Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Mantorp 2010-09-11
V75-1 Silverdivisionen, försök 4.
2. PINEPOWER ROSE 41% 29
Jansson Torbjörn
4. MINOS VANG 27% 62
Lennartsson Per
10. NISSE BEAN 22% 62
Sjöström Claes
12. FRILLAN FILIOKUS 19% 43
Kihlström Örjan
5. NEO SMED 11% 83
Haugstad Kenneth
9. LEWIS O.M. 9% 89
Adielsson Erik
3. FRATERNITY PARTY 5% 232
Ohlsson Ulf
1. DRESSCODE 4% 320
Söderkvist Stefan
7. QATO QUATTRO 2% 340
Widegren Dan
6. BELAFONTE 1% 999
Jonsson Fredrik
8. SCARGEL 1% 0
Goop Björn
11. LOST WITHOUT YOU 1% 489
Lång Göran

Senast uppdaterad: 2010-09-11 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Mantorp
V75-2 Mantorp
V75-3 Mantorp
V75-4 Mantorp
V75-5 Mantorp
V75-6 Mantorp
V75-7 Mantorp
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Mantorp

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8  
Author Message
Posted: 2010-09-10 10:10:40 Answer to: "Jag anser att både Minos och Pinepower är för veka för"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Antar att du baserar det på loppet 0717 ?
Då var tempot 14.2/200m o Minos stumnade. Loppet innan vann han väldigt enkelt på samma distans men då var tempot lägre med 15.2/2000 och Minos gick undan med 11 sista 500. Min tanke är att det beror enbart på dagsformen och det grundar jag på loppet näst senast när Minos fick hård press och gick 13.6/1000m och gick undan med sparat via 11.3 till 13.4/2140m. Han klarar alltså betydligt hårdare tempo nu än när han stumnade. Givetvis fungerar det inte om han bränner ledningen men får han bestämma så stannar han inte den här gången. Det senaste loppet lägger jag inte så stor vikt vid däremot för det var för billigt men man kan ju ha i tanken att han avslutade 0.9,6 vilket visar på form.

Sen kan loppet bli kört helt tvärt emot vad jag spekulerar i men jag spikar efter det loppförlopp jag tror på och en kusk jag tycker är riktigt duktig.

Hade jag spikat i avd 3 så hade jag även tagit med Nisse men nu stod valet mellan Minos och Bruce Tooma.
Reply
Posted: 2010-09-10 11:23:37

Became a member: 
Forum posts:

V 10, NISSE BEAN
Jag har bestämt mig nu iaf, och jag kommer spika Nisse. Kommer att bli körning där framme, det är ju glasklart. med hans spurt så bara vinner han. gick ju i 3 spår med 950 kv senast och slog av dom, bland annat PPR och Bachelores dream
Reply
Posted: 2010-09-10 11:43:51

Became a member: 
Forum posts:

V 5, NEO SMED

S 2, PINEPOWER ROSE
Synd att Scargel blev struken
Reply
Posted: 2010-09-10 11:45:31
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Kanon att Scargel blev struken. Inget tempo....
Reply
Posted: 2010-09-10 12:04:05 Answer to: "Kanon att Scargel blev struken. Inget tempo....;)"

Became a member: 
Forum posts:

V 5, NEO SMED

S 1, DRESSCODE
Det var väl Pinepower och Minos som skulle sätta upp tempo och såvitt jag ser är de fortfarande med... Nisse kan väl också glida fram och göra lite jobb om det skulle gå för sakta. Tror fortfarande det kommer gå relativt fort.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-09-10 12:07:22 Answer to: "Det kan vara en bra lösning. Som jag ser det handlar i första han"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 2, PINEPOWER ROSE

eftersom P.P inte kördes för ledningen senast över 2640.

Fast det är en jäkla skillnad mellan spår 4 i volt som han hade då och 2 i auto som det är nu, dessutom är han väl betydligt snabbare bakom bilen än i volt om jag inte missminner mig?

Minos vill verkligen till ledningen o P.P kan lika gärna köras bakifrån ?

Håller inte med där, i mina ögon är Pinepower en utpräglad spetshäst (tagit samtliga segrar från spets) så jag tror att de gör allt vad som går för att komma dit.

Köper inte heller joNGyls resonemang om att P.P. skulle vara för vek för 2640. Det trodde jag också innan hans senaste start över lång distans men där tycker jag att man fick kvitto på att han även har styrkan som krävs för att vinna ett sånt här lopp.
Reply
Posted: 2010-09-10 12:17:21 Answer to: "Det var väl Pinepower och Minos som skulle sätta upp tempo och s&"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Jag tror ju inte att P.P kommer dra upp tempot utan att dom snällt lägger sig i rygg på Minos Vang efter ha kommit förbi Dresscode . Med "dra upp tempot" menar jag dessutom inte de första 500 utan mer genom hela loppet.
Var däremot lite orolig att Scargel skulle trycka på sista 1200. Den oron är bortblåst. Hoppas Neo Smed blir struken också ;-)

Många strykningar...kan bero på förkylningar ?
Reply
Posted: 2010-09-10 12:32:47
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 10, NISSE BEAN
Nurmos har strukit alla utom Yanantin nu, halsinfektion på allihopa tydligen, precis som Yanantin hade senast känns ju som att han kan ha en släng igen då också, e väl bara en tidsfråga innan han stryks också. Undrar fan om man inte ska spika Maharajah nu
Reply
Posted: 2010-09-10 12:35:54 Answer to: "eftersom P.P inte kördes för ledningen senast över 26"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Helt ok, du får tycka exakt vad du vill och du kan ha 100% rätt. Jag har sett att hästen är bra i ledningen men att dom bara laddat en gång och det var på kort distans. Efter den hårda öppningen var inte P.P värst morsk tycker jag. Sen har dom fått överta i lugnare tempo och vunnit från ledningen eller som näst senast mött billigt motstånd. Jag o JoNGyl har kommit fram till samma sak nämligen att P.P inte dels kan lägga krafter i starten o sen gå undan över 2640. Han tror P.P kommer kommer köras hårt för ledningen(?) och jag tror inte det. Har jag fel så kan vilken häst som helst vinna men klar fördel Nisse. Har jag rätt vinner Minos.

Varför är inte det lopp du nämner ett bra kvitto på P.Ps förmåga över lång distans ?
Jo det ser ut så här:15,2-18,2-16,8-13,2 och han förlorade...mot en häst som nu startar igen och som slog av P.P utan att vara det minsta ansträngd MED SKOR....

Om P.P utvecklats ganska mycket kan han vinna. Annars står loppet mellan 10 o 4. Smartast o mest logiskt är 2 streck men jag chansar på den jag tror leder efter 500 meter.

Du ska spela som du känner och tror och kan skita i ovanstående om du vill. Loppen vinns ju ofta av hästar som inte är statistikvinnare. Dagsform kan fälla avgörandet.
Reply
Posted: 2010-09-10 12:38:35 Answer to: "Nurmos har strukit alla utom Yanantin nu, halsinfektion på allihopa t"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Bra reflektion ! Kan det inte vara som så att Y.B är frisk nu men har smittat dom andra ? Han hade ju halsfluss senast och borde vara immun nu ?
Reply
Posted: 2010-09-10 12:43:36
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 10, NISSE BEAN
Jo så kan det ju vara iofs, det är ju så halsfluss fungerar. Nelle Pelle är inte struken än heller såg jag. Det är ju hans 2 bästa chanser, så det kan ju vara dumdristighet bara också. att han inte vill vara lopplös. skulle vilja ha en kommentar på alla strukningar
Reply
Posted: 2010-09-10 12:48:10
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Misstänker att hästar från andra stall också kan vara förkylda men att dom inte vet om det eller inte bryr sig. Vill inte hänga ut nån men jag vet ett storstall som startar sina fast dom vet att hästarna är lite röda i halsen eller inte är på topp. "Bättre att springa in några pengar än att stanna hemma och inte få några alls". Hade varit ok om dom sagt det i intervjuerna också...
Reply
Dark_horse Posted: 2010-09-10 13:17:48 Answer to: "Helt ok, du får tycka exakt vad du vill och du kan ha 100% rätt."

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 2, PINEPOWER ROSE
Du får också tycka precis vad du vill, är inte ute efter att kritisera eller tillrättavisa någon utan vill bara diskutera. Jag vet att både du och joNGyl är väldigt duktiga och pålästa spelare, förmodligen betydligt mer pålästa än jag då jag för tillfället är trött på lopparkivet och mest går på känsla och synintryck istället. Och mina intryck är helt enkelt följande:

P.P. är startsnabb, har ett perfekt spår, trivs utmärkt i ledningen, går bra på distansen och har en offensiv kusk. Värsta motudet i spetsstriden (Minos) körs av en mer defensiv kusk och har spår utvändigt om P.P. samtidigt som han kommer från ett stall som har dragits med halsinfektioner en längre tid, PLUS att jag inte har varit sådär jätteimponerad av honom på slutet.

P.P. har visserligen förlorat mot Nisse 2 ggr i rad men det har varit med minsta möjliga marginal och båda gångerna har Pinepower fått det tyngre loppet. Här lär det bli Nisse som får göra grovjobbet och då tror jag det blir omvända roller på målfotot.

Nu har vi båda sagt vårt i frågan, återstår bara att se hur det går på lördag
Reply
Soberano Posted: 2010-09-10 13:22:47 Edited(1): 2010-09-10 13:25:30

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 7, QATO QUATTRO
Jag tänker iaf ta med QATO QUATTRO som verkar bli grymt bortglömd! Satt fast med krafter kvar senast efter ett slutvarv på 12,8. Hade vilat en dryg månad innan det och borde ha gått framåt rejält med den genomköraren och nu är distansen den rätta och jag tror han kan skrälla till. Minns att han var heroisk 4:a i derbyt efter tufft lopp. Har han hittat tillbaka till den formen så vinner han detta!

Både Nisse och Pinepower har klättrat snabbt genom klasserna och när man kommit upp i silver är det inte bara att gå ut och vinna. Gardering och storvarning för Qato!
Reply
Posted: 2010-09-10 14:16:53 Answer to: "eftersom P.P inte kördes för ledningen senast över 26"

Became a member: 
Forum posts:

V 12, FRILLAN FILIOKUS
Dark horse - det jag menar med att Pinepower är vek är baserat på att det blir körning mellan Minos o PP och då står han inte distansen.
Han har visat sig göra sina bästa lopp i ledninen som du säger och jag som du är 100% säker på att det är dit som Torbjörn vill och svarar han ut Minos (Som Torbjörn kört med framgång) vet Tobbe att han slår Minos men vet nuvarande kusk det!?

Att PP är snabbare ut än Minos är jag oxå rätt säker på då han har stor fördel av att ha spåret innanför.
Känns endå som att det blir en bakhäst här.
Nisse eller Frillan.
Örjan ryggar Nisse??
Vill man gardera ta PP,Nisse,Frillan...dissar Minos helt
Reply
Posted: 2010-09-10 14:54:53
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Och jag dissar Frillan till 100%. Hon kan inte vinna det här hur loppet än blir kört. 11.5/700 räcker inte ens till en varmkorv.
Reply
Posted: 2010-09-10 16:38:18
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 10, NISSE BEAN
Barfota på Minos vang är ju ganska intressant.
Reply
dujorha Posted: 2010-09-10 16:40:29 Answer to: "Och jag dissar Frillan till 100%. Hon kan inte vinna det här hur loppe"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Varm korvarna blir bara dyrare o dyrare... Har svårt för Frillan som måste få sitt lopp o härifrån...nja, hade Stefan varit klok så hade han kört själv nu o försöka sätta upp Örjan till finalen eller silver lopp med bättre spår !!
Reply
Posted: 2010-09-10 16:52:25 Answer to: "Barfota på Minos vang är ju ganska intressant."
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
Var samma snack innan förra starten. Ta inte så hårt på det. Misstänker skor för han har hoppat 3 ggr av 3 BF.
Läste att även Åke anser att 2640 är plus för Minos så nu är vi 2 som tycker det i varje fall
Reply
Posted: 2010-09-10 16:55:07 Answer to: "Varm korvarna blir bara dyrare o dyrare... Har svårt för Frillan"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MINOS VANG

S 4, MINOS VANG
He he, ja runt 20 spänn va ?

Om loppet blir kört på det sättet Frillan vill så vinner ju Nisse Bean.Därför tror inte jag på henne från 12:e spår utan tycker det är en platschans möjligtvis. Det ser så vasst ut när hon kommer farande sista biten men hur ofta hinner hon dit ?
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8