1
2
3
4
5
[ 6
]
7
8
9
10
|
|
Posted: 2010-10-16 07:53:34  den är inte tillräckligt komplett, är därför den inte vinner så ofta.
mkt snack om henne inför imorgon.
Tyvärr, lr lyckligtvis så vet inte folk hur bra Ninotchka är egentligen.
Fick bra besked i sista jobbet efter att hon varit lite stel och seg efter starten sist.
var det jag hoppades på.
Answer to: "den är inte tillräckligt komplett, är därför den i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
 den är inte tillräckligt komplett, är därför den inte vinner så ofta.
mkt snack om henne inför imorgon.
.
Ninotchka 41 starter/14 vinster.Vanessa du Ling 35 starter/14 vinster.
Nin är kanske mer komplett eftersom hon kan öppna men o andra sidan så går Vanessa bakifrån och det brukar inte Nino gilla. Häst mot häst tror jag Nino är den klart bättre när hon är i form men loppförloppet kan vara avgörande. I dagens lopp kan man kanske rikta frågetecken mot Vanessas form snarare ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 08:08:03  Beror nog helt på vad tempot är 1a varvet, måste bli tempo för att vanessa ska räknas, kan vara 1a motbudet ändå, har en del respekt för Nursry rhyme med som kan få "loppet" men normalt sätt är inte dne i närheten av nino, är 2 helt olika saker att spurta bra till slut på 1640 och att sedan prestera lika bra på 2140 för vissa ston. lätt man blir lurad.
Tycker det luktar lite som att calamara donan komemr få positionsproblem, vettefan var hästen ska ta vägen faktiskt, tror nog den kan få dödens här.
Synd att inte Nino hade 1 lopp till i kroppen, formen lär bara vara 90% imorgon.
Däremot så kändes hästens å bra igår som alla önskade så det lär bli av från start.
Sa det för 14 dagar sedan, är spik i Sto Sm, vinner troligen inte på valla pga avsaknaden av lopp men kommer vara fin nu. De andra får vara äckligt bra om de ska slå henne nu.Tveksamt om någon är.
Jo det blev en del snack på forumet, kan ju inte neka till att man var delaktig i att de la ner det.
ska nog maila å kolla om det e något på G 
Answer to: "Beror nog helt på vad tempot är 1a varvet, måste bli tempo"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Det ser ju vasst ut när Nursery kommer farande där sist men det beror mycket på att tempot på dom övriga var ganska lågt. Ninotchka fick stumma ben och Tröjborg gick inte speciellt fort heller sista biten. Det där med 2140 är väldigt sant. Inte många i loppet är direkt gynnade av distansen som Nino är.
Tror också Calamara riskerar att få ett helt felaktigt lopp. Ska hon vara vass sista biten så får hon inte köras för offensivt så hur löser man det nu?
Det som gör att inte jag spikar Ninotchka är just det som Travspanaren är inne på här nämligen risk för toktempo. Jenny ska köra hårt på Hoity som har klarat av det EN gång förut. Hon kan bli het som en härdsmälta. Då har vi kanske 11 första 1000 med Åke utvändigt....
Säger inte att jag är säker på att det blir så men det finns en risk för att det kan bli så.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 09:15:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
Om nu inte Calamara ska få ett bra lopp kan inte Nino köra fram i dödens eller? Vart hamnar Nino då? Om Nino kör fram i dödens får Calamara som sämst andra ytter. Om Nino inte gör det betyder det att hon ska plocka längder på Hoity Toity, Nursery och Calamara över upploppet. Blir imponerad om hon gör det!
Alternativet är givetvis att Nursery tar ledningen, att Nino tidigt tar sig förbi alla invändiga och enkelt får överta ledningen men är hon verkligen så pass startsnabb?
Hon kanske bara är bäst och då får jag sitta med dumstruten på..
Lycka till hur som helst spanarn!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 10:34:19  Om nu inte Calamara ska få ett bra lopp kan inte Nino köra fram i dödens eller? Vart hamnar Nino då? Om Nino kör fram i dödens får Calamara som sämst andra ytter. Om Nino inte gör det betyder det att hon ska plocka längder på Hoity Toity, Nursery och Calamara över upploppet. Blir imponerad om hon gör det!
Alternativet är givetvis att Nursery tar ledningen, att Nino tidigt tar sig förbi alla invändiga och enkelt får överta ledningen men är hon verkligen så pass startsnabb?
Hon kanske bara är bäst och då får jag sitta med dumstruten på..
Lycka till hur som helst spanarn!
Answer to: "Om nu inte Calamara ska få ett bra lopp kan inte Nino köra fram "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Nino går inte i ryggar (i varje fall inte lika bra) så Åke kommer köra fram för att få överta från Jenny. Är Hoity reglerbar så är allt frid o fröjd för då släpper dom. Tror hon minns Luddes överfall en gång i tiden
Får Åke överta så får C.D Dödens...Hur det än blir kört så måste C.D öppna ordentligt denna gång och då är hon inte lika vass sista biten. Kan gå men ingen spik.
Blir Hoity het så blir det pannkaka för många b.la Åke och J.U. Hon kommer köra för drivning vilket lyckats en gång. Går det 2 gånger ?
Då vinner kanske en lite mer stark sort som inte deltagit i startrusningen ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 11:38:32  Nino går inte i ryggar (i varje fall inte lika bra) så Åke kommer köra fram för att få överta från Jenny. Är Hoity reglerbar så är allt frid o fröjd för då släpper dom. Tror hon minns Luddes överfall en gång i tiden
Får Åke överta så får C.D Dödens...Hur det än blir kört så måste C.D öppna ordentligt denna gång och då är hon inte lika vass sista biten. Kan gå men ingen spik.
Blir Hoity het så blir det pannkaka för många b.la Åke och J.U. Hon kommer köra för drivning vilket lyckats en gång. Går det 2 gånger ?
Då vinner kanske en lite mer stark sort som inte deltagit i startrusningen ?
Answer to: "Nino går inte i ryggar (i varje fall inte lika bra) så Åk"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
att inte Nino skulel gå i ryggar är en skröna, vet inte vart dne kommer ifrån, troligen ifrån någon dåligt påläst kommentator.
Går minst lika bra bakifrån som i spets, blir ledningen lr 2,3 ytter för henne, inget dödens, på Åby vet alla att det gäller att vara med där fram, så den som vill vara med och göra upp om det måste sitta i täten med varvet kvar, vilket gör att det är inge katastrof att hamna i dödens i inledningen för att oddsen för att bli avlöst är hyffsat stora.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-16 12:01:38  att inte Nino skulel gå i ryggar är en skröna, vet inte vart dne kommer ifrån, troligen ifrån någon dåligt påläst kommentator.
Går minst lika bra bakifrån som i spets, blir ledningen lr 2,3 ytter för henne, inget dödens, på Åby vet alla att det gäller att vara med där fram, så den som vill vara med och göra upp om det måste sitta i täten med varvet kvar, vilket gör att det är inge katastrof att hamna i dödens i inledningen för att oddsen för att bli avlöst är hyffsat stora.
Answer to: "att inte Nino skulel gå i ryggar är en skröna, vet inte var"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Rätt så !! De andra lägger ner när Åke blir angelägen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:03:42  att inte Nino skulel gå i ryggar är en skröna, vet inte vart dne kommer ifrån, troligen ifrån någon dåligt påläst kommentator.
Answer to: "att inte Nino skulel gå i ryggar är en skröna, vet inte var"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Ok, jag tror faktiskt att jag läst det i nån kommentar innan ett lopp från stall S ?.
Hursomhelst så påstår inte jag att hon inte går i ryggar. Bara att hon är bäst i ledningen dvs lite sämre i rygg.
Har sett henne i lopp bakifrån själv och hon har inte varit lika vass då i mina ögon. Inte dålig heller givetvis.Hon vann ju från tillägg på V75 för ett år sen exempelvis men jag har för mig att det var knappt ? Tror jag spikade henne då
Kommer hon till ledningen så kan loppet vara över.
Nu hänger det på Jenny !
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-16 12:04:47
|
|
Den som kan häxa för Åke heter Björn o han kan med berått mod sänka hästen för att jävlas men de vet ju alla !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:10:17  Den som kan häxa för Åke heter Björn o han kan med berått mod sänka hästen för att jävlas men de vet ju alla !!! 
Answer to: "Den som kan häxa för Åke heter Björn o han kan med ber"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
man behöver nog inte spekulera så mkt i taktik, sådant löser alltid åke på bästa sätt.
tveksamt om goop kan hålla ut i start
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:10:45  Ok, jag tror faktiskt att jag läst det i nån kommentar innan ett lopp från stall S ?.
Hursomhelst så påstår inte jag att hon inte går i ryggar. Bara att hon är bäst i ledningen dvs lite sämre i rygg.
Har sett henne i lopp bakifrån själv och hon har inte varit lika vass då i mina ögon. Inte dålig heller givetvis.Hon vann ju från tillägg på V75 för ett år sen exempelvis men jag har för mig att det var knappt ? Tror jag spikade henne då
Kommer hon till ledningen så kan loppet vara över.
Nu hänger det på Jenny !
Answer to: "Ok, jag tror faktiskt att jag läst det i nån kommentar innan ett"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
det säger du, för jag tror nästan nino går bäst bakifrån faktiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:11:43 Edited(1): 2010-10-16 12:20:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Ändrar vinnare i varje fall som stöd 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-16 12:15:33  man behöver nog inte spekulera så mkt i taktik, sådant löser alltid åke på bästa sätt.
Answer to: "man behöver nog inte spekulera så mkt i taktik, sådant l&o"
|
|
Nja vet inte de... litar inte på Björn ett enda någe när han har en häst som kan gå lite o han får för sig att sänka andra..(läs Åke) Björns gick som fan från start sist !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:16:55  det säger du, för jag tror nästan nino går bäst bakifrån faktiskt.
Answer to: "det säger du, för jag tror nästan nino går bäst b"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Ok, jag kollar ju mycket på tempon osv men jag kan inte se det riktigt ärligt sagt. Det är ju din häst så du vet naturligtvis bättre. Kanske mer hänger på dagsformen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:19:43  man behöver nog inte spekulera så mkt i taktik, sådant löser alltid åke på bästa sätt.
Answer to: "man behöver nog inte spekulera så mkt i taktik, sådant l&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Ibland blir det jättebra när man kör loppen i huvet och ibland blir det rent nonsens. Det är svårt att låta bli att fundera på hur loppet blir kört tycker jag.
Miss Sixty är inte ens nära Ninotchka i startsnabbhet även om hon blivit bättre.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-16 12:26:32 Edited(1): 2010-10-16 12:26:58
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, NURSERY RHYME
S 2, NURSERY RHYME
|
Utnämner officiellt denna omgång till årets svåraste.. Eller oxå är det bara jag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:27:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
|
Skriver under på det, galet svår omgång, känner mig hyffsat nöjd nu iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 12:30:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Kan bara hålla med. Sen blir det väl bara favoriter ändå till slut men sjukt svårt är det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-16 13:53:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, VANESSA DU LING
|
Vanessa Du Ling blir svår att rå på idag. När hon har en bra dag kan hon bara vara överlägsen i ett sånt här stolopp utan Mathilde Tröjborg
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-16 16:33:11
|
|
Lycka till dom som är kvar !!! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-16 16:33:58
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, NURSERY RHYME
S 2, NURSERY RHYME
|
Kan få 5or... Men har reducerat bort Ninotchka tydligen..
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]