Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Elitloppstråden 2010

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   4   5   6   [ 7 ]   8   9   10  
Author Message
Dark_horse Posted: 2010-05-19 18:43:19 Answer to: "Nej så klart inte, men de har ju som varit semi-dominerande. De skic"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Ligger lite i det du säger, men:

1: Det är mycket lättare att motivera flygtransport för amerikanska hästar, hur ska de annars ta sig hit?

2: Det du säger om kostnaderna stämmer inte enligt det jag har hört. En tur och retur resa från andra sidan Atlanten kostar runt 25 000 dollar eftersom de flyger reguljärt, men ska man fixa ett flyg från Frankrike måste man hyra ett charterplan för 700k. Enligt Klaus Koch.

3: Om Lucky Jim är värdelös återstår att se. På förhand är han iaf fan så mycket mer intressant än Oyonnax och Quaker Jet.

Dessutom får fransmännen landstransporten betald så de behöver ändå inte betala något, det tar lite mer tid för dem bara. Men nån måtta på divafasoner får det faktiskt vara, även om det är fransmän vi talar om.
Reply
Posted: 2010-05-19 19:01:29 Answer to: "Ligger lite i det du säger, men: 1: Det är mycket lättare"

Became a member: 
Forum posts:
Tycker inte vi ska ta hit chanslösa amerikaner varje år - ta hit de extrema undantagen (Mack Lobell, Moni Maker etc). Men när det bara är snabbloppare kan det kvitta. Eftersom de aldrig duger.

Vet inte angående flygkostnaderna. Antog bara att distans och pris var sammankopplade som i all övrig flygning.

Oyonnax och Quaker Jet är för mig mil mer intressant än de tre liken som Koch och Norskfan har lockat hit.

Jag tycker fransmännen gör rätt.. sen är det upp till Solvalla o bestämma. Varför ska de dra iväg hela vägen upp hit och böka med allt för ett lopp som inte genererar i mer än matlapp och eventuell skada?

Lucky Jim.... deja vu... vad hette liket förra året? Buck I St Pat .. snacket var att hon inte gick att slå.
Liten jävla råtta till märr hade inte haft något att hämta i Sweden Cup ens.
Känslan är den samma nu.

Media lurar pöbeln att fix-stjärnorna är monster, t ex Maharajahaha och Lucky Jim, nerspelade så ini helvete och uppskruvade av massmediala amatörer - för att sen floppa som vanligt.

Buck I heter Lucky Jim i år.
Reply
dujorha Posted: 2010-05-19 19:09:48

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Var inte för säker Du Plokko... Man får äta upp saker ibland o ja håller inte med dig om jänkaren... han är nog bättre än du tror !!!
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-19 19:24:32 Answer to: "Tycker inte vi ska ta hit chanslösa amerikaner varje år - ta hit"

Jag tycker fransmännen gör rätt.. sen är det upp till Solvalla o bestämma. Varför ska de dra iväg hela vägen upp hit och böka med allt för ett lopp som inte genererar i mer än matlapp och eventuell skada?

Det är ju inte så att de egentligen inte bryr sig om att komma hit. Kretsen kring Oyonnax har siktat mot Elitloppet sedan november så det är väl mer deras förlust om de inte kommer hit? Och om det är som du säger, att de inte duger till mer än en matlapp, vad ska vi då ha hit dem för?

Sen förstår jag fortfarande inte hur du kan vara så säker ang. Lucky Jim. Ser ingen anledning att jämföra honom med Buck I St Pat, Enough Talk och Define The World, meritmässigt är det ju som att jämföra Torvald med Copper Beech ungefär. Det har inte funnits en så dominant häst där borta sen... ja när? Inte de senaste 5 åren iaf.
Reply
Posted: 2010-05-19 19:42:16 Answer to: "Jag tycker fransmännen gör rätt.. sen är det upp"

Became a member: 
Forum posts:
Vi får väl se då med Lucky Jim, men jag är den första som ska säga "vad var det jag sa" när han torskar grovt. Vårat blod och det franska blodet är överlägset numera.

Och om det är som du säger, att de inte duger till mer än en matlapp, vad ska vi då ha hit dem för?

Duger gör de absolut, men får man spår åtta i försöket och 1609m...
Så ska man komma så vill man nog ha det lite serverat.

Men men..
Vi får se som sagt.. startlistan är inte långt borta.

Men Lucky Jim ...
Reply
dujorha Posted: 2010-05-19 20:01:23

Fransk o Amerikanskt har många förlorat stora pengar på o Tibur är ju den enda fransman som lyckats i första ledet !!!
Reply
Posted: 2010-05-19 21:09:29

Became a member: 
Forum posts:
Oyonnax blir inget.. eventuellt? Quaker Jet blir inget..
Ilaria Jet säger Lindqvist.

Solvallas nationella elitlopp snart plus lite statister från USA.
Reply
filipandersson Posted: 2010-05-19 22:31:02
164
Stall Beaver
Jägersro

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
måste säga att jag håller med dark_horse om att fransmännen inte borde få nån flygtransport. har ju aldrig hänt att de fixat resa till pda för en svensk häst. sen får de ju resan betald ändå. är ju bara töntigt när de säger att det måste ha flyg för aveln. blir typ 1-2 veckor extra de är borta hemma ifrån, tror knappt inte man kan betäcka så många ston att det inte går att ta igen lite senare under hösten, sen kan man ju alltid tömma hingsten innan resa oxå + varje hingst får ju bara betäcka 100 ston i frankrike, våra svenska mest aktiva hingstar hinner med 150 per säsong.
Reply
Posted: 2010-05-19 22:40:10 Answer to: "måste säga att jag håller med dark_horse om att fransm&aum"

Became a member: 
Forum posts:
... sen vet vi ju inget om Oyonnax fertiltetsstatus heller.
Han kanske är en Viking Kronos.. sprutar o sprutar men det tar sig inte.

Hursom är väl inte sista ordet sagt, men känslan är att det inte blir så mkt fransk i år.

har ju aldrig hänt att de fixat resa till pda för en svensk häst

av den enkla anledningen att de anser att den bästa sporten kommer från Frankrike och att PDA är ett avelslopp och därför inte särskilt intressant med utländska influenser.

De ser på PDA på ett helt annat sätt än vad vi ser på Elitloppet.
Går inte att jämföra.
Reply
filipandersson Posted: 2010-05-19 22:58:33 Edited(1): 2010-05-20 00:07:10
164
Stall Beaver
Jägersro

helt sant att oyonnax skulle kunna vara som viking kronos, halvsteril, men saken är väll den att det alltid är så att fransmännen vill ha flyg om en fransk hingst skall starta i de svenska storloppen och alla franska hingstar kan ju inte vara halvsterila väll?
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-19 23:47:01 Answer to: "Vi får väl se då med Lucky Jim, men jag är den fö"

Okej, du får säga "vad var det jag sa" om han blir sämre än topp 3, annars får jag säga det. Och med tanke på vilket generöst erbjudande det är från min sida så väger mitt eventuella "vad var det jag sa" betydligt tyngre
Reply
dujorha Posted: 2010-05-20 07:28:02

Elitloppet är ett inbjudnings lopp o då blir det så här med krav på flyg o uppehälle ! Frans sponsrar ju nordisarna i ett inbjudningslopp ! Tror inte dom flyger dit !! Men va fan vi är väl Vikingar o en sådan skitsträcka som till Paris hoppar vi på ett ben !!
Reply
Posted: 2010-05-20 08:20:52 Answer to: "Okej, du får säga "vad var det jag sa" om han blir s&a"

Became a member: 
Forum posts:
Känner mig grymt confident på det förslaget
Är han topp 3 i finalen då böjer jag mig direkt..

Han står i tre gånger som vinnare hos Unibet.
Sjukt.
Reply
dujorha Posted: 2010-05-20 09:03:43

Det är klart att Lucky blir top 3 i finalen !! De hörs ju på namnet Plokko !!
Reply
filipandersson Posted: 2010-05-20 11:48:47 Edited(3): 2010-05-20 11:53:20
164
Stall Beaver
Jägersro

det blir ju klart spännande och se om lucky jim är bra eller ej, men jag måste säga att i de två senaste staterna har han verkat betydligt sämre än förra sommaren då han var grym, slog ju i alla fall glen kronos men halva upploppet när glen var formtoppad förra året (i nat ray trot) och så mycket sämre än den absoluta toppen i sverige när han var formtoppad var ju inte glen i alla fall
Reply
dujorha Posted: 2010-05-20 12:40:29

Oyonnax och Quaker Jet verkar vara i bra slag o kan vara sevärda tillskott !! Beställ Flyg nu !!!
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-20 12:57:22 Answer to: "Oyonnax och Quaker Jet verkar vara i bra slag o kan vara sevärda tills"

Beställer de flyg till de skithästarna tror jag fan att jag står över Elitloppet i år, står nog över Solvalla helt och hållet i fortsättningen förresten. Sånt skit tänker jag inte bidra till.
Reply
dujorha Posted: 2010-05-20 13:04:16

De kan väl offra sig lite o ge Plokko en chans att träna uttalet när han läser programmet !!
Reply
Posted: 2010-05-20 14:16:56 Answer to: "Beställer de flyg till de skithästarna tror jag fan att jag st&ar"

Became a member: 
Forum posts:
Iceland då?
Det jävla liket är ju med.. tycker inte vi bör betala hans transport från Enköping ens.

Copper Beech?
Han ska åka ända från skåne..

Snart sparat ihop för att ta hit PDA-vinnaren.

Men vem bryr sig.. detta blir det sämsta Elitloppet någonsin.
Tre värdelösa nord-amerikaner och ingen bra fransos.. och Iceland och Copper Beech.

Botten!
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-20 14:24:58 Answer to: "Iceland då? Det jävla liket är ju med.. tycker inte vi b&o"

Tack för att du påminde mig om att Iceland är med, hade jag faktiskt glömt bort. Nu känns Elitloppet plötsligt betydligt mer intressant. Ska lägga till honom i min rank här uppe.

Förresten, betalar inte de sina transporter själva?
Reply
1   2   3   4   5   6   [ 7 ]   8   9   10