Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2008-10-25
V75-7 C.L. Müllers Memorial (Gulddivisionen, försök 3). - Fetodds, 500.000 kr extra i Vinnarpotten!
7. COMMANDER CROWE 50% 24
Ingves Peter
2. TRITON SUND 47% 46
Kihlström Örjan
9. L'AMIRAL MAUZUN 41% 31
Bazire Jean Michel
4. NARVAL D'ECAJEUL 12% 157
Svanstedt Åke
5. GARLAND KRONOS 9% 307
Kolgjini Lutfi
1. GIUSEPPE BI 4% 664
Martens Christophe
6. KOCABAR 2% 999
Persson Stefan
3. JUVEL TRÖJBORG 1% 999
Mönster Knud
8. ALEXIA ÅS 1% 999
Vecchione Roberto

Senast uppdaterad: 2008-10-25 18:00:06, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8   9   10  
Author Message
tommie Posted: 2008-10-23 22:01:52 Answer to: "Kanske inte en av de bästa,men han börjar ha ganska bra rutin med att kö"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 4, NARVAL D'ECAJEUL
Ingves är inte dålig om man tänker på hur lite lopp han kör men han har trots allt bara en segerprocent på 8.. Och Örjan och Bazire är inte att leka med när det är storlopp.. Jag tycker att Ingves är ett kraftigt minus jämfört med Takter. Det skulle vara roligt om CC vann men jag tar fyra hästar 2,7,9,4 Tycker det ska bli riktigt intressant att se vad Narval kan prestera nu när han varit hos Åke ett tag...
Reply
Posted: 2008-10-23 22:27:04 Answer to: "Ingves är inte dålig om man tänker på hur lite lopp han kör men han ha"

Became a member: 
Forum posts:

V 7, COMMANDER CROWE
Hur som hellst så blir det ett sju hellsikes lopp. Ett av de mest spänande loppet i år skulle jag villa säga.Tror trots allt att cc kommer att visa att han hör hemma i värds eliten,och inte "bara" är en årgångs häst.
Reply
tommie Posted: 2008-10-23 23:05:34 Answer to: "Hur som hellst så blir det ett sju hellsikes lopp. Ett av de mest spänand"
223
Benny
Eskilstuna

Forum posts: 5430

V 4, NARVAL D'ECAJEUL
Det kommer att bli ett grymt lopp! Och CC hör hemma i världseliten och kommer att göra det i många år. Men jag tycker det var onödigt av dej att skriva att ingen normal person kunde tro att CC kan förlora här.
Reply
Posted: 2008-10-24 00:38:33

Became a member: 
Forum posts:
e d nån som kollar lopparkiven på atg ? det gör jag och vad kan man säga om triton sunds prestationer i år, ja se efter själva! startar som en åsna hamnar dåligt till men avancerar från kön i stenhårt tempo mot riktigt speediga hästar och ja han vinner ju inte jämt men e me på målfotot e den bästa häst vi har just nu!! cc har inte fått göra jobbet själv alla ggr han e en blivande kanon men om "alla" släper honom till ledningen hela tiden för att han e så "bra" ja vad händer?
Reply
Posted: 2008-10-24 00:41:37

Became a member: 
Forum posts:
Exploit Caf är en bättre häst än CC.
Tre hästar på kupongen.. Garland vem?
Tror dock att fransmannen blir farlig på speed, men hjärtat säger Triton dock.
Reply
Posted: 2008-10-24 01:20:23 Answer to: "Exploit Caf är en bättre häst än CC. Tre hästar på kupongen.. Garlan"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
spika då trition!!!!!!!!!! e min favo men har alltid gillat bazze oxå för att han väljer o matchar sina hästar bra! varför vann han elitloppet? amiralen kördes av en landsman som utfyllnad för att bazze fick välja häst och exploait caf e grym, man får rysningar när man ser elitloppet
Reply
Posted: 2008-10-24 07:16:54 Answer to: "Det kommer att bli ett grymt lopp! Och CC hör hemma i världseliten och ko"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 7, COMMANDER CROWE
sorry tommie. men fick ju bra respons
Reply
Posted: 2008-10-24 08:21:30 Edited(1): 2008-10-24 08:26:52

Became a member: 
Forum posts:

V 1, GIUSEPPE BI
Tänk på att 1. GIUSEPPE BI slog 9. L\´AMIRAL MAZUN i ett långlopp inte allt för längesedan.
Amiralen är inte som bäst på lång distans. Tror ärligt talat att han inte har mycket att stå i mot just Guiseppe Bi, Commander Crowe och Triton Sund.
Narval D\´Ecajeul får inte glömmas bort helt. Varit i svensk-träning i två månader nu. Var annat inför förra starten på kort distans. Men långt mellan loppen så formen är ett stort frågetecken.
Hjärtat vill CC, men undra fan om inte Triton tar det ändå?
Eller blir det rent av Guiseppe Bi som vinner?
Jag chansar bort Amiralen och lägger 3 streck på 1, 2 och 7. Bör ju också nämnas att CC har inget att förlora längre och allt att vinna! Och Peter Ingves är ju ingen dålig kusk. Hans "låga" 8% beror mer på skithästarna han har/får köra än att han skulle vara dålig. Men visst finns det dåliga styrningar med...ska inte nämna något som inte hände så jättelängesedan...*host*Camilla Highness*host*Halmstad*host*
Reply
Cherry Posted: 2008-10-24 10:07:47 Edited(2): 2008-10-24 11:39:09

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 7, COMMANDER CROWE
Jag har nog blandat ihop Gambling Bi och Guiseppe Bi...

Nån kanske kan klargöra Guiseppes "verkliga" meriter och då menar jag inte några luftsegrar i Italien, utan vad han har uträttat i riktiga lopp. Nån som vet?
Reply
Posted: 2008-10-24 13:04:26 Answer to: "Jag har nog blandat ihop Gambling Bi och Guiseppe Bi... Nån kanske kan "

Became a member: 
Forum posts:

V 7, COMMANDER CROWE
Giueppe Bi är en av de framgånsrika Souloy-hästarna som gör bra ifrån sig. Lämnade Italiensk träning efter fyraårssäsongen med fina meriter. Vann ett försök till Derbyt, och var trea i finalen bakom Glen och Going Kronos. Hästen är snabb ut.
Reply
Posted: 2008-10-24 13:06:54
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 7, COMMANDER CROWE
Ludde visade ju senast hur man ska köra för att ta speeden ur L´Amiral Mauzun, och det har säkert både Örjan Kihlström och Peter Ingves noterat, liksom Ludde själv då. Den som sitter i spets kör säkert undan i hårt tempo innan upploppet, så att det kostar för mycket för Bazire att avancera.
Reply
Soberano Posted: 2008-10-24 14:13:53

Forum posts: 7100

V 4, NARVAL D'ECAJEUL

Starten i Sundsvall Open Trot i slutet av augusti blev ingen succé för den franska stjärnan Narval d´Ecajeul. Hästen hade fått en lång resa till Sverige och var inte i form.

– Han fick ett tufft lopp i Sundsvall. Hästen hade rest 250 mil och bytt foder tre gånger den där veckan. Hästen var i Halmstad, Mantorp och hos Åke. De hade inte skickat med honom foder så han fick foder dit han kom, säger Tommy Rasimus.

Gått upp
Den här gången, inför V75 på Jägersro, är hästen väl förberedd och Tommy Rasimus tror på bra chanser.

– Jag är ganska förhoppningsfull. Hästen har tränats i två månader hos Åke och har gått upp 100 kilo i både muskler och fett. Han har tränats annorlunda hos Svanstedt. Tidigare har han körts i snabbjobb varannan dag, nu har han gått Åkes sandträning, säger han.

Förut har hästen varit hetsig, men efter att ha tränats hos Svanstedt har hästen blivit lugnare.

– De har jobbat med honom mentalt.

Vad tror du om chanserna?

– Åke tror att hästen kan vara 20 meter bättre i det här loppet, jämfört med i Sundsvall. Det ska bli spännande att se loppet och jag tror att Narval kan vara bland de tre främsta, säger han

Spiken känns given
Reply
Posted: 2008-10-24 15:54:50

Became a member: 
Forum posts:

V 9, L'AMIRAL MAUZUN
Har feeling för att loppet kan bli kört till Amiralen ock J.M Bazire. Varför ? Tror inte loppet kommer köras i något blufftempo mycket prestige står på spel o alla vet ju vilken speed Amiralen har.
Reply
Posted: 2008-10-24 17:47:51 Edited(1): 2008-10-24 17:48:58
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 1, GIUSEPPE BI
Garland Kronos tar spets. Giuseppe Bi kommer säkert att pressa med CC duggandes en bit bakom (eller accepterar Lutfi rygg ledaren?). Om inte så tar båda förstnämnda krafterna ur varandra och CC får spets efter 1600.
Med 600 meter kvar börjar Triton Sund (med Amiralen i baken) avancera i tredje spår (Narval har fått gå den tunga vägen utsidan om CC).

Blir en uppgörelse på rakan mellan CC, TS och Amiralen.

Svårt som fan. Vågar inte spika. Men jag kommer spela efter hjärtat på CC.

Ps. Jag vet att jag valt Giuseppe Bi som vinnare. Kan inte förklara det längre. Detta blir svårare och svårare desto mer jag läser på.

Så nu står jag för att 2, 7 eller 9 vinner. Guiseppes chanser är inte med längre.

Om däremot Lutfi väljer att släppa, då kan det bli en uppgörelse mellan TS, GK och Amiralen (CC har inte krafter nog efter att gått i dödens och lämnar lucka till Garland på något vis, haha). Står kvar vid att Narval behöver lopp i kroppen. Men kan ha fel som sagt. I Aftonbladet säger Åke att han är 4 efter de 3 "stora".
Reply
Posted: 2008-10-24 18:18:57

Became a member: 
Forum posts:

V 2, TRITON SUND
jag förstår itne mycket av ditt loppscenario
Reply
Cherry Posted: 2008-10-24 18:34:28

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 7, COMMANDER CROWE
Rent spelteknisk borde man ju ta ställning här också... Jag rankar med viss tvekan CC som etta då jag tror chansen är stor att den tidigt sitter i spets.
Reply
Posted: 2008-10-24 18:54:27

Became a member: 
Forum posts:
Dalmaset...
Själv tror jag mest det var en tillfällighet. Tycker det tjatats väl mycket om det loppet. Amitalen har ju ändå gått ett antal vassa lopp och visat klass innan det loppet

Amiralen har väl då visat i rätt många lopp att han klarat att gå tufft tempo för att sedan ändå ha en polett kvar till slut! men 2640 kan så klart ställa till det.

Kan vara som du säger. På 2640 kanske inte orken räcker hela vägen och speeden blir lidande...

Ett härligt lopp att analysera helt enkelt
Reply
Posted: 2008-10-24 18:57:48 Answer to: "Dalmaset... Själv tror jag mest det var en tillfällighet. Tycker det tja"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 7, COMMANDER CROWE
Javisst kan det vara så. Jag tror inte, trots vad stallet än säger, att 2640 är någon fördel för hästen. Ludde förklarade ju även vinsttaktiken senast. Han satte upp ett hiskeligt tempo i god tid före mål, så att Amiralen fick lägga sin 300 meters speed för att enbart försöka komma i kapp, och då blev det mjölksyra över upploppet, som tog ut sin rätt.
Reply
Jimson Posted: 2008-10-24 20:13:43 Answer to: "Javisst kan det vara så. Jag tror inte, trots vad stallet än säger, att "

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 9, L'AMIRAL MAUZUN
Men tänk på att Amiralen hade gått för fullt i båda heaten, inte så konstigt att han var sliten i finalen.. Garland fick juh dessutom lalla på i båda..
Reply
Gidde_Palema Posted: 2008-10-24 22:46:29

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489

V 4, NARVAL D'ECAJEUL
Garland Kronos vinner inte! punkt slut
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8   9   10