1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
10
|
torro1
|
Posted: 2008-10-22 17:07:45 Edited(2): 2008-10-22 17:08:47
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 551
|
L Amiral Mauzun jag bara älskar denna hästen  Spik spik!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 19:00:13 Edited(1): 2008-10-22 19:00:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
Luddes taktik angående om han ska köra i spets lr ge hästen ett snällt lopp beror på hur han känts i jobbet idag onsdag har han sagt.... Ingen som har koll på detta?... Misstolka mej inte nu tror Garland är helt chanslös men tror kan ha en del betydelse för loppet....
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-10-22 19:03:13
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 9, L'AMIRAL MAUZUN
|
Visst sitter Ludde på nyckeln i loppet.. Släpper han till CC är väl loppet över? behåller han ledningen så vinner antingen Triton eller Mauzun..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 19:26:12  Jag tror inte heller att Ludde släpper, trots att han mycket väl vet hur bra triton är, men jag tror att han kommer få ta det ganska lugnt i ett varv.. frågan är ju lite va Peter ingves ska hitta på när triton börjar trycka, det känns som att CC kommer hamna lite illa till.. sitter han inte själv i rygg på Triton i det läget, så blir det nog riktigt tungt.. Jag menar, han klarade inte att stå emot en triton som hoppat, då verkar det ju orimligt att han ska slå den från utsidan... Vill inte att Bazire ska vinna det här egentligen, men det känns som den bästa lösningen.. eventuellt att jag låser med 2 och 9.
Answer to: " Jag tror inte heller att Ludde släpper, trots att han mycket väl vet hur"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jämför commanders lopp jämfört med Triton sist. Trots kort galopp så får Triton ett snällare lopp än CC. Man ska komma ihåg att CC även lägger av en rökare för att försöka överta ledning. I mina ögon så gör CC ett grymare lopp en TS. Plus att Puro sa att CC inte hade full form. Den sitter där nu tror jag. Så ditt lås känns vanskligt 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-10-22 19:39:45  Jämför commanders lopp jämfört med Triton sist. Trots kort galopp så får Triton ett snällare lopp än CC. Man ska komma ihåg att CC även lägger av en rökare för att försöka överta ledning. I mina ögon så gör CC ett grymare lopp en TS. Plus att Puro sa att CC inte hade full form. Den sitter där nu tror jag. Så ditt lås känns vanskligt 
Answer to: "Jämför commanders lopp jämfört med Triton sist. Trots kort galopp så f"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 9, L'AMIRAL MAUZUN
|
Men vart hamnar CC? troligtvis dödens igen som jag har räknat ut det och då är han sårbar ännu en gång, speciellt då Mauzunen kommer flygandes på upploppet efter att ha fått draghjälp från Triton..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 19:58:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, L'AMIRAL MAUZUN
|
Men alltså.. nej, jag tycker inte man kan säga att CC fick ett värre lopp än Triton sund senast, visst fick CC lägga av en liten repa i försöket att överta ledningen, men Triton hoppar ju och får runda hela fältet.. borde inte Commander Crowe ha kunnat stå emot om han varit den bättre av de två?? Triton är ingen dålig häst, jag fattar inte varför alla plötsligt ska försöka försvara Commander crowe? Triton har ju hela tiden mött tuffast tänkbara motstånd, så även om CC har framtiden för sig och mycket väl kan vara bättre rent talangmässigt, så vore det ju konstigt om han redan fått samma hårdhet som Triton.. Triton vinner på det mest imponerande sättet efter det andra.. kan han inte slå triton från spets, så tror jag knappast han rundar honom.
det är bara som jag ser på det, jag tar faktiskt bort Commander crowe den här veckan.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-10-22 20:22:51  Men alltså.. nej, jag tycker inte man kan säga att CC fick ett värre lopp än Triton sund senast, visst fick CC lägga av en liten repa i försöket att överta ledningen, men Triton hoppar ju och får runda hela fältet.. borde inte Commander Crowe ha kunnat stå emot om han varit den bättre av de två?? Triton är ingen dålig häst, jag fattar inte varför alla plötsligt ska försöka försvara Commander crowe? Triton har ju hela tiden mött tuffast tänkbara motstånd, så även om CC har framtiden för sig och mycket väl kan vara bättre rent talangmässigt, så vore det ju konstigt om han redan fått samma hårdhet som Triton.. Triton vinner på det mest imponerande sättet efter det andra.. kan han inte slå triton från spets, så tror jag knappast han rundar honom.
det är bara som jag ser på det, jag tar faktiskt bort Commander crowe den här veckan.
Answer to: "Men alltså.. nej, jag tycker inte man kan säga att CC fick ett värre lop"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 7, COMMANDER CROWE
|
 kan han inte slå triton från spets, så tror jag knappast han rundar honom.
Nu gick ju inte CC i spets iofs...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 20:26:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, L'AMIRAL MAUZUN
|
Nej, men han tog ju över när triton kom upp.. menade inte att satt i spets hela loppet.. sorry
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-10-22 20:34:31 Edited(1): 2008-10-22 20:36:00
|
V 7, COMMANDER CROWE
|
Var väl bara sista halvvarvet som han fick gå på innerspår, resten gick han ju i dödens medans Triton låg och laddade i kön. Men vemsom helst hade ju kunnat vara först på det målfotot så att Triton var några centimeter före kanske man inte ska dra för stora växlar vid. Båda är ju grymt fina hästar, vem som är bäst vågar jag inte säga iaf. Tror löpningsförlopp som de flesta gånger blir avgörande. Vem vet kanske släpper Ludde över denna distans. Finns ju sämre positioner än rygg på CC... Fast det kanske Ludde inte håller med om...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 20:42:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
Om, jag säger om Garland Kronos tar ledningen och inte släpper och får Triton Sund på utsidan(dödens)
Tar Triton Sund ner Garland Kronos då.
TRITON SUND
GARLAND KRONOS
L´AMIRAL MAUZUN
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-10-22 21:52:11
|
V 7, COMMANDER CROWE
|
Över denna distans, Lätt!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-10-22 22:15:07
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 5, GARLAND KRONOS
|
Garland är också urstark och går alltid hela vägen till linjen.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-10-22 22:36:22
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
jag tror att mycket avgörs i hur snabbt det gått fram till sista varvet, om det inte blir något tempo så vinner garland eller amiralen, om det blir tempo vinner triton eller CC, grundar dessa åsikter på att amiralen och garland är betydligt speedigare än de andra två medans dessa är starkare, men skulle kolgjini får spets och dom andra sitter å lurpassar på varandra så kan det bli lite som första heatet på åby
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 23:15:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, L'AMIRAL MAUZUN
|
Jag tycker det borde ta emot för Triton nu snart.. Personligen älskar jag franska travare, och Amiralens sätt att trava får mig att smälta framför tv:n..  (Visserligen får det flesta travare mig att göra det men.. :P) Och fransmännen är ju kända för att vara starka, så jag tror inte att tempot har någon skillnad för Amiralen, fast då säger jag inte att han inte gynnas av lågt tempo mitt i loppet..
L´Amiral Mauzun och Commander Crowe säger jag, bara för att de ska få revansh mot Garland och Triton.. 
Amiralen får ju bra lopp om Triton skulle bli utsvarad av en Garland Kronos i ledning.. Då är det bara att följa i andra ytter och sopa rent banan med motståndet på upploppet..  Loppet i Åby var ren taktikkörning, i Frankrike vet de inte vad det är..!
Och dessutom, CC var nära att knipa segern före Triton sist, det var ju inte mkt som skiljde dem åt.. Bra insats av CC!
Jag säger helt klart Bazire/L´Amiral Mauzun och Ingves/Commander Crowe..! Hatten av för dessa två ekipage..!
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-22 23:24:54  Jag tycker det borde ta emot för Triton nu snart.. Personligen älskar jag franska travare, och Amiralens sätt att trava får mig att smälta framför tv:n..  (Visserligen får det flesta travare mig att göra det men.. :P) Och fransmännen är ju kända för att vara starka, så jag tror inte att tempot har någon skillnad för Amiralen, fast då säger jag inte att han inte gynnas av lågt tempo mitt i loppet..
L´Amiral Mauzun och Commander Crowe säger jag, bara för att de ska få revansh mot Garland och Triton.. 
Amiralen får ju bra lopp om Triton skulle bli utsvarad av en Garland Kronos i ledning.. Då är det bara att följa i andra ytter och sopa rent banan med motståndet på upploppet..  Loppet i Åby var ren taktikkörning, i Frankrike vet de inte vad det är..!
Och dessutom, CC var nära att knipa segern före Triton sist, det var ju inte mkt som skiljde dem åt.. Bra insats av CC!
Jag säger helt klart Bazire/L´Amiral Mauzun och Ingves/Commander Crowe..! Hatten av för dessa två ekipage..!
Answer to: "Jag tycker det borde ta emot för Triton nu snart.. Personligen älskar jag"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Är helt inne på din linje, möjligtvis kan det blir chansspik på fransmannen, i alla fall om %:en står sig någorlunda till lördag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-23 07:25:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, L'AMIRAL MAUZUN
|
jag tar med alla 3 , garland har inte med detta gäng göra nej..........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-23 11:30:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
|
Örjan MÅSTE ju bara ta det lugnare från start än sist. Han laddar inte. Då är ju CC först framme och ställer frågan och en smart Ludde (hmm) släpper ju för att då kunna ha en bra platschans. Annars kommer ludde vara sist i mål tror jag, då han får tryck först av CC i två varv sen Triton på sista halvvarvet. Nej antingen CC i spets, och där losar han inte, eller Fransmannen om han får rygg på Triton. Tar man två så bör man helt klart ta TRE.
Fetodds är ju kul, då är det ju bara att välja...
Oddsen på lördag som följer
Triton 2.85
Amrialen 2.95
CC 3.65

|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-23 14:42:39
|
|
Är inte Triton lite väl överstreckad?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-23 15:25:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
|
Det gör inget, då jag personligen tycker han har mindre chans än "de två andra"
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-23 15:44:11  Det gör inget, då jag personligen tycker han har mindre chans än "de två andra"
Answer to: "Det gör inget, då jag personligen tycker han har mindre chans än "d"
|
|
Haha det gör jag med, tror inte alls på han. Får nog säga fördel fransmannen.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6