1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
10
|
tommie
|
Posted: 2008-04-15 18:48:17  Det känn ändå inte så solklart att Adams Hall får spets när Jetstile är ordentligt snabb ut. Lutar ju åt en ruskig öppning första 500 i alla fall.
Tror som föregående skribent att Colombian Necktie kan få loppet, men det känns ändå lite osäkert med tanke på de sensaste galopploppen. Kito kommer nog farandes rätt tidigt! Näe, det blir nog många på målfotot !
Answer to: "Det känn ändå inte så solklart att Adams Hall får spets när Jetstile "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 2, ADAMS HALL
|
Så du tror att Jetstile tar en längd på Torvald? Låter inte rimligt. Om inte någon av Torvald och Adams Hall galopperar så blir det ju torvald till spets och den enda han släpper till Adams Hall... Åke drog vinstlotter i spårlottningen och fick ett övertag där.. Och det vore ju dumt att ge bort det övertaget känns det som..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 18:55:59  hjärtat säger kito du viver eller triton sund men dessvärre säger huvudet torvald palema....sitter i spets efter 100talet meter släpper till stallkamraten adams hall och avgör sedan på open stretch vilket han gjort förr.
adams hall blir utsatt för massiv press av kito och så myser torvald med i rygg.
Answer to: "hjärtat säger kito du viver eller triton sund men dessvärre säger huvud"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hjärtat säger Kito du vivier??? Hur kan ditt hjärta säga en fransman? Är du från Frankrike? Nä hjärtat säger svenska hästar, sen säger kanske hjärnan Kito.. Vi måste vara patriotiska och heja på svenskarna när det är trav 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 19:16:18  Hjärtat säger Kito du vivier??? Hur kan ditt hjärta säga en fransman? Är du från Frankrike? Nä hjärtat säger svenska hästar, sen säger kanske hjärnan Kito.. Vi måste vara patriotiska och heja på svenskarna när det är trav 
Answer to: "Hjärtat säger Kito du vivier??? Hur kan ditt hjärta säga en fransman? Ã"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alla är inte patrioter - som tur är.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-15 19:55:13
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, TORVALD PALEMA
|
Så här ser det ut efter 500 m efter det Jetstile spetsat, släpper till Adams Hall som sen släpper till Torvald Palema, Åke vill nog inte ladda i början mot Jetstile med risk för att få en het häst, sen pullar Torvald så där härligt på bettet och när alla intagit sina platser kommer Kito farande, men då gör Ludde en fräckis och går rätt ut på fransmannen som får tvärstopp, men sen ser ut som följer:
Torvald Palema Kito du Vivier
Adams Hall Going Kronos
Jetstile Finders Keepers
Acclaim Opal Viking
Triton Sund
Colombian Necktie efter galopp.
Så här ser det ut uppifrån sett efter 1000m
Efter 2140 m ser det ut så här:
Torvald Palema vinnare
Opal Viking bra tvåa efter ursinnig spurt
Adams Hall trea efter ett lopp rygg på ledaren.
4= Kito Du Vivier tapper i dödens
5= Finders Keepers som bara överaskar gång på gång
6= Triton Sund hann inte riktigt med
Diskad Going Kronos uppgiven upploppsgalopp trots fin resa.
Diskad Colombianen i sista sväng när han kom ikapp efter första galoppen
Kört loppet 25 ggr i badkaret nu, och det blir likadant hela tiden. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-15 20:00:43  Så här ser det ut efter 500 m efter det Jetstile spetsat, släpper till Adams Hall som sen släpper till Torvald Palema, Åke vill nog inte ladda i början mot Jetstile med risk för att få en het häst, sen pullar Torvald så där härligt på bettet och när alla intagit sina platser kommer Kito farande, men då gör Ludde en fräckis och går rätt ut på fransmannen som får tvärstopp, men sen ser ut som följer:
Adams Hall Going Kronos
Jetstile Finders Keepers
Acclaim Opal Viking
Triton Sund
Torvald Palema vinnare
Answer to: "Så här ser det ut efter 500 m efter det Jetstile spetsat, släpper till A"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Känns som att du kommer att gå ut och köpa ett nytt badkar efter helgen när du inser hur otroligt fel du hade...
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-04-15 20:39:26
 Alla är inte patrioter - som tur är.
Answer to: "Alla är inte patrioter - som tur är."
|
|
|
Posted: 2008-04-15 20:41:26  Alla är inte patrioter - som tur är.
Answer to: "Alla är inte patrioter - som tur är."
|
Became a member:
Forum posts:
|
som du kanske kunde läsa prima så skrev jag patriotisk inom travet.. Inte i övrigt som du verkade tro. För det är jag inte. Men vi vet ju alla hur fransmännen är. Inte håller dom på Going när han kommer på besök. Nä även om Kito skulle möta klass 3 hästar som han slår 11 ggr av 10 så skulle ändå hjärtat säga klass 3 häst. Nä jag tycker vi ska hålla på våra svensktränade hästar och hoppas att dom gör allt för att stjälpa dom utländska gästerna..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 20:55:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
man gillar väl en häst pga vad den kan uträtta, inte var den kommer ifrån?
eller är det bara jag?
Personligen gillar jag kito och triton och det är bara något som dykt upp, kanske för deras vinnar instinkt, vad vet jag men jag gillar dom.
om den var från Kongo eller Biaffra kvittar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 21:03:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jetstile spetsar _ALDRIG_
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 21:09:06  Så här ser det ut efter 500 m efter det Jetstile spetsat, släpper till Adams Hall som sen släpper till Torvald Palema, Åke vill nog inte ladda i början mot Jetstile med risk för att få en het häst, sen pullar Torvald så där härligt på bettet och när alla intagit sina platser kommer Kito farande, men då gör Ludde en fräckis och går rätt ut på fransmannen som får tvärstopp, men sen ser ut som följer:
Adams Hall Going Kronos
Jetstile Finders Keepers
Acclaim Opal Viking
Triton Sund
Torvald Palema vinnare
Answer to: "Så här ser det ut efter 500 m efter det Jetstile spetsat, släpper till A"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GOING KRONOS
|
Lägg av att snorta bad kulor, hehe
Njaej. men du brukar ha hyfsad koll Hogan, lite synd att Going hoppar i ditt badkar, ty han hoppar bara jämfota när han står i vinnarcirkeln, med Torvald som tvåa o Triton trea
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-15 21:22:18
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, ADAMS HALL
|
Hogan har svalt för mkt badsalt! Gud så fel ute du är...
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-15 21:56:24
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 10, KITO DU VIVIER
|
Jag har tjatat länge nu men jag fortsätter tills ni börjar förstå, Torvald Palema kommer inte vinna, han har misslyckats i två(!) kval, han är bäst på kort distans, hur i norden ska han kunna vinna detta?? "Open stretch" säger nån, "ledningen" säger nån annan, Torvald har inte en chans säger jag.. jag ska visa er,,
Adams Hall leder med Torvald i ryggen, allt ser bra ut när plötsligt Franck Nivard kommer dundrandes, 700kvar kommer Mr Nivard släppa på Kito och i sista sväng kommer Adam börja dra med Torvald bakåt i fältet, Torvald får för långt fram adjö.. Torvald i ledning har vi juh sett ifjol och i kvalet, hahaha...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-15 22:04:23  Jag har tjatat länge nu men jag fortsätter tills ni börjar förstå, Torvald Palema kommer inte vinna, han har misslyckats i två(!) kval, han är bäst på kort distans, hur i norden ska han kunna vinna detta?? "Open stretch" säger nån, "ledningen" säger nån annan, Torvald har inte en chans säger jag.. jag ska visa er,,
Adams Hall leder med Torvald i ryggen, allt ser bra ut när plötsligt Franck Nivard kommer dundrandes, 700kvar kommer Mr Nivard släppa på Kito och i sista sväng kommer Adam börja dra med Torvald bakåt i fältet, Torvald får för långt fram adjö.. Torvald i ledning har vi juh sett ifjol och i kvalet, hahaha...
Answer to: "Jag har tjatat länge nu men jag fortsätter tills ni börjar förstå, Tor"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Stor risk att Kito har krossat Adams i sista sväng... Du kanske skulle gå in och kolla på Adams halls senaste lopp. För det verkar inte som att du har sett det. hahaha
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-15 22:06:24
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Torvald är en oehört kapacitetfylld häst som besitter allt en elithäst ska ha förutom skallen att springa utan ryggar med press på sig.
2140m är knappast ett problem om han får en bra rygg, klarar säkerligen 2640m också med sin enormt vältränade kropp och effektiva steg.
Hur han ska vinna? kanske för att han kan få det bästa löpningensförloppet och är en av loppets absolut bästa hästar......
Torvald i vinnarhålet och open stretch, vill han så vinner han säkerligen.
Att adams hall ska stanna för att han får lite press på sig av kito du viver är du nog ensam om att tro jimson.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-15 22:10:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, KITO DU VIVIER
|
Många verkar övertygade om att Adams Hall kommer till ledning.. det är jag oerhört tveksam till. Ludde tar ledning? Åke släpper ju garanterat, och Adams Hall går ju bra bakifrån..
Hur som helst så är jag tveksam till att Adams Hall får ledning bara hur som helst..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-15 22:12:36
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, ADAMS HALL
|
Tror knappast Kronos tar en längd på Adams Hall. Backar nog med Kronos.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-15 22:19:39 Torvald är en oehört kapacitetfylld häst som besitter allt en elithäst ska ha förutom skallen att springa utan ryggar med press på sig.
2140m är knappast ett problem om han får en bra rygg, klarar säkerligen 2640m också med sin enormt vältränade kropp och effektiva steg.
Hur han ska vinna? kanske för att han kan få det bästa löpningensförloppet och är en av loppets absolut bästa hästar......
Torvald i vinnarhålet och open stretch, vill han så vinner han säkerligen.
Att adams hall ska stanna för att han får lite press på sig av kito du viver är du nog ensam om att tro jimson.
Answer to: "Torvald är en oehört kapacitetfylld häst som besitter allt en eli"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Håller med dej Nijo. Jag tror stenhårt på adams hall men jag är mest rädd för Torvald på OS faktiskt möjligen Going oxå om han hittar ett bra läge... Kito tror jag är chanslös från det läget... Kito var helt tömd på 1.13.0 och Adams Hall såg inte tömd ut på 1.12.3 Då förstår jag inte hur Kito ska kunna vinna när han dessutom ger 20 meter till Adams hall i starten.. Men jag lyssnar gärna om någon kan övertyga mej om att Kito fixar det...
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-04-15 22:23:05
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, ADAMS HALL
|
Torvald tar ledningen och släpper till Finders Keepers! Sen sätter sig Adams Hall i dödens ... med varvet kvar så blockerar Åke och Takter vägen för alla andra och kör så sakta dom kan. Sen kommer Söderkvist ensam in på upploppet och galopperar med tio metar kvar till mål!
Detta loppet kan gå hur som helst! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-15 22:26:25  Många verkar övertygade om att Adams Hall kommer till ledning.. det är jag oerhört tveksam till. Ludde tar ledning? Åke släpper ju garanterat, och Adams Hall går ju bra bakifrån..
Hur som helst så är jag tveksam till att Adams Hall får ledning bara hur som helst..
Answer to: "Många verkar övertygade om att Adams Hall kommer till ledning.. det är j"
|
V 2, ADAMS HALL
|
Adams Hall svarade ut Jetstile hur lätt som helst senast. Har varit in och kollat på senaste loppet några gånger och nu tror jag att Adams hall spetsar av egen kraft och Torvald kryper ner i rygg direkt för där är det ju ledigt eftersom Acclaim är så seg ut... Då behöver inte åke lägga nån speed i början heller...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-15 22:29:58  Torvald tar ledningen och släpper till Finders Keepers! Sen sätter sig Adams Hall i dödens ... med varvet kvar så blockerar Åke och Takter vägen för alla andra och kör så sakta dom kan. Sen kommer Söderkvist ensam in på upploppet och galopperar med tio metar kvar till mål!
Detta loppet kan gå hur som helst! 
Answer to: "Torvald tar ledningen och släpper till Finders Keepers! Sen sätter sig Ad"
|
Forum posts: 7100
V 9, OPAL VIKING
|
Tror ni verkligen att alla andra bara låter Åke köra 10 hästar och styra som han vill? Klart som fan att övriga kuskar också vill testa och det framförallt från start. Adams Hall var ruggigt fin senast man har gjort enorma lopp tidigare för att i starten efter klappa ihop då han har problem att hålla sig helt fräsch. Sen är det ju så att hästarna hos Åke har ägare och dessa ägare ser nog inte gärna att någon offras för den andre vilket blir fallet om Adams hall ska svara dödens vilket innebär att Finders Keepers ska svara spetsen om någon kommer dundrande i 3:e efter 700 meter. Omöjligt att säga att han bara kan låsa loppet sådär. Och varför ska just ägaren till Torvald gynnas? Varför inte släppa spetsen till Adams hall så att Finders keepers får rygg på den?
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6