1
2
3
4
5
6
7
8
[ 9
]
10
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-19 17:30:33
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Men som jag sade innan så rankade jag Going 1.a på systemet med hjärtat....... Var stor chans att loppet skulle bli som det blev och det har jag väl även skrivit i 150 inlägg?
Vinnarspelet, jo det var på torvald palema så klart. Tro det eller ej, bryr mig lika lite som det folk som har mage att såga Going Kronos efter detta loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 17:31:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
HAHA nijo.. sikken kille du är.. gokväll
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 17:40:40  HAHA nijo.. sikken kille du är.. gokväll
Answer to: "HAHA nijo.. sikken kille du är.. gokväll"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
Shit vad tråkigt detta lopp var.. inget hände.. då var t.om V75-5 roligare  .
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-19 17:45:15  Shit vad tråkigt detta lopp var.. inget hände.. då var t.om V75-5 roligare  .
Answer to: "Shit vad tråkigt detta lopp var.. inget hände.. då var t.om V75-5 roliga"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 9, OPAL VIKING
|
Säga vad man vill om vinnaren som var bra oh många som kom bort och allt vad det var. Åke må säga vad han vill men klart är iaf att Finders keepers hade inte tagit en längd på Torvald om Stig H tränat den och så här tråkiga blir loppen när man bjuder in till stallkörningar på detta sättet genom att ge Torvald sista platsen......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-19 17:47:02
|
Forum posts: 7100
V 9, OPAL VIKING
|
För övrigt, Opalen var svag. Gick med skor,stor skillnad? Going gick klart bra till slut när han fått upp farten. Kito bortkörd eller bara dålig? Var ju aldrig uppe och testade ledaren, kunde inte? Inget lopp jag kommer att komma ihåg iallafall.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-19 17:54:46
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, ADAMS HALL
|
Going gick ju inte snabbare än nån annan upploppet ner. Alla gick i stort sett lika fort så inget skitsnack om hur heroiskt mkt fortare Going gick. Men det går nog inte att springa så mkt fortare. Men han gick inte starkare än nån annan.
Anledningen till att det är kul att såga Going är ju för att folk hissar han till skyarna utan att han visat ett skit. Hänger ju bara med och gör inget själv förutom när han pissar på skitmotstånd. Mot dessa behöver han ju drömresa i andra ytter för att ha en chans.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-19 17:55:12
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
alfie, man behöver inte ens kommentera dina bristande kunskaper i trav.
Tycker att man dumförklarar sig själv om man säger att Going Kronos var dålig.
Han hamnade sist från start och varje jävel som hade läst på loppet fattade att det skulle bli så från spår 7 då hästen inte är snabb ut. Sedan springer dem i jämnt 1.12 tempo i täten med fransmannen i dödens, vad begär ni av ludde och going kronos då? Avancerar han så riskerar han att bli utsvarad i 3.e spår hela loppet, in på uploppet när han får upp farten så tycker jag helt klart att han går snabbast av fältet samtliga deltagare, med undantag för torvald palema.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 17:56:16  alfie, man behöver inte ens kommentera dina bristande kunskaper i trav.
Tycker att man dumförklarar sig själv om man säger att Going Kronos var dålig.
Han hamnade sist från start och varje jävel som hade läst på loppet fattade att det skulle bli så från spår 7 då hästen inte är snabb ut. Sedan springer dem i jämnt 1.12 tempo i täten med fransmannen i dödens, vad begär ni av ludde och going kronos då? Avancerar han så riskerar han att bli utsvarad i 3.e spår hela loppet, in på uploppet när han får upp farten så tycker jag helt klart att han går snabbast av fältet samtliga deltagare, med undantag för torvald palema.
Answer to: "alfie, man behöver inte ens kommentera dina bristande kunskaper i trav.
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
Going var absolut inte dålig, klart att det inte går att ta något bakifrån i det där "låga" tempot endå som var.. en som var dålig däremot var adams hall som borde kunnat hålla undan och kito du vivier..
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2008-04-19 17:58:50
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 449
V 10, KITO DU VIVIER
|
ja vad kan man säga om det här, blev vell som de flesta trodde men som åtminstone jag hade hoppats att dte inte skulle bli....hade förhoppningar om ett rafflande lopp
all heder åt åke som gör det exemplariskt efter rådade omständigheter
men det är lite tråkigt att till exempel torvald får ett så pass bra läge trots att han bränt två kval, vore det helt dumt att till exempel ettorna i alla kval fick välja startspår?
för övrigt synd att ingen bakifrån va sugen på att gå upp och pressa åkes arme eller var det så att dom inte orkade helt enkelt? vem vet......inget lopp att minnas som spännande i alla fall
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-19 17:59:22
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, ADAMS HALL
|
Inte så lätt att hålla undan för Torvald i en speeduppgörelse... Going var absolut inte dålig men inte heller bättre än någon annan. Förstår inte folk som lirar honom till 6 ggr pengarna...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 18:10:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
ne fyfan.. sympatilir
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-04-19 18:28:08
|
Forum posts: 803
V 7, GOING KRONOS
|
tycket faktiskt att loppet var rätt trist. kändes som det luktade stallkörning lång väg, inte över svanstedts körning utan över söderkvists, han visste att om han släppte förbi torvald skulle han hamna i 3:e invändigt medans om han svart ut honom, hade han förmodligen hamnat i andra invändigt. kan inte säga att jag tycker man kör för bäst placering om man släpper ledningen till en häst man vet kommer släppa, hade han däremot släppt till adams hall hade jag tyckt det var logiskt. ne åke hade nog sagt till takter och söderkvist vad dom skulle göra. men men inget att göra åt vi får gratta åke till en stor triumf i alla fall (han kan ju inte hjälpa att han fick ett sånt underbart läge och jag hade själv fixat stallkörning om jag vore tränare och fick det läget)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 18:33:29  tycket faktiskt att loppet var rätt trist. kändes som det luktade stallkörning lång väg, inte över svanstedts körning utan över söderkvists, han visste att om han släppte förbi torvald skulle han hamna i 3:e invändigt medans om han svart ut honom, hade han förmodligen hamnat i andra invändigt. kan inte säga att jag tycker man kör för bäst placering om man släpper ledningen till en häst man vet kommer släppa, hade han däremot släppt till adams hall hade jag tyckt det var logiskt. ne åke hade nog sagt till takter och söderkvist vad dom skulle göra. men men inget att göra åt vi får gratta åke till en stor triumf i alla fall (han kan ju inte hjälpa att han fick ett sånt underbart läge och jag hade själv fixat stallkörning om jag vore tränare och fick det läget)
Answer to: "tycket faktiskt att loppet var rätt trist. kändes som det luktade stallkÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GOING KRONOS
|
filipandersson där slog du huvudet på spiken.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-04-19 18:37:48
|
Forum posts: 803
V 7, GOING KRONOS
|
det i alla falla vad jag tycker såg loppet nu igen och löjligare start i ett storlopp får man leta efter i alla fall :P
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 18:56:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dom kunde ju placerat Acclaim och Jetstil längst ut på vingen så att det hade blivit lite lopp. Tråkigaste travloppet jag har sett på länge. Liknade ett formel 1 lopp med 2 Ferrari bilar i ledningen. Det visar ju faktiskt också på hur viktigt spåren är ;P När det är så jämnt. Sätt Torvald på spår 11 och han hade kommit bland dom sista i mål liksom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 19:04:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GOING KRONOS
|
Ja man skulle kunna utrycka det så här.
Johny Takter körde ett perfekt lopp med Adams Hall om meningen var att Torvald Palema skulle vinna.
Sen hjälpte ju inte Fransmanens idiot styrning till heller för att det skulle bli ett lopp.
Men man skall aldrig ta äran av en segrare och detta senario som blev har vi ju talat om i veckan.
Den stora förändring som blev i all badkarskörning är ju den där djävla fransmanen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 19:49:21  ne fyfan.. sympatilir
Answer to: "ne fyfan.. sympatilir"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
det sämsta liret i detta loppet borde vara de som trodde att kito skulle vinna från dödens.... har,kommer aldrig att ske mot elit hästar som dessa...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 20:08:32  det sämsta liret i detta loppet borde vara de som trodde att kito skulle vinna från dödens.... har,kommer aldrig att ske mot elit hästar som dessa...
Answer to: "det sämsta liret i detta loppet borde vara de som trodde att kito skulle v"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
..ungefär lika sjuk som att Going Kronos skulle vinna?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 21:42:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
JIMSON, vad ska du säga nu?
Going var kass som väntat och Opalen ännu kassare, så givet!
Men att Nijo ska inse det finns ju int epå kartan, tyvärr.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 21:48:44 JIMSON, vad ska du säga nu?
Going var kass som väntat och Opalen ännu kassare, så givet!
Men att Nijo ska inse det finns ju int epå kartan, tyvärr.
Answer to: "JIMSON, vad ska du säga nu?
Going var kass som väntat "
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
Opalen gick med skor.............
men borde kunnat bättre.
|
|
Reply