[ 1
]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
|
Travzonen
|
Posted: 2010-04-12 07:00:04
|
|
V75-4 | OLYMPIATRAVET, Final (Gr I Int.). Fetodds - 500.000 kr extra i vinnarepotten. 1:A PRIS 1 500 000 kr 2140 A 1. NU PAGADI Adielsson Erik 2. COPPER BEECH Lugauer Conrad 3. DEBBIE BRODDA Ohlsson Ulf 4. GO ON PALE Uhrberg Thomas 5. BEANIE M.M. Jansson Torbjörn 6. PRIVATE LOVE Takter Johnny 7. TORVALD PALEMA Svanstedt Åke 8. TRITON SUND Kihlström Örjan 9. NELUMBO Blandin Franck 10. SIMB CHAPLIN Kolgjini Lutfi
Turordning: 6-9-7-1-8-5-2-3-4-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 08:44:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grymt intressant att se strecken på fredag kväll och ännu mera intressant att se vinnarspelen på lördag.
1000kr vinnare Nu Pagadi? Grymt intressant att se Erik trycka av han i provstarterna! ingen som vet hur startsnabb han egentligen är. Annars vill nog erik bara komma ut och slippa dödens.
Tror fanemaj på toppchans och ryser redan
De franska kan jag inte ett skit om, hur är dem? Beanie M.M kan vara värsta motbud om spets och torvald om överpace.
NU PAGADI!!!!!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-12 09:39:23
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, TRITON SUND
|
Aaahhh, härligt!! Veckans stora fråga blir om Nu Pagadi kan hålla ut Copper Beech. Jag tror han kan det om Erik laddar ordentligt men vi får se. Tappar han däremot spets till C.B är nog Beanie först fram att överta och då är han hästen att slå. Torvald och Triton hade otur i spårlottningen men är tillräckligt bra för att vinna ändå.
De franska tror jag inte ett skit på just nu.
Trist förresten att så bra spår som 2, 3 och 4 ockuperas av chanslösa hästar.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-12 10:02:14
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 7, TORVALD PALEMA
S 5, BEANIE M.M.
|
1-5-7 handlar det om, resten kan åka hem redan nu....
Skulle vara jävligt kul om Beanie MM knäpper både Nu Pagadi och Torvald på näbben här, tror vi kommer få se en grym häst i honom....han kommer sätta färg på loppet iaf.
Den hästen skulle jag unna vinsten trots att jag gillar Palema hästarna mest, vem kan glömma sån som Gidde t.ex
Tycker Torvald är rätt lik honom när han gör sina bländande lopp ibland, hoppas de har vaknat på rätt sida och att loppets hästar är på topp, vill inte se eller höra att de var inte som bäst eller andra bortförklaringar. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-12 10:06:27
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 7, TORVALD PALEMA
S 5, BEANIE M.M.
|
Vem är framme och ställer frågan först hos Conrad, den drar en stor fördel iaf....tror att Beanie MM är först framme och övertar och när sen Copper sitter i rygg vart tar då Nu Pagadi och Torvald vägen?????? 
Iofs har jag aldrig sett Nu Pagadi ladda 110% i starten, kan han öppna som en blixt eller kan han fela då???
Thats the Question!!!!!!!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 10:32:41 Edited(1): 2010-04-12 10:33:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
 Iofs har jag aldrig sett Nu Pagadi ladda 110% i starten, kan han öppna som en blixt eller kan han fela då???
Han felar då.
Det var det som Björn gjorde i Paris.
Ingen bra idé tror jag.
Men det är ju alltid lättare att ha 1 och 2 .. Man har hästen nära sig direkt.
Vem vet.
Får Nu Pagadi rygg ledaren på Beanie då kan han vinna.
Triton och Nelumbo tar jag inte med.
EDIT: Om Erik kommer ut i dödens vore det väl också en fördel, han kommer väl säkert bli avlöst av Nelumbo eller Triton.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-12 10:37:41   Iofs har jag aldrig sett Nu Pagadi ladda 110% i starten, kan han öppna som en blixt eller kan han fela då???
Han felar då.
Det var det som Björn gjorde i Paris.
Ingen bra idé tror jag.
Men det är ju alltid lättare att ha 1 och 2 .. Man har hästen nära sig direkt.
Vem vet.
Får Nu Pagadi rygg ledaren på Beanie då kan han vinna.
Triton och Nelumbo tar jag inte med.
Answer to: "Iofs har jag aldrig sett Nu Pagadi ladda 110% i starten, kan han &ou"
|
V 8, TRITON SUND
|
Jag tar med Triton. Han var tämligen uträknad i både SM och förra Olympiatravet pga dåliga spår och tveksam form. Kan inte riktigt se skillnaden här och jag räknar aldrig ut honom på svensk mark över distanser längre än 2000 meter. Dessutom lär han bli smaskigt bortglömd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 10:41:51  Jag tar med Triton. Han var tämligen uträknad i både SM och förra Olympiatravet pga dåliga spår och tveksam form. Kan inte riktigt se skillnaden här och jag räknar aldrig ut honom på svensk mark över distanser längre än 2000 meter. Dessutom lär han bli smaskigt bortglömd.
Answer to: "Jag tar med Triton. Han var tämligen uträknad i både SM och"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Förvisso, men han hamnar sist och loppet är bättre i år tycker jag.
Nej, jag hoppar han. Med bakgrund av hur han har sett ut och spåret han fick.
Lär ju bli ostreckad typ.. så då har du ju din rensare
Jag rankar ner han en bit.
1-5-7-6-4- 8-9.... osv
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-12 10:49:03  Förvisso, men han hamnar sist och loppet är bättre i år tycker jag.
Nej, jag hoppar han. Med bakgrund av hur han har sett ut och spåret han fick.
Lär ju bli ostreckad typ.. så då har du ju din rensare
Jag rankar ner han en bit.
1-5-7-6-4- 8-9.... osv
Answer to: "Förvisso, men han hamnar sist och loppet är bättre i å"
|
V 8, TRITON SUND
|
Du rankar Go On Pale före Triton? Aj aj aj.. Men visst kan det bli positonsproblem. Räknar dock med att universums bästa kusk genom tiderna grejar alla bekymmer 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-04-12 10:53:25
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Go On Pale hänger med i ALLA tempon med rätt ryggar, så varför skulle inte han kunna bli rankad före Triton här som har ett betydligt sämre läge? Personligen känner jag att det är helgarderat med 1,5,6 och 7, sedan är det bara att hoppas att det blir ett riktigt roligt och fartfyllt lopp!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 10:57:53  Du rankar Go On Pale före Triton? Aj aj aj.. Men visst kan det bli positonsproblem. Räknar dock med att universums bästa kusk genom tiderna grejar alla bekymmer 
Answer to: "Du rankar Go On Pale före Triton? Aj aj aj.. Men visst kan det bli pos"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Jag tyckte Go On Pale var väldigt bra sist, sen har han ett bra spår.
Inte omöjligt att han slår Triton i detta loppet.
Triton gick jämnt med Robis Ingo sist..
Jag tar inte med GoP, kommer nog nöja mig med 3-4 häst.
Men när vi ändå spekulerar.
Visst universums bästa kusk kanske fixar detta, alternativt blir sådär sur och bara kör sig fast 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 11:00:03  Du rankar Go On Pale före Triton? Aj aj aj.. Men visst kan det bli positonsproblem. Räknar dock med att universums bästa kusk genom tiderna grejar alla bekymmer 
Answer to: "Du rankar Go On Pale före Triton? Aj aj aj.. Men visst kan det bli pos"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Hur många tar du i loppet, spontant?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-12 11:11:18  Hur många tar du i loppet, spontant?
Answer to: "Hur många tar du i loppet, spontant?"
|
V 8, TRITON SUND
|
Spontant känns det som 1, 5, 7, 8. Tryter innehållet i plånboken kanske jag chansar bort Torvald. Det enda som kan få mig att inte ta med Triton är om han inte känns bättre än någonsin, men det verkar bara dumt att ens spekulera i 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 11:18:31  Spontant känns det som 1, 5, 7, 8. Tryter innehållet i plånboken kanske jag chansar bort Torvald. Det enda som kan få mig att inte ta med Triton är om han inte känns bättre än någonsin, men det verkar bara dumt att ens spekulera i 
Answer to: "Spontant känns det som 1, 5, 7, 8. Tryter innehållet i plå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
haha, ja det är riskfritt.
Hultman kommer att gråta över spåret och förklara att hästen känns bättre än nånsin i en och samma mening.
Såg du Dagens Rätt i veckan som gick? Hultman hade kört träningsjobb, och då sa han... "... ja tror faktiskt inte jag har känt honom bättre".
Hoppas han utvecklas till lördag då och blir än bättre. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-12 11:47:20  haha, ja det är riskfritt.
Hultman kommer att gråta över spåret och förklara att hästen känns bättre än nånsin i en och samma mening.
Såg du Dagens Rätt i veckan som gick? Hultman hade kört träningsjobb, och då sa han... "... ja tror faktiskt inte jag har känt honom bättre".
Hoppas han utvecklas till lördag då och blir än bättre. 
Answer to: "haha, ja det är riskfritt.
Hultman kommer att gråta över "
|
V 8, TRITON SUND
|
Nej missade tyvärr det. Befann mig i en fjällstuga med endast svt 1 och 2 samt ett jävligt trögt modem till mitt förfogande. Detta under den kanske mest spännande travveckan under året. Ett hårt test, så nu kommer lopparkivet gå på högvarv ett tag.
Men åter till loppet innan någon blir gnällig. Tror du verkligen att Nu Pagadi hoppar om han laddas? Var det inte så att Erik (det var han som körde när Pagadi galopperade) fick korrigera honom eller nåt sånt? Ska iaf bli intressant att höra under veckan hur Stig och Erik resonerar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 11:57:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BEANIE M.M.
S 2, COPPER BEECH
|
enligt statistik är 10 nr 1, 10,1,7,2,5, men nelumbo ska ju vara enorm, dock en långdistansare, men rygg ledaren brukar ju inte vara så tokigt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 12:07:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BEANIE M.M.
S 5, BEANIE M.M.
|
Min spontana tanke här var SPIK.
Sen får ni fundera över vem
Ska iallafall bli jävligt kul att va på stallbacken och se detta live !!! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-12 12:09:13
 Grymt intressant att se strecken på fredag kväll och ännu mera intressant att se vinnarspelen på lördag.
1000kr vinnare Nu Pagadi? Grymt intressant att se Erik trycka av han i provstarterna! ingen som vet hur startsnabb han egentligen är. Annars vill nog erik bara komma ut och slippa dödens.
Tror fanemaj på toppchans och ryser redan
De franska kan jag inte ett skit om, hur är dem? Beanie M.M kan vara värsta motbud om spets och torvald om överpace.
NU PAGADI!!!!!
Answer to: "Grymt intressant att se strecken på fredag kväll och ännu m"
|
|
|
Posted: 2010-04-12 12:21:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Triton betalar jag inte för men Nelumbo lovordar ju bla Lindqvist.
"– Nelumbo mosar svenskarna från dödens, det är en fruktansvärt bra häst, säger Lindqvist."
"– Nelumbo är en ruskigt bra häst som är stark och rejäl. Han har gått fantastiskt bra hela året och det är en av de bättre franska hästarna som kommit upp och jag håller honom som 10-15 meter bättre än Elitloppsvinnaren L'Amiral Mauzun, säger Anders Lindqvist."
"Kan han slå de svenska hästarna?
– Jag tror att han slår alla från dödens. Han är så pass stark så det är möjligt. Om Nu Pagadi skulle få ledningen tror jag att han mosar honom från utvändigt ledaren.
Private Love då, hur bra är hon?
– Private Love har tjänat väldigt fina pengar men hon måste ha det serverat för att vinna. Hon kan inte göra så mycket själv i loppen men får hon en bra resa kan hon vinna.
Hur är klassen på årets Olympiatrav?
– Det är ruskigt bra klass. Nelumbo är min vinnare och första motbud är Private Love. Svenskarna får hålla i sig, säger Anders Lindqvist."
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 12:48:52  Nej missade tyvärr det. Befann mig i en fjällstuga med endast svt 1 och 2 samt ett jävligt trögt modem till mitt förfogande. Detta under den kanske mest spännande travveckan under året. Ett hårt test, så nu kommer lopparkivet gå på högvarv ett tag.
Men åter till loppet innan någon blir gnällig. Tror du verkligen att Nu Pagadi hoppar om han laddas? Var det inte så att Erik (det var han som körde när Pagadi galopperade) fick korrigera honom eller nåt sånt? Ska iaf bli intressant att höra under veckan hur Stig och Erik resonerar.
Answer to: "Nej missade tyvärr det. Befann mig i en fjällstuga med endast svt"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
 Tror du verkligen att Nu Pagadi hoppar om han laddas?
Tror det finns stor risk att han galopperar om de laddar.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
6