet. Hästarna bakifrån verkade inte intresserade av att vara med och köra om pengarna. Med den insatsen ska in Avalon räcka här.

5 M.T. Exelency- Ok avslutning efter vilsamt lopp senast. Vek ner sig från ledningen trots beskedligt tempo gången innan. Ska nog mycket till för att räcka till här. Noterbart är att karriärens enda seger kom i just ett stolopp, lärlingslopp med Norman från spår 5. Det är väl det enda som talar för M.T. här.

6 Justalittlespot- Galopperat 2 senaste loppen. Har då gått iväg från start men galopperat efter ett par hundra meter, tycker det är oroväckande. Var grym på V64 för tre starter sedan. en bra häst som helt klart räcker långt felfritt. Svårbedömt om hon är snabb ut och var hon i så fall hamnar.

7 Tamina Silas- Kan ta till galopp lite när som helst i loppen. Har gjort det bra vid segrarna och kan en hel del om hon går felfritt. stod på samma start som Windemere för tre starter sedan men hade inga problem att hålla den bakom sig då.

8 Chochou Aubiose- Hängde med övriga fältet i uttagningen till derbystoet senast. Det gick då 1,13 sista 300 och trots vilsamt lopp hade hon inte mer att ge. rådde inte på Spot Over gången innan dess. Gör ofta bra lopp men har svårt att se henne vinna här.

9 Good As Princess- Senaste tre loppen har varit tuffa årgångslopp i form av uttagning till derbystoet, Stochampionatet Consolation och uttagningarna till Stochampinatet. Good As Proncess har gått bra varje gång och ser ut att ha formen på topp. Lämpligare motstånd nu och kan mycket väl sätta nosen först. Avgjorde snyggt finalen i diamantstoet fr fyra starter sedan efter sen lucka.

10 Spot Over- Svarade för en bra insats i uttagningarna till Derbystoet. Fick gå först i tredjespår och nådde inte frmma till Pebbly och Vitesse D'Inverne. Höll ut Chochuo Aubiose på ett bra sätt starten innan dess på Tingsryd. Verkar hittat lite nya växlar sen hon kom till Åke och verkar bli bättre och bättre. Kan kanske komma upp i förra årets nivå och kan bli farlig att lämna utanför här.

11 Perfect Light-Gjort det bra. Fick en pangstartfrån springspår på tillägg senast och var snabbt framme i ledning (tjuvstart?). Kunde sedan kontrollera loppet i ledning och vann enkelt. Upplagt för liknande scenario igen med få hästar på startvolten? Given på kupongen!

12 Mozarella Ås- Har inte räckt till riktigt när motståndet har blivit tuffare tidigare. Jag tycker hon är svårbedömd i detta sällskapet.Verkar vara långsam iväg och spåret kan bli en fälla.

13 Ester Zonett- Vann åkandes på ett mycket bra sätt senast.Nära att plocka ner Tamil Image gången innan. Bakspår från tillägg är givetvis en mardröm men som hon har sett ut på slutet vågar inte jag ta bort henne.

14 Amanda Palema- Fick aldrig vara ifred i ledningen senast men vek ändp ner sig väldigt enkelt över upploppet. Blev perfekt kört för henne näst senast och kunde då vinna på ett bra sätt. Tjänat snabba pengar i Finland i år och dp brukar det normalt sätt vara svårt att räcka till på V75, speciellt från bakspår på tillägg.

15 Sweet Circle- Lyckades inte hänge med in på upploppet senast trots fin resa och draghjälp. Har svårt att se henne vinna härifrån på V75.

Min ranking: 11-13-1-2-9-10-6-7

8
Reply
Posted: 2010-09-09 16:13:34 Answer to: "Det är verkligen fet risk att han är förbättrad denna g"

Became a member: 
Forum posts:
Mitt förslag skulle vara Intoxicated som lär landa i 2a-3e ytter någonstanns och nog har en del att ge.
Reply
Posted: 2010-09-10 08:16:09

Became a member: 
Forum posts:
V75 Service arkivkoll

V75-1

2 Pinepower Rose förtjänade en tapperhets medalj senast då han föll på mål foto mot Nisse Bean efter att han gjort hela loppet själv, och näst senast när han vann så såg han helt obrukad ut i mål, han är mycket startsnabb och vi är övertygade om att Torbjörn placerar honom i spets direkt här och i ledningen har han gått 8 gånger tidigare och av dom har han vunnit 7 och varit tvåa en gång! distansen har han inget i mot heller det visade han ju på Axevalla och dom av er som inte spikar honom här får skylla sig själva helt enkelt ler för detta är en toppchans!

8 Scargel var vass efter lång frånvaro näst senast och detta är en mycket bra häst Sist så hamnade han i kön från ett svårt utgångsläge spår tolv och det är bara att glömma, nu är läget lite dåligt även denna gången med spår 8 bakom bilen men vi tror Björn fixar detta, och faktum är att vi tycker hästen går bäst för Björn helt enkelt så han är ett tidigt streck för dom som graderar detta loppet.

V75-2

12 Elaine var kanonbra senast när hon vann lätt trots en blytung resa utan rygg och hon har toppform nu helt klart, från ett bättre spår hade vi trott att hon var helt klar här men spåret kan ju alltid häxa till det speciellt på 1640m men får hon bara ett någorlunda vettigt lopp så vinner hon detta tror vi, spik för småspelarna

V75:3 Han är en av två med chans.

3 Yanantin Boko kan öppna kvickt och vi tror han tar hand om spets här direkt. Han fick ju stryk Maharajah senast men det finns två saker denna gången som talar till Yanantin Bokos fördel och det är att distansen är kortare nu samt att det finns en liten chans att maharajah kan bli instängd på grund av att han inte är så snabb ut, två streck här verkar vara heltäckt även om maharajah är den bättre.

V75:4 Han är i sitt livs form nu!

9 Ten To Ten vann senast lätt med tussarna kvar och hästen är i toppslag, näst senast avslutade han vasst från ett svårt läge i kön, nu säger Ricard att man ska köra honom barfota runt om för första gången på lördag och det tycker vi låter intressant,han har rygg på startsnabba hästar så det kan mycket väl lösa sig bra från start här för honom, det kan alltså vara farligt att glömma bort honom här!

V75:5 Hon blir bättre & bättre hos Roger.

2 Alvena Putts var vass senast vid segern och hon har nu gjort två starter i regi Walmann vilket ser ut att fört henne framåt rejält,spåret här tror Roger inte ska vara några problem med då hon varit stabil både från spår 4 & 5 i tidigare regi. Vi tycker hon ska räknas tidigt i detta öppna stolopp bakom storfavoriten.

V75:6 Nu är läget mycket bättre än i lördags.

2 Jolly Broline trodde vi mycket på i lördags men då blev det galopp i starten då hon blev lite hetsig i en snabb öppning,nu är spåret mycket bättre så vi tror hon har en bra chans att ta hand om ledningen här, och sedan blir hon inte lätt att plocka ner för övriga,näst senast var hon smällfin vid segern och hon såg fin ut i lördags i värmningen också så formen är säkert intakt, hon är ett tidigt streck.

V75:7 8% på honom idag torsdag vi fattar inget!

6 Aces Majesty gick snabbast av alla över upploppet senast och vi hade 11 sista 800 på våra klockor,han är snabb ut i volt och är vår spetsfavorit i loppet sen är frågan om Sören släpper spets eller inte men i vilket fall som helst så måste han räknas mycket tidigt här på fint spår och visad toppform då form ofta slår klass
Reply
Posted: 2010-09-10 10:10:41

Became a member: 
Forum posts:
V75-6

1 Nelle Pelle- Kanonbra senast när han rundade i tredjespår och bara försvann över upploppet. Satt fast med allt kvar i ryggen på Perfect Pilot näst senast. Har visat sig ganska startsnabb vid vissa tillfällen men är inte säker på att han kan hålla ut Jolly Broline här. Har chans i vilket fall.

2 Jolly Broline- Strålande näst senast och man har öst lovord över henne från stallet. Såg riktigt vass ut under värmningen senast men galopperade direkt. Sägs bara gå från ledningen och det blir nog fullt fart nu. Om hon kommer till täten bör det vara en bra chans.

3 Cheek Ribb- Höll ganska bra över upploppet efter att ha attackerat i tredjespår på bortre långsidan. Sprang och vinglade på upploppet vilket inte är så övetygande. Tuffa hästar emot nu och får svårt här tror jag.

4 Bruce Tooma- Har varit ruskigt bra på slutet, rundade hela fältet i fjärdespår i sista kurvan senast. Går bra från alla positioner och gynnas helt klart av körning mellan 1 och 2, tuffare motstånd nu men senaste insatserna övertygare verkligen.

5 Ultradidact F- Galopperade direkt i derbykvalet. Var okej som fyra loppet innan. Är van vid att möta tuffa hästar men verkar inte ha formen på topp så jag räknar bort honom här.

6 Cayenne Käbb- Var inte som bäst senast då han slocknade över upploppet efter avacemang i tredjespår på bortre långsidan. Näst senast avslutade han godkännt efter fin resa. Känns inte aktuell här.

7 Elvira E- Blev påkörs kort efter start senast och galopperade. Gick ganska bra efter det. Gick ganska bra i Stochampionatet starten innan. Bör ha toppat formen mot det loppet och är kanske påväg lite utför formmässigt? Nja

8 Greenhill's Daisy- Vann på ett mycket bra sätt senast när hon drog tåget i tredjespår och ändå lyckades koppla grepp och hålla undan på upploppet. Vann lätt från ledningen på V75 gången innan. Möter tuffare hästar nu och jag tror hon får svårt från detta läget

9 Hot Pot- Såg stark ut in på upploppet senast men stannade helt 100m från mål. Tufft emot nu och Hot Pot får nog vara nöjd med matlappar.

10 Göstaville Håleryd- Geett ganska tråkigt intryck men kämpar alltid hela vägen. Gick ganska bra efter invändig resa i uttagningarna till derbyt. Vann från ledningen med enkelt motstånd gången innan. Spurtade bra (1.11,7/ 400m) till tredjeplats gången innan. Kan kanske vara en riktig rysare för de som tänker ta många...

11 Son Of Brodde- Åkte med tredje invädigt senast, gick ut i dödens med 500 kvar och avgjorde enkelt. Nästan alla segrar från spår 1, känns som en häst som ska vara med där framme. Ger inte intrycket av att vara så speedig och går bort för mig här.

12 Frida Starlight- V75 vinnaren från 2008 är tillbaka på tävlingsbanan efter lååååångt uppehåll. Debuterade med en andraplats på Vaggeryd i ett lopp som tyvärr inte finns i arkivet. Att vinna V75 från spår 12 i sin andra start på nästan två år känns dock avlägset.

Min ranking: 4-1-2-8-7-10
Reply
Posted: 2010-09-10 12:00:18

Became a member: 
Forum posts:
V75-7

1 Caddie Eagle- Gjorde det helr klart bra bakom Joke Face och Propeller i derbykvalen. Gick mycket snabbt över upploppet näst senast. Inte startat från framspår i volt på mycket länge, är snabb ut bakom bilen och borde kunna öppna bra från spår ett. Bör vara formtoppad nu då derbyfinalen var förra veckan. Kan vinna med rätt resa tror jag.

2 Niller- Har varit helt under isen senaste två starterna trots lätta löpningar i loppen. Kan det vara så att Niller helt enkelt har tröttnat på Åke? Lennartsson upp nu är intressant. Hästen har kvalitet och om han hittar formen är han en utmanare här. Måste ju kännas bra i träning eftersom Åke envisas med att starta honom.

3 Kingpin La Marc- allt sparat bakom Macho Gossip och Melton Kronos senast. Gått bäst över kort distans tidigare Kan ändå vara något för den som letar rysare men står oerhört tufft inne i loppet.

4 Ravello- Avgjorde på pliktskyldigt sätt efter att ha fått allt serverat senast. Avgjorde bekvämt från dödens som favorit gången innan. Gör alltid sitt och står bra inne i klassen. Kan dyka upp där framme med rätta loppet.

5 Organic Value- Vann bekvämt i comebacken efter ett kortare uppehåll senast. Står ganska hårt inne i klassen och möter mycket tuffare hästar nu än senast. Tror det blir svårt...

6 Aces Majesty- Spurtade mycket bra senast. Båda vinsterna i arkivet tagna från ledning men har då inte tagit ledningen direkt från start utan kört sig dit efter ett par hundra meter. Tuffa hästar emot här. Svårt att bedömma hur startsnabb han är. Kan vara farlig att lämna utanför vid stor garering.

7 Royal Neo- Övertygat stort på slutet och radar upp segrarna. Har dock tjänat mycket snabba pengar och stöter nu på tufft motstånd, upp två klasser. Är ingen raket ut från start och riskerar att hamna illa på det. Helt klart en favorit i fara.

8 Mils You Love- Hade troligtvis vunnit med halva upploppet vid lucka senast då allt fanns sparat. Inte alls lika bra näst senast. Även han upp två klasser. Kan dock få en fin resa härifrån och om han ser ut som senast så är det en segerkandidat.

9 Avanto- Har gått strålande senaste tiden. Vet verkligen hur man agerar på ett upplopp. Lär få en fin resa igen. Har 2/2 med Kontio. Kvar i klassen trots segern senast och min förstahäst i loppet.

10 Macho Gossip- Fick bestämma i ledningen senast och ann mycket behagligt. det loppet kostade nog inga krafter och hästen bör vara i god form. Har en sylvass speed med rätt lopp och ska räknas här.

11 Rocky Race- Gjorde det riktigt bra när han plockade in 20 meter på Latitud sista halvvarvet senast trots tredjespår. Mötte tuffa hästar förr gång. Krigade riktigt bra utvändigt om My Samba gången innan. Verkar svara bra på ryckhuvan över upploppen. En riktigt krigare som kommer med på min kupong.

12 Manna- Radat upp fina insatser från knepiga lägen. Tycker dock inte att hon var lika bra senast och det saknades lite sting när hon fick fritt på upploppet. Tufft härifrån nu och jag tror hon får svårt.

Min ranking: 9-10-1-8-7-11-4-2
Reply
B_Good Posted: 2010-09-10 12:16:50

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Här låter det ju sjukt positivt på alla håll..

TIMO NURMOS
Lopp 4, 2640A 8 SCARGEL - Björn Goop
Har varit bra i sina två starter efter långt uppehåll. Senast fick han gå i tredjespår sista varvet och fullföljde starkt med 12,5 sista rundan. Han har inte startat efter det men det beror på att det inte har funnits några riktigt bra lopp åt honom. Därför väntade vi och siktade in oss på det här. Hästen har tränat bra hela tiden och kännts fin. Han brukar också vara bra direkt efter ett tävlingsuppehåll. Dåligt spår igen men hästen är stark och tuff.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Norskt huvudlag

Lopp 5, 1640 9 EDDA DREAMCATCHER - Ulf Ohlsson
Är riktigt fint i ordning. Hon vann med gott om krafter kvar senast och har hittat toppformen. Hästen har känts oförändrat bra efteråt men nu är det voltstart och det innebär en liten galopprisk. Hon är lite vass i volten men jag hoppas att bakspår kan vara en fördel. Felfri tror jag att hon duger väldigt långt i ett sådant här lopp.
Balans: Eventuellt barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

Lopp 5, 1660 15 GOSSIP'S QUEEN - Jorma Kontio
Galopperade senast när hon attackerade i spåren. Det brukar hon inte göra och det är svårt att säga varför. Hon har känts bra i träningen efteråt och jag tycker att hästen är fint i ordning. Tillägg över kort distans är alltid tufft men hon är snabb ut och förhoppninsvis kan hon komma någorlunda bra till direkt. Hästen har tidigare visat att hon räcker långt i den här typen av stolopp.

Lopp 6, 2140A 3 YANANTIN BOKO - Jorma Kontio
Var jag besviken på direkt efter loppet senast. Men det visade sig att han hade en halsinfektion och han hade fullt med slem i luftrören. Så det var inte konstigt att hästen inte kunde prestera bättre när han inte var frisk. Han blev åtgärdad och känns bra i jobben igen. Jag tror inte att han har tappat så mycket eftersom han var så fint i ordning innan. Hästen är snabb ut och från ledningen ska det bli intressant att se hur långt det räcker.

Lopp 9, 2140A 1 NELLE PELLE - Jorma Kontio
Har utvecklats mycket och har kanonform just nu. Han vann lekande lätt senast med gott om krafter kvar och med lite flyt hade hästen haft fem raka segrar. Han känns fortsatt jättefin i jobben och normalt sett är han snabb ut. Från ett bra läge måste jag vara optimistisk. Det är visserligen tuffare nu på V75 mot senast men för fyra starter sedan blev han störd till galopp i sista sväng på Axevalla (i V75) och då hade han vunnit lätt utan galoppen.
Huvudlag: Helstängt huvudlag

Lopp 10, 2140 8 MILS YOU LOVE - Björn Goop
Satt fast med alla krafter sparade senast och hade vunnit lätt med lucka. Hästen kändes jättefin enligt kusken och har tränat bra efteråt. Näst senast fick han inget fäste i Örebro då han gick barfota. Jag tycker att han är så fint i ordning att han måste kunna räcka långt här bara det löser sig ifrån det dåliga läget.
Balans: Barfota fram
Reply
Posted: 2010-09-10 12:39:32 Edited(1): 2010-09-10 12:39:47 Answer to: "Här låter det ju sjukt positivt på alla håll.. [b"

Became a member: 
Forum posts:
Haha, kul att tre av dem har blivit strukna nu

Lägger fram önskemål på följande intervjuer:

Avd 1: 1-2-4-10

Avd 2: 1-6

Avd 3: Överflödigt

Avd 4: 6

Avd 5: ----

Avd 6: 4

Avd 7: 1-2-4-5-6-7-11

Vore mycket vänligt om någon som har tillgång till dom har lust att lägga upp

Mest för att få en hum om hur de tänker taktiskt!
Reply
B_Good Posted: 2010-09-10 13:11:31

Jo o att jag använde ordet SJUKT positivt..

AVD1-

1 Dresscode (Stefan Söderkvist) har ett bra läge igen. Gick bra senast. Samma balans nu. Jag hoppas på rygg på Minos Vang eller Pinepower Rose. Båda är bra ryggar, säger Pierre Svensson.

2 Pinepower Rose (Torbjörn Jansson) har äntligen chansen att komma till ledningen. Han har fått springa utanpå ledaren i tre V75-starter i rad. Det skulle verkligen underlätta om han fick hamna först en gång. Även om hästen är ny här i silver­divisionen så ser det bättre ut på förhand än senast, säger Diederik Meilink.

4 Minos Vang (Per Lennartsson) är bra. Är Pinepower­ ­Rose verkligen snabb ut? Klart att Minos­ Vang har bra chans att vinna. Även om han möter klart ­bättre ­hästar den här gången, säger Tommy Persson.

10 Nisse Bean (Claes Sjöström) har spåret fungerat för tidigare och formen borde vara bra. Motståndet är ungefär detsamma. Precis som tidigare får han inte nonchaleras. Den aktuella distansen är faktiskt ett plus för honom, säger Claes.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-10 13:13:29

Ska påpeka att allt är från Aftonbladet via sidan Ebbes

AVD2-
1 Gamay Ribb (David Källgren) var fin i sista jobbet och spåret kunde inte bli ­bättre. Ser skitkul ut och hon är kvick från början. Det luktar ledning och där vill vi ­köra. Inte lika rolig i ryggar, säger ­Stefan Dahl.

6 Andoverandout (Björn Goop) har gjort det riktigt bra. En bra häst men det är rätt tufft för en treårsmärr att gå ut på V75. Men med tanke på hennes kapacitet håller jag henne högt även här, säger ­Michael Larsson i team Goop.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-10 13:14:49

AVD4-
6 Gaston Wood (Håkan Eriksson) har varit bra i de här starterna han har gjort. Jag tror faktiskt att han är långt fram. Om det stämmer hundraprocentigt kan han till och med vinna. Alla distanser går bra för honom och han är hyggligt startsnabb. Ska få ett bra lopp och då tror jag att han är med dem till slut, säger Hockey.

AVD6-
4 Bruce Tooma (Torbjörn Näslund) är allt bra med och jag hoppas att han ska vara fortsatt fint i ordning. Inte ­aktuellt med några ändringar. Det är ett bra spår men nackdelen är att det var hyggliga ­hästar innanför. Man kan inte få allt. Han dyker upp på målfotot om han får ett bra lopp. Det är inga kanoner med men ett par stycken bra. Hästen är under utveckling. Kan vara ännu bättre nu, säger Torbjörn.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-10 13:16:13

AVD7-
1 Caddie Eagle (Torbjörn Jansson) har gått mot de bästa fyraåringarna hela året och har gjort det på ett bra sätt. Även om han inte har vunnit någon gång så har han nästan bara gjort bra lopp ändå. Voltstart är inga problem och jag är faktiskt lite optimist med honom, säger Tobbe.

2 Niller (Per Lennartsson) ska normalt inte ha problem med spår två. Hästen kan vara lite stänkrädd om någon kommer snabbt ner i spåren i första kurvan men om man tar det lugnt så ska det gå. Han är normalt sett travsäker. Hästen har mött tuffa konkurrenter hela sommaren men har heller inte varit helt på topp. Ska gå framåt, säger Henrik Boye Ebbesen.

3 Kingpin la Marc (Peter M Andersson) är det bra med men hon kanske är ute på lite för djupt vatten här. Står tufft inne i loppet och möter bra hästar men har en sjujäkla form och avslutade rappt sista biten senast. Försöker ta sig ner till sargen och tjäna så mycket pengar som det bara är möjligt, säger Thomas Lönn.

4 Ravello (Kenneth Haugstad) är ute i ett stentufft lopp. Gick bra på Visby även om det var billiga hästar. Som det känns får han försöka tjäna pengar. På den form hon visat är Tamina Silas vår bästa segerchans, säger Pekka Lähdekorpi.

5 Organic Value (Stefan Söderkvist) var väldigt duktig senast. Gjorde det på ett bra sätt. Gick i dödens sista 1?200 och bara åkte förbi dem. Han är snabb ut i volt också. Slutar bland de tre. Absolut streckvärd, säger Dick Robertsson.

6 Aces Majesty (Sören Eriksson) ser bara bra ut. Gick riktigt bra till slut senast. Vi har ett bättre spår den här gången och ska hamna bättre till hoppas jag. Han är snabb ut. Bör kunna vara trea-fyra från ett sådant läge, säger Patrik Sundberg.

7 Royal Neo (Daniel Olsson) hoppas jag ska ha intakt form. Han känns riktigt fin och tog det sista loppet riktigt bra också. Chanserna är så svårbedömda. Han har inget behov av att gå i ledningen utan är nästan bättre bakifrån. Bara han inte hamnar på vingel, säger Jonny Lehrberg.

8 Mils You Love (Björn Goop) var riktigt bra senast då han satt fast med allting kvar. Kunde inte behålla ledningen men hade mycket sparade krafter i mål. Klurigt läge men hittar han en vettig position och får fritt är det absolut en häst som ska räknas. Så bra form har han. Senast fick han aldrig chansen, säger CG Björkroth.

9 Avanto (Jorma Kontio) har verkligen varit övertygande på slutet och om formen består är han ett givet segerbud.

10 Macho Gossip (Håkan Eriksson) känns jättefin och var bra senast när han vann. Allting verkar bra och det blir som vanligt. Han är van att gå bakifrån och vinner sina lopp då och då, säger Hockey.

11 Rocky Race (Leif Witasp) såg det bra ut med innan men sedan blev jag besviken när jag fick se spåret. Han verkar i ordning nu och har fått lopp i sig. Har växt in i klassen. Hoppas på turen och ser om vi kan dyka upp som trea-fyra, säger Leif.

12 Manna (Örjan Kihlström) håller väldigt bra form och gör gedigna lopp på den relativt höga nivån som det är på riks­toton. Han gör det bra och är med och hackar. Fick ett dåligt utgångsläge och det krävs tempo och att han kommer till. Kan vara med och tjäna en skaplig slant men får svårt att segerstrida från det läget, säger Tommy Berghagen.
Reply
Posted: 2010-09-10 13:35:30

Became a member: 
Forum posts:
1- Det kan tänkas att han kör i ledningen och då springer han säkert 13,5. Jag är övertygad om att han kan svara ut dom andra från start. distansen klarar han, jag tror absolut han har chans att vinna.

2- Går upp en klass men har ett passande utgångsläge. Det är ingen som tryckt av honom i år, gör man det är han riktigt snabb ut. Kommer han till ledningen måste det vara bra chans

4- Fin i måndagsjobbet. han klarar lång distans, har ett bra läge och därmed bra vinstchans.

10- inget negativt efter senast. Spår 10 har gått bra förut. Det är ett jämnt lopp och det brukar gynna honom. samma balans som senast igen. Så länge han inte visar motsatsen måste jag tro att han är med i striden igen.

Lopp2

1-Hon är kvick ut och vi får försöka nå ledningen. I ledningen biter hon ifrån sig väldigt bra. Hon får gå i hårt och jämnt tempo så får vi se hur långt det räcker. Går med skor bak nu för att vara snabbare i första stegen.

6- Har fin form. Satt fast i e3 finalen senast med mycket sparat. Har ett passande läge med springspår och bör komma bra till på det. Kommer säkert göra ett bra lopp igen, men man ska komma ihåg att hon möter äldre hästar nu. lite tuffare emot.

Lopp4
6- Har gått fint hela sommaren och har bra form. Kan komma ner till andra/tredja utvändigt vilket är bra. Inte kollat så noga på motståndet, men en platschans kanske han har.

lopp6
4- Tagit senaste loppet på bra sätt. Läget är okej och han är inte så tokig från start. Har respekt för flera i loppet fast jag tror och hoppas att vi kan sluta långt framme igen. samma balans.

lopp7
1- Kan öppna bra och ingen galopprisk. Mött tuffa hästar hela tiden och gör det bra varje gång. Vi får prova lite från start, stämmer det ska han kunna vara med i striden, samma balans som senast.

2-Inte hittat några fel efter senast, men formen är ett frågetecken.

4- Startspåret är knivigt och hann kan få problem att komma iväg. Hoppas han kan öppna hyggligt och hitta ett bra slagläge. Kan lika gärna vara med i segerstriden som 5a eller 6a. Platsar på lappen.

5- Okörd när han gick i mål senast. Jag opch kusken var mkt nöjda. Han är bra för sin klass, och voltstart passar bättre än bil. Spår 5 är inget problem

6- Avslutade rappt senast. Han är kvick från start och från springspår ska han ha bra chans att ta ledningen. Trivs bäst med innerspår. kusken bestämmer taktiken. samma balans som senast, tuffa hästar emot men han kan nog räcka en bit.

7- Stark prestation senast och var inte tom i mål. Blev förvånad över hur snabbt han öppna bakom bilen då. Nu är det volt och det behövs några steg innan man kan köra på honom. svårt att säga om han spetsar. Går upp 2 klasser. Känns väldigt fin i träning och man ska nog inte räkna bort honom.

11- Kommit tillbaka riktigt bra efter lång frånvaro. Tråkigt utgångsläge som grusar den värsta optimismen. Nu får vi köra lite på chans och löser det sig kan det vara en platschans
Reply
Posted: 2010-09-10 13:46:38

Became a member: 
Forum posts:
Nordan, sorry men sjukt störigt att du använder termen lopp 1 för avd 1 osv. Du vet om att lopp 1 inte är i v75? V75 brukar börja på lopp 4..
Reply
Posted: 2010-09-10 13:53:35

Became a member: 
Forum posts:
Ja det är klart. Tänkte det skulle vara enklare bara. Det var så Robardo skrivit så jag haka bara på där.
Reply
Posted: 2010-09-10 14:50:50 Answer to: "Ja det är klart. Tänkte det skulle vara enklare bara. Det var s&a"

Became a member: 
Forum posts:
Jag skrev iofs Avd 1: osv. Tycker inte alls det är störande som Taurus då vi bara snackar V75 inne på forumet och inte loppen utanför...

Tack för snabba svar B_Good och nordan

Intressant för övrigt att de olika från stallen säger olika saker om samma hästar vad gäller startsnabbhet o.s.v. :P
Reply
Posted: 2010-09-10 14:52:04

Became a member: 
Forum posts:
Precis vi snackar ju bara v75. Alla intervjuer jag har lagt upp är tagna från Guiden.
Reply
Posted: 2010-09-10 15:10:26

Became a member: 
Forum posts:
Skön kommentar

4 Minos Vang (Per Lennartsson) är bra. Är Pinepower­ ­Rose verkligen snabb ut? Klart att Minos­ Vang har bra chans att vinna. Även om han möter klart ­bättre ­hästar den här gången, säger Tommy Persson.
Reply
Posted: 2010-09-10 15:12:08

Became a member: 
Forum posts:
Någon som har balansinfo om Alvena Putts i fjärde avdelningen?
Reply
Posted: 2010-09-10 15:26:59

Became a member: 
Forum posts:
Antar att hon går barfota som senast, dom hade sparat hovarna då så. Skulle vilja ha kommentar om Elaine om någon har det?
Reply
1   [ 2 ]   3   4