1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
9
10
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-16 19:22:33
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
vet ej vad jag ska tro i detta loppet, haha.
De andra kör kanske taktiskt då de vet om att fransmannen måste ha tempo och kommer att avancera om det går sakta.....Annars lär ju ludde avancera också, ingen fegis som ger bort lopp! Colombian Necktie kan också tänkas avancera tidigt?
tror dock inte att kito du vivier är mer spurtstark än någon annan i detta loppet....Så sitter han för långt bak inför uploppet är det nog kört.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 19:31:35  vet ej vad jag ska tro i detta loppet, haha.
De andra kör kanske taktiskt då de vet om att fransmannen måste ha tempo och kommer att avancera om det går sakta.....Annars lär ju ludde avancera också, ingen fegis som ger bort lopp! Colombian Necktie kan också tänkas avancera tidigt?
tror dock inte att kito du vivier är mer spurtstark än någon annan i detta loppet....Så sitter han för långt bak inför uploppet är det nog kört.....
Answer to: "vet ej vad jag ska tro i detta loppet, haha.
De andra kör kanske taktis"
|
Became a member:
Forum posts:
|
låt oss säg att jetstile tar spets... var hamnar vi då? då har vi ett helt annat scenario än om åke tar det... slå inte bort tanken! större märkligheter har hänt, framför allt med arsenik-åke i loppen... 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-16 20:50:09  låt oss säg att jetstile tar spets... var hamnar vi då? då har vi ett helt annat scenario än om åke tar det... slå inte bort tanken! större märkligheter har hänt, framför allt med arsenik-åke i loppen... 
Answer to: "låt oss säg att jetstile tar spets... var hamnar vi då? då har vi ett h"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 2, ADAMS HALL
|
Varför skulle Jetstile ta spets nu när han inte hade en chans att ta en längd på Adams Hall senast?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 21:03:28 Edited(1): 2008-04-16 21:04:27  Varför skulle Jetstile ta spets nu när han inte hade en chans att ta en längd på Adams Hall senast?
Answer to: "Varför skulle Jetstile ta spets nu när han inte hade en chans att ta en l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det vet jag inte. varför skulle det ena eller andra hända över huvud taget? han är väl snabb ut, vad jag vet? jag försöker få en ny infallsvinkel än den att åke spetsar, eftersom det allt som oftast blir helt andra lopp än vad den analyserande analyserar fram... favortierna ryker och kör sönder varandra. galopp... etc. har väl hänt förr? så vart tar hästarna vägen om INTE nån av åkes sptetsar? skapa ett nytt scenario bara. det är allt.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-16 21:22:56  det vet jag inte. varför skulle det ena eller andra hända över huvud taget? han är väl snabb ut, vad jag vet? jag försöker få en ny infallsvinkel än den att åke spetsar, eftersom det allt som oftast blir helt andra lopp än vad den analyserande analyserar fram... favortierna ryker och kör sönder varandra. galopp... etc. har väl hänt förr? så vart tar hästarna vägen om INTE nån av åkes sptetsar? skapa ett nytt scenario bara. det är allt.
Answer to: "det vet jag inte. varför skulle det ena eller andra hända över huvud tag"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Låt oss säga att Kito sitter i spets efter 150 meter... Nej det går inte... Torvald eller Adams Hall sitter i spets efter första sväng det är jag ganska säker på...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 22:14:15  Låt oss säga att Kito sitter i spets efter 150 meter... Nej det går inte... Torvald eller Adams Hall sitter i spets efter första sväng det är jag ganska säker på...
Answer to: "Låt oss säga att Kito sitter i spets efter 150 meter... Nej det går inte"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok.
det är inte jag.
åke pajade torvald senast mot kito.
triton spurtade värre än värsta acclaim i ett av loppen.
dagens v64:
citation rök.
jocose galopperade.
steinlager snabb som in i bängen från spår 6.
prime hann inte med.
derby clipper galopperar...
artistic ås faller från spets mot en 9% på spår 11...
etc. etc...
jag säger inte att det blir så, men det kan bli så att jetstile spetsar... och då får vi ett helt annat lopp än det som dom flesta här verka se i sina analyser...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-16 22:38:48 Edited(2): 2008-04-16 22:49:34  ok.
det är inte jag.
triton spurtade värre än värsta acclaim i ett av loppen.
dagens v64:
citation rök.
jocose galopperade.
steinlager snabb som in i bängen från spår 6.
prime hann inte med.
derby clipper galopperar...
artistic ås faller från spets mot en 9% på spår 11...
etc. etc...
jag säger inte att det blir så, men det kan bli så att jetstile spetsar... och då får vi ett helt annat lopp än det som dom flesta här verka se i sina analyser...
Answer to: "ok.
det är inte jag.
triton sp"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Du säger att allt kan hända i ett trav lopp och jag håller med. Men man måste ju utgå från tidigare lopp när man tippar och då är Jetstile chanslös på spets mot framförallt Torvald men även Adams Hall som svarade ut Jetstile hur lätt som helst senast. Visst kan Adams hall,Torvald och Finders alla galoppera från start så Jetstile får spetsen men det är inte troligt(Och man kan defenitivt inte räkna med det). Jag tycker du bara gör allt svårare än det redan är. Torvald och Adams hall är snabbare ut än Jetstile alltså får han inte spets. Enkelt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 00:25:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
 Men att Going ska få 2.a ytter är ju knappast trovärdigt, i så¨fall hade jag spikat direkt.
Att Going får andra ytter bygger på scenariot att Ludde sänder fram i dödens direkt för att därmed få andra ytter när Kito kommer farande för samma position. Och iom att du är så säker på att han kommer göra det Nijo så förstår jag inte varför du ser detta som så osannolikt?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-17 07:46:09 Edited(1): 2008-04-17 07:52:54
|
|
För att om Going kronos sitter i dödens så tror jag inte att fransmannen kommer att gå fram.........
i alla andra lägen om det blir lågt tempo så lär kito du vivier avanceraras, men han är ju inte missgynnad av att sitta längre bak i fältet om tempot är högt. Men att han ska gå fram och göra loppet åt Going Kronos igen tror jag inte på....... troligen bara ett scenario ludde kan hoppas/drömma om.
Det troliga är att Going kronos får gå i dödens eller backa sig sist.......Men visst man kan ju alltid hoppas att det kommer en lucka så han kn komma ner 2.a/3.e ytter, men dte är liten chans.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-17 09:12:12
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, ADAMS HALL
|
Håller med Nijo! Såvida fransosen inte har missat att plugga på motståndet totalt så lär han inte bjuda Going Kronos på den resan!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 11:47:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
Då ger han ju upp på förhand, hans häst är väl inte tillräckligt speedig för att sitta 4:e utvändigt och hinna fram? Tror ju definitivt att han har större chans på tätplaceringar i dödens med tanke på OS och spurtkapaciteten hos flera av de andra.
Men ja, Going får gärna gå i dödens eller sitta långt bak för min del, min vinnare sitter ju i rygg ledaren
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 11:48:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
Med "han" i inlägget ovan menar jag då såklart fransmannen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 13:15:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GOING KRONOS
|
Tänk på att Kito troligen blir mycket bättre utan skor. Det var ju han som gjorde loppet som knappt slagen tvåa av Going Kronos i det tuffaste kvalloppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 15:11:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
Torvald blir farlig på open stretch efter att Kito, Going, Opalen & Colombian kört om poistionerna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 15:43:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ADAMS HALL
|
Aj, aj, aj, Jag har nog inte varit med om ett mer svårtytt och svårlöst lopp på länge. Hur tusan kommer loppet att bli kört egentligen?
Adams Hall var underbar senast. Lika bra nu och vinst? Jag vågar inte välja bort Opalen innan jag sett botten i den hästen. Sedan åker Going med på ren kapacitet, var även han underbar i kvalet. Torvald måste med. Lär få loppet om Åke är smart. Då har han en spurt som kan räcka till vinst. Kito väljs bort med stor oro, hästen är stark som en björn. Men nja, övertygade inte i kvalet i mina ögon.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-17 16:30:01
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 10, KITO DU VIVIER
|
Var det nån som övertygade förutom Adams Hall var det väl Kito du Vivier? Han gick jämsides med Torvald i loppet och var 2a eller såg jag fel?
"Torvald måste med" haha ja om du vill strecka helt i onödan, alla gör som dom vill men Torvald,, tillåt mig skratta, hahaha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 16:55:02 Edited(1): 2008-04-17 16:57:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
kolla på starten från 5 april. jetstile spetsar nästan från spår 7 och ser ut att backa för att få en ytterposition när han inte får spetsen eller ryggen på adam.
triton ska nog kommas ihåg! enorm spurt i ett av kvalloppen. rundar i princip allihop på upploppet.
ludde rör piskan en gång (tror jag) när han vinner med going. kito piskar massor på upploppet men klarar inte spurten.
anledningen till att finders keepers får spets i ett av loppen är att jaded galopperar. annars hade det inte gått, tycker jag det ser ut som. och om man till det lägger att colombian kommer 4 med galopp i ett av loppen och kommer 2 efter just jaded efter att ha kört för sent så har man en superhäst i colombian, tycker jag.
spik colombian necktie. om inte spik så plocka åtminstone med den.
så tycker i alla fall jag efter att ha kollat på loppen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-17 17:01:41
|
|
vad säger att colombian inte ska galoppera nu då? att bedöma en hästs insats efter galopp kan vara väldigt felvisande!
men tror du att colombian necktie går felfritt och vinner från dödens så ska du väl spika, för att det är där han lär hamna om han ska ha den minsta lilla chans att vinna detta loppet.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-17 17:04:07
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 10, KITO DU VIVIER
|
 ludde rör piskan en gång (tror jag) när han vinner med going. kito piskar massor på upploppet men klarar inte spurten.
Oj vad konstigt att Kito blev trött efter loppet han fick, han gjorde verkligen en blek insats och Going fick juh verkligen ingen perfekt resa men tänk att han ändå avgjorde så lätt efter att ha gått i tredjespår så långt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 17:18:14 Edited(1): 2008-04-17 17:19:57  vad säger att colombian inte ska galoppera nu då? att bedöma en hästs insats efter galopp kan vara väldigt felvisande!
men tror du att colombian necktie går felfritt och vinner från dödens så ska du väl spika, för att det är där han lär hamna om han ska ha den minsta lilla chans att vinna detta loppet.
Answer to: "vad säger att colombian inte ska galoppera nu då? att bedöma en hästs i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nijo: absolut ingenting säger att han inte galopperar. men han har gjort fina insatser, tycker jag. det är allt.
jimson: det ser jag också.
edit: nijo: tycker du inte insatserna av cn varit fina, och att det är starkt att komma 4 efter galopp?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6