1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
9
10
|
Andynalan
|
Posted: 2008-04-15 22:34:25  Tror ni verkligen att alla andra bara låter Åke köra 10 hästar och styra som han vill? Klart som fan att övriga kuskar också vill testa och det framförallt från start. Adams Hall var ruggigt fin senast man har gjort enorma lopp tidigare för att i starten efter klappa ihop då han har problem att hålla sig helt fräsch. Sen är det ju så att hästarna hos Åke har ägare och dessa ägare ser nog inte gärna att någon offras för den andre vilket blir fallet om Adams hall ska svara dödens vilket innebär att Finders Keepers ska svara spetsen om någon kommer dundrande i 3:e efter 700 meter. Omöjligt att säga att han bara kan låsa loppet sådär. Och varför ska just ägaren till Torvald gynnas? Varför inte släppa spetsen till Adams hall så att Finders keepers får rygg på den?
Answer to: "Tror ni verkligen att alla andra bara låter Åke köra 10 hästar och styr"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, ADAMS HALL
|
Jag skojade  Jag bevisade bara hur svårt loppet är! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-15 22:35:15  Jag skojade  Jag bevisade bara hur svårt loppet är! 
Answer to: "Jag skojade ;) Jag bevisade bara hur svårt loppet är! :("
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 9, OPAL VIKING
|
Ok,  det är just det det är,grymt svåranalyserat....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 23:59:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
Tror det kan bli plats på Finders Keepers, så är det bra odds så får man lira en slant.. Gick ju bra i kvalet och på Åby 1 mars
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 00:23:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
Otroligt intressant och se hur Going körs. Lufti missade ju inte straffsparken i kvalet undrar om han är lika kylig nu. Going hade nog vunnit några av de större lopp med Örjan i förarsätet.
Hur som helst så tror jag på grodlåret Kito Du Vivier. Bästa hästen, grymt hur han höll sin 2:a plats i kvalet trots dödens nästan hela vägen. Opal Viking hade verkligen otur med spåret med Acclaim framför sig kan kanske nå plats ändå?
Ser verkligen fram emot loppet, synd att man inte kan vara på plats.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-16 02:27:33  Otroligt intressant och se hur Going körs. Lufti missade ju inte straffsparken i kvalet undrar om han är lika kylig nu. Going hade nog vunnit några av de större lopp med Örjan i förarsätet.
Hur som helst så tror jag på grodlåret Kito Du Vivier. Bästa hästen, grymt hur han höll sin 2:a plats i kvalet trots dödens nästan hela vägen. Opal Viking hade verkligen otur med spåret med Acclaim framför sig kan kanske nå plats ändå?
Ser verkligen fram emot loppet, synd att man inte kan vara på plats.
Answer to: "Otroligt intressant och se hur Going körs. Lufti missade ju inte straffspa"
|
Forum posts: 5430
V 2, ADAMS HALL
|
Opal viking har väl en bra rygg i Adams Hall?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-04-16 03:17:32
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, GOING KRONOS
|
Helst av allt hade man ju helgarderat o kunnat titta på loppet i lugn o ro men så mycket pengar har man ju aldrig..
En lite tvångsmässig tanke har smugit sig in i mitt huvud.
Adams Hall spetsar o Torvald känns som kandidat för vinnnarhålet, Going Kronos bricka 7 måste framåt eller hur? Sen kommer Kito Du Vivier o avlöser Going som får en behaglig resa i andra ytter när Kito manglar sönder Adams Hall. Torvald får OS men duger inte o Ludde vinner loppet på en sylvass kortspurt (och för att han smygläste forumet)
Jag tror jag kommer spika Going Kronos.. Faktiskt.. eh.. jo... men.. öh..
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2008-04-16 09:31:05
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 449
V 10, KITO DU VIVIER
|
tycker att Jimson sa det enda rätta angående torvald och hans chanser! håller med till 100 % varför skulle han vinna här när han varit så pass dålig i kvalen!?  tror att kito har dunder chans att fixa det och höjer ännu ett varningens finger för triton 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-16 09:39:20  tycker att Jimson sa det enda rätta angående torvald och hans chanser! håller med till 100 % varför skulle han vinna här när han varit så pass dålig i kvalen!?  tror att kito har dunder chans att fixa det och höjer ännu ett varningens finger för triton 
Answer to: "tycker att Jimson sa det enda rätta angÃ¥ende torvald och hans chanser! hÃ"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Du tycker inte det är lite konstigt att såga Torvald och strax efter varna För Triton?? Du tycker att Torvald va dålig i kvalen.. Torvald och Triton möttes ju i senaste kvalet och Torvald va ju mycket bättre än Trition med tanke på att Torvald fick en omöjlig resa och Triton fick ett drömlopp! Den här gången får Torvald drömloppet och Triton hamnar långt bak. Torvald har oerhört mycket bättre chans än Triton!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-16 09:49:45
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, ADAMS HALL
|
Torvalds 2 kvallopp går ju inte att jämföra med detta. Första gången svarar han spets mot en urstark fransos och i andra så backas han i starten. Nu får han rygg på favoriten och open stretch. Har vunnit så förr och har en grym speed att plocka fram. Blir livsfarlig!
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-16 14:26:58
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 10, KITO DU VIVIER
|
Jag måste få ändra en detalj, det spelar ingen roll vem som får ledningen så länge dom har Kito på utsidan är det bara att räkna bort ledaren, *hoppas ledaren släpper så fransosen vinner lätt* Men risken är att Going får loppet och då vinner han..
Så till Tommie som tippar efter tider, Adams Hall klart bästa tiden, javisst var han bra, mkt bra t.o.m men var det nån som låg på utsidan som en tjur? Ne det kan jag inte minnas, kom inte och säg att det inte gör nån skillnad att ha en Kito du Vivier på utsidan eller få ligga ostört..?
När Nivard viker fram pisken så tror jag inte Adams Hall är så kaxig, troligtvis förlorar Kito på eget grepp men jag tar ställning och hoppas han håller ut till mål.
Lägg till att nu tar dom av skorna på Kito så han bör vara bättre än sist. *mums*
Vad ska jag säga till Nijo? Torvald är bra annars hade han aldrig tjänat och vunnit så många lopp men snälla vinner han detta så lägger jag ner trav i ett år..
Jag är gärna ensam om att tro att Kito sänker Adam från dödens det spelar ingen roll för mig, loppet ska köras och majoriteten har väl inte alltid rätt?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-16 14:46:21 Edited(1): 2008-04-16 14:47:07  Jag måste få ändra en detalj, det spelar ingen roll vem som får ledningen så länge dom har Kito på utsidan är det bara att räkna bort ledaren, *hoppas ledaren släpper så fransosen vinner lätt* Men risken är att Going får loppet och då vinner han..
Så till Tommie som tippar efter tider, Adams Hall klart bästa tiden, javisst var han bra, mkt bra t.o.m men var det nån som låg på utsidan som en tjur? Ne det kan jag inte minnas, kom inte och säg att det inte gör nån skillnad att ha en Kito du Vivier på utsidan eller få ligga ostört..?
När Nivard viker fram pisken så tror jag inte Adams Hall är så kaxig, troligtvis förlorar Kito på eget grepp men jag tar ställning och hoppas han håller ut till mål.
Lägg till att nu tar dom av skorna på Kito så han bör vara bättre än sist. *mums*
Vad ska jag säga till Nijo? Torvald är bra annars hade han aldrig tjänat och vunnit så många lopp men snälla vinner han detta så lägger jag ner trav i ett år..
Jag är gärna ensam om att tro att Kito sänker Adam från dödens det spelar ingen roll för mig, loppet ska köras och majoriteten har väl inte alltid rätt?
Answer to: "Jag måste få ändra en detalj, det spelar ingen roll vem som får ledning"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Ibland kan det vara bra att titta lite på tider. Om Adams Hall kutar 1.12 i spets så känns det för mej omöjligt att Kito ska kunna ge Adams 20 meter i starten. Men om du tror att Kito springer 1.11 med tredjespår på vägen så ska du så klart spika. Själv tyckte jag att Kito såg trött ut på 1.13 senast och jag tror inte att han är 60-70 meter bättre denna gång. Jag brukar inte gå på tider utan synintryck men ibland måste man tänka lite logiskt oxå om vad som är möjligt. Sen kanske Adams hall är mycket sämre denna gång men det kan jag inte veta. Det jag vet är vad hästarna har gjort i dom senaste starterna och det går jag oftast på när jag tippar. Förmodligen kan ni ta bort Adams hall med tanke på hur bra det har gått för mej på senaste tiden..  Ju säkrare jag är på en häst ju säkrare kan ni vara på att den inte vinner... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-16 14:58:57
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
köper tommies resonemang......
men som sagt, torvald palema riskerar att få loppet kört i halsen på sig.....
Bör nämnas att han gick klart bra senast och som sagt så ska man inte jämföra med första loppet pga han gick i spets då och får vinnarhålet nu.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-16 15:05:43
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 10, KITO DU VIVIER
|
Jag tror juh att Kito kommer ganska lätt till dödens, så tredjespår behöver inte bli så kämpigt om dom släpper fram honom men givetvis kan det juh bli så att dom svarar honom och då kostar det juh mera, vi får se...
Att Kito var trött senast beror nog på att han och Torvald höll ganska friskt tempo i täten som du nog minns, vem som höll strålande kanske du också minns?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-16 15:11:06
|
|
fortfarande nästan 1 sekund sämre än adams hall? och adams hall såg i princip okörd ut i mål........
Om Kito du vivier inte kunde vinna senast, hur fasen ska han kunna vinna nu då? knappast från dödens, får nog be till gudarna att någon annan sätter tempo på loppet och att han har tur med positionerna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 16:04:49  Helst av allt hade man ju helgarderat o kunnat titta på loppet i lugn o ro men så mycket pengar har man ju aldrig..
En lite tvångsmässig tanke har smugit sig in i mitt huvud.
Adams Hall spetsar o Torvald känns som kandidat för vinnnarhålet, Going Kronos bricka 7 måste framåt eller hur? Sen kommer Kito Du Vivier o avlöser Going som får en behaglig resa i andra ytter när Kito manglar sönder Adams Hall. Torvald får OS men duger inte o Ludde vinner loppet på en sylvass kortspurt (och för att han smygläste forumet)
Jag tror jag kommer spika Going Kronos.. Faktiskt.. eh.. jo... men.. öh..
Answer to: "Helst av allt hade man ju helgarderat o kunnat titta på loppet i lugn o ro"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
Håller med, visst ser det ut som Going kommer få andra ytter och Torvald rygg ledaren. Kito kommer såfall se till att Going och Torvald får loppet. I de här loppen är ju positionerna helt avgörande så helt logiskt måste chansen vara stor att vinnaren heter Going Kronos eller Torvald Palema. Sen är det bara att ta ställning, den roliga spiken är Torvald Palema 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-16 16:07:37
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, ADAMS HALL
|
Vad är det5 som säger att Going får andra ytter!?!? Är långsam ut jämfört med de andra (Acclaim undantaget) och 7:e spår. Måste vara stor vingelrisk! Backas eller forceras framåt mot dödens och lär inte klara nåt av det.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-16 16:13:23
|
|
är garanterat snabbare ut än triton sund och colombian necktie,,,,går väl inte att begära han ska ta en längd på hästar som torvald palema, jetstile och finders keepers? men dem lär å andra sidan söka sig till innerspåret direkt och därav kan det lösa sig för Going Kronos.
Han är ju knappast så dålig ut som folk tror, ludde har deffat de senaste starterna. Öppnade ganska snabbt i bland annat elitloppet.
Men att Going ska få 2.a ytter är ju knappast trovärdigt, i så¨fall hade jag spikat direkt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 18:58:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
har gått och haft en bild av att opalen kommer upp i spets bakom adams hall från start. för opalen är väl en spetshäst? jag har aldrig sett honom i lopp...
läste nånstans högre upp här i tråden att going skulle ta spets? vill han ha det?
varför tror ni att kito skulle välja dödens? han körde ju där sist och kom tvåa mot sämre hästar... vad skulle få honom att välja samma upplägg mot bättre hästar?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-16 19:04:35
|
|
För att han är helt chanslös utan tempo på loppet,,,,,en häst som är helt beroende av högt tempo då han är betydligt mer stark än snabb.
Opalen var trots allt 2.a i PDA från kö resa, så visst kan han nog spurta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 19:12:09 Edited(1): 2008-04-16 19:20:07  För att han är helt chanslös utan tempo på loppet,,,,,en häst som är helt beroende av högt tempo då han är betydligt mer stark än snabb.
Opalen var trots allt 2.a i PDA från kö resa, så visst kan han nog spurta.
Answer to: "För att han är helt chanslös utan tempo på loppet,,,,,en häst som är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok.
men det lärt väl bli tempo oavsett var kito ligger? tror du inte det?
men hästar som colombian, triton och going då? var vill kuskarna ha dom? kanske fler än kito som vill ha och nån som kanske får dödens? skulle han vara körd då?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6