1
2
3
4
5
6
[ 7
]
8
9
10
11
|
|
Posted: 2010-04-15 21:54:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BEANIE M.M.
S 5, BEANIE M.M.
|
Tror inte ett skit på dom Franska åsnorna 
Nelumbo drar galopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-15 22:45:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, NELUMBO
S 2, COPPER BEECH
|
8% nu på nelumbo..den spikas rakt av..(brukar ju aldrig vinna ändå   Även ett vinnarspel kommer det bli..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-15 22:56:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Hoppas inte Torvald vinner.. tycker den hästen är tråkig, snabb och speedig, men har ingen styrka alls och dålig moral.
Nej, inget för mig.
71% är helt galet tycker jag.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-04-15 23:07:57
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
15% på Triton är inte dåligt. Det är bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 10:37:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
7% på både Private Love och Nelumbo.. är lite konstigt, skulle hålla Nelumbo som klart bättre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 10:41:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BEANIE M.M.
S 2, COPPER BEECH
|
nelumbo kusk förväntar sig vinst, men sa att han var väl nöjd med andra platsen också, skulle försöka avancera till dödens direkt. kommer köra 5,7,1,9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 11:06:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BEANIE M.M.
S 2, COPPER BEECH
|
ludde upp på simb chaplin, tror fan att jag tar med den då, med tanke på att han har en väldigt bra rygg också, och tränaren tror mycket på kusen. ska välja mellan 8,6,2,10 en utav dom. svårt, men det är ju en skön skräll om det skulle gå vägen
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-04-16 11:55:01
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 7, TORVALD PALEMA
|
V75-4
Nu Pagadi
- Det blir förstås väldigt spännande att se vad han kan uträtta när han nu för första gången återfinns i bästa tänkbara konkurrens. Hans förmåga och form betvivlar jag inte, men det går inte att ta något för givet med tanke på läge och motstånd. Nu Pagadi har känts fin i de ganska lätta jobb han fått efter Romme-segern. Startsnabb är han, men det är ändå svårt att tro att han ska kunna hålla ut hästar som Copper Beech och Beanie M.M. Nu finns ju dubbla open stretch att tillgå och jag tror att Nu Pagadi är tillräckligt speedig för att den vägen blanda sig i segerstriden. Han går lika balanserad som vanligt. Som sagt; det här blir intressant.
V75-4
Debbie Brodda
- Hon sköter sina uppgifter berömvärt jämnt och bra varje gång. Det är länge sedan hon vann och hon har gjort sig förtjänt av en fulträff. Men den kommer naturligtvis inte den här gången. Hon får söka sig ned till sargen och jaga en så bra slant som möjligt. Motståndet är alldeles för hårt för att Debbie Brodda ska kunna vinna.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-16 12:39:51  Åke har fått den frågan förut och det finns inget som tyder på att han tycker att Torvald skulle vara sämre på 2140a och kort distans, men en sak är klar och det är att han är bättre bakifrån där...på kort kan han gå i ledning och vara oslagbar nästan, men på 2140a är han lika bra men då bakifrån, så Åke får se till att han får rätt ryggar, och då är det ingen som slår honom på en speeduppgörelse....vänta o se....men han grejar inte dödens....men döm för sjuttsingen inte ut han här, det kan ni som gör få äta upp sen. 
Answer to: "Åke har fått den frågan förut och det finns inget so"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, TRITON SUND
|
Jo jag vet att Åke inte anser att Torvald är missgynnad av längre distanser, men jag tycker att resultaten talar för sig själva. Han har visat att han trots fina löpningar har en betydligt mindre giftig speed på 2100 och 2600 än 1600. Givetvis räknar jag inte ut honom, men att han ska vara storfavorit mot detta motstånd och med spår 7 känns helt fel.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-16 12:41:09
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-16 12:46:07
|
|
Tror faktiskt det är stenklart med detta förlopp !! Tobbe tar över spetsen från Åke !! O sedan får vi se vem som är först av dessa den sista metern ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:01:11  Jo jag vet att Åke inte anser att Torvald är missgynnad av längre distanser, men jag tycker att resultaten talar för sig själva. Han har visat att han trots fina löpningar har en betydligt mindre giftig speed på 2100 och 2600 än 1600. Givetvis räknar jag inte ut honom, men att han ska vara storfavorit mot detta motstånd och med spår 7 känns helt fel.
Answer to: "Jo jag vet att Åke inte anser att Torvald är missgynnad av l&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Torvald är inte distsnsvag, sagt det förr, är att han är mer gynnad mot sina konkurretenter på kort distans bara, det är den stora skillnaden.
Kunde Gidde palema vinna från spår 8 till 20 gånerg känns torvald het.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:02:03  Tror faktiskt det är stenklart med detta förlopp !! Tobbe tar över spetsen från Åke !! O sedan får vi se vem som är först av dessa den sista metern ! 
Answer to: "Tror faktiskt det är stenklart med detta förlopp !! Tobbe tar &ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åkwe lär ej ladda durjoha, kostar för mycket, finns minst 3 startsnabba invändigt, inte en chans han laddar. inte en chans.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-16 13:19:07  Torvald är inte distsnsvag, sagt det förr, är att han är mer gynnad mot sina konkurretenter på kort distans bara, det är den stora skillnaden.
Answer to: "Torvald är inte distsnsvag, sagt det förr, är att han ä"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 5, BEANIE M.M.
|
Fast han flög ju till spets helt oväntat men du menar ju att Åke inte laddar med Torvald. Jag tror han kan vara sårbar om han hamnar på vingel men visst kan han vinna. Tycker dock Beanie från spets är hetast just nu!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-16 13:28:47  Åkwe lär ej ladda durjoha, kostar för mycket, finns minst 3 startsnabba invändigt, inte en chans han laddar. inte en chans.
Answer to: "Åkwe lär ej ladda durjoha, kostar för mycket, finns minst 3"
|
|
Nja kolla du lopparkivet när Torvald sprang på Bergsåker !! Ingves la spöt på CC o det var inte lönt för Åke att ge sig på honom. Men nu är det annorlunda, Tobbe vill inte lägga spöt på Beanie då blir han för het utan snyggt låter han Åke ta spets för sedan överta !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:31:09  Fast han flög ju till spets helt oväntat men du menar ju att Åke inte laddar med Torvald. Jag tror han kan vara sårbar om han hamnar på vingel men visst kan han vinna. Tycker dock Beanie från spets är hetast just nu!
Answer to: "Fast han flög ju till spets helt oväntat men du menar ju att &Ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
slumpprocenten/faktorn ökar alltid lavinartat om man från spår 7 och 8 laddar framåt för att söka position, så är det i alla loppen, Åke har inte 1 tanke på att köra från start och bränna kraft på att chansa på att han hittar en position, nej han backar direkt drar nytta av tempot och kör sista 3-400 då torvald går hela vägen.
Är det självskrivna, och passar en häst som torvald perfekt.
Den franke komemr för att vinna, brukar de franska stanna i kön?
nej
Brukar de franska utnyttja styrkan?
ja
Kommwe den franska släppas till spets?
Nej
resten får ni räkna ut själva.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-16 13:35:10  slumpprocenten/faktorn ökar alltid lavinartat om man från spår 7 och 8 laddar framåt för att söka position, så är det i alla loppen, Åke har inte 1 tanke på att köra från start och bränna kraft på att chansa på att han hittar en position, nej han backar direkt drar nytta av tempot och kör sista 3-400 då torvald går hela vägen.
Är det självskrivna, och passar en häst som torvald perfekt.
Den franke komemr för att vinna, brukar de franska stanna i kön?
nej
Brukar de franska utnyttja styrkan?
ja
Kommwe den franska släppas till spets?
Nej
resten får ni räkna ut själva.
Answer to: "slumpprocenten/faktorn ökar alltid lavinartat om man från sp&ari"
|
|
Kolla Bergsåker ! Åke hade spår 7 där med... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:35:13  Torvald är inte distsnsvag, sagt det förr, är att han är mer gynnad mot sina konkurretenter på kort distans bara, det är den stora skillnaden.
Answer to: "Torvald är inte distsnsvag, sagt det förr, är att han ä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
 Torvald är inte distsnsvag, sagt det förr, är att han är mer gynnad mot sina konkurretenter på kort distans bara, det är den stora skillnaden.
..... hade därmed varit större fördel om det varit 1640.
Så slutsatsen är att det är ett minus att det är 2140m?
Således är alltså distansen ett minus, sen om du rubricerar det som distanssvag eller inte är ju tämligen ointressant, då din slutsats är att Torvald missgynnas av distansen imorgon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:36:09  Nja kolla du lopparkivet när Torvald sprang på Bergsåker !! Ingves la spöt på CC o det var inte lönt för Åke att ge sig på honom. Men nu är det annorlunda, Tobbe vill inte lägga spöt på Beanie då blir han för het utan snyggt låter han Åke ta spets för sedan överta !! 
Answer to: "Nja kolla du lopparkivet när Torvald sprang på Bergsåker !"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja vi får se, men skulle svälja huvudet om Åker laddar imån iallafall 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-16 13:39:10
|
|
Jag är 120% på att Åke kör från start !!! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
[ 7