1
2
3
4
5
6
7
8
9
[ 10
]
11
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-17 14:41:28
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Solvalla lunk med kompisar i huvudrollen !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 14:42:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte det där grymma klippet tycker jag ändå på Bobtail. Synd att STV kommer bort i sista sväng. Går ett ruskigt upplopp!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-04-17 14:42:25  Ja det är inte svårt när Uffe får styrningar av Stigh titt som tätt o satte igång o pulla upp Jodas !!! 
Answer to: "Ja det är inte svårt när Uffe får styrningar av Stigh"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Varför spikade du inte Bobtail då? Borde ju inte vara svår för dej att räkna ut...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-17 14:43:51  jag tror vinden kommer spela in mer idag än vad ni tror.
Bobtail kanske blir ensam om att vinna från spets idag.
Kom ihåg detta om det nu blir så..
Tror faktiskt inte hon var dålig alls.
Senast avslutade hon 08,9 sista 700 mot Scarlets Aino o tog på denna - Jodas tappade mot samma häst o på samma distans.
Sedan kan man även summera - SPETSEN är klart avgörande i travlopp 
Answer to: "jag tror vinden kommer spela in mer idag än vad ni tror.
Bobtail kans"
|
|
Absolut även om blåsten är stark !! Men någon kanin hinner nog dit idag med tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-17 14:45:53  Varför spikade du inte Bobtail då? Borde ju inte vara svår för dej att räkna ut...
Answer to: "Varför spikade du inte Bobtail då? Borde ju inte vara svår"
|
|
Ja tog två system o Bobtail spik på ena o andra gardering !! Men Tommie jag tycker forfarande det ska vara tävling o inte kompisskap som avgör !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 14:47:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, JODAS JULIA
S 3, JODAS JULIA
|
MA lika bra som sist, synd med krokningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 14:49:13  Ja tog två system o Bobtail spik på ena o andra gardering !! Men Tommie jag tycker forfarande det ska vara tävling o inte kompisskap som avgör !! 
Answer to: "Ja tog två system o Bobtail spik på ena o andra gardering !! Me"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
|
Äsch - tror inte Jodas hade en chans att ta spetsen.
Sedan tror jag oxå att Ulf fått körorder att inte ladda...o(
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-17 14:49:35
|
|
Kuskar kan ha andra motiv o långsiktigare mål (det kommer nya lopp är en filosofi som finns) än vi spelare som omedelbart får stå för pengarna !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 19:06:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bobtail tog spets som tippat och prestationen var nog ganska bra med tanke på motvinden och hur snabbt det gick till slut. Erik bjöd väl in lite för mycket till detta också när Bobtail är mer stark än speedig.
Finns ingen anledning för Ulf att ladda när han såg direkt att han var chanslös på att ta 1 längd på bobtail i starten, brukar kunna se sådant snabbt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-18 10:18:15
|
|
Med stor risk för att bli tjatig om detta så "händer det" att man kör till för att överta ledningen på en open-bana o Uffe har sagt efteråt han inte skulle ta upp så mycket med Jodas !!! Koppla ihop detta med "kuskars" andra motiv o kompisskap o styrningar så får man en fadd smak i munnen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-18 11:12:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bobtail sveriges nya Ina Scott 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-18 12:31:52 Edited(1): 2010-04-18 12:32:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
S 2, BOBTAIL
|
Konstigt att alltid snacket om Kompis och stallstyrningar dyker upp efteråt ?!?
Eftersom det är ganska lätt att ha koll på vilka som exempelvis tillhör samma stall, och så många har koll på vem som är polare med vem...vem som gör tjänster åt vem...så tycker jag det bara är tradigt att behöva höra det snacket efter loppen.
Visst det är surt, men det går ju att ha med i beräkningen när man spelar också.
Mer förståeligt dock att det blir lite snack här inne,
Problemet som retar mig är att många spelexperter sitter i knät på kuskar/tränare och är skraja att stöta sig ...innan loppen.
Däremot kan de gärna stå o böla efter loppen...när deras V75 spricker eller dylikt.
UPP MED KORTEN PÅ BORDET innan..sen vet i katten om jag tror att det var kompiskörning med avsikt i detta loppet...svårt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-18 13:24:04  Konstigt att alltid snacket om Kompis och stallstyrningar dyker upp efteråt ?!?
Eftersom det är ganska lätt att ha koll på vilka som exempelvis tillhör samma stall, och så många har koll på vem som är polare med vem...vem som gör tjänster åt vem...så tycker jag det bara är tradigt att behöva höra det snacket efter loppen.
Visst det är surt, men det går ju att ha med i beräkningen när man spelar också.
Mer förståeligt dock att det blir lite snack här inne,
Problemet som retar mig är att många spelexperter sitter i knät på kuskar/tränare och är skraja att stöta sig ...innan loppen.
Däremot kan de gärna stå o böla efter loppen...när deras V75 spricker eller dylikt.
UPP MED KORTEN PÅ BORDET innan..sen vet i katten om jag tror att det var kompiskörning med avsikt i detta loppet...svårt.
Answer to: "Konstigt att alltid snacket om Kompis och stallstyrningar dyker upp efter&a"
|
|
Ja sitter inte i knät på någon !!! Har lämnat detta o kan kritisera fritt !! Har varit i branchen ca:45 år o det är med den erfarenheten i bagaget som jag kan komma med den här kritiken !! Jag kan innan ställa upp ett antal senarion som man kan agera efter !! Jag har flera gånger sagt att detta "fenomen" inte dyker upp i alla lopp o jämnt !! Det är när tillfälle ges som man använder sig av det o då kan det synas mer eller mindre tydligt... för det mesta går det att dölja men inte alltid ! Exemplen blir fler o fler ! Detta diskuteras internt i STC o ATG o inget som förs ut !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-18 13:32:54
|
|
Upprepar har vad jag tydligt skrev innan loppet !! o tidigare i spalten !!""Känslan så här innan är Bobtail o Jodas vars kuskar säkert kommer "överens" ! "Stallkompisar som dom är " ! Så någon längre spetsstrid tror jag inte på !!"" Kan det bli "klarare"! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-18 13:33:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, JODAS JULIA
S 3, JODAS JULIA
|
Kompiskörning ... avskyr det ordet.
Det är ju extremt godtyckligt, alla kuskar har ju mer eller mindre en relation till varandra, bra som dåliga. Ingen slump att Åke och Björn kör mot varandra som idioter - ofta. Ingen slump heller att Lövgren och Ludde kör mot varandra som idioter.
Takter och Jenny Clarkan.. inte kör mot varandra alls.
Bara löjligt, låt folk köra som de vill istället. Tillåt stallkörning också för den delen, det blir bara en ytterligare dimension för alla loosers och Harry Boy spelare att bli vilse runt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-18 13:41:31
|
|
Tror inte att STC o ATG tycker som du, man vill för allt "smör i Småland" tvätta bort obehagligheter som detta men vet inte riktigt hur man ska agera o hoppas intensivt på "självsanering" !!  Lite hot har man väl funderat omkring...men inget konkret hitintills !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-18 13:44:07
|
|
Till saken är att mina favos är hästarna o spelarna o i stor mån hästägare ! De andra JEPPARNA behöver inget försvar alls !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-18 13:48:06
|
|
Tycker inte att losers o spelare ska vilseledas !! Det är så stort mått av slump ändå i travet så definitivt ska dessa losers o spelare få ärliga chanser !!!  
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-04-18 13:48:33  Ja sitter inte i knät på någon !!! Har lämnat detta o kan kritisera fritt !! Har varit i branchen ca:45 år o det är med den erfarenheten i bagaget som jag kan komma med den här kritiken !! Jag kan innan ställa upp ett antal senarion som man kan agera efter !! Jag har flera gånger sagt att detta "fenomen" inte dyker upp i alla lopp o jämnt !! Det är när tillfälle ges som man använder sig av det o då kan det synas mer eller mindre tydligt... för det mesta går det att dölja men inte alltid ! Exemplen blir fler o fler ! Detta diskuteras internt i STC o ATG o inget som förs ut !! 
Answer to: "Ja sitter inte i knät på någon !!! Har lämnat detta o"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
kan du inte skapa en tråd där du radar upp så många exempel du kan komma ihåg från din 45 år långa erfarenhet inom travet , där detta "fenomen" förekommer
har förekommit och hur det fenomentet fungerar nu och då
ärligt talat skulle det kunna vara intressant , du kunde ju iallafall ge ett exempel på något som hände förr 30-40 årsen .
Det ända du har skrivit om något som hände förr var ett tramsinlägg hur rädd du var när du körde häst och det höll på hända en olycka ,
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-18 13:54:15
|
|
Funderar på en spelbok men har inte kommit längre än byrålådan o har nu ett skitjobb o familj som tar all tid !! Kanske när jag blir "pancho" på riktigt så.... 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
7