Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Elitloppstråden 2010

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6   7   8   9   10  
Author Message
Dark_horse Posted: 2010-05-06 12:41:47 Answer to: "Kan ju komma på minst 20 som jag hellre ser i Elitloppet men jag vet "

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Samma här, men problemet är ju just det att ingen är tillgänglig. Som jag ser det kommer det att bli 8 utfyllnadshästar i årets Elitlopp och det gäller bara att hitta de som lär skämma ut sig minst. Harpers Joker är startsnabb, lättplacerad och ser ut att ha höjt sig ett snäpp i år jämfört med tidigare. Kan säkert ta sig till final som 3a-4a i ett heat.
Reply
Posted: 2010-05-06 13:46:07

Became a member: 
Forum posts:
Hultman kan väl ta med både Triton och Maha.. I brist på annat.
Ingen av dom duger, men vad finns det att välja på?

Ingenting.
Copper Beech är given säger jag nu
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-06 13:52:41 Answer to: "Hultman kan väl ta med både Triton och Maha.. I brist på "

Tyckte tydligen Fyrand också, han är klar nu Tycker han kunde ha väntat till efter Oslo GP, nu lär ju hästen göra bort sig totalt där..

Hellre Marsland än Triton och Maha. Han gynnas ju åtminstone av förutsättningarna. De andra två vore roligare att se i Harpers.
Reply
Posted: 2010-05-06 14:19:25

Became a member: 
Forum posts:
Jodas Julia var givetvis ett skämt Står fast vid Harpers. Copper Beach borde väl med, ingen kan ju ta ifrån honom segern, trots allt var han först i mål. Håller med om hellre Marshland än Hultmans andra två långtradare^^.

Vinner Bobtail på lördag får väl hon också en inbjudan som utfyllnadshäst, gör ju inte bort sig iaf...
Reply
Posted: 2010-05-06 17:47:17 Answer to: "Tyckte tydligen Fyrand också, han är klar nu:( Tycker han kunde "

Became a member: 
Forum posts:
Jag håller med.. men det är ändå många platser kvar som ska fyllas.
Maha kan ju vinna Oslo GP.. men frågan är ju om det ger något 1600m är en helt annan biff.

Jag tycker nog Copper känns given med tanke på förra starten.
Ser också hellre Marshland, men Hultman får väl göra hur i helvete han vill som vanligt.. så den halta är väl med till Johan Edlunds lycka.
Reply
Posted: 2010-05-06 17:49:43 Edited(1): 2010-05-06 17:49:59

Became a member: 
Forum posts:
Klara för Elitloppet 2010:
Lucky Jim - USA
Enough Talk - USA
Define The World - Kanada
Torvald Palema - Sverige
Beanie M.M. - Sverige/Norge
Nu Pagadi - Sverige/Tyskland
Quarcio Du Chene - Sverige
Brioni - Sverige
Copper Beech - Sverige/Tyskland

9 klara, 7 kvar.
Uppdaterad med Copper Beech.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-06 18:26:30 Answer to: "Jag håller med.. men det är ändå många platser "

Vinner Maha i Oslo tror jag han startar i Elitloppet, annars inte. Tack och lov kommer han inte vinna det loppet, ringrosten hänger sig nog kvar lite till och motståndet blir stentufft. Hultman har bara en sak i sikte och det är Pd´A 2011 och att starta i årets Elitlopp fyller knappast någon positiv funktion i den matchningen. Det tror jag han fattar.

Men vad säger du om följande hästar, skulle inte de kunna få de sista 7 platserna?
Russel November
Iceland (om han är bra på lördag)
Harpers Joker
Oyonnax
Nimrod Borealis
Quaker Jet
Premiere Steed

Klart dugliga hästar, utan att för den delen vara några heta vinstbud.
Reply
Posted: 2010-05-06 19:39:59 Answer to: "Vinner Maha i Oslo tror jag han startar i Elitloppet, annars inte. Tack och"

Became a member: 
Forum posts:
Absolut.. Iceland, Harpers Joker och Premiere Steed tror ja dock är obeskrivligt dåliga och blir bara ren utfyllnad.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-06 19:50:58 Answer to: "Absolut.. Iceland, Harpers Joker och Premiere Steed tror ja dock är ob"

Har du ångrat dig så kraftigt om Iceland? Är han bara i form är han t.o.m. en segerkandidat enligt mig. Eller nja.. det kanske var att ta i, men nästan.
Reply
Posted: 2010-05-06 19:53:06 Answer to: "Har du ångrat dig så kraftigt om Iceland? Är han bara i fo"

Became a member: 
Forum posts:
Han måste gå framåt helt fruktansvärt till på lördag.
Var sinnessjukt värdelös sist tyckte jag..

Måste vinna överlägset på bra tid för att ens vara lite aktuell tycker jag.
Reply
Mancher Posted: 2010-05-06 20:03:24 Answer to: "Vinner Maha i Oslo tror jag han startar i Elitloppet, annars inte. Tack och"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
Russel har urusel form
Reply
Posted: 2010-05-06 20:04:42 Answer to: "Russel har urusel form"

Became a member: 
Forum posts:
Problemet är att det inte finns några alternativ..
Kommer bli det sämsta Elitloppet på 20 år.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-06 21:48:05 Answer to: "Problemet är att det inte finns några alternativ.. Kommer bli "

Fast jag tycker toppen är rätt bra ändå med Lucky Jim, Torvald, Nu Pagadi, Beanie... Finns några helt okej där bakom också. Man kan väl knappast säga att det var bättre förra året? Nja, det kan bli ett rätt bra lopp ändå tror jag.
Reply
Limpicus Posted: 2010-05-06 22:18:01

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
15 gånger på Beani M.M känns klart spelbart på unibet just nu..
Reply
Posted: 2010-05-07 08:21:26 Answer to: "Fast jag tycker toppen är rätt bra ändå med Lucky Jim,"

Became a member: 
Forum posts:
Ja kanske, men jag kanske får äta upp detta men...
Lucky Jim, Define the World och Enough Talk tror jag är totalt chanslösa. Överskattade amerikaner som kan springa fort på sina mile-banor... nja de duger inte tror jag.

Torvald har mycket att bevisa- men det fixar nog Åke.
Nu Pagadi har lika många utropstecken som frågetecken.. men vissst, min personliga favorit.
Beanie och QDC är de hetaste som jag ser det nu.. Beanie MM är ju en rusare o på kort distans, fan ja tror han kommer göra bra lopp.

Kan passa på att säga att jag pratade med min kamrat i Stall Goop igår (högt upp).
QDC.. de här starterna han har varit dålig så har han varit ofräsch och det är hästens sätt att bråka i loppen när han inte är hundra. Sen är inte hästen ett smack dum.. han är bara hingstig och inte mer stökig än någon annan häst, de har valt att låta media leka på "om att han är livsfarlig".

Sen tror Björn att hästen har bra chans i Elitloppet.
Reply
Posted: 2010-05-07 10:18:34 Answer to: "Ja kanske, men jag kanske får äta upp detta men... Lucky Jim, "

Became a member: 
Forum posts:
Jag vill se QDC gå ut inför tiotusentals skrikande åskådare utan att dumma sig. Tror garanterat den dummar sig. Kanske en ny skengalopp ala Giant Diablo
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-07 10:36:49 Edited(2): 2010-05-07 10:39:19 Answer to: "Ja kanske, men jag kanske får äta upp detta men... Lucky Jim, "

Håller med dig om Define the World och Enough Talk, framför allt den förstnämnde tror jag är helt chanslös. Lucky Jim däremot.. Vi hade ju en jänkare på besök för några år sen, Mr Muscleman tror jag han hette, som var rätt bra som tvåa i finalen. Enligt uppgifter från (de visserligen ofta opålitliga) amerikanarna ska ju det här vara den bästa sedan Mack Lobell. Om det är sant eller inte får vi väl se, men 17 raka segrar och tangerat världsrekord imponerar ändå så smått [Enough Talks 08.1 är ju bara ett skämt med tanke på vilken bana det var på] Jag hoppas och tror att han är i närheten av så bra som de påstår over there.

Torvald tror jag lika mycket på som inför vilket sprintlopp som helst, d.v.s. väääldigt mycket. Han har egentligen inte mer att bevisa än han hade förra året, då han också floppade totalt i Olympiatravet, för att sedan göra comeback i Elitloppet med bravur. Tror han blir oerhört svårslagen faktiskt.

Intressant info om QDC, men jag måste ändå ta mig friheten att tvivla kraftigt. Kan inte se framför mig att han ska vara lugn och regerlig under hela dagen med all publik och alla defileringar o.s.v. Två heat känns ju otroligt missgynnsamt för den hästen. Dessutom tycker jag bara att han verkar fungera utomlands. Vet inte om det bara är en slump, men han har inte vunnit i Sverige sedan februari förra året, men har tagit fyra segrar utomlands sedan dess; två i Frankrike, en i Norge och en i Finland. Men vi får se, en intressant häst är det iaf.

Sen tror Björn att...

Trodde aldrig jag skulle få se dig av alla människor inleda en mening på det sättet
Du vet, det där med kuskar och deras trovärdighet..
Reply
Posted: 2010-05-07 10:58:44 Answer to: "Jag vill se QDC gå ut inför tiotusentals skrikande åsk&ari"

Became a member: 
Forum posts:

Kanske en ny skengalopp ala Giant Diablo

Fast hon galopperade ju bara normalt.. det var ju den lilla klena råttan Johan som inte har något i armarna och alldeles åt helvete för långa handstroppar.
Reply
Posted: 2010-05-07 11:00:09 Answer to: "Håller med dig om Define the World och Enough Talk, framför allt"

Became a member: 
Forum posts:
Vill passa på och säga att jag inte tror särskilt mycket på QDC, ville bara återberätta vad jag hört från stallet. Vad Björn tycker om hästens chanser är ganska ointressant för mig, för jag tror inte han duger.

Men för vissa härinne är det ju bibel vad kuskar och tränare tycker om sina hästar

Vill bara klargöra det, för jag spelar inte på kuskarna och tränarnas ord, då det oftast är ren bullshit.
Reply
dujorha Posted: 2010-05-10 12:31:10 Answer to: "Vill passa på och säga att jag inte tror särskilt mycket p&"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Håller med dig för det mesta om vad Tränare o Kuskar säger... de är så medvetna om media o annat, det blir för mycket reklam o "tro" för att inte säga desinformation från somliga !!
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6   7   8   9   10