1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
10
11
|
|
Posted: 2010-04-12 12:51:01  Triton betalar jag inte för men Nelumbo lovordar ju bla Lindqvist.
"– Nelumbo mosar svenskarna från dödens, det är en fruktansvärt bra häst, säger Lindqvist."
"– Nelumbo är en ruskigt bra häst som är stark och rejäl. Han har gått fantastiskt bra hela året och det är en av de bättre franska hästarna som kommit upp och jag håller honom som 10-15 meter bättre än Elitloppsvinnaren L'Amiral Mauzun, säger Anders Lindqvist."
"Kan han slå de svenska hästarna?
– Jag tror att han slår alla från dödens. Han är så pass stark så det är möjligt. Om Nu Pagadi skulle få ledningen tror jag att han mosar honom från utvändigt ledaren.
Private Love då, hur bra är hon?
– Private Love har tjänat väldigt fina pengar men hon måste ha det serverat för att vinna. Hon kan inte göra så mycket själv i loppen men får hon en bra resa kan hon vinna.
Hur är klassen på årets Olympiatrav?
– Det är ruskigt bra klass. Nelumbo är min vinnare och första motbud är Private Love. Svenskarna får hålla i sig, säger Anders Lindqvist."
Answer to: "Triton betalar jag inte för men Nelumbo lovordar ju bla Lindqvist.
&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Jag är mycket tveksam ... tror ingenting på Nelumbo, men visst vi får väl se.
Att han ska mosa Nu Pagadi från dödens känns både långsökt och inte särskilt troligt.
Särskilt med tanke på att Nu Pagadi förmodligen släpper och att Beanie går i spets.
Nej, Lindkvist har fått för mkt fransk hybris.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-12 12:54:07  Grymt intressant att se strecken på fredag kväll och ännu mera intressant att se vinnarspelen på lördag.
1000kr vinnare Nu Pagadi? Grymt intressant att se Erik trycka av han i provstarterna! ingen som vet hur startsnabb han egentligen är. Annars vill nog erik bara komma ut och slippa dödens.
Tror fanemaj på toppchans och ryser redan
De franska kan jag inte ett skit om, hur är dem? Beanie M.M kan vara värsta motbud om spets och torvald om överpace.
NU PAGADI!!!!!
Answer to: "Grymt intressant att se strecken på fredag kväll och ännu m"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hej Folke,, Nu Pagadi är inte startsnabb i dessa sammanhang ! Hästen har ett runt steg o man vågar inte ta av framskorna ! Risk för att han blir för lätt !! Kan hamna invändigt direkt tyvärr men den farten som Beanie o Torvald sätter upp för att komma ner till plankan hänger inte Eriks med i ! o får nog han släppa ner Copper före sig också !!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 13:00:47  Hej Folke,, Nu Pagadi är inte startsnabb i dessa sammanhang ! Hästen har ett runt steg o man vågar inte ta av framskorna ! Risk för att han blir för lätt !! Kan hamna invändigt direkt tyvärr men den farten som Beanie o Torvald sätter upp för att komma ner till plankan hänger inte Eriks med i ! o får nog han släppa ner Copper före sig också !!
Answer to: "Hej Folke,, Nu Pagadi är inte startsnabb i dessa sammanhang ! Häs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Eller dödens?
Invändigt på Åby är ju ingen kris precis.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-12 16:00:01  Eller dödens?
Invändigt på Åby är ju ingen kris precis.
Answer to: "Eller dödens?
Invändigt på Åby är ju ingen kris"
|
|
Tredje eller fjärde invändigt är nog inte så kul ! Tobbe o Åke gör nog upp om det här !!! Torvald är ju rätt snabb ut o Tobbe kan ju släppa till så att Åke får överta ledningen sedan tar han tillbaka den... lätt ordnat av dessa rutinerade kuskar !! Tobbe drar o Åke gottar sig i rygg !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 16:03:24  Tredje eller fjärde invändigt är nog inte så kul ! Tobbe o Åke gör nog upp om det här !!! Torvald är ju rätt snabb ut o Tobbe kan ju släppa till så att Åke får överta ledningen sedan tar han tillbaka den... lätt ordnat av dessa rutinerade kuskar !! Tobbe drar o Åke gottar sig i rygg !! 
Answer to: "Tredje eller fjärde invändigt är nog inte så kul ! Tob"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Vart tog Copper vägen? Han backar från start eller?
Svårt att tro att Torvald går runt Beanie och Copper från början.
Sen tror jag inte heller att Nu Pagadi är så jävla dålig från start att han hamnar fjärde invändigt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-12 16:06:20  Jag är mycket tveksam ... tror ingenting på Nelumbo, men visst vi får väl se.
Att han ska mosa Nu Pagadi från dödens känns både långsökt och inte särskilt troligt.
Särskilt med tanke på att Nu Pagadi förmodligen släpper och att Beanie går i spets.
Nej, Lindkvist har fått för mkt fransk hybris.
Answer to: "Jag är mycket tveksam ... tror ingenting på Nelumbo, men visst v"
|
|
Franskt hybris har Anders sedan länge... Tror som du att Nelumbo inte hänger med o vill kusken köra utvändigt i 10-fart så är han kall efter 1500-meter .. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 16:08:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BEANIE M.M.
S 2, COPPER BEECH
|
hoppas på att beanie vinner igen, klockren spik senast 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-12 16:10:03  Vart tog Copper vägen? Han backar från start eller?
Svårt att tro att Torvald går runt Beanie och Copper från början.
Sen tror jag inte heller att Nu Pagadi är så jävla dålig från start att han hamnar fjärde invändigt.
Answer to: "Vart tog Copper vägen? Han backar från start eller? :S
Sv&ari"
|
|
Initialt så tar han ledningen med Tobbe utvändigt sedan släpper han nog o Tobbe släpper till Åke som gasar på ! Efter 500- körda sitter Tobbe i ledning på nytt o Åke som sagt var i ryggen ! Copper tredje invändigt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 16:19:13  Initialt så tar han ledningen med Tobbe utvändigt sedan släpper han nog o Tobbe släpper till Åke som gasar på ! Efter 500- körda sitter Tobbe i ledning på nytt o Åke som sagt var i ryggen ! Copper tredje invändigt !! 
Answer to: "Initialt så tar han ledningen med Tobbe utvändigt sedan slä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag e tveksam till om copper beach släpper spetsen, conrad är ganska optimistisk. Får väll se hur han väljer att göra. Framgår säkert av intervju senare i veckan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 16:20:40  Initialt så tar han ledningen med Tobbe utvändigt sedan släpper han nog o Tobbe släpper till Åke som gasar på ! Efter 500- körda sitter Tobbe i ledning på nytt o Åke som sagt var i ryggen ! Copper tredje invändigt !! 
Answer to: "Initialt så tar han ledningen med Tobbe utvändigt sedan slä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
hah.. tror aldrig Torbjörn släpper förbi sig någon efter han fått upp farten.
Det är full fart o sen rusar han i 2 varv, så får vi se om det räcker.
Han blir hästen att slå.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-12 16:25:08  jag e tveksam till om copper beach släpper spetsen, conrad är ganska optimistisk. Får väll se hur han väljer att göra. Framgår säkert av intervju senare i veckan.
Answer to: "jag e tveksam till om copper beach släpper spetsen, conrad är gan"
|
|
Nja det går jag inte på ! Att Conrad inte släpper spets !! Det gör han direkt !! Sedan blir han väl lite sur att det blir 3 invändigt men han är säkert nöjd om han kan sno åt sig en stor matlapp !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 16:27:23  Nja det går jag inte på ! Att Conrad inte släpper spets !! Det gör han direkt !! Sedan blir han väl lite sur att det blir 3 invändigt men han är säkert nöjd om han kan sno åt sig en stor matlapp !!! 
Answer to: "Nja det går jag inte på ! Att Conrad inte släpper spets !!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
va inte säker på det ska du veta. Han komerm inte lägga sig pladask, han komerm köra om segern i loppet, någon matlapp är inte aktuellt. Inte nån statist, bli ej förvånad.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-12 16:27:26  hah.. tror aldrig Torbjörn släpper förbi sig någon efter han fått upp farten.
Det är full fart o sen rusar han i 2 varv, så får vi se om det räcker.
Han blir hästen att slå.
Answer to: "hah.. tror aldrig Torbjörn släpper förbi sig någon eft"
|
|
Japp han är haren o vargen sitter i ryggen !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 17:22:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
torvald lämnas ensam på mitt system. bara triton och beanie emot.
tror torvald vinner från 2-3 ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 17:52:00 Edited(1): 2010-04-12 18:00:03  torvald lämnas ensam på mitt system. bara triton och beanie emot.
tror torvald vinner från 2-3 ut.
Answer to: "torvald lämnas ensam på mitt system. bara triton och beanie emot"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
va? spelar du när inte Maha startar också?
Eller rättare sagt, du skriver inget i forumet när inte älsklingen startar, men du har ju en annan halt jävel att hålla tillgodo med här -> Triton Sund. Bättre än nånsin i sista jobbet.
Bara att lira.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 19:51:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
lär bli överpace oavsett och erik kommer nog ut, sedan är det slut.
om jag ska ta ställning så bli det nu pagadi, annars bli det nog 4-5 hästar. 5,7,9 är tidiga och sedan är simb chaplin intressant. ludde hade enbart stora ord om hästen den tid han hade den i träning och alla vet ju kapaciteten......kul bud.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 21:13:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BEANIE M.M.
|
Beanie MM lär krossa allt som han såg ut senast.
Bombar till ledningen o drar skiten ur alla som vanligt.
Om man vill gardera ta med 1-7 övriga tror jag inte har med detta att göra..
Triton såg ju usel ut senast jag såg honom lika nickig i travet som Maharajah var på Mantorp...usch
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-12 23:43:41  Beanie MM lär krossa allt som han såg ut senast.
Bombar till ledningen o drar skiten ur alla som vanligt.
Om man vill gardera ta med 1-7 övriga tror jag inte har med detta att göra..
Triton såg ju usel ut senast jag såg honom lika nickig i travet som Maharajah var på Mantorp...usch
Answer to: "Beanie MM lär krossa allt som han såg ut senast.
Bombar till le"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, TRITON SUND
|
Låt mig påminna om att Hultman oftast har sina hästar toppade till stora uppgifter. Blir inte ett dugg förvånad om vi ser en stor förbättring hos Triton på lördag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-12 23:44:37  Låt mig påminna om att Hultman oftast har sina hästar toppade till stora uppgifter. Blir inte ett dugg förvånad om vi ser en stor förbättring hos Triton på lördag.
Answer to: "Låt mig påminna om att Hultman oftast har sina hästar topp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NU PAGADI
S 2, COPPER BEECH
|
Tror jag också förvisso.. men tror inte han räcker ändå.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-12 23:47:40  Tror jag också förvisso.. men tror inte han räcker ändå.
Answer to: "Tror jag också förvisso.. men tror inte han räcker änd"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, TRITON SUND
|
Vi får se.. Körs han för vinst blir jag faktiskt rätt förvånad om han inte är topp 3.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6