1
2
3
4
5
[ 6
]
7
8
9
10
11
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-16 09:56:49  Håller inte scarlets aino som varken bättre än bobtail och jodas på 2140, men den är bättre än båda på 1640 tycker jag.
Answer to: "Håller inte scarlets aino som varken bättre än bobtail och "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Håller med. Sen så var väl ändå Scarlets snäppet vassare näst senast? Bobtail förstahäst för mig iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 10:20:05 Edited(1): 2010-04-16 10:21:29  Håller med. Sen så var väl ändå Scarlets snäppet vassare näst senast? Bobtail förstahäst för mig iaf.
Answer to: "Håller med. Sen så var väl ändå Scarlets sn&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mycket beror ju på vilken form hästarna är i när man snackar om dem.
Scarlets aino kan varit nedsatt sist av en lättare infektion, är ju säkerhetsbehandlad nu efter.
Var inget tryck alls i hästen, så det förklarar en del.
Att höra Nilsson i studion refferera loppet och ge sina kommentarer var ju så att man höll på att spy, han visste inte vad han pratade om ens. Inte konstigt de slutat använda han så ofta längre.
Tror inte bobtail åker med på min kupong ens, då är Caddie och mystical mer intressanta.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-16 10:24:31
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
När vi är igång o pratar om Jodas o ev.spets o vinst så har jag tittat lite på tidigare starter o det tycks som om hon kanske behöver några starter till i Sverige för att va på topp samt att man tar av alla skor eller skolös fram. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-16 10:29:44  Mycket beror ju på vilken form hästarna är i när man snackar om dem.
Scarlets aino kan varit nedsatt sist av en lättare infektion, är ju säkerhetsbehandlad nu efter.
Tror inte bobtail åker med på min kupong ens, då är Caddie och mystical mer intressanta.
Answer to: "Mycket beror ju på vilken form hästarna är i när man s"
|
|
Får man fråga hur du motiverar streck på Mystical Ann från bakspår över 1640 meter med OS före Bobtail? Förutom då att hon är hårt streckad men det är ju ändå vinnarna man ska ha med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 10:37:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
S 3, JODAS JULIA
|
jodas ska gå med skor på lördag precis som senast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 10:44:36  Får man fråga hur du motiverar streck på Mystical Ann från bakspår över 1640 meter med OS före Bobtail? Förutom då att hon är hårt streckad men det är ju ändå vinnarna man ska ha med.
Answer to: "Får man fråga hur du motiverar streck på Mystical Ann fr&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
klart det är vinnarna man ska ha med,är för att jag tror att Mystical ann har större vinstchans än vad bobtail har, och kollar man strecken så är det ingen tveksam var pennan kommer att hamna, jag tror att bobtail får svårt finna 1 lopp resten av året, dvs om hon fortsätter att matchas i lopp där det är över 100k, enligt mig passar bobtail mycket bättre på vinter än på sommaren. Hon har tävlat hela vintern, är svårare tända om igen då när sommaren börjar närma sig och det kommer ut bättre och bättre hästar. Hade jag trott att hon fått ledningen hade hon haft viss vinstchans ändå, men hon vinnerr inte bakifrån på lördag, då jag inte tror att hon har nån vinstchans så tar jag hellre med hästar som har viss vinstchans före då.
Troligen komerm caddie dream före mystical ann ändå. Men jag tycker mystical ann va bra sist, och troligen ännu bättre nu, har bra ryggar i starten och kommer få en helt okej position troligen, mkt tidigt streck, beroende på hur många man tar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 10:53:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns som att STW är mest gynnad av distansen.
Fan att dom skulle sätta upp en "gimp" i sulkyn!
Gillar ej han.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-16 10:58:41  klart det är vinnarna man ska ha med,är för att jag tror att Mystical ann har större vinstchans än vad bobtail har, och kollar man strecken så är det ingen tveksam var pennan kommer att hamna, jag tror att bobtail får svårt finna 1 lopp resten av året, dvs om hon fortsätter att matchas i lopp där det är över 100k, enligt mig passar bobtail mycket bättre på vinter än på sommaren. Hon har tävlat hela vintern, är svårare tända om igen då när sommaren börjar närma sig och det kommer ut bättre och bättre hästar. Hade jag trott att hon fått ledningen hade hon haft viss vinstchans ändå, men hon vinnerr inte bakifrån på lördag, då jag inte tror att hon har nån vinstchans så tar jag hellre med hästar som har viss vinstchans före då.
Troligen komerm caddie dream före mystical ann ändå. Men jag tycker mystical ann va bra sist, och troligen ännu bättre nu, har bra ryggar i starten och kommer få en helt okej position troligen, mkt tidigt streck, beroende på hur många man tar.
Answer to: "klart det är vinnarna man ska ha med,är för att jag tror att"
|
|
Ok. Håller inte med men jag har haft fel en gång förut så det kan ju hända igen....inte troligt dock  Personligen tror jag att Bobtails hårdhet kommer fälla avgörandet här. Har ändå mött lite annat än fyraåriga kullsystrar på slutet men som sagt, det är ett forum och alla har inte samma åsikter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 11:02:47  Ok. Håller inte med men jag har haft fel en gång förut så det kan ju hända igen....inte troligt dock  Personligen tror jag att Bobtails hårdhet kommer fälla avgörandet här. Har ändå mött lite annat än fyraåriga kullsystrar på slutet men som sagt, det är ett forum och alla har inte samma åsikter.
Answer to: "Ok. Håller inte med men jag har haft fel en gång förut s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, alla kan inte hålla med. Men jag brukar lita på min instinkt och det brukar funka ganska bra. så jag kör på det.
vad är det du inte hålelr med om förresten, kul veta 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 11:04:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
S 3, JODAS JULIA
|
tror också på bobtail, bara ston emot denna gång också, har slagits med hårdare motstånd än så här. men det finns ju ett antal motbud, men jag tar ställning och spikar troligtvis iaf.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-16 11:06:46  Känns som att STW är mest gynnad av distansen.
Fan att dom skulle sätta upp en "gimp" i sulkyn!
Gillar ej han.
Answer to: "Känns som att STW är mest gynnad av distansen.
Fan att dom skull"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Han har ju lyckades igår på Örebro men V75 o högsta stoklassen är något annat.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 11:08:27  Han har ju lyckades igår på Örebro men V75 o högsta stoklassen är något annat.. 
Answer to: "Han har ju lyckades igår på Örebro men V75 o högsta s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jävla sketmärr är det
Passar örjan perfekt då han kan sova bort 2/3 av hästens starter, sedna spurta till vinst när han får lucka
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-04-16 11:55:31
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 3, JODAS JULIA
|
V75-1
Bobtail
- Den högform hon haft hela året ser ut att hålla i sig. Att hon förlorade senast är inget som förändrar det intrycket. Efter den starten har hon tränats lätt och allt ser fortsatt bra ut. Bobtail kan öppna riktigt snabbt och har ett idealiskt läge för att ta ledningen, även om hon inte är beroende av den. Hon är väldigt rejäl och har vunnit från alla positioner, så jag kan inte annat än tro på en bra chans för henne.
V75-1
Caddie Dream
- Jag tycker att hon var rätt så bra i sin första start för året på svensk mark senast. Känns fin i träningen också och formen är nog fin. Det viktiga för henne nu blir att hitta ned i en vettig position. Caddie Dream är lite sölig i början och riskerar att bli hängande ute i spåren från sjätte spår. 1640 m är inte hennes bästa distans och en bra slant får vi vara nöjda med den här gången.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 12:03:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
|
hmm gött att inleda lördagens v75 med 2 spikar......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-16 12:03:49  nej, alla kan inte hålla med. Men jag brukar lita på min instinkt och det brukar funka ganska bra. så jag kör på det.
vad är det du inte hålelr med om förresten, kul veta 
Answer to: "nej, alla kan inte hålla med. Men jag brukar lita på min instin"
|
|
Att Mystical Ann skulle ha en bättre vinstchans än Bobtail.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 12:25:47  Att Mystical Ann skulle ha en bättre vinstchans än Bobtail.
Answer to: "Att Mystical Ann skulle ha en bättre vinstchans än Bobtail."
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha okej, det har jag förståelse för, jag är ganska säker på att bobtail ej kommer att vinna, men jag utesluter inte att mysticla inte gör det, så därför är det lätt att ta den före för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:06:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
|
Erik A spikar sig på sitt sytem o säger att han tror sig kunna hålla spets..
Erik en en av få kuskar som tippar bra..enligt mig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:10:48  Erik A spikar sig på sitt sytem o säger att han tror sig kunna hålla spets..
Erik en en av få kuskar som tippar bra..enligt mig
Answer to: "Erik A spikar sig på sitt sytem o säger att han tror sig kunna h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
|
Stig H spikar också Bobtail....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:12:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
grönt ljus då för er, får se vem som tippar bäst stigh/erik eller travspanarn 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-16 13:21:33  grönt ljus då för er, får se vem som tippar bäst stigh/erik eller travspanarn 
Answer to: "grönt ljus då för er, får se vem som tippar bäst"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
|
Såg även att Reijo spikade Nu Pagadi...dom är heta att tippa i stallet.. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]