1
2
3
4
5
[ 6
]
7
8
9
10
|
|
Posted: 2010-05-19 09:14:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
 det runda steget..
// duorjha
Rätt flack där i framsteget vid målpassering ingen Queen L men inte heller runt som Digger Crown.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 09:25:01  För den som inte förstod det så vill jag bara klargöra att jag var ironisk när jag efterfrågade Hoity Toity i elitloppet......
Answer to: "För den som inte förstod det så vill jag bara klargöra"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja o Ja med  Men det är så mycket snack om hästar som är just snack o tro o antipatier så det blir en riktig soppa ibland !! Många har sina favoriter o dom ska ju försvaras i alla väder ! Lite distans o sans är nog bra att ha !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 09:36:18 
 det runda steget..
// duorjha
Rätt flack där i framsteget vid målpassering ingen Queen L men inte heller runt som Digger Crown.
Answer to: "http://unicdn.hs.llnwd.net/e3/www/public/webb/images/bildmappen/n/Nu_P"
|
|
Här ser det bra ut o hästen tar ut steget men vad jag menar är just i starten o den acc. som hästen behöver göra så ligger Nu P. högt i knärörelsen o då får man inte den där kvicka acc. Stigh var ju inte helt nöjd med hur löpet gick !! Erik körde för seger o höll igen ! Sedan körde han till ytterliggare lite efter mål o "jag" skulle nog ha försökt hitta något mer sprinterlopp innan Elitloppet !! Nu är det maxat på Reklamfronten mera än att hästen får den träning i att växla tempo i starten eller till slut som behövs för att kunna vinna men när Stigh har lyckats med många vinnare som med handen på hjärtat inte varit bästa hästen(över distansen) så kan det gå den här gången med !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 10:06:43
|
|
Det är t.ex. inget bra med "hackandet" som Maha gjorde i Oslo o det är nog klokt i att avstå o ge hästen fler lopp samt starta i ett något mindre sammanhang på just sprinter distansen. Nu har ju Hultman ett förflutet som grönsakshandlare o då lär man sig snacka o göra reklam för varan !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 11:48:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha synd att Maha ínte går ut i elitloppet. Hade höjt oddset på alla andra avsevärt. Men fan börjar hålla med Plokko asså, ser inte alls roligt ut iår elitloppet. Känns som att det är för få som visat form, börjar få känslan att Lövgren kan sitta bakom vinnaren och vart är vi på väg då!? Nej fransmännen får börjar rycka upp sig. Jäkligt tråkigt att ser deras hästar stappla in bland dom sista gång på gång.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-19 12:16:03
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
|
Förra året så flögs det in hästar ifrån alla delar av världen.....plus att Stefan Lundborg skulla ha sin fallskärm...då fanns det argument för 150:- lördag och 200:- söndag för att ta sig in på Solvalla.....men i år har bara en flygtransport gått för det finns inte ekonomi för fler sägs det....hur kan då inträdet ligga kvar på det priset då.....men dom vill fortfarande ha hit de bästa hästarna i.....när publiken betalar kalaset med det höga entrè priset.....vad ska pengarna gå till i år....när vi inte får hit dom som vill komma med flyg från Frankrike....!!!
Solvalla och ekonomi.....funkar så där....!!!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 15:43:55
|
|
Fransmännen har väl alltid haft krav på flyg o bo på Grand för sig själva o älskarinnan...o vem fan skulle inte vilja de... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-19 15:45:09  Förra året så flögs det in hästar ifrån alla delar av världen.....plus att Stefan Lundborg skulla ha sin fallskärm...då fanns det argument för 150:- lördag och 200:- söndag för att ta sig in på Solvalla.....men i år har bara en flygtransport gått för det finns inte ekonomi för fler sägs det....hur kan då inträdet ligga kvar på det priset då.....men dom vill fortfarande ha hit de bästa hästarna i.....när publiken betalar kalaset med det höga entrè priset.....vad ska pengarna gå till i år....när vi inte får hit dom som vill komma med flyg från Frankrike....!!!
Solvalla och ekonomi.....funkar så där....!!!
Answer to: "Förra året så flögs det in hästar ifrån al"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jag tycker det är oerhört bra att de inte håller på och flyger hit en massa hästar från Frankrike. Är ett katastrofalt sätt att spendera pengarna på. Fransmännen lyfter inte ens en halv lilltå för att hjälpa svenska ekipage att ta sig ner till exempelvis Pd´A så varför ska vi betala för att dryga franska divor som inte kan anordna sina egna jävla resor ska få chansen att komma hit och tävla om 3 miljoner i förstapris, samt en unik travhelg? Nej, det finns betydligt bättre sätt att använda pengarna, exempelvis höja prissumman i loppen eller till projekt och utbyggnader på Solvalla. De ska iaf inte gå till att frakta hit snåla grodätare som kommer hit och i bästa fall förstör loppen med sina pajasstyrningar.
Dessutom har de inget att komma med i år. Möjligtvis hade det varit motiverat med flygtransport om det hade handlat om en Varenne-individ, men bara möjligtvis. Om svensk travsport är så dålig att vi måste betala hundratusentals kronor för att frakta hit hästar från ett så närliggande land som Frankrike tycker jag att det är bättre att lägga pengarna på sånt som gynnar svensk travsport istället för fransk!
Ledsen för den romanen, men du träffade en öm punkt där 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 15:50:15
|
|
Nu är det "stor" travpolitik när det gäller Frankrike o "höjdarna i svenskt trav" fjäskar oerhört mot dessa "grodisar" ! Det handlar om spelavdrag, försvar av monopol på spel osv. osv. !! 
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-19 15:54:58  Jag tycker det är oerhört bra att de inte håller på och flyger hit en massa hästar från Frankrike. Är ett katastrofalt sätt att spendera pengarna på. Fransmännen lyfter inte ens en halv lilltå för att hjälpa svenska ekipage att ta sig ner till exempelvis Pd´A så varför ska vi betala för att dryga franska divor som inte kan anordna sina egna jävla resor ska få chansen att komma hit och tävla om 3 miljoner i förstapris, samt en unik travhelg? Nej, det finns betydligt bättre sätt att använda pengarna, exempelvis höja prissumman i loppen eller till projekt och utbyggnader på Solvalla. De ska iaf inte gå till att frakta hit snåla grodätare som kommer hit och i bästa fall förstör loppen med sina pajasstyrningar.
Dessutom har de inget att komma med i år. Möjligtvis hade det varit motiverat med flygtransport om det hade handlat om en Varenne-individ, men bara möjligtvis. Om svensk travsport är så dålig att vi måste betala hundratusentals kronor för att frakta hit hästar från ett så närliggande land som Frankrike tycker jag att det är bättre att lägga pengarna på sånt som gynnar svensk travsport istället för fransk!
Ledsen för den romanen, men du träffade en öm punkt där 
Answer to: "Jag tycker det är oerhört bra att de inte håller på o"
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
|
men var tar alla pengar vägen....
finns ju inte ett lopp som prispengarna är höjda i för att locka hit dom nu när inget flyg går....???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 16:05:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Elitloppet är inget prisvärt lopp.. så jag förstår fransmännen.
Ska man vara med i ett jippo som inte ger några pengar så krävs det fan att man får allting runt omkring.
Sen hur Solvalla väljer att spendera det är en annan sak.
Jag hade inte åkt hit med en fransk skönhet och vunnit försöket och sen blivit överkörda av Örjan i finalen och få lika mkt som ett snabblopp på Vincennes.
En eventuellt förstörd häst etc.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 16:08:30  Elitloppet är inget prisvärt lopp.. så jag förstår fransmännen.
Ska man vara med i ett jippo som inte ger några pengar så krävs det fan att man får allting runt omkring.
Sen hur Solvalla väljer att spendera det är en annan sak.
Jag hade inte åkt hit med en fransk skönhet och vunnit försöket och sen blivit överkörda av Örjan i finalen och få lika mkt som ett snabblopp på Vincennes.
En eventuellt förstörd häst etc.
Answer to: "Elitloppet är inget prisvärt lopp.. så jag förstå"
|
|
Plokko var har du varit ? Frans blir inte överkörd av någon som heter Örjan... De kör själva över rubbet !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 16:13:12  Plokko var har du varit ? Frans blir inte överkörd av någon som heter Örjan... De kör själva över rubbet !!! 
Answer to: "Plokko var har du varit ? Frans blir inte överkörd av någon"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha, okej.. därför Örjan inte kör ett enda lopp på Elitloppslördagen, pga KROSSADE KOTA på den hästen han körde över så obarmhärtigt att det var pinsamt?
Avstängd.
Oyonnax och Quaker Jet måste med till Elitloppet nu.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 16:17:05
|
|
Då säger vi de... Oyonnax o Quaker Jet till Elitloppet o Anders "Linkan" får sin svit på Grand !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 16:22:44
|
|
Kommer du ihåg Viroid Plokko ? Startade i Elitloppet o där var det inget "flyg" utan hästen fick bo på hästkärran mellan loppen som skedde varannan dag o kördes av mannen med hjälmen på snedden Anders(Linkan) !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-19 16:32:27  jaha, okej.. därför Örjan inte kör ett enda lopp på Elitloppslördagen, pga KROSSADE KOTA på den hästen han körde över så obarmhärtigt att det var pinsamt?
Avstängd.
Oyonnax och Quaker Jet måste med till Elitloppet nu.
Answer to: "jaha, okej.. därför Örjan inte kör ett enda lopp p&arin"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Visst de är varmt välkomna, men inte så varmt att Solvalla ska betala flyg åt dem. Det är redan tillräckligt spännande att se hästar som Nu Pagadi, Torvald, Lucky Jim, Beanie, Lisa America, Quarcio, Triton m. fl. möta varandra, så finns ingen anledning att i ren desperation kasta 700k på att få hit dessa halvbra fransmän. Om de så otroligt gärna vill vara med hade det kanske varit smart att planera lite själva istället för att börja gråta om flygtransport 3 veckor innan.
Detta är inte bara en kostnadsfråga utan även en fråga om principer. Om Solvalla hade haft som princip att inte flyga in hästar hur som helst skulle dessa situationer aldrig uppstå. De som vill får väl komma, de som inte vill slipper. SÅ beroende av fransmännen är vi inte.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 17:56:51
|
|
Ja borde vara så men nu har du med Frans o göra o det finns som sagt var lite travpolitik att tänka på...inte för oss dödliga utan de andra !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 17:59:23  Visst de är varmt välkomna, men inte så varmt att Solvalla ska betala flyg åt dem. Det är redan tillräckligt spännande att se hästar som Nu Pagadi, Torvald, Lucky Jim, Beanie, Lisa America, Quarcio, Triton m. fl. möta varandra, så finns ingen anledning att i ren desperation kasta 700k på att få hit dessa halvbra fransmän. Om de så otroligt gärna vill vara med hade det kanske varit smart att planera lite själva istället för att börja gråta om flygtransport 3 veckor innan.
Detta är inte bara en kostnadsfråga utan även en fråga om principer. Om Solvalla hade haft som princip att inte flyga in hästar hur som helst skulle dessa situationer aldrig uppstå. De som vill får väl komma, de som inte vill slipper. SÅ beroende av fransmännen är vi inte.
Answer to: "Visst de är varmt välkomna, men inte så varmt att Solvalla "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej så klart inte, men de har ju som varit semi-dominerande.
De skickade hit ett blåbär förra året som höll på att vinna och hade vunnit om inte kusken varit sämst i världen.
L'amiral.. Exploit Caf (värsta nånsin enligt mig) ..
De tillför ju.. och det kostar fan så mkt mindre o dra ett plan från Paris till Swe än från New York..
Vi har tre värdelösa amerikaner här i år.. förra året samma sak.
Så.. är inte det prisvärdare med bra fransmän än värdelösa amerikaner som gör bort sig år efter år?
Sen att fransoser har integritet det får man leva med.
Men vill man ha ett optimalt Elitlopp så är Frankrike numero un .
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-19 18:00:08
|
|
Atg försöker ju gränga spel över hela Europa o då är fransmännen en viktik faktor !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-19 18:01:44  Atg försöker ju gränga spel över hela Europa o då är fransmännen en viktik faktor !! 
Answer to: "Atg försöker ju gränga spel över hela Europa o då"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Equidia visar ju loppet oavsett.. men de lär inte spela med något större intresse om inte någon från republiken är bakom vingen.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]