Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2008-10-25
V75-7 C.L. Müllers Memorial (Gulddivisionen, försök 3). - Fetodds, 500.000 kr extra i Vinnarpotten!
7. COMMANDER CROWE 50% 24
Ingves Peter
2. TRITON SUND 47% 46
Kihlström Örjan
9. L'AMIRAL MAUZUN 41% 31
Bazire Jean Michel
4. NARVAL D'ECAJEUL 12% 157
Svanstedt Åke
5. GARLAND KRONOS 9% 307
Kolgjini Lutfi
1. GIUSEPPE BI 4% 664
Martens Christophe
6. KOCABAR 2% 999
Persson Stefan
3. JUVEL TRÖJBORG 1% 999
Mönster Knud
8. ALEXIA ÅS 1% 999
Vecchione Roberto

Senast uppdaterad: 2008-10-25 18:00:06, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   5   6   7   8   [ 9 ]   10  
Author Message
Mancher Posted: 2008-10-26 09:19:58 Answer to: "triton är bättre än commander,hultman borde kicka örjan från att köra"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

Pajas-styrning av örjan. Kör defenitivt inte för bästa möjliga placering. Är sämst trea från dödens.

Är det då inte bättre att bli 4, utan att behövt ta ut det minsta av ens häst? Förstår inte hur du resonerar där.

triton är bättre än commander,hultman borde kicka örjan från att köra triton,det hade iallafall jag gjort

Det finns inget som säger att den ena är bättre än den andra ännu. I deras första möte var CC inte i toppform och fick dessutom ett tufft lopp i dödens, i det extremt hårda tempot. De flesta hästarna med det upplägget hade dalat genom fältet. Triton hoppade från start och tappade mycket mark, men den exceptionella kusken Örjan lyckades hitta en bra position, som nästan ALLTID! Och slog av CC med en halv nos.
Du tycker alltså att han ska kicka Örjan? Haha det skulle aldrig komma på tanke, då Hultman ser Örjan som en av världens bästa kuskar och han tar aldrig ut mer av hästen än vad som behövs, och dessutom har han nästan vunnit alla dem stora loppen i år. Du har kanske missat sprintermästaren? Det kallar jag kyla.
Nej, var lite mer förberedd med argument innan du yttrar dig och gör bort dig.

Reply
Jimson Posted: 2008-10-26 10:57:11

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 9, L'AMIRAL MAUZUN
Snacka om att festen uteblev.. detta loppet sa ingenting.. Hade Örjan valt att köra i dödens kan jag nästan lova att Mauzunen vunnit, fast jag bör låta det vara osagt.. Nu blev ett av dom mest intressanta travloppen på förhand rena bluffloppet ist, och visst gick det att läsa sig till men någonstans kändes det som vi skulle få se Triton i dödens på CC och se vem som var starkast..
Reply
tommie Posted: 2008-10-26 12:33:11 Answer to: "Pajas-styrning av örjan. Kör defenitivt inte för bästa möjliga "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 4, NARVAL D'ECAJEUL
Nej det är inte bättre att bli fyra än att bli etta,tvåa,eller trea... Örjan körde inte för bästa möjliga placering så enkelt är det.

Jag kan delvis hålla med dej. Om jag hade varit hästägare till Triton Sund så kanske det hade varit okej att hästen kom fyra och inte var trött i mål. Men nu är jag inte hästägare utan spelare och om jag hade suttit med sex rätt inför sista och haft spik på Triton Sund så hade jag blivit vansinnig över att inte Örjan gav hästen chansen!!

Reply
Gidde_Palema Posted: 2008-10-26 12:52:25

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489

V 4, NARVAL D'ECAJEUL
Ja, men finns det någon av er som på fullaste allvar tror att Triton skulle ta ner Commander från dödens? Finns inte en chans, det måste ni väl förstå??
Reply
Posted: 2008-10-26 13:16:51

Became a member: 
Forum posts:

V 2, TRITON SUND
Varför skulle det vara så omöjligt för Triton Sund att ta ner Commander crowe från dödens?

Du kan inte på fullt allvar mena att Commander crowe skulle ta ner Triton Sund från dödens

Triton Sund är ju mycket starkare än Comander crowe
Reply
Gidde_Palema Posted: 2008-10-26 13:26:19

V 4, NARVAL D'ECAJEUL
Haha, roligt det där
Reply
Posted: 2008-10-26 13:39:26

Became a member: 
Forum posts:
varf hade han inte tagit ner commander ifrån dödens.Hästen trivs ypperligt i dödens och cc visade ingenting igår .Hade loppet vart 10 m längre hade han torskat
Reply
Gidde_Palema Posted: 2008-10-26 13:49:36

V 4, NARVAL D'ECAJEUL
Commander Crowe från ledningen, slår ingen i Sverige från dödens.
Reply
Mancher Posted: 2008-10-26 13:51:00 Answer to: "varf hade han inte tagit ner commander ifrån dödens.Hästen trivs ypperli"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

varf hade han inte tagit ner commander ifrån dödens.Hästen trivs ypperligt i dödens och cc visade ingenting igår .Hade loppet vart 10 m längre hade han torskat

Hade loppet varit 10 m längre, hade han dragit upp tempot 10 m senare och hade hållt ändå. Du fattar väl att man inte kan dra sådana slutsatser?
Reply
Posted: 2008-10-26 13:58:47
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
ja fast enligt mig visade han ingenting,det blev ett jävla skitlopp och glöm det loppet,vi blev inte ett skit klokare av det
Reply
Posted: 2008-10-26 15:04:36

Became a member: 
Forum posts:

V 2, TRITON SUND
CC tycker jag såg lite väl ihålig ut i slutet och puro har vad jag hört "ryktesvägen" uttalat sig på stallbacken att han tycker hästen är fantastiks men att han såg lite stum och trött ut i slutet och efter loppet, han avförde dock sjukdomsorsak.. Triton hade nog haft hyfsad chans att ta ner honom från dödens. För övrigt borde Amiralen hållt bättre från dödens som Tomas Nilsson sa även om de inte är hans melodi att gå dödens men hästen är såpass rutinerad och har den hårdheten.
Reply
Posted: 2008-10-26 15:06:36
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 2, TRITON SUND
någon skrev även här tidigare att de va Hårt tempo början av loppet? 12,8 första 500 i absoluuta elitklassen är väldigt långsamt
Reply
Posted: 2008-10-26 16:41:31

Became a member: 
Forum posts:
Triton Sund gick med skor igår....
Reply
Posted: 2008-10-26 16:53:43
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
det har ingen som helst betydelse ,det var örjan som klantade sig oerhört mkt ,erkänn det och hitta inte på nåra ursäkter
Reply
Posted: 2008-10-26 19:48:54 Answer to: "det har ingen som helst betydelse ,det var örjan som klantade sig oerhört"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Klart att det har betydelse! Kanske inte för styrningen, men för hans utgång i loppet.
Reply
Posted: 2008-10-26 21:31:03 Answer to: "Klart att det har betydelse! Kanske inte för styrningen, men för hans utg"

Became a member: 
Forum posts:
Örjan körde som en kärring och Christophe Maartens körde som en gud.

Så enkelt är det.

Maharajah förlora styckt gött sist. Aldrig firat så hårt tror jag.
Reply
Posted: 2008-10-26 23:38:02

Became a member: 
Forum posts:

V 9, L'AMIRAL MAUZUN
Jag tror nog att Örjan gått ut i dödens om han ansett att Triton haft större chans därifrån.. Han pressar inte hästen i onödan.. Örjan har nog hållit på med trav tillräckligt länge, så han borde kunna det här.. I trav är varje handling en vild chansning, man kan inte ta lång tid på sig att bestämma sig.. 50 procents chans att det går vägen, 50 procents chans att det går käpprätt åt helvete.. Efteråt är det ingen vits att strö salt i såren. Örjan är inte dum, och ingen är perfekt, alla har sina dåliga dagar, skyll inte på Örjan.

Skulle det har varit någon av er som satt bakom Triton i det ögonblicket, hade ni väl skitit ner er av skräck.
Det är enkelt att vara efterklok!
Så jag tkr att det är lite fel att bara sitta och kritisera, skärp er..! Ni har väl rätt att prata hur mkt skit om Örjan ni vill, men det gör inte situationen bättre!
Reply
Posted: 2008-10-27 00:01:03 Answer to: "Jag tror nog att Örjan gått ut i dödens om han ansett att Triton haft st"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Klart som fan att vi ska skylla på Örjan.
Bara för att du eventuellt lider av sympati eller liknande kommer iaf inte jag att glorifiera han ett jävla skit. Han körde bort hästen så är det bra, skor eller inte. Han blev chanslös och tempotorsk. Kanske varit chanslös ändå, men Örjan ville inte vinna och det suger att inte vilja vinna och vara favorit.

Det är inte att strö salt i såren, det är att konstatera något ofrånkomligt och självklart. Han får så jävla mycket rövslick från TV4 hela tiden så vi kanske kan väga upp det lite här med lite däng.

Dåliga dagar är inte tillåtna när jag spelar. Har de det så ska de fan få gnäll också. Sen om det nu är så att du lider av någon social-liberal ömhets/sympati-känsla inför Örjan så gör det du. Tror de flesta härinne är mer intresserad över hur deras streck och spelpengar förvaltas.

Är ju förövrigt jäkligt relevant att vi skulle skita ner oss om vi satt bakom Triton Sund, hmm? Tack, du tillför.

Godnatt.
Gött grinig idag.
Reply
Posted: 2008-10-27 11:15:46
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Plokko,du har rätt om det du skriver,varenda bokstav på rätt plats,skönt att det iallafall finns nån på det här jävla forumet som kan lite om trav
Reply
Posted: 2008-10-27 19:01:31
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 9, L'AMIRAL MAUZUN
Du själv då? Du är väl knappast Sören Nordin.. -.- Visst, alla har rätt till sin egen åsikt, men frågan är om Triton haft någon chans om han varit i dödens över 2640 meter, fundera på det en stund, hur hade ni själva gjort i den situationen.. De som verkligen vill ha sina pengar tillbaka, hade gott kunnat ta med Commander Crowe i sitt system..!
Klandra inte Örjan, det gick inte vägen i lördags, och ingenting är säkert i travsport.. Vore det så, skulle trav vara skittråkigt, eller hur?
Reply
1   2   3   4   5   6   7   8   [ 9 ]   10